Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
Kari69
Viestit: 4777
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

apv1956 kirjoitti:Minä kokeilin asian näin lähetin pienen summan Nordeasta, sen jälkeen nostin thaikortillani Suomessa rahaa. Kun asia oli kunnossa, siirsin enemmän rahaa Suomesta thaitilille.
Vaikka on todennut, että siirto toimii, niin ei kannata siirtää kovin paljon kerralla. Minä en tehnyt mitään testisiirtoja vaan siirsin heti 33 000 € (Krung Thai Bank). Matkustin sitten Thaimaahan ja raha ei ollutkaan tilillä. Syynä oli se, että jos siirto on yli 1 000 000 bht, niin pankki ei siirrä rahaa tilille, ennenkuin saa varmistuksen rahan lähettäjältä. Asia hoitui kuitenkin sitten paikan päällä muutamassa minuutissa.
apv1956
Viestit: 4610
Liittynyt: 7.3.2008 19:50

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja apv1956 »

Hei
Hyvä tietää toi kattosumma, minulla on lähinnä siirrot 1/10 tuosta. Nyt ainakin Nordeasta Bangkok bankiin toimii.
Thaimaan kiertomatka Bkk-Chiang Mai-Chiang Rai- Phuket-Hong kong 1993
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Tuossa pankki vain ajattelee asiakkaan parasta ja soittaa, kertoo kurssin ja kysyy laitetaanko tuolla kurssilla tilille vai haluaako odotella esim päivän pari.

Ei ole itsellä ikinä ollut mitään rajoitusta jonka takia rahat ei olisi tilille menneet vaikka olen ollut ulkomailla tavoittamattomissa.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

terox kirjoitti:Foodmartin TMB-automaatti teki temput tänään yrittäessäni nostaa skrillmaksimit. No money ja kiertäen sitten muutamat muut pankit no money. Kämpillä loggautuen skrilliin, niin kappas TMB on laittanut k.o summasta varauksen ja on siis olematon nosto "pending" tilassa.
Onpas taas kiva tuokin joo.. :lol:
Ensin pankkiin soitto ja sieltä antavat numeron, minne soittaa. Jokin atm keskus. Seuraavan täytön yhteydessä raportoivat onko rahaa liikaa suhteessa ottoihin tai katevarauksiin. Minulla kesti muutaman päivän saada rahat tilille.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja terox »

eagle kirjoitti:
terox kirjoitti:Foodmartin TMB-automaatti teki temput tänään yrittäessäni nostaa skrillmaksimit. No money ja kiertäen sitten muutamat muut pankit no money. Kämpillä loggautuen skrilliin, niin kappas TMB on laittanut k.o summasta varauksen ja on siis olematon nosto "pending" tilassa.
Onpas taas kiva tuokin joo.. :lol:
Ensin pankkiin soitto ja sieltä antavat numeron, minne soittaa. Jokin atm keskus. Seuraavan täytön yhteydessä raportoivat onko rahaa liikaa suhteessa ottoihin tai katevarauksiin. Minulla kesti muutaman päivän saada rahat tilille.
Onhan tämä toki Thaimaa mutta eiköhän tällaiset hoidu täälläkin ilman soittelemisia atm-keskuksiin yms. :P
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

terox kirjoitti:
eagle kirjoitti:
terox kirjoitti:Foodmartin TMB-automaatti teki temput tänään yrittäessäni nostaa skrillmaksimit. No money ja kiertäen sitten muutamat muut pankit no money. Kämpillä loggautuen skrilliin, niin kappas TMB on laittanut k.o summasta varauksen ja on siis olematon nosto "pending" tilassa.
Onpas taas kiva tuokin joo.. :lol:
Ensin pankkiin soitto ja sieltä antavat numeron, minne soittaa. Jokin atm keskus. Seuraavan täytön yhteydessä raportoivat onko rahaa liikaa suhteessa ottoihin tai katevarauksiin. Minulla kesti muutaman päivän saada rahat tilille.
Onhan tämä toki Thaimaa mutta eiköhän tällaiset hoidu täälläkin ilman soittelemisia atm-keskuksiin yms. :P
Suomessa se atm keskus on nimeltään Automatia ja täsmälleen sama prosessi kuin Suomessa toimii täälläkin. Pankki ei hallinnoi automaattia, vaikka siinä sen tunnus onkin.

Siksi tuo katevaraus pitää purkaa automaatin kautta. Sieltä on pankkiin lähtenyt tieto, että olet rahat nostanut ja pankki toiminut sen mukaan. Näin ainakin ymmärtäisin, koska katevaraus tehtynä.

Kuulosti ainakin samanlaiseslta kuin minun tapaukseni.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja terox »

eagle kirjoitti:Suomessa se atm keskus on nimeltään Automatia ja täsmälleen sama prosessi kuin Suomessa toimii täälläkin. Pankki ei hallinnoi automaattia, vaikka siinä sen tunnus onkin.

Siksi tuo katevaraus pitää purkaa automaatin kautta. Sieltä on pankkiin lähtenyt tieto, että olet rahat nostanut ja pankki toiminut sen mukaan. Näin ainakin ymmärtäisin, koska katevaraus tehtynä.

Kuulosti ainakin samanlaiseslta kuin minun tapaukseni.
Varmaankin voi mennä proseduuri näin mutta uskoisin että katevaraus purkautuu ajan kanssa ilman soittorumbiakin.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21605
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Terox puhuu nyt uskonasioista ja niihin ei välttämättä kannata luottaa banaanivaltioissa.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja terox »

tukataa kirjoitti:Terox puhuu nyt uskonasioista ja niihin ei välttämättä kannata luottaa banaanivaltioissa.
Tällä erää tämä "banaanivaltio" toimi niinkuin pitää. Katevaraus hävisi tänään ilman soittamisia ja yhteydenottoja kehenkään.
Mutta sen sanoisin lomalaisille että älkää koskaan tulko Thaimaahan yhden kortin varaan laskien. Rahannostamisessa voi tulla virhe, joka ei korjaannu ykskaks..
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja patila »

Mojo kirjoitti:Tuossa pankki vain ajattelee asiakkaan parasta ja soittaa, kertoo kurssin ja kysyy laitetaanko tuolla kurssilla tilille vai haluaako odotella esim päivän pari.

Ei ole itsellä ikinä ollut mitään rajoitusta jonka takia rahat ei olisi tilille menneet vaikka olen ollut ulkomailla tavoittamattomissa.
Ja paskat, pankki ajattelee vain omaa etua ja makuuttaa rahoja tililläään, kokemuksia on kun taloa ostettiin, kaupat sovittu ja rahoja ei kuulu, varmistus suomen päästä että rahat ovat siirtyneet thaimaahan ja olleet siellä jo kolme päivää pankissa, mutta eivätpä saaneet niitä minun tilille ennen jumalatonta showta pankissa, rahat kun piti saada kun oli kauppa sovittu bangkokin myyjän kanssa määrätylle päivälle ja ajalle
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

patila kirjoitti:
Mojo kirjoitti:Tuossa pankki vain ajattelee asiakkaan parasta ja soittaa, kertoo kurssin ja kysyy laitetaanko tuolla kurssilla tilille vai haluaako odotella esim päivän pari.

Ei ole itsellä ikinä ollut mitään rajoitusta jonka takia rahat ei olisi tilille menneet vaikka olen ollut ulkomailla tavoittamattomissa.
Ja paskat, pankki ajattelee vain omaa etua ja makuuttaa rahoja tililläään, kokemuksia on kun taloa ostettiin, kaupat sovittu ja rahoja ei kuulu, varmistus suomen päästä että rahat ovat siirtyneet thaimaahan ja olleet siellä jo kolme päivää pankissa, mutta eivätpä saaneet niitä minun tilille ennen jumalatonta showta pankissa, rahat kun piti saada kun oli kauppa sovittu bangkokin myyjän kanssa määrätylle päivälle ja ajalle
Jaa, kyllä mulle on vuosien mittaan soitettu useasti ja kysytty haluanko rahat tilille heti tällä kurssilla vai haluanko katsoa jos kurssi paranee.

Ikinä ei ole rahat jääneet makaamaan mihinkään niin että niitä olisi joutunut itse kyselemään. Kokemusta on Thai Farmers Bank ajoilta sekä Kasikorn Bank ajoilta kuten myös Bangkok Bank. Muista en tiedä.
Avatar
melville
Viestit: 1977
Liittynyt: 20.12.2012 6:40
Paikkakunta: Pratamnak

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja melville »

terox kirjoitti:Mutta sen sanoisin lomalaisille että älkää koskaan tulko Thaimaahan yhden kortin varaan laskien. Rahannostamisessa voi tulla virhe, joka ei korjaannu ykskaks..
Tämä on kyllä totta. Olen lähdössä pidemmäksi aikaa Thaimaahan parin viikon päästä ja mukaan lähtee kolme korttia ja vielä nippu käteistä.
Avatar
pasina
Viestit: 2599
Liittynyt: 13.3.2015 10:20

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja pasina »

Mulla kans mukana aina 2 luottokorttia, mutta rahaa nostan/maksan kortilla vain hätätapauksissa. Esim sairaalareissu jne matkavakuutus jutut kyllä maksaisin niillä niin saa jotain todisteita kuitin lisäksi. Ens reissu kyllä normaalia pidempi niin käteistä tulee kyllä reilusti mukaan, mutta niin kauan kun ei ole mitään varastettu jne niin jatkan samaan malliin!
Tomppa
Viestit: 1093
Liittynyt: 16.12.2003 14:50
Paikkakunta: Naantali

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

terox kirjoitti:
tukataa kirjoitti:Terox puhuu nyt uskonasioista ja niihin ei välttämättä kannata luottaa banaanivaltioissa.
Tällä erää tämä "banaanivaltio" toimi niinkuin pitää. Katevaraus hävisi tänään ilman soittamisia ja yhteydenottoja kehenkään.
Mutta sen sanoisin lomalaisille että älkää koskaan tulko Thaimaahan yhden kortin varaan laskien. Rahannostamisessa voi tulla virhe, joka ei korjaannu ykskaks..
Maksaahan se jonkun euron/kk mutta opin kanssa vuonna miekka ja kirves että kahden erillisen pankkiryhmän kortit helpottaa ajoittain elämää.

Tosin vuonna 2012 siellä jossain hevonburissa uudenvuoden aattona päätti molemmat olla antamatta rahaa. Silloin taas paikallinen kortti pelasti tilanteen. Onneks olin hommannut semmoisen. Kun on pienituloinen ei voi luottaa yhteen eikä kahteen eikä pääse halvalla.

Oli kerran ongelmia rahantulossa tilille kanssa. Pankki (thai) soitti että rahaa olis tulossa, mutta tilinumerossa oli virhe. Eipä auttanut muu kun lähettäjäpankin (suomi) lähettämä vahvistusviesti jonkun systeemin kautta että sattuipa pikku virhe... toki meni veloituksetta faijalta korjaus :D
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja terox »

Tomppa kirjoitti:

Oli kerran ongelmia rahantulossa tilille kanssa. Pankki (thai) soitti että rahaa olis tulossa, mutta tilinumerossa oli virhe. Eipä auttanut muu kun lähettäjäpankin (suomi) lähettämä vahvistusviesti jonkun systeemin kautta että sattuipa pikku virhe... toki meni veloituksetta faijalta korjaus :D
SWIFT-järjestelmän kautta voi tosiaan lähettää sen viestin. On kerran tullut itselläkin tarpeeseen ja siinä tapauksessa vastaanottavan yrityksen nimet oli väärässä järjestyksessä muistaakseni ja se aiheutti tämän pyynnön. Onneksi onnistui puhelimalla Thaimaan päästä.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9925
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Onkohan Krungsri Bankin automaateissa tehty joku uusi nostorajoitus ? Olen ennen nostanut niistä suomalaisella masterilla 30000 kerralla, nyt ei onnistunut edes 20000 vaan aina tuli "Invalid amount" vaikka kokeilin kahdella vierekkäisellä automaatilla molempia summia sekä credit että debit. Vai oliko kyseessä vain rahan loppuminen näin sunnuntai-iltana ? En mennyt enää kokeilemaan muista automaateista vaan tulin kämpille katsomaan onko tililtä tehty veloituksia tai katevarauksia, ei ollut.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19909
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

MrTravkin kirjoitti:Onkohan Krungsri Bankin automaateissa tehty joku uusi nostorajoitus ? Olen ennen nostanut niistä suomalaisella masterilla 30000 kerralla, nyt ei onnistunut edes 20000 vaan aina tuli "Invalid amount" vaikka kokeilin kahdella vierekkäisellä automaatilla molempia summia sekä credit että debit. Vai oliko kyseessä vain rahan loppuminen näin sunnuntai-iltana ? En mennyt enää kokeilemaan muista automaateista vaan tulin kämpille katsomaan onko tililtä tehty veloituksia tai katevarauksia, ei ollut.
Kokeile toista automaattia jos ei onnistu. Itse muutamaan pariin otteeseen törmännyt vastaavaan ongelmaan. Ongelma on tähän mennessä aina ratkennut sillä, että olen vaihtanut viereiselle automaatille. Viime talvena juuri sattui tämä ja kyseessä oli joko sunnuntai tai joku muu pyhäpäivä. Voi siis hyvinkin johtua esimerkiksi käteisen loppumisesta, en tiedä.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

Matkaaja25 kirjoitti:
MrTravkin kirjoitti:Onkohan Krungsri Bankin automaateissa tehty joku uusi nostorajoitus ? Olen ennen nostanut niistä suomalaisella masterilla 30000 kerralla, nyt ei onnistunut edes 20000 vaan aina tuli "Invalid amount" vaikka kokeilin kahdella vierekkäisellä automaatilla molempia summia sekä credit että debit. Vai oliko kyseessä vain rahan loppuminen näin sunnuntai-iltana ? En mennyt enää kokeilemaan muista automaateista vaan tulin kämpille katsomaan onko tililtä tehty veloituksia tai katevarauksia, ei ollut.
Kokeile toista automaattia jos ei onnistu. Itse muutamaan pariin otteeseen törmännyt vastaavaan ongelmaan. Ongelma on tähän mennessä aina ratkennut sillä, että olen vaihtanut viereiselle automaatille. Viime talvena juuri sattui tämä ja kyseessä oli joko sunnuntai tai joku muu pyhäpäivä. Voi siis hyvinkin johtua esimerkiksi käteisen loppumisesta, en tiedä.
Hyvä vastaus tämäkin, mutta täydennetään.

Tullut sama vastaan, mutta pitäisi tulla jossakin vaiheessa ennen nostoa ilmoitus (huono ajoitus siis), että valitettavasti isommat setelit loppu ja saa vain max 50 kpl ulos. Jos satasen seteleitä, niin 5000 thb. En muista tarkasti noita rajoja montako kpl, mutta olen kerran joutunut paikallisella kortilla kolme kertaa nostamaan ja oli aika muhkea pino rahaa sen jälkeen.

Pitäisi tulla ilmoitus, että valitettavasti rahat loppu ja saa ainoastaan pienempiä seteleitä ja siinä sitten nostorajoitus kappaleissa. Osa Krungsrin automaateista on päivitetty antamaan vain 20 000 thb, koska huomasivat lahjoittavansa rahaa. Se nostopalkkio kun on tapahtumaa kohden aina sama. Tuo ilmeisesti on sopimuskysymys, koska täällä Central Plaza rajoittaa 20 000 thb summaan, mutta HomePro antaa 30 000 thb. Ilmeisesti on elämän ja kuoleman kysymys automatille, koska HomePro tykkää automaatista, joka antaa paljon rahaa asiakkaille.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19909
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Muuten, jos vuokravakuutta varten tms. tarvitsee isomman nipun rahaa niin kannattaa melkein raahata ne käteisenä Suomesta. Itselläni tuli eteen tälläinen tilanne ja jouduin automaatilta suomalaisella kortilla nostamaan 3 x 20 000b. Lopulta siinä kävi niin, että Danske Bank näki tuon epäilyttävänä toimintana ja löi korttini kiinni. Ei kai siinä muuten mitään, mutta tuo 60 000b meni melkein kokonaisuutena vakuuteen ja vuokraennakkoon. Illalla olin sitten kaunista naista viemässä ulos syömään ja seinästä ei irronnutkaan rahaa. :D Ei auttanut kuin lähteä takaisin kämpille hakemaan luottokortti. Nykyisin olen ilmoittanut pankille, että isoja nosto ulkomailla voi hyvinkin esiintyä. Sen jälkeen on tilit pysyneet auki.
Aceman
Viestit: 442
Liittynyt: 30.4.2009 22:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Aceman »

Eikä kuitenkin edelleen ole järkevintä avata paikallinen tili ja siirtää sinne rahaa,varsinkin kaikkien pitkäaikaisasukkien. Välttyy näiltä luottokorttien ongelmilta/nostomaksuilta,pari vuotta sitten jouduin turvautumaan masteriin BKK:ssa ja vastaantullut ATM ei antanut kuin 10kthb kerralla,oli kallista rahaa.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9925
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Kävin tänään vielä kahdessa paikassa kokeilemassa Krungsrin automaatteja eikä antaneet nostaa 30k tai 20k vaikka niissä on suoraan valikossa molemmat, ei tarvitse näpytellä, eikä tullut mitään ilmoituksia nostorajoituksesta tai pienistä seteleistä kuten ei eilenkään Tänään ensimmäinen oli vaihtopisteen yhteydessä ja kysyin virkailijalta onko ATM tyhjä mutta sanoi siihen tuodun rahaa vähän aiemmin ja hän kehoitti kokeilemaan vastatapäätä kaupan seinässä olevaa Krungsrin automaattia mikä oli myös täytetty. Ei onnistunut sielläkään edes 20k ja 10k en halunnut kokeilla. Nostin sitten samalla Nordean Masterilla 20k Kasikornin automaatista ongelmitta debitillä 20k joka näkyy nyt pankkitilin katevarauksissa. Ilmeisesti jotain nostorajoituksia on tullut Krungsri-Nordea välille. Joskus edellisillä reissuilla kokeilin Raiffeisen bankin masterilla Krungsristä ja max oli 10k, mutta Nordealla sai silloin 30k.

On minulla paikallinen tilikin Kasikornissa vaikken oli pitkä-aikaisasukas, mutta siellä nyt ei sattunut olemaan riittävästi rahaa nostettavaksi.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Suomalainen pankki saattaa myös asettaa tilanteesta riippuen korteille tietyissä maissa päivä-/kertanostorajoituksia. Ja nehän saattaa muuttua vaikka joka päivä.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
teepee
Viestit: 4125
Liittynyt: 3.12.2005 18:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja teepee »

MrTravkin kirjoitti:Kävin tänään vielä kahdessa paikassa kokeilemassa Krungsrin automaatteja eikä antaneet nostaa 30k tai 20k vaikka niissä on suoraan valikossa molemmat, ei tarvitse näpytellä, eikä tullut mitään ilmoituksia nostorajoituksesta tai pienistä seteleistä kuten ei eilenkään Tänään ensimmäinen oli vaihtopisteen yhteydessä ja kysyin virkailijalta onko ATM tyhjä mutta sanoi siihen tuodun rahaa vähän aiemmin ja hän kehoitti kokeilemaan vastatapäätä kaupan seinässä olevaa Krungsrin automaattia mikä oli myös täytetty. Ei onnistunut sielläkään edes 20k ja 10k en halunnut kokeilla. Nostin sitten samalla Nordean Masterilla 20k Kasikornin automaatista ongelmitta debitillä 20k joka näkyy nyt pankkitilin katevarauksissa. Ilmeisesti jotain nostorajoituksia on tullut Krungsri-Nordea välille. Joskus edellisillä reissuilla kokeilin Raiffeisen bankin masterilla Krungsristä ja max oli 10k, mutta Nordealla sai silloin 30k.

On minulla paikallinen tilikin Kasikornissa vaikken oli pitkä-aikaisasukas, mutta siellä nyt ei sattunut olemaan riittävästi rahaa nostettavaksi.
Mä en ole saanut koskaan nordean masterilla 30 k:ta mutta visalla on irronnut.

edit: eikä johdu kortin nostarajasta molemmissa sama 1600 euron kertanostoraja
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

MrTravkin kirjoitti:Kävin tänään vielä kahdessa paikassa kokeilemassa Krungsrin automaatteja eikä antaneet nostaa 30k tai 20k vaikka niissä on suoraan valikossa molemmat, ei tarvitse näpytellä, eikä tullut mitään ilmoituksia nostorajoituksesta tai pienistä seteleistä kuten ei eilenkään Tänään ensimmäinen oli vaihtopisteen yhteydessä ja kysyin virkailijalta onko ATM tyhjä mutta sanoi siihen tuodun rahaa vähän aiemmin ja hän kehoitti kokeilemaan vastatapäätä kaupan seinässä olevaa Krungsrin automaattia mikä oli myös täytetty. Ei onnistunut sielläkään edes 20k ja 10k en halunnut kokeilla. Nostin sitten samalla Nordean Masterilla 20k Kasikornin automaatista ongelmitta debitillä 20k joka näkyy nyt pankkitilin katevarauksissa. Ilmeisesti jotain nostorajoituksia on tullut Krungsri-Nordea välille. Joskus edellisillä reissuilla kokeilin Raiffeisen bankin masterilla Krungsristä ja max oli 10k, mutta Nordealla sai silloin 30k.

On minulla paikallinen tilikin Kasikornissa vaikken oli pitkä-aikaisasukas, mutta siellä nyt ei sattunut olemaan riittävästi rahaa nostettavaksi.
En tiedä onko tällä mitään tekemistä asian kanssa:

Maximum Cash advances per day

- Platinum card – 50,000 baht/day

- Gold card – 30,000 baht/day

- Classic card – 15,000 baht/day

Tuo siis Kasikornin Marter card nostoehto luottopuolelta. Debit puolella nostorajoitus on 50 000 thb kerta ja 200 000 thb vuorokausi.

Toinen arvaus on, että Nordea on laittanut (tai itse) eri nostorajoitukset debit ja credit puolelle. Ainakin osa suomalaispankeista on kuulemma viimeisen vuoden aikana laittanut oletuksena maarajoja ja sitten myös nostorajoja. Ennen oli vain nostoraja, nyt on erikseen nostoraja kotimaassa ja ulkomaille ja ulkomaat on lisäksi jaksoteltu eri ryhmiin. Nostoraja lisäksi erikseen käteiselle ja luotolle.

Ymmärtääkseni jotain eroja on tänä vuonna tullut korteille, jos on siru tai ei ole. Vaikuttaa siis sellaisilla automaateilla, joissa sirukortin lukija.

Tosiaan se, että korttiyhtiö laittaa automaattisesti 500 € credit nostorajan Euroopan alueella ja itse muuttaa sen koko maailmaa koskevaksi ja nostaa samalla 1000 euron suuruiseksi, ei paljoa auta, jos automaatti on asetettu antamaan vain 15 000 thb. :?

Tässä esimerkki OP:n turvarajoista (6 vaihtoehtoa täytettäväksi):
Vuorokausikohtaiset turvarajat voit asettaa käteisnostoille, varmennettaville korttiostoille ja verkkomaksamiselle sekä muille etäostoille. Rajat asetetaan erikseen kortin credit- ja debit-puolille.
Minulla käteisnostoille 0, korttiostoille 1000€, verkkomaksamiselle 1000€ Credit puolella ja debit puolella pelkkää nollaa. Tuo siksi, että kaikki kassat eivät hallitse korttia ja veloittavat vahingossa käteisenä ja haluan itse hallita tiliäni. Jos tarvitsisi käteistä, muutos astuu voimaan heti. Tullut kerran tehtyäkin.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19909
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Aceman kirjoitti:Eikä kuitenkin edelleen ole järkevintä avata paikallinen tili ja siirtää sinne rahaa,varsinkin kaikkien pitkäaikaisasukkien. Välttyy näiltä luottokorttien ongelmilta/nostomaksuilta,pari vuotta sitten jouduin turvautumaan masteriin BKK:ssa ja vastaantullut ATM ei antanut kuin 10kthb kerralla,oli kallista rahaa.
Taitaa olla, mutta kaikilla ei satu olemaan tiliä avattuna juuri silloin kun tarve iskee. En suoraan sanottuna ole itsekään jaksanut vielä lähteä kyselemään konttoreista, että kuka tilin suostuu aukaisemaan. Kaikki kun eivät suostu. Olen emännän tiliä käyttänyt joskus ja joskus nostanut suoraan omalta kortilta. Mulla on luottokortissa toista kuukautta korotonta maksuaikaa ja ilmaiset nostot ulkomailla. Periaatteessa voin nostaa tuota kautta ja siirtä omalta pankkitililtä takaisin niin pääsen halvemmalla suoraan Masterilta nostamalla. He kun veloittaa 2.5% nostopalkkion. Toisaalta, kun yleensä otan yli puolet kassasta käteisenä mukaan ja toisen puolikkaan nostan automaatista niin ei se budjetti nyt niihin palvelumaksuihin kaadu. Aika pieni osa koko reissun menoista. Ja joutuisihan siitä ulkomaansiirrostakin jotain maksamaan. Jos vuoden ympäri tai lähes vuoden ympäri Thaimaassa asustaa niin silloin ilman muuta paikallista pankkitiliä.
Vastaa Viestiin