matkatavaroiden säilytys

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
hisckey
Viestit: 37
Liittynyt: 6.2.2009 12:25

matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja hisckey »

Olen matkustamassa Thaimaahan 4 viikoksi tammikuussa. Reitti on vielä epäselvä mutta joitakin saaria esimerkiksi ajattelin katsastaa ja Kambodzan puolellakin voisi käväistä. Kysyisinkin konkareilta, että onko mahdollista jättää matkalaukku johonkin säilytykseen (lentoasemat, satamat) jos on tarkoitus piipahdella parin päivän ”reppumatkoilla” saarilla ja ei huvittaisi ottaa kaikkia tavaroita mukaan. Paras ratkaisu tietysti olisi lähteä Suomesta asti pelkän repun kanssa reissuun mutta ajatus ihan noin kevyesti matkustamisesta tuntuu aika orvolta ja perillä tulee kuitenkin tehtyä ostoksia.
Thaimaa: 15.1 - 31.1.2010, 5.1 - 2.2.2011 ja 18.2 - 5.3 2013
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Perillä tehtviin ostoksiin riittää että ostat myös sopivan kuljetuslaukun. Turhaan sitä tyhjää laukkua Suomesta raahaisit.
Avatar
khaosaming
Viestit: 2590
Liittynyt: 4.1.2005 7:39
Paikkakunta: TRE-Trat

Re: matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja khaosaming »

hisckey kirjoitti:...onko mahdollista jättää matkalaukku johonkin säilytykseen (lentoasemat, satamat) jos on tarkoitus piipahdella parin päivän ”reppumatkoilla” saarilla ja ei huvittaisi ottaa kaikkia tavaroita mukaan.
--------------
Bangkokissa on tarjolla maksullinen palvelu liikemiehille ja reppumatkailijoille:
http://www.bangkokselfstorage.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Backpacker Storage
In reply to increased demand here at Bangkok Self Storage we have doubled the capacity of our low cost backpack and suitcase storage. At only 100 baht per piece, per week!!! We offer the cleanest and most secure small item storage in Bangkok. So contact us today and let us look after your possessions as you explore Asia!
Keskusrautatieasemalla (Hua Lamphong) on left luggage -säilytys, kuten myös Suwarnaphumilla.
เกิดมาเห่า
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19915
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Pelkällä rinkalla olen itse matkustanut. Helppo kuljettaa selässä. 50-60 litran rinkkaan mahtuu taatusti tarpeeksi kevyttä lämpimän kelin kamaa. Ja jos shoppailee paljon niin ostaa vaikka thaikuista ennen lähtöä matkalaukun ja lyö ne sinne. En tiedä säilytyksien hinnasta, mutta en yllättyisi jos uusi matkalaukku ei olisi sen kalliimpi kuin se säilytyskään.
Avatar
tonyio
Viestit: 2499
Liittynyt: 20.12.2003 0:36
Paikkakunta: Uusimaa, Chonburi/BKK

Re: matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja tonyio »

http://www.bangkokairportonline.com/node/134" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei tarvi mukana roudailla isoa laukkua.
Kätevä esim. jos lentää sisäisillä lennoilla johonkin muutaman päivän reissulle, niin oleelliset kamat reppuun ja reppu selkään. Lisäksi ei tarvi maksella ylipainomaksuja joista nykyään paikallislennoilla säälimättä rokottaa.
hisckey
Viestit: 37
Liittynyt: 6.2.2009 12:25

Re: matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja hisckey »

Kiitokset vaan vinkeistä. Olettaisin myös, että etsivä löytää säilytystä myös Samuilta tai Pattayalta tarvittaessa...
Thaimaa: 15.1 - 31.1.2010, 5.1 - 2.2.2011 ja 18.2 - 5.3 2013
pet-13
Viestit: 1595
Liittynyt: 7.4.2006 12:12
Paikkakunta: Hamina

Re: matkatavaroiden säilytys

Viesti Kirjoittaja pet-13 »

No itse ainakin pattiksella olen useasti jättänyt laukun hotelliin (esim molemmat flipperit ja areca lodge) säilytykseen kun olen lähtenyt repun kanssa esim 5-6 päiväksi johonkin reissuun,tosin olen siis asunut näissä hotelleissa ja mennyt myös takaisin asumaan reissun jälkeen,luovuttanut siis vain huoneen välillä pois,en tiedä sopiiko tällainen järjestely sun suunnitelmiin,taitaa noita jonkinlaisia laukkujen säilytys huoneita olla suunnilleen hotellissa kun hotellissa ??
Vastaa Viestiin