matkaan!!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

tumppih22
Viestit: 4
Liittynyt: 29.12.2010 14:41

matkaan!!

Viesti Kirjoittaja tumppih22 »

tervehdys kaikille klubilaisille.
olen alkanut suunnittelemaan elämäni ensimmäistä ulkomaan matkaa juuri thaimaaseen. tai no 9v ikäisenä olen käynyt turkissa. siinä sitten kaikki. muuten olen vain käynyt joko ruotsissa tai tallinnassa.
nyt käännyn teidän puoleenne koska tosiaan syyskuussa lähden yksin matkaan omatoimisesti ja tietenkin taikamaahan... bangkok olisi mielessä koska sinne yllättävän helppo lentää suortaan suomesta. kuullut paljon kauhutarinoita noista välilaskulennoista niin siksi suoraa lentoa vaikka ei välttis se halvin vaihtoehto...
nyt kun kerran ekaakertaa olen menossa niin onko bangkok se paras vaihtoehto? ja miten tuo kulkeminen esim joillekkin nähtävyys paikoille? vai hypätäkö ekan vastaantulevan taksin/bussin kyytiin ja matkata kohti tuntematonta ja varata hotelli vasta paikanpäältä? nyt saa auttaa tolloa mäessä. paikkoja ja aiheita olen lukenut pilvin pimein ja krabi tai phuketti olisi kans kiinnostavia mut miten se liikkuminen ekakertalaiselta.... ja yksin menossa niin vähän arkajalkuutta löytyy...
jokainen vinkki ohje neuvo ja avustus on terve tullutta. niin ja kannattaako liput ostaa jo nyt vai odottaa kesään asit? omia kokemuksia ekoilta reissuilta voi myös laittaa.
matkan kestoni tulee olemaan 7-10pv. ja tietenkin oluenystävänä niin onko jotain paikkaa jota eritoten suosittelette oluen ystäville? :D kiitos kaikille jotka jaksoitte lukea tämän sekameteli tekstin ja teille jotka jaksoitte sekä lukea että vastata =)


ja tietenkin saa mainostaa halpoja hotelleja sekä matkakohteita saaria retkiä snorkaamista ihan kaikkea :D
MaxEliza
Viestit: 63
Liittynyt: 2.1.2010 15:52

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja MaxEliza »

Parhaiten sitä näkee ja kokee kaikkea kun antaa tuulten kuljettaa. Tietty kannatta nyt hieman katsoa mihin se ensinmäinen vastaan tuleva auto on menossa.

Lennot varaisin jo nyt jos olisin sinä ja löytäsin sopivan hintaiset. Finnairin suora lentokin irtoaa alle 700 euron tällä hetkellä. Tosin jos ei pelota noi vaihdot, niin Turkish Airlinesin lennon sai 617 eurolla (tosin ajan kohta oli 16.6-16.7)..

Mikäli pystyt venyttämään reissun keston esim 14 päivän mittaiseksi, niin saat paljon enemmän irti maasta kuin esim 7 päivässä. Itse oon ollut aina sitä mieltä että vähintään 2 viikkoa kannattaa olla reissussa. Itse jättäisin ensikertalaisena Bangkokin väliin ja suuntaisin jonnekin muualle. Riippu nyt mitä haet reissultasi. Mikäli pystyt venyttämään reissusi esim tuohon kahteen viikkoon, niin vietä 1-2 päivää Bangkokissa maahan tullessasi ja pois lähtiessäsi..

Mikäli tosiaan kiinnostaa lähtee esim Phuketiin, ota paikanpäältä lennot sinne. Bangkokairways, tms paikallinen/aasialainen lentoyhtiö. Niiden sisäisäiset lennot on yleensä halpoja. Muutamia kymppejä.

Vaikka ootkin yksin reissussa, niin kannatta unihtaa "arkajalkaisuus". Rohkeesti vaan hyppäät esim bussiin ja katot miten käy. Mutta katso ensin kuitenkin että bussissa lukee, on ****** olla 400 km päästä sieltä minne halusi (nimim.omakohtaisia kokemuksia)..

Jos saan kysyä, niin mitä haet/haluat reissultasi? Oletko laittanut jo karkean budjetin?
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

On se minun mielestäni hyvä suunnitella että minne sieltä Bangkokista lähtee, jos lähtee. On paljon helpompi ottaa sitten asioista selvää yksityiskohtaisemmin, esim liikenneyhteydet ja hotellit. Ei mene aikaa hukkaan turhaan ihmettelyyn.
Jonkinlainen kohdesuunnitelma täytyisi kehittää, onko se Phuket,Krabi vai joku muu.
Tuo matkustusajankohta on sikäli hyvä että tilaa ainakin löytyy hotelleista ja on low season hinnat. Ja mieluummin tosiaan 14 päivää ainakin . 7 päivän pyrähdyksessä ei ensikertalaisena juuri mitään ehdi nähdä.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
jupera
Viestit: 6
Liittynyt: 23.11.2010 8:51
Paikkakunta: Säkylä

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja jupera »

Itse olen Thaimaan ensikertalaisena lähdössä 22.1 parin viikon reissulle. Tyttäreni neuvosta majailen Krabilla (Railay Beach) ja teen sieltä ne reissut lähisaarille mitä teen. Toisena vaihtoehtona minulle annettiin Koh Lipe. Mutta sehän on siitä kiinni mitä itse haluaa, itse en halua varsinaista turistirysää/kylää. PS. Pian 50v.
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

MaxEliza kirjoitti: Mikäli pystyt venyttämään reissun keston esim 14 päivän mittaiseksi, niin saat paljon enemmän irti maasta kuin esim 7 päivässä. Itse oon ollut aina sitä mieltä että vähintään 2 viikkoa kannattaa olla reissussa. Itse jättäisin ensikertalaisena Bangkokin väliin ja suuntaisin jonnekin muualle. Riippu nyt mitä haet reissultasi. Mikäli pystyt venyttämään reissusi esim tuohon kahteen viikkoon, niin vietä 1-2 päivää Bangkokissa maahan tullessasi ja pois lähtiessäsi..

Mikäli tosiaan kiinnostaa lähtee esim Phuketiin, ota paikanpäältä lennot sinne. Bangkokairways, tms paikallinen/aasialainen lentoyhtiö. Niiden sisäisäiset lennot on yleensä halpoja. Muutamia kymppejä.
Pitkälti samaa mieltä MaxElizan kanssa. Itsellä oli just eka reissu vastaava eli lähdin yksin ensimmäistä kertaa euroopan ulkopuolelle ja otin vain lennot Bangkokiin.

Eka 2 viikkoa Bangkokissa tuntui aika nihkeältä. Saasteet ja tukahduttavan kuuma silti ilman auringonpaistetta, katugrillien hajut, katujen paskaisuus, järjettömät ruuhkat. kerjäläiset ym. vähän ketutti ja ajattelin että tässäkö tämä sitten oli?

Sitten päätin lähteä viikonlopuks Pattayalle ja hoplaa! Siellä menikin puoltoista kuukautta! :smt005

Eli ehkä pari päivää shoppailua Bangkokissa ennen paluulentoa ja muuten jossain Pattayalla
tai Phuketissa voisi olla aika hyvä noin lyhyelle reissulle (yritä tosiaan ihmeessä venyttää se 2 viikkoon).

Yritä käyttää vain mittaritakseja Bangkokissa ja katso että mittari menee päälle.
Bangkokin Tuk Tuk kuskit ovat pahimpia koijareita ikinä!

Ja kyllä Bangkokissa paljon hyviäkin puolia on kunhan ajan kanssa tutustuu, mutta 2 viikon reissuun en montaa päivää täällä tuhlaisi.
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja Nakke »

Johnny83 kirjoitti: Eka 2 viikkoa Bangkokissa tuntui aika nihkeältä. Saasteet ja tukahduttavan kuuma silti ilman auringonpaistetta, katugrillien hajut, katujen paskaisuus, järjettömät ruuhkat. kerjäläiset ym. vähän ketutti ja ajattelin että tässäkö tämä sitten oli?

Ja kyllä Bangkokissa paljon hyviäkin puolia on kunhan ajan kanssa tutustuu, mutta 2 viikon reissuun en montaa päivää täällä tuhlaisi.
Heh, niin sitä vaan ihmiset kokee ja näkee asioita eri tavalla :D Itse taas tykästyin Bangkokiin ihan täysin ja vieläkin se on se paras kohde, jos joku pitäisi nimetä. Siksi suosittelenkin lyhyen reissun ensikertalaiselle pysymistä pelkästään Bangkokissa, kaupungissa nimittäin riittää nähtävää ja koettavaa.
MIES MENEE MIES VASTAA
Avatar
rapatsu
Viestit: 43
Liittynyt: 19.4.2006 21:56
Paikkakunta: Espoo

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja rapatsu »

Nakke kirjoitti:
Johnny83 kirjoitti:
Heh, niin sitä vaan ihmiset kokee ja näkee asioita eri tavalla :D Itse taas tykästyin Bangkokiin ihan täysin ja vieläkin se on se paras kohde, jos joku pitäisi nimetä. Siksi suosittelenkin lyhyen reissun ensikertalaiselle pysymistä pelkästään Bangkokissa, kaupungissa nimittäin riittää nähtävää ja koettavaa.
Näin se on, että eri tavalla koetaan. Itse lähtisin ihan ekalle reissulle Phuketiin varsinkin jos ei matkailukokemusta juurikaan ole, siellä kun kaikki on niin vimosen päälle turistilähtöistä ;) Mutta missään tapauksessa en kiellä Bangkokin ihanuutta, saati pienten saarien ja hieman paikallisten paikkojen upeutta :) Jos ei nyt ihan Phuket nappaa, niin sitten Krabi ja Ao Nang...siis ekakertaliselle 8)
Phuket 12/06
Phuket 11/07
Krabi 02/09
Bkk-Rayong-Koh Samet 03/10
Bkk-Pattaya 02/11
Phuket-Bali 09/11
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Juu se on ihan hyvä ettei kaikki ole samasta puusta veistettyjä 8)

Btw. lainaus vähän viturallaan mutta ei kai se niin tarkkaa..
tumppih22
Viestit: 4
Liittynyt: 29.12.2010 14:41

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja tumppih22 »

syyni matkan lyhyyten on se että ei voi olla kuin max10pv reissussa kun ei lapsille saa pidempää hoitopaikkaa. ja tarkoitusperäni on päästä nauttimaan rantailusta ja vähän tuota villiä maisemaa. onhan toki nuo krabi ja phuketti ja pattaya ja mut käynyt mielessä mutta kun siinä iskee se matkan arkuus. eli että kun joutuu seikkailemaan niin paljon ja kun ei tuota kielituntemusta kovin paljoa ole. eräs tuttavani (veljeni) sanoi minulle kun kerroin lähteväni thaimaahan että suora lento paras mutta ei se halvin. itse oli kuulemma lentänyt saksan kautta ja seikkaillut siellä niin pahasti että oli myöhästynyt seuraavalta lennolta. viimevuonna katselin noita välilaskulla lentämisiä ja muistaakseni halvin olisi ollut alle 550€ meno-paluu. nyt olen katsonut nuita suoria lentoja bangkokkiin jotka ovat noin 600-670€ ja sitten tietysti hotellit...
hotellilla ei sinänäsä niin väliä koska niissä vähiten vietän aikaa. eräs ihminen täällä foorumilla mainitsi nuista krabin bungaloweista jotka ovat halpoja... ja budjettia mulla on niin että maks 800€ lento ja majoitukset ja sitten paikanpäällä käyttöön 500€ tämäkin on noin karkea arvio... ja olen käsittänyt että nuo sisäiset lennot ovat kanssa aika tyyriitä? onhan se niin että se mitä on kuullut ei välttämättä pidä paikkaansa. loman tarkoitus on vähän tutustua paikkoihin ja käydä temppeleissä ja nähtävyyksiä tiiraillen. viidakkoa tutkien sekä snorklaten ja jotain pieniä ostoksia tehdessä. mutta eikös se ole pääasia että pääsee nauttimaan tuosta kauniista maisemasta ja ystävällisistä ihmisistä :roll:



en kyllä tajua miksi aina kun yrittää kirjoittaa järkevästi niin tulee kauhean sekavaa tekstiä :evil: :twisted: :shock: :smt004
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Joku Krabi olsi varmaan ihan ookoo sitten Bangkokista. Siellähän on luontoa ja saaria. Esim Railey beachille voisi mennä Krabista.

Aikoinaan suunnittelin matkaa Krabiin ja otin teoriassa selvää majoituksista sun muista, suunnittelin myös lyhyttä reissua Koh Phi Phille joka on kuvien perusteella ainakin kaunis paikka.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... iley+beach
Seuraava loma alkaa pikkuhiljaa hahmottua. Eli Krabiin ja sieltä West Railey Beach aluksi.
http://www.sawadee.com/hotel/krabi/sandsea/
Jos tuohon menisi aluksi. Onhan tuo hinnakkaampi kuin mihin olen tottunut, toisaalta puoli-ilmainen vaikka Suomeen verrattuna. Sitä vaan tottuu jotenkin Thaimaan hintoihin (varsinkin Pattayan superhalpoihin hotelleihin) ja alkaa ajatella bahteissa.
Tuolta varmaan sitten Koh PhiPhi ja siellä mihin ? Onko ehdotuksia .
http://www.phi-phi.com/hotel/thailand/k ... ch-resort/
Jos tuo vaikka ??
Näköjään tuo PhiPhin hotellilinkki on viallinen. Tässä on lista hotelleista siellä.
http://www.phi-phi.com/hotel/

Myös East Railey Beachiä suunnittelin ja siellä hotellia Railey Viewpoint resort. Oli tuossa vaan niin hemmetin hienot maisemat . http://www.hotelthailand.com/krabi/rail ... nt-resort/ Katsokaa gallery, valehtelevatko kuvat ??
http://www.viewpointresort66.com/ Tuon videon perusteella ainakin kämppä mulle kelpaisi.

Erinäisistä syistä tuo matka kaatui mutta edelleen on tallella tuo suunnitelma.Jos joku muu voisi käydä ensin testaamassa reitit. :lol:
mutta kun siinä iskee se matkan arkuus. eli että kun joutuu seikkailemaan niin paljon ja kun ei tuota kielituntemusta kovin paljoa ole.


Pelko pois. Thaimaa on helppo matkailumaa. Täältä klupista kyllä saa alkuneuvot kunhan päätät minne menet. Kyytejä sun muita paketteja osataan Thaimaassa tehdä. Turistin heikohko kielitaito ei uleensä paljoa haittaa, asiat kyllä järjestyy.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja Peku »

Miksei voi mennä valmismatkalle esim. Aurinkomatkat, Tjäreborg, Finnmatkat? Kaikki on silloin valmiina lippuja myöten. Hyvä vaihtoehto ensikertalaiselle, koska ei tarvitse stressata monenlaisten juttujen takia, kuten majoituksen. Ehdotus, jos haluaa päästä helpolla :idea:
ARTSI
Riisikeppi
Viestit: 411
Liittynyt: 16.12.2003 9:53
Paikkakunta: Sushi-rajalla

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja ARTSI »

tumppih22 kirjoitti:ja sitten paikanpäällä käyttöön 500€
Pienehkö budjetti "oluen ystävälle".
Oluen ystäville kun tuppaa sattumaan ja tapahtumaan kaikenlaista ennakkoon suunnittelematonta.

Hyvää matkaa :smt006
First time 1992
Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7229
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Mä en tolla budjetilla lähtis muualle kuin aamulla töihin kasvattamaan budjettia inhimillisemmäksi.
Avatar
jugi
Viestit: 5294
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja jugi »

Ei nyt kannata heti tuomita. En mäkään tänä päivänä noin pienellä budjetilla lähtis mihinkään, mutta opiskeluaikana tuli lähdettyä Kanarialle viikoksi äkkilähdössä joka maksoi 1200mk. Käyttörahaa viikoksi oli samat 1200mk ja kyllä sillä viikon ryyppäsi kun vain veti kunnon pohjat hotellilla :-D
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

JussiM kirjoitti:Mä en tolla budjetilla lähtis muualle kuin aamulla töihin kasvattamaan budjettia inhimillisemmäksi.
Siis eikö 500 euroa riitä 7-10 päiväksi käyttörahaksi. Käsitin niin että hotellikulut eivät sisälly tuohon. Kyllä minulla ainakin hyvin riitti noin 2000 thb päivässä syyskuussa kuukauden reissulla vaikka läträsin viinaksienkin kanssa melkein jatkuvasti.
Ei ruuassa tai juomassa jäänyt mitään puuttumaan taikka missään muussakaan. Vielä riitti ostoksiinkin jokunen tonni. Ja matkustukseen ei nyt ihmeitä mene. Tietysti jos siinä siivellä on jatkuvasti joku niin sitten pitää tarkistaa ylöspäin budjettia.

Tietystikin ihmiset kuluttavat eri lailla, onhan se niinkin. Suomessa 50 euroa ei riittäisi jos ison osan päivää olisi ravintolassa ja jatkuvasti söisi muualla kuin kotona mutta kyllä se Thaimaassa pitäisi riittää eikä tartte vyötäkään vetää kiremmälle.

Luottokortti kyllä pitäisi olla reissussa , koskaan ei voi tietää noita ylimääräisiä esim terveydenhoitokuluja. Ja matkavakuutus on tietenkin ehdoton vaatimus kun ulkomaille lähtee.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7229
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja JussiM »

MaukHang : Kyllä 500 riittäis elämiseen, mutta kun matkustus esim ehdotettuihin Krabi - Phi Phi rohmasee aikapaljon...
Mielummin lykkää, ja säästää vähän lisää, ja ei ole niin kireällä budjetilla. Varahätäapukatastrofirahaa kuiteski pitää olla jonkin verran
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Jep, pelivaraa on hyvä olla ettei tarvitse ajatella koko ajan että mihin on milloinkin varaa. Tuollaisella 7-10 päivän reissulla
tuo 500 euroa käteisenä mukaan. Lisäapuna joko luottokortti tai tilillä rahaa ja Visa Electron. Jos jotain jää tähteeksi niin sitä tarvitsee sitten Suomessa. Matkasuunnitelma voisi siis olla Bangkok-Krabi (siellä ??, Railey vai joku muu) -Krabi Bangkok. Kyllä tuohon sen 10 päivää saa helposti menemään. Suurin kustannus olisi sitten lento Bangkok-Krabi-Bangkok, missä hinnoissa lienee. Käynti vaikka Phi Phillä nostaisi kuluja jonkin verran. Halvempi hotelli tietysti korvaisi matkustuskuluja.
Krabi ja Phuket ovat sen verran kaukana ettei lyhyellä lomalla kait kannata muuta matkustustapaa miettiä kuin lentämistä.

http://krabi.sawadee.com/transport.html
Transportation
How to get to Krabi, Koh Phi Phi and Koh Lanta - Thailand
● By Air
Fly From Bangkok (Suvarnabhumi) to Krabi International Airport (KBV), daily direct flights by Bangkok Airways, Thai Airway and Air Asia
● By Bus
Buses leave Bangkok for Krabi daily in the evening. The journey takes about 12 hours. The fare for 24 seats air-conditioned bus is 655 Baht, and 446 and 421 Baht for 40 seat air-conditioned bus and 234 Baht for non air-conditioned bus. Contact Bangkok Southern Bus Terminal (Borommaratchonnani Road) at Tel.(02) 435-1199, 435-5061 (air-conditioned bus) and (02) 4345557 (non air-conditioned bus).
Jos takapuoli kestää niin bussilla 12 tuntia. Itse voisin tuollaista jopa harkita, no jaa ... Ehkä en enää mutta nuorempana . :lol:

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
KwE
Viestit: 1115
Liittynyt: 17.3.2010 0:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja KwE »

MauKhang kirjoitti: Jos takapuoli kestää niin bussilla 12 tuntia. Itse voisin tuollaista jopa harkita, no jaa ... Ehkä en enää mutta nuorempana . :lol:
Eihän tuo vielä mitään! Joulukuussa ekana 15h matkantekoa lentokoneella, ~4-5h palloilua Bangkokissa ja sieltä bussi+lauttayhdistelmässä Phanganille ~13h.

Mutta asiaan, täältä kanssa ääni Krabille, sielläkin ehdimme piipahtaa joulukuun reissulla. Ao Nangin rannasta ainakin saa helposti pitkähäntäveneen ja kierreltiin sillä niitä lähisaaria, lisäks aikasemmin mainittu Railay Beach + Phranang Beach, jälkimmäisenä mainittu yksi hienoimmista rannoista missä oon ikinä ollut. Railayn lähellä vielä joku Tonsai Beach, siellä kuulemma pössytellään, emme käyneet!

Hauskaa reissua minne nyt ikinä suuntaatkaan!
29.11.09-13.12.09
12.04.10-06.05.10
02.12.10-23.12.10
25.03.11-23.04.11
27.05.11-12.06.11
03.01.12-25.04.12
05.04.13-17.05.13
11.04.15-07.05.15
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Tuo Railey Beach voi olla vähän pieni ( ja muuten kehno ) ranta palveluineen nuoremmille ja hintataso korkea. Iltaisin hiljaista. Ennemmin Ao Nang tukikohdaksi kierrellä saaria. :wink:
Vielä kerran anteeksi !
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12641
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja ollit »

Ei kun Pattayalle vaan.
- lyhyt matka Bangkokista
- edulliset majoitukset esim. Maikka, Lemoni, River...
- edullinen paikka elellä muutenkin
- hyvät huvittelumahdollisuudet
- paljon nähtävää
- löytyy suomalaista seuraa, jos ujostuttaa muiden kielien puhuminen
- saa kuljetuksen lentokentältä (muistaakseni ainakin Maikalla on tällainen palvelu)
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
AroKani

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja AroKani »

tumppih22 kirjoitti:syyni matkan lyhyyten on se että ei voi olla kuin max10pv reissussa kun ei lapsille saa pidempää hoitopaikkaa. ja tarkoitusperäni on päästä nauttimaan rantailusta ja vähän tuota villiä maisemaa. onhan toki nuo krabi ja phuketti ja pattaya ja mut käynyt mielessä mutta kun siinä iskee se matkan arkuus. eli että kun joutuu seikkailemaan niin paljon ja kun ei tuota kielituntemusta kovin paljoa ole.
... loman tarkoitus on vähän tutustua paikkoihin ja käydä temppeleissä ja nähtävyyksiä tiiraillen. viidakkoa tutkien sekä snorklaten ja jotain pieniä ostoksia tehdessä. mutta eikös se ole pääasia että pääsee nauttimaan tuosta kauniista maisemasta ja ystävällisistä ihmisistä :roll:



en kyllä tajua miksi aina kun yrittää kirjoittaa järkevästi niin tulee kauhean sekavaa tekstiä :evil: :twisted: :shock: :smt004
Jos matkasi on 10 pv , niin selkeä mutta yksinkertainen suunnitelma kannattaa tehdä .

Tuo on kahden paikan reissu , siihen aika riittää ilman että tarvitsee juosta kieli vyön alla .

Naken kanssa suosittelen Bangkokia , luonnollisesti.
Hanki hotellin ennakkoon ja osoitteen THAIKSI .
Kentältä hyppäät taksiin ( seuraat kentällä kylttejä PUBLIC TAXI etkä lotkauta korvaasi limousinen tarjoajille ) ja annat taksistandin mimmille ohjeet että tänne mennään .

Katso hotelli siten että BTS eli skytrain - asema on lähellä .
Ostat päivän passin ja sillä saat ajaa niin paljon kuin sielu sietää , ruuhkiin juuttumatta .

Käyntikohteiksi ... MBK jättitavaratalo , Chatuchakin viikonloppumarkkinat ja yöelämän puolelta Nana Plaza sekä soi Cowboy .
Kuuluisa Patpong ...jätä väliin.

Toiseksi paikaksi suositelen Pattayaa .
Klupista löydät kasan suomivetoisia majoituspaikkoja ja pystyt hankkimaan kämpän valmiiksi .
Siirtyminen joko sopimalla että noutavat sinut Bangkokista , jolloin homma pelaa kuin junan vessa .
Tai omin toimin taksilla / bussilla
Skytrain On Nut , sieltä lippuluukun kautta bussiin ja Pattayan asemalta taas lavataksilla perille ( muistithan tulostaa majapaikkasi osoitteen THAIKSI ).

Etuna on , että kielimuuria ei ole ja toiseksi saat paikalta vinkkejä mitä/minne/miten.
Toiseksi ... varmasti löytyy paikanpäältä hemmo-pari-kolme , joiden mukana voit liihotella yöelämässä .
Paluukuljetus kentälle järjestyy myös sieltä .

Lue myös paljon infoa täältä , saattaa vastata moneen vielä tekemättömään kysymykseen.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... nkkivinkki

AK
AroKani

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja AroKani »

AroKani kirjoitti:
tumppih22 kirjoitti:syyni matkan lyhyyten on se että ei voi olla kuin max10pv reissussa kun ei lapsille saa pidempää hoitopaikkaa. ja tarkoitusperäni on päästä nauttimaan rantailusta ja vähän tuota villiä maisemaa. onhan toki nuo krabi ja phuketti ja pattaya ja mut käynyt mielessä mutta kun siinä iskee se matkan arkuus. eli että kun joutuu seikkailemaan niin paljon ja kun ei tuota kielituntemusta kovin paljoa ole.
... loman tarkoitus on vähän tutustua paikkoihin ja käydä temppeleissä ja nähtävyyksiä tiiraillen. viidakkoa tutkien sekä snorklaten ja jotain pieniä ostoksia tehdessä. mutta eikös se ole pääasia että pääsee nauttimaan tuosta kauniista maisemasta ja ystävällisistä ihmisistä :roll:



en kyllä tajua miksi aina kun yrittää kirjoittaa järkevästi niin tulee kauhean sekavaa tekstiä :evil: :twisted: :shock: :smt004
Jos matkasi on 10 pv , niin selkeä mutta yksinkertainen suunnitelma kannattaa tehdä .

Tuo on kahden paikan reissu , siihen aika riittää ilman että tarvitsee juosta kieli vyön alla .

Naken kanssa suosittelen Bangkokia , luonnollisesti.
Hanki hotellin ennakkoon ja osoitteen THAIKSI .
Kentältä hyppäät taksiin ( seuraat kentällä kylttejä PUBLIC TAXI etkä lotkauta korvaasi limousinen tarjoajille ) ja annat taksistandin mimmille ohjeet että tänne mennään .

Katso hotelli siten että BTS eli skytrain - asema on lähellä .
Ostat päivän passin ja sillä saat ajaa niin paljon kuin sielu sietää , ruuhkiin juuttumatta .

Käyntikohteiksi ... MBK jättitavaratalo , Chatuchakin viikonloppumarkkinat ja yöelämän puolelta Nana Plaza sekä soi Cowboy .
Kuuluisa Patpong ...jätä väliin.

Toiseksi paikaksi suositelen Pattayaa .
Klupista löydät kasan suomivetoisia majoituspaikkoja ja pystyt hankkimaan kämpän valmiiksi .
Siirtyminen joko sopimalla että noutavat sinut Bangkokista , jolloin homma pelaa kuin junan vessa .
Tai omin toimin taksilla / bussilla
Skytrain On Nut , sieltä lippuluukun kautta bussiin ja Pattayan asemalta taas lavataksilla perille ( muistithan tulostaa majapaikkasi osoitteen THAIKSI ).

Etuna on , että kielimuuria ei ole ja toiseksi saat paikalta vinkkejä mitä/minne/miten.
Toiseksi ... varmasti löytyy paikanpäältä hemmo-pari-kolme , joiden mukana voit liihotella yöelämässä .
Paluukuljetus kentälle järjestyy myös sieltä .

Lue myös paljon infoa täältä , saattaa vastata moneen vielä tekemättömään kysymykseen.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... nkkivinkki

AK
EDIT : jahas , johtuen postin kirjoituksen venymisestä ollit olikin jo ehdoltellut pitkälti samoja ideoita.
trippi
Viestit: 137
Liittynyt: 16.10.2005 16:10

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja trippi »

500 euroa on kyllä vähän mutta ei liian vähän. Ei kannata huolehtia. Reppureissarit on aasiassa normaali turisti ryhmä. Halpoja hotlija löytyy ja sieltä saa tietoa miten tehdä asiat halvimmalla mahdollisimmalla tavalla. Tiedä vaikka saisit jonkun tyttären avuksi.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

tumppih22 :
loman tarkoitus on vähän tutustua paikkoihin ja käydä temppeleissä ja nähtävyyksiä tiiraillen. viidakkoa tutkien sekä snorklaten ja jotain pieniä ostoksia tehdessä. mutta eikös se ole pääasia että pääsee nauttimaan tuosta kauniista maisemasta ja ystävällisistä ihmisistä
tumppih22 :
paikkoja ja aiheita olen lukenut pilvin pimein ja krabi tai phuketti olisi kans kiinnostavia mut miten se liikkuminen ekakertalaiselta....j
Tähän sitten tarjottiinkin paljon eri vaihtoehtoja , pelkkä Bangkok, Pattaya ja suomibaarit ja muutakin. Jotenkin tuntuu että noissa kohteissa snorklata voi vain kaljalasissa ja se viidakkokin on kohtalaisen vähissä ?

Edelleenkin suosittelen , Bangkok ---> Krabi tai Koh Chang , takaisin Bangkokiin ja ne ostokset + temppelit jos vielä intoa ja rahaa riittää. Kyllähän ne suomibaarit kivoja ovat mutta siellä tuo matkan alkuperäinen tarkoitus kyllä häviää . Ja maisemia ei hirveästi voi kehua.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Re: matkaan!!

Viesti Kirjoittaja TatuS »

Lennot Krabille tai Surat Thaniin ja sieltä Khanomiin.
Jos paikallisten kielitaidottomuus alkaa ahdistaa parissa viikossa, niin sieltä on helppo palata Krabille takaisin lihapullien äärelle tai kipaista lautalla Samuille.
Luonto on kohdillaan ja ilmapiiri rento.
Viimeksi muokannut TatuS, 7.1.2011 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin