Muutto Bangkokiin

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Swen
Viestit: 11
Liittynyt: 2.5.2011 20:05

Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Swen »

Muutan perheeni kanssa Thaimaahan elokuun lopussa. Perheeseeni kuuluu minun lisäksi vaimo ja 2- ja 3-vuotias tyttö.
Tulen työskentelemään Bangokissa, mutta emme haluaisi ihan ytimessä asua. Onko kellään mitään vinkkejä, mihin kannattaisi muuttaa?
Matka keskustaan saisi olla max yksi tunti. Tietysti jos johonkin rantaan pääsee, niin se olisi plussaa.
Esim. Chon Burin alue kiinnostaa, mutta kauanko sieltä matkaa keskustaan?
Onko missään lähempänä mitään vastaavaa, tai sinne päinkään?
Kiitän kaikesta informaatiosta jo nyt!
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Swen kirjoitti:Muutan perheeni kanssa Thaimaahan elokuun lopussa. Perheeseeni kuuluu minun lisäksi vaimo ja 2- ja 3-vuotias tyttö.
Tulen työskentelemään Bangokissa, mutta emme haluaisi ihan ytimessä asua. Onko kellään mitään vinkkejä, mihin kannattaisi muuttaa?
Matka keskustaan saisi olla max yksi tunti. Tietysti jos johonkin rantaan pääsee, niin se olisi plussaa.
Esim. Chon Burin alue kiinnostaa, mutta kauanko sieltä matkaa keskustaan?
Onko missään lähempänä mitään vastaavaa, tai sinne päinkään?
Kiitän kaikesta informaatiosta jo nyt!
Matkustaminen "keskustan" toisesta päästä toiseen kestää jo joskus tunnin, joten kannattaa laittaa että missäpäin työskentelet niin vinkkejä voi antaa paremmin.

Jos työpaikka on jonkun BTS-aseman läheisyydessä niin jonkun BTS-aseman läheisyydestä se asunto/talokin kannattaa hankkia. Elokuussahan BTS jatkuu itään päin muutaman pysäkin verran.

En ikinä alkaisi Chonburi-Bangkok väliä vetämään 2 kertaa päivässä useaan kertaan viikossa.
Tottakai ihan asennekysymys mutta aika rankaksi vetää, se tukko kun tulee viimeistään kun lähestytään Bangkokia.

Meidän anoppila on esim. n.50km päässä Bangkokin keskustasta ja harvoin ollaan alle tuntiin (ilman pysähdyksiä) päästy Victory monumentille mitä voisi jo suht. keskustaksi sanoa.
Swen
Viestit: 11
Liittynyt: 2.5.2011 20:05

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Swen »

Johnny83 kirjoitti:
Swen kirjoitti:Muutan perheeni kanssa Thaimaahan elokuun lopussa. Perheeseeni kuuluu minun lisäksi vaimo ja 2- ja 3-vuotias tyttö.
Tulen työskentelemään Bangokissa, mutta emme haluaisi ihan ytimessä asua. Onko kellään mitään vinkkejä, mihin kannattaisi muuttaa?
Matka keskustaan saisi olla max yksi tunti. Tietysti jos johonkin rantaan pääsee, niin se olisi plussaa.
Esim. Chon Burin alue kiinnostaa, mutta kauanko sieltä matkaa keskustaan?
Onko missään lähempänä mitään vastaavaa, tai sinne päinkään?
Kiitän kaikesta informaatiosta jo nyt!
Matkustaminen "keskustan" toisesta päästä toiseen kestää jo joskus tunnin, joten kannattaa laittaa että missäpäin työskentelet niin vinkkejä voi antaa paremmin.

Jos työpaikka on jonkun BTS-aseman läheisyydessä niin jonkun BTS-aseman läheisyydestä se asunto/talokin kannattaa hankkia. Elokuussahan BTS jatkuu itään päin muutaman pysäkin verran.

En ikinä alkaisi Chonburi-Bangkok väliä vetämään 2 kertaa päivässä useaan kertaan viikossa.
Tottakai ihan asennekysymys mutta aika rankaksi vetää, se tukko kun tulee viimeistään kun lähestytään Bangkokia.

Meidän anoppila on esim. n.50km päässä Bangkokin keskustasta ja harvoin ollaan alle tuntiin (ilman pysähdyksiä) päästy Victory monumentille mitä voisi jo suht. keskustaksi sanoa.
BTS:n viimeinen pysäkki on tällä hetkellä "On Nut", eikö?
Onko tiedossa, mihin uudet pysäkit olisi tulossa?
Se ei kuitenkaan vielä ole niin ulkona "keskustasta", kuin ehkä ajatus olisi ollut.
Victory Monumentilta pohjoiseen 1 pysäkki, eli "Sanam Pao", niin ollaan jo lähellä toimistoa.
Jos kauempana asutaan, niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?

No, täytyy ehkä vaimolle varovasti kertoa, että ei ihan krabin maisemiin olla muuttamassa! ;)
Kiitos vastauksesta!
Avatar
Harmaaselkä
Oikeistolainen arvofossiili
Viestit: 8876
Liittynyt: 19.1.2007 14:37
Paikkakunta: Banglamung

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Harmaaselkä »

Swen kirjoitti:Jos kauempana asutaan, niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Vakuutukset sitten kuntoon. Mukaanlukien henkivakuutus.
Oma persaus ensin!
zenten66
Viestit: 1583
Liittynyt: 24.8.2006 12:15

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja zenten66 »

BTS:n kartta http://www.bts.co.th/en/map.asp

Ehkä kannattaisi ottaa joku service apartment pariksi kuukaudeksi. Tällöin olisi aikaa etsiä sopivaa pysyvämpää majapaikkaa.
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Nakke »

Harmaaselkä kirjoitti:
Swen kirjoitti:Jos kauempana asutaan, niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Vakuutukset sitten kuntoon. Mukaanlukien henkivakuutus.
Ja toivottavasti töissä on kunnon pesutilat :-D

Miksi ei voisi muuttaa sinne Victory monumentin tietämille?
MIES MENEE MIES VASTAA
Avatar
juzziko
Viestit: 160
Liittynyt: 14.11.2006 17:46
Paikkakunta: Pohjois Thaimaa

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja juzziko »

Swen kirjoitti:niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?
Moottoripyörällä on ajaminen kielletty moottoritiellä!
Swen
Viestit: 11
Liittynyt: 2.5.2011 20:05

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Swen »

juzziko kirjoitti:
Swen kirjoitti:niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?
Moottoripyörällä on ajaminen kielletty moottoritiellä!
Tämä oli hyvä tieto, kiitos!
Täytynee aloittaa vertailu bts-asemien välillä..
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Swen kirjoitti: BTS:n viimeinen pysäkki on tällä hetkellä "On Nut", eikö?http://www.thaiklupi.fi/foorumi/posting ... 2&p=716601
Onko tiedossa, mihin uudet pysäkit olisi tulossa?
Se ei kuitenkaan vielä ole niin ulkona "keskustasta", kuin ehkä ajatus olisi ollut.
Victory Monumentilta pohjoiseen 1 pysäkki, eli "Sanam Pao", niin ollaan jo lähellä toimistoa.
Jos kauempana asutaan, niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?

No, täytyy ehkä vaimolle varovasti kertoa, että ei ihan krabin maisemiin olla muuttamassa! ;)
Kiitos vastauksesta!
Joo on viimeinen ja tuohon Bearingiin asti pitäisi jatkua 12.8 http://www.bts.co.th/en/map.asp

Esim. kohtalaisen lähellä Arin BTS-pysäkkiä on paljon rauhallista omakotitaloaluetta.
Jos taloa olette vuokraamassa niin siinä olisi yksi vaihtoehto ja vielä lähellä töitä.
Swen
Viestit: 11
Liittynyt: 2.5.2011 20:05

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Swen »

Johnny83 kirjoitti:
Swen kirjoitti: BTS:n viimeinen pysäkki on tällä hetkellä "On Nut", eikö?http://www.thaiklupi.fi/foorumi/posting ... 2&p=716601
Onko tiedossa, mihin uudet pysäkit olisi tulossa?
Se ei kuitenkaan vielä ole niin ulkona "keskustasta", kuin ehkä ajatus olisi ollut.
Victory Monumentilta pohjoiseen 1 pysäkki, eli "Sanam Pao", niin ollaan jo lähellä toimistoa.
Jos kauempana asutaan, niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?

No, täytyy ehkä vaimolle varovasti kertoa, että ei ihan krabin maisemiin olla muuttamassa! ;)
Kiitos vastauksesta!
Joo on viimeinen ja tuohon Bearingiin asti pitäisi jatkua 12.8 http://www.bts.co.th/en/map.asp

Esim. kohtalaisen lähellä Arin BTS-pysäkkiä on paljon rauhallista omakotitaloaluetta.
Jos taloa olette vuokraamassa niin siinä olisi yksi vaihtoehto ja vielä lähellä töitä.

Kiitos kartasta. Ari ois joo lähellä. Hotelliinhan sitä ensin viikoksi-pariksi mennään, niin täytyypä tutustua Ariin.
Sijaintinsa puolesta Bearing kiinnostaa. Onko mitään infoa tästä alueesta?

Ja kiitos kaikille vastauksista! Vakuutukset on kunnossa. Henkivakuutukset myös!
Avatar
Rhino
Ilii ti, Ilii ju
Viestit: 6370
Liittynyt: 30.5.2005 12:48
Paikkakunta: Missä milloinkin

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Rhino »

Itse muuttaisin Phra Kanong-Udonsuk välille. Ratchada-Lat Phraokaan ole paha. On tuossa pari kämppää kiikarissa, voin YV:llä huomenissa hiukan heitellä noita taloja ja kämppiä jos kiinnostaa. En ole itse välittäjänä ja en saa tuosta mitään muuta kuin hyvän mielen. Kuitenkin mielipiteitä on niin paljon kuin asujiakin/tietäjiä.
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja TatuS »

Asustelen noin kilsan päässä Saphan Kwai BTS asemalta aivan Rama6 kyljessä ja tästä menee oikeastaan millä vain kulkineella se 15-30min keskustaan päiväaikaan.
Oikeen pahaan iltaruuhkaan kun osuu taxilla niin kestää sen tunnin.

Edit: Oli pakko testata taxilla oikeen ja vei aika tarkkaan sen 15 min MBK:lle nyt kuuden aikaan.
Swen
Viestit: 11
Liittynyt: 2.5.2011 20:05

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Swen »

Rhino kirjoitti:Itse muuttaisin Phra Kanong-Udonsuk välille. Ratchada-Lat Phraokaan ole paha. On tuossa pari kämppää kiikarissa, voin YV:llä huomenissa hiukan heitellä noita taloja ja kämppiä jos kiinnostaa. En ole itse välittäjänä ja en saa tuosta mitään muuta kuin hyvän mielen. Kuitenkin mielipiteitä on niin paljon kuin asujiakin/tietäjiä.
Kaikki vaihtoehdot kiinnostaa tässä vaiheessa! Joten olen kiitollinen kaikenlaisesta infosta.
Voin vastineeksi työpaikasta kertoa lisää, jos sellainen kiinostaa.
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja TatuS »

www.bangkokliving.co.th

Vaikka tuossa yksi 3 lapsen perhe asustaakin yläkerrassa, niin ehkä hieman pieni pidempään asumiseen, mutta laitetaan nyt linkki silti jos joku muu innostuu.

Ei halvimmasta päästä, aivan pränikkä talo ja hommat pelittää loistavasti.
7/11 vastapäätä, ATM alakerrassa ja pari supermarkettia lähellä.
Rama6 näkyy pihaan ja rautatie menee 800m päässä.
Todella rauhallista seutua jos mielii hiljaisemmassa kerrostalossa asua.
Talon edessä päivystää mopotaksit jolla kestää pari minsaa BTS:lle.
Cruisse

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Cruisse »

juzziko kirjoitti:
Swen kirjoitti:niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?
Moottoripyörällä on ajaminen kielletty moottoritiellä!
Onko tosiaan näin?
Itse huristelin viime reissulla Pattayalta Bangkokiin päin noin tunnin verran ja ihmettelin kun muita "pyöriä" ei näkynyt ollenkaan :shock:
Olipa sitten hyvä ettei pollisia näkynyt :oops:
clode
som nam naa
Viestit: 1303
Liittynyt: 7.6.2006 22:39
Paikkakunta: Pattaya

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja clode »

Cruisse kirjoitti:
juzziko kirjoitti:
Swen kirjoitti:niin ajatus oli ajaa itse enduro-tyyppisellä prätkällä työmatkaa. Vähän hupia siihenkin touhuun.
Tähän liittyen: maksetaanko prätkälläkin tietullit moottoriteillä?
Moottoripyörällä on ajaminen kielletty moottoritiellä!
Onko tosiaan näin?
Itse huristelin viime reissulla Pattayalta Bangkokiin päin noin tunnin verran ja ihmettelin kun muita "pyöriä" ei näkynyt ollenkaan :shock:
Olipa sitten hyvä ettei pollisia näkynyt :oops:
Tollway alkaa vasta chonburin kohdalla bangkokiin päin mennessä. Pattayalta chonburiin saa siis 7-tietä ajella ihan huoletta mopolla kunhan ei mene vasemalle liitymästä jossa on SININEN viitta "bangkok".
patilanmies2

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

Itse tykkäsin majoittua silloin kun Bangkokissa asustelin mieluummin metrolinjan eli MRT varrella. Kämpät halvempia kuin BTS linjoilla ja useammin vapaana miellyttäviä asuntoja. Kannattaa siis katsella senkin varresta?
Avatar
Mahanakhon
Viestit: 7
Liittynyt: 27.4.2011 21:11

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Mahanakhon »

patilanmies2 kirjoitti:Itse tykkäsin majoittua silloin kun Bangkokissa asustelin mieluummin metrolinjan eli MRT varrella. Kämpät halvempia kuin BTS linjoilla ja useammin vapaana miellyttäviä asuntoja. Kannattaa siis katsella senkin varresta?
Oli ilmeisesti, nykyään halvempia MRT ja BTS-linjojen ulkopuolella. Olikos kauan sitten kun asuit? Kaikki alueet ei sovi falankiperheelle.
JEK
Viestit: 2341
Liittynyt: 11.2.2008 0:10

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja JEK »

Mahanakhon kirjoitti:
patilanmies2 kirjoitti:Itse tykkäsin majoittua silloin kun Bangkokissa asustelin mieluummin metrolinjan eli MRT varrella. Kämpät halvempia kuin BTS linjoilla ja useammin vapaana miellyttäviä asuntoja. Kannattaa siis katsella senkin varresta?
Oli ilmeisesti, nykyään halvempia MRT ja BTS-linjojen ulkopuolella. Olikos kauan sitten kun asuit? Kaikki alueet ei sovi falankiperheelle.
Miksi ei sovi farankiperheelle jotkin alueet? Liian vaarallisia, vai mitä?

JEK
Avatar
Mahanakhon
Viestit: 7
Liittynyt: 27.4.2011 21:11

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Mahanakhon »

JEK kirjoitti:
Mahanakhon kirjoitti:
patilanmies2 kirjoitti:Itse tykkäsin majoittua silloin kun Bangkokissa asustelin mieluummin metrolinjan eli MRT varrella. Kämpät halvempia kuin BTS linjoilla ja useammin vapaana miellyttäviä asuntoja. Kannattaa siis katsella senkin varresta?
Oli ilmeisesti, nykyään halvempia MRT ja BTS-linjojen ulkopuolella. Olikos kauan sitten kun asuit? Kaikki alueet ei sovi falankiperheelle.
Miksi ei sovi farankiperheelle jotkin alueet? Liian vaarallisia, vai mitä?

JEK

En ehkä sanois vaarallisia, mutta ainakin epämiellyttäviä ja hankalia tulla toimeen. Ihan sama kuin en haluaisi lapsieni kasvavan ja asuvan ns. huonolla alueella Suomalaisessa kaupungissa. Suosittelisin tutustumaan alueisiin ja sen mukaan sitten tekemään päätöksen, varsinkin jos muutto on hiukankin pidempiaikainen.
Tietysti jos asustelee jossain paikoissa, niin kasvaahan sitä ympäristöönsä. Se että on sinkkuna tai vain puolisonsa kanssa on helpompaa. :roll:
patilanmies2

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja patilanmies2 »

Mahanakhon kirjoitti:
patilanmies2 kirjoitti:Itse tykkäsin majoittua silloin kun Bangkokissa asustelin mieluummin metrolinjan eli MRT varrella. Kämpät halvempia kuin BTS linjoilla ja useammin vapaana miellyttäviä asuntoja. Kannattaa siis katsella senkin varresta?
Oli ilmeisesti, nykyään halvempia MRT ja BTS-linjojen ulkopuolella. Olikos kauan sitten kun asuit? Kaikki alueet ei sovi falankiperheelle.
Tottakaihan julkisen liikenteen ulkopuolella on edullisempaa. :lol:

On vaan mukavahkoa päästä kulkemaankin kohtuu nopsaan ja edullisesti. Vieläpä kun tulee ainakin ite rullailtua useempaankin kertaan päivässä eri paikkoihin jos Bangkokissa satun asumaan ja joskus on jopa aikataulujakin mitä pitää noudattaa. En ole tosin nyt hetkeen Bangkokissa asunutkaan.

Mutta kyllä edelleen on selkeästi edullisempia kämpät MRT varressa, kuin BTS. Tottakai jos lähtee sitten niitten varrelta veks, niin on ihan oma hintaluokkansa ja saattaahan se olla perheelliselle järkevääkin rullailla taksilla/autolla mikäli aikaa on.

Itse kun yksikseen rypistän meneen, niin metrolinjan varsi on se mun valinta omalla kohdalla mikäli Bangkokissa asun.
Swen
Viestit: 11
Liittynyt: 2.5.2011 20:05

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Swen »

Avatar
Rlo
Viestit: 1988
Liittynyt: 1.2.2004 17:03
Paikkakunta: Ligor

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja Rlo »

Joki- ja kanaaliveneillä pääsee myös liikkumaan nopeasti, eli niidenkin lähistöltä voisi harkita asuntoja.
Avatar
BangkokBoy
Up to you
Viestit: 2762
Liittynyt: 17.12.2003 6:58
Paikkakunta: Nonthaburi

Re: Muutto Bangkokiin

Viesti Kirjoittaja BangkokBoy »

Jos duuni on keskustasta (Siam) pari pysakkia pohjoiseen niin en kylla lahtisi itse etsimaan kamppaa Sukhumvitin itapaasta (Baring, Udomsuk jne). Tietaisi tarpeettoman pitkaa junassa kokottamista. Ihan yhta hyvaa ellei parempaa asumisseutua on Victory Monumentin ja Chatuchakin valimaastossakin.
Vastaa Viestiin