Mita vihaat eniten thaimaassa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin

mika vituttaa thaimaassa?

korruptio
106
14%
prostituutio
24
3%
valehteleminen
153
21%
mai pen rai -asenne
48
6%
kasvojen menettaminen
41
6%
liikenne
68
9%
kielitaidottomuus
24
3%
yleinen sivistymattomyys
64
9%
epasiisteys
48
6%
kaksoishinnoittelu
122
16%
falangit
26
3%
expatit
19
3%
 
Ääniä yhteensä: 743
Avatar
samsung
Viestit: 242
Liittynyt: 25.6.2010 11:44
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja samsung »

teepee kirjoitti:
Jim Beam kirjoitti:Ehkä Maukka joskus sun eka lomiesi aikaan(70-80 -luvulla) ei Pattayallakaan takseja ollut tai niitä ei riittänyt kaikille mutta aikana jolloin minä olen siellä pyörinyt niin minusta niitä on koko ajan ollut liikaa.Tarkoitan lavatakseja.Vähempikin riittäisi.
Parempi että niitä on liikaa kuin liian vähän niin pysyy hinnat kurissa ja saa kyydin silloin kun tarvitsee...
Totta, mikähän olisi kertamaksun hinta jos rantaboulevardin kierrosta ajaisi vain kolme ruosteista hiluxia
Avatar
Tumpa
Phetchabun on my mind
Viestit: 3252
Liittynyt: 19.12.2003 22:40
Paikkakunta: Sap Mai Daeng, Phetchabun

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Tumpa »

sirkia kirjoitti: Tassa onkin melko kattava lista arsyttavista asioista. Naiden lisaksi tulee mieleen kuuntelemisen taito. Thaikut ovat kovia juttelemaan, mutteivat valttamatta kuuntelemaan. Saatat olla pitkaan kertonut jotakin johon tulee myotailevia "vastauksia" kunnes jossakin vaiheessa huomaat ettei sinua ole kuunneltu koko aikana tippaakaan.
Otsikon aihe on siis: mitä vihaat eniten Thaimaassa? Tätäkö sirkia siis VIHAAT? Voi vittu mitä urpoja on taas palsta turvoksissa... :lol:
ikikuosi
Viestit: 973
Liittynyt: 13.7.2008 10:43
Paikkakunta: chiang mai

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja ikikuosi »

ma kylla allekirjoitan itsekin todellakin VIHAAVANI sita kun myotaillaan ja ollaan niinku kuunneltais/ymmarrettais, mut sit ei olla tehty kumpaakaan oikeesti.
ehka se on sit semisti urpoa vihata tuollaista, mutta aika urpolta siina muutaman minuutin selittamisen jalkeen tuntuukin kun on sama kuin olisi seinalle puhunut.
Avatar
samsung
Viestit: 242
Liittynyt: 25.6.2010 11:44
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja samsung »

ikikuosi kirjoitti:ma kylla allekirjoitan itsekin todellakin VIHAAVANI sita kun myotaillaan ja ollaan niinku kuunneltais/ymmarrettais, mut sit ei olla tehty kumpaakaan oikeesti.
ehka se on sit semisti urpoa vihata tuollaista, mutta aika urpolta siina muutaman minuutin selittamisen jalkeen tuntuukin kun on sama kuin olisi seinalle puhunut.
Täytyy myöntää että tunnen "semisti urpoksi" itseni, kun jossain katubaarissa kuuntelen ja katson silmiin kun pienessä sievässä oleva thaikku selitää thai-kieltä mistä en ymmärrä yhtään mitään.
Vielä nyökkäilenkin välillä
Ehkä en vaan kohteliaisuuttani kehtaa lopettaa keskustelua esim. vaihtamalla pöytää, tai näppäilemällä kännykkää samaan aikaan kun toinen selittää.

Semisti urpoa.
ikikuosi
Viestit: 973
Liittynyt: 13.7.2008 10:43
Paikkakunta: chiang mai

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja ikikuosi »

totta, mutta tuossahan tilanne on toisinpain, joka on itseasiassa lahinna hauskaa. tieda sitten vihaako kyseinen thaikku tuota tilannetta tai omaa kayttaytymistani siina tilanteessa.
itse usein kylla keskeytan sanomalla thaiksi etta en ymmarra, sama englanniksi ja suomeksi viela jos paapatus jatkuu. :smt005

tuota samaa joutuu tekemaan myos skotlannista oleville humalaisille herrasmiehille, heidan mokelluksestaan kun ymmartaa viela vahemman kuin humalaisen thaimaalaisen. vaikka englannin osaamiseni on huomattavasti parempaa kuin thain.
Avatar
samsung
Viestit: 242
Liittynyt: 25.6.2010 11:44
Paikkakunta: Tuupovaara

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja samsung »

ikikuosi kirjoitti:totta, mutta tuossahan tilanne on toisinpain, joka on itseasiassa lahinna hauskaa. tieda sitten vihaako kyseinen thaikku tuota tilannetta tai omaa kayttaytymistani siina tilanteessa.
itse usein kylla keskeytan sanomalla thaiksi etta en ymmarra, sama englanniksi ja suomeksi viela jos paapatus jatkuu. :smt005

tuota samaa joutuu tekemaan myos skotlannista oleville humalaisille herrasmiehille, heidan mokelluksestaan kun ymmartaa viela vahemman kuin humalaisen thaimaalaisen. vaikka englannin osaamiseni on huomattavasti parempaa kuin thain.
Haha! totta
Olen huomannut ettei se pari kertaa sanottu "mai kao tsai" (tai jotain sinneppäin) auta, vaan selitys jatkuu, ja hauskaahan se kyllä on.
Lisäksi omaan pari saarivaltakunnasta olevaa kaveria, joille en edes kehtaa sanoa etten ymmärrä heidän mongerruksesta mitään :)
Avatar
KPelto
Sanuk
Viestit: 2756
Liittynyt: 15.12.2003 13:24
Viesti:

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja KPelto »

Ihan vasta viime reissuilla olen oppinut olemaan vihaamatta mitään sen enempää. Thaikut ja heidän hullunkuriset tavata on just se juttu. Jos thaikut käyttäytyisivät kuin suomalaiset niin enpä minä sinne menisikään. Se että ne tekee jotain täysin väärin niin tuo enemmänkin säälin tunteen.
Avatar
sirkia
Viestit: 665
Liittynyt: 11.11.2004 9:58
Paikkakunta: Stadi

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja sirkia »

Tumpa kirjoitti: Otsikon aihe on siis: mitä vihaat eniten Thaimaassa? Tätäkö sirkia siis VIHAAT? Voi vittu mitä urpoja on taas palsta turvoksissa... :lol:
No joo. Ehkapa posti ei taysin sovi aiheeseen ja luettelin listaa mika arsyttaa. Mitaan en vihaa, mutta monet asiat arsyttavat. Onneksi on kuitenkin paljon enemman asioita jotka tekevat iloiseksi.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja patila »

Ilkka kirjoitti:- välinpitämättömyys. Kukaan ei välitä mistään mitään, paitsi tietenkin rahasta. Luontoa roskataan ihan surutta, paskat kipataan mihin ikinä vaan mahdollista, muovikasseja pitää olla yhteen pillimehuun ainakin yksi jne.

- ihmisten ajattelukyvyn puute joissain asioissa. Jos taksikuskille on sanottu että pitää olla paikalla kello kahdeksan niin tämä saattaa tulla yhdeksän aikaan eikä osaa ajatella sitä että asiakkaalla saattaa olla esimerkiksi lentokone lähdössä ja se ei odota. Ei silläkään mitään väliä.

- kun joku menee poskelleen niin se hymyily ja luimuilu eikä mistään oteta vastuuta. Taksi ajaa sinut jonnekin ihan muualle minne piti mennä, niin tulee vaan hymyä ja mutinaa eikä mitään ajatustakaan oma-aloitteisesta hinnanalennuksesta vaikka hänen vuoksi mentiin väärään paikkaan ja mittari raksutti.

-luulot, että farang on aina ja ikuisesti rikas.

-turistit jotka jaksaa lässyttää että Thaimaa on paratiisi ja että thaimaalaiset ovat iloisia ja heillä on kaikki hyvin.
Asiaa Ilkka :smt109 :smt109 , harvinaisen samaa mieltä asiasta
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

samsung kirjoitti:
Ilkka wrote:
-luulot, että farang on aina ja ikuisesti rikas.
Totta, ja ärsyttävässä määrin myös Farangituristit, ja Expatit jotka luulevat että toinenfarang on aina ja ikuisesti rikas.

Joskus jos eksynyt turistipubiin, niin liian usein törmännyt ihmettelyihin:
"Mitä, ei kai kukaan farangi aja paikallisbusseilla" tai "kuka nyt noissa katunuudeli-ravintoloissa pystyy syödä? ei ainakaan farangi!
Missähän näitä turistipubeja mahtaa olla missä ollaan kiinnostuneita millä bussilla joku muu ajelee taikka missä joku muu syö. Aika monessa turistipubissa olen istunut eikä kukaan ole minun syömisiäni taikka bussejani ihmetellyt. Tuskin kovin yleistä on tuollainen asenne, enemmän on kyselty esim miten ja millä johonkin toiseen kohteeseen pääsee parhaiten taikka edullisimmin.Luulisi että suurin osa turisteista käy joskus katunuudeliravintolassa syömässä. Taitaa jäädä väliin vain niiltä joille Chateaubriand ja punkku on ainoa kelvollinen ateria.

Alkuperäiseen kysymykseen jo kerran vastasin mutta tarkennettakoon vielä että en nyt Thaimaassa mitään varsinaisesti vihaa. Mutta sekava ja vaarallinen liikenne huolestuttaa ja valtava roskaaminen tietyissä paikoissa ärsyttää paljonkin.
Toivottavasti Thaimaa kieltää noiden muovipussien käytön. Käsittääksen Kiinassa on kielletty jo. Se olisi jo hyvä alku maan siistimiseksi.Joka kerta juomaa ostaessani olen saanut myös pari pilliä mukaan. En todellakaan juo kaljaa pillillä enkä juuri muitakaan juomia mutta satoja pillejä olen lomilla saanut . Pillit kanssa vain niitä tarvitseville. 8) eikä väkisin kaikille.

Luulin jo noihin räätäleihin tottuneeni mutta täytyy sanoa että niiden markkinointi on nykyään entistä ärhäkämpää.
Pattayalla siinä jossain Miken kulmilta etelään on erikoisen mulkkuja räätäleitä jotka pyrkivät jo käteen roikkumaan. Pari kertaa on meinannut päreet palaa kun sama mulqvisti pyrkii puolen tunnin sisään useita kertoja käteen kiinni eikä meinaa normaalikiellot tehota. Pari vuotta sitten ilmestyi jo Koh Changillekin kaksi räätäliä jotka alkoivat huudella sitä "terve terve mitä kuuruu " roskaansa. Noiden kohdalla jo melkein menee vihan puolelle ainakin toisinaan.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Kyllä eniten vituttaa täällä umpisurkea asiakaspalvelu lähes alalla kuin alalla.

Oon tästä ennenkin maininnut että mua ei kiinnosta tippaakaan jos joku muija mulle hymyilee, tekee waita ja tuo vaikka tissivakoa suuhun jos homma ei muuten toimi.

Lyijykynää monimutkaisemman asian hankkiminen täällä harmaannuttaa hiuksia ihan urakalla. Sanomattakin selvää ettei riittävän hyvää Englantia osata missään asiakaspalvelupisteessä tai puhelinpalvelussa mutta kun niille toinen Thai selittää niin luulisi että edes silloin osattaisiin tehdä työnsä mutta kun ei. Ollaan taas palkattu halvin työntekijä bambumajasta eikä sitä ehkä jopa hiukan ammattitaitoista 2000b/kk kalliimmalla.

Tässä tulee myös tämä välinpitämättömyys esiin elikkä kun prinsessat palvelupisteissä tai puhelimessa tuntipalkalla ovat niin ei asiakkaiden tarpeilla ole vitunkaan väliä, eihän siitä lisää palkkaa saa jos asiakkaiden ongelman ratkaisee.

Tällä hetkellä tapellaan taas netin hommaamisen kanssa kun hiukan on taas kestänyt asioiden tarkistelu ja kukaan ei tiedä mistään mitään.

Ei tähän näköjään totu täysin ikinä, alan googlettaa netistä että onko Bangkokissa jotain hyviä vihanhallitsemiskursseja :roll:
Avatar
Siritom
Viestit: 149
Liittynyt: 31.3.2010 6:26
Paikkakunta: Bangkok

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Siritom »

Johnny83 kirjoitti:
Ei tähän näköjään totu täysin ikinä, alan googlettaa netistä että onko Bangkokissa jotain hyviä vihanhallitsemiskursseja :roll:
Kahden viikon työmatka Venäjällä antaa hyvän kuvan Bangkokin hyvistä puolista. Palvelusta myös. Johnny83 osaat kaiketi hyvin thaita? Siitä kielestä löytyy sanalle tomppeli tolvana ym. hyviä synonyymejä, joilla voi kannustaa työntekijää parempaan suoritukseen. Kiinalaiset ovat siinä kielenkaytössä taitavia. Olen aina ihaillut heidän karskia kielen käyttöä kuleille. Heille kaikki duunarit ovat kuleja.
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Siritom kirjoitti:
Johnny83 kirjoitti:
Ei tähän näköjään totu täysin ikinä, alan googlettaa netistä että onko Bangkokissa jotain hyviä vihanhallitsemiskursseja :roll:
Kahden viikon työmatka Venäjällä antaa hyvän kuvan Bangkokin hyvistä puolista. Palvelusta myös. Johnny83 osaat kaiketi hyvin thaita? Siitä kielestä löytyy sanalle tomppeli tolvana ym. hyviä synonyymejä, joilla voi kannustaa työntekijää parempaan suoritukseen. Kiinalaiset ovat siinä kielenkaytössä taitavia. Olen aina ihaillut heidän karskia kielen käyttöä kuleille. Heille kaikki duunarit ovat kuleja.
No ei en osaa eli patakattila soimaan mutta Thaimaassa kumminkin käy ja asuu paljon ulkomaalaisia joten kyllä palveluammateissa pitäisi Englantia osata.
Mutta ei silti, kyllä oma Thai-muija on aika yhtä turhautunut tähän toimintaan myös nyt kun on tullut sellaisia ongelmia selvitettäväksi mitä ei ole aikaisemmin hänen kohdalle sattunut.

Nykyään esim. sanoo mulle seiskalla että älä edes yritä antaa niille seteleiden mukana kolikoita jotta saisit pelkkiä seteleitä takas, menee kassaneidillä pasmat niin sekaisin että kohta on jono ovelle asti.
Markki
Viestit: 7546
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Markki »

Johnny83 kirjoitti: Nykyään esim. sanoo mulle seiskalla että älä edes yritä antaa niille seteleiden mukana kolikoita jotta saisit pelkkiä seteleitä takas, menee kassaneidillä pasmat niin sekaisin että kohta on jono ovelle asti.
Höpöhöpö. Myyjät laittavat kiltisti kassakoneeseen, että olet maksanut 1001 bahtia 151 bahtin ostoksesta ja kassakone laskee ja näyttää kiltisti summan, mikä pitää antaa takaisin.

Mutta sen huomasin, että kannattaa hetki odottaa, ennenkuin sen loppusumman maksaa. Onko joissain tuotteissa alennuksia vai mitä tapahtuu, mutta näytöllä on monesti ollut joku summa, jolle sopivan määrän kolikkoja olen jo ottanut esille, mutta kun olen rahaa ojentamassa, summasta onkin tipahtanut pari bahtia pois ja sitten on minulla ollut pasmat sekaisin :-D
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Markki kirjoitti:
Johnny83 kirjoitti: Nykyään esim. sanoo mulle seiskalla että älä edes yritä antaa niille seteleiden mukana kolikoita jotta saisit pelkkiä seteleitä takas, menee kassaneidillä pasmat niin sekaisin että kohta on jono ovelle asti.
Höpöhöpö. Myyjät laittavat kiltisti kassakoneeseen, että olet maksanut 1001 bahtia 151 bahtin ostoksesta ja kassakone laskee ja näyttää kiltisti summan, mikä pitää antaa takaisin.

Mutta sen huomasin, että kannattaa hetki odottaa, ennenkuin sen loppusumman maksaa. Onko joissain tuotteissa alennuksia vai mitä tapahtuu, mutta näytöllä on monesti ollut joku summa, jolle sopivan määrän kolikkoja olen jo ottanut esille, mutta kun olen rahaa ojentamassa, summasta onkin tipahtanut pari bahtia pois ja sitten on minulla ollut pasmat sekaisin :-D
Niinhän sitä luulis mutta kyllä siinä vaan monesti yllättävän kauan menee tai joutuu vielä vähän venkslaamaan. Btw, noin kuin annat niin 90% varmuudella antavat sulle sen viiskymppisen 2x20 ja yks 10batin kolikko eli silti saa kolikon takaisin :lol:
Joo jotain tarjouksia on aina kuten nyt vaikka että juustomakkaran ja pienen limun saa 20batilla kun normaalisti maksais 26b :lol:
Avatar
kunde
Viestit: 2729
Liittynyt: 28.1.2004 9:52
Paikkakunta: Korat

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja kunde »

just noin huoltsikoilla kannattaa odottaa hetki ennenkuin maksaa- tarjouksia on ja sitten kun kuulee summan niin kaivaa oikeat kolikot (jos tajuaa summasta mitään)...
Keep EXCELing
@Kunde
Hamlek
Viestit: 353
Liittynyt: 20.6.2010 15:32

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Hamlek »

Oma vitutukseni helpottui huomattavasti lukiessani koko ketjun läpi. "Onneksi" muillakin suomalaisilla on näitä samoja ongemia. Rupesin jo vaipumaan itsesääliin, että onko vika minussa, kun Tuktuk-kuskin ja räätälin kanssa paloi niin pahasti hermot, että jouduin kävelemään pois paikalta kymmeneen laskiessani.
joulu-09 Phuket,
kesä-10 Pattaya ja Bangkok,
joulu-10 Pattaya,
kesä-11 Pattaya,
wappu-12 Pattaya,
joulu-12 Pattaya, Chiang Rai ja Bangkok
heinä-14 Pattaya
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Miksi sinne sitten pitää matkustaa, jos se noin kauhea paikka on ????
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

JussiM kirjoitti:Miksi sinne sitten pitää matkustaa, jos se noin kauhea paikka on ????
Kamoon :roll: Ihan kuin jonkun 2 viikon Samuin turistin suusta. Miksi Thaimaan huonoista puolista ei vois puhua, puhutaanhan Suomenkin huonoista puolista ja siellä silti suurinosa klupilaisista asuu.

Suomi eikä Thaimaa ole täydellinen, mutta vanha mantra että hyvät puolet voittaa huonot toimii kummankin maan suhteen.

Tuskin täydellistä maata on olemassa.
ArabianSheikki
Viestit: 421
Liittynyt: 24.6.2008 15:59
Paikkakunta: Bangkok

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja ArabianSheikki »

Hikoilu ja Somchai auton ratissa. Siina on pahimmat vitutuksen aiheet tallahetkella.

Tanaan paasin todistamaan tapahtumaa missa pienelta soilta isolle tielle pyrkiva Somchai ajo citymaasturin suoraan betonirekan kylkeen. Thaimaalaisen autoilevan ajattelutapa on "mina menen, muut vaistaa ja silmat kiinni".
trippi
Viestit: 137
Liittynyt: 16.10.2005 16:10

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja trippi »

Eipä mikään noista ei kai sinne muuten joka vuosi mentäs, jos jotakin pitäs sanoa että jotkut turistit esim räyhääjät.
pl1971
Viestit: 337
Liittynyt: 14.12.2009 17:11

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja pl1971 »

Menkää Koh Changille niin ei ahista... :lol:
ikikuosi
Viestit: 973
Liittynyt: 13.7.2008 10:43
Paikkakunta: chiang mai

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja ikikuosi »

sieltahan loytyy roppakaupalla jokaista vaihtoehtoa?
Avatar
dynamite28
Viestit: 1854
Liittynyt: 21.4.2004 15:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja dynamite28 »

Johnny83 kirjoitti:Niinhän sitä luulis mutta kyllä siinä vaan monesti yllättävän kauan menee tai joutuu vielä vähän venkslaamaan. Btw, noin kuin annat niin 90% varmuudella antavat sulle sen viiskymppisen 2x20 ja yks 10batin kolikko eli silti saa kolikon takaisin :lol:
Joo jotain tarjouksia on aina kuten nyt vaikka että juustomakkaran ja pienen limun saa 20batilla kun normaalisti maksais 26b :lol:
Johtunee vaan siitä, että 50 bahtin seteleitä on painettu todella vähän verrattuna 20 bahtin seteleihin. Itse aikoinaan ratkaisin pikkuseteliongelman pyytämällä rahanvaihtopisteessä ja pankissa käyttämättömän 20 bahtin setelinipun, jossa oli vielä rahapajan sinetti ympärillä. 100 kpl käyttämättömiä 20 bahtin seteleitä, painotuoreita, haisevat hyvälle, sileitä ja puhtaita ja riittävät pitkään oikein käytettynä. ;) Suurin ongelma taisi vain olla, että niitä ei meinannut raaskia käyttää kun olivat niin "hienoja". Aina sitten ensi käytti ne vanhat, ryttyiset setelit ensin.

Btw, itse aina muuten järjestelin setelit suuruusjärjestykseen lompakkoon. Nopeuttaa ja helpottaa asiointia maksutilanteessa ja itsekin tietää paremmin paljonko rahaa lompsassa on ja pitääkö käydä milloin nostamassa. Tietty vaatii pientä itsekuria pitää setelit järjestyksessä.

Niin vielä että mitä vihaan Thaimaassa: varmaankin pakokaasuja ja saasteita, eksyviä taksikuskeja ja liikenneruuhkia jotka aiheuttavat myöhästymisiä, asioiden selvittäminen ja hoitaminen on välillä vaikeaa, thaimaalaista "logiikkaa" monissa asioissa.
Avatar
konjami
Kannattajajäsen
Viestit: 1870
Liittynyt: 16.4.2006 17:37

Re: Mita vihaat eniten thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja konjami »

Suomen suurlähetystön thaimaalaista henkilökuntaa.....
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
Vastaa Viestiin