Sniiduilu reissu thaimaahan..

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

loy
kasian ju udon
Viestit: 3062
Liittynyt: 10.8.2004 14:45
Paikkakunta: udon

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja loy »

Meinaa Lao "tärpättiä"mistä vain
löytyy esansit makuun kuin makuun samoin kuin" hajusteissa" :wink:
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja apasra »

loy kirjoitti:Meinaa Lao "tärpättiä"mistä vain
löytyy esansit makuun kuin makuun samoin kuin" hajusteissa" :wink:
Viimeksi kun oon ostanut maksoi 30 THB ja pullon koko ei ollut kuin about ison Changin luokkaa. Ai sitä makuelämystä. Tuostakin on kymmenkunta vuotta aikaa.
Ai niin se olikin "kolmea sormea" taitaa olla vuosikertaa. :lol:
- som nam naa -
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja patila »

Jätkät jauhaa viinasta ja naisista vaikka kaveri on ilmoittanut etteivät ne kiinnosta :wink:
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
loy
kasian ju udon
Viestit: 3062
Liittynyt: 10.8.2004 14:45
Paikkakunta: udon

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja loy »

Ei ku Laosissa pullotettua esanssi "tärpättiä" makuina löytyy WHiskit ,konjakit yms...
Taitaapi tulla sit Hotolle töitä....
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

r15to68 kirjoitti:
Johnny83 kirjoitti:
r15to68 kirjoitti: Ja selvitä jollekkin tutulle tällä suomessa miten voi lähettää Western Unionilla rahaa sinulle.
Se on hyvä jos jostain syystä tarvii rahaa äkkiä saada.
Visa korvannee tämän...
Entäs jos Visa hukkuu tai hajoaa?? :smt017 ](*,)
Tilaa uuden... :smt045
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
r15to68
Viestit: 408
Liittynyt: 9.12.2008 22:40

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja r15to68 »

Tilaa uuden...
Miten ja mistä? Entä kuinka nopeasti sen uuden saa ja minne?
Eppis
Viestit: 35
Liittynyt: 4.9.2008 12:01

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja Eppis »

Itse lähdössä marras-joulukuuksi Thaimaahan ja tällä kertaa kokeillaan 15 e/päivä. Viime reissulla 20 e/pvä ja hyvin yövyttiin, syötiin ja halutessa juotiinkin. Aktiviteetit toivat vähän ylimääräisiä kuluja.

Uskon, että 5 eurollakin pärjää, mutta se ei tosiaan salli mitään ylimääräisiä matkustuskuluja, sairastumisia yms. Ja vaatii tietoa ja kokemusta tai viitseliäisyyttä esim. halpojen ruokapaikkojen sijainnista.

Mukavaa reissua! :) Niin ja olen itsekin sitä mieltä, että mieluummin makaan marraskuun Thaimaassa rannalla vaikka sitä vettä juoden, kuin herään loska-aamuna töihin Suomessa joka aamu klo 6.15.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja terox »

r15to68 kirjoitti:
Tilaa uuden...
Miten ja mistä? Entä kuinka nopeasti sen uuden saa ja minne?
Nopeus riippuu käytetystä kuriiripalvelusta ja paiksta missä olet (dhl, fedex, ups tms )..n 2-3 päivää ja kortti tulee tietysti sinne minne haluat (esim hotelli) Joissakin korteissa on vielä "emergency funds" systeemejä..Ei tullut kyllä perehdyttyä miten se toimii. :?:
Avatar
r15to68
Viestit: 408
Liittynyt: 9.12.2008 22:40

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja r15to68 »

terox kirjoitti:
r15to68 kirjoitti:
Tilaa uuden...
Miten ja mistä? Entä kuinka nopeasti sen uuden saa ja minne?
Nopeus riippuu käytetystä kuriiripalvelusta ja paiksta missä olet (dhl, fedex, ups tms )..n 2-3 päivää ja kortti tulee tietysti sinne minne haluat (esim hotelli) Joissakin korteissa on vielä "emergency funds" systeemejä..Ei tullut kyllä perehdyttyä miten se toimii. :?:
Kiitoksia tiedosta, täytyy pitää mielessä. Mutta edelleen se pitkä aika odottaa korttia rahattomana yksin jossain, silloin WU hyvä nopea apu.
MAH-59
Viestit: 747
Liittynyt: 10.9.2007 21:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja MAH-59 »

r15to68 kirjoitti:
Tilaa uuden...
Miten ja mistä? Entä kuinka nopeasti sen uuden saa ja minne?
Kannatta pitää reissulla kahta luottökorttia.
Dinersin saa monesti ilmatteeksi ja s-pankkiltakin saa visan ilmatteeksi.
Itsellä nykyään kaks visa korttia toinen s-pankin ja toinen säästöpankin.

MAH
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja terox »

r15to68 kirjoitti:
Kiitoksia tiedosta, täytyy pitää mielessä. Mutta edelleen se pitkä aika odottaa korttia rahattomana yksin jossain, silloin WU hyvä nopea apu.
Korttien kanssahan tulee kaikenlaista blaa blaa esitettä..Itse kunkin kannattanee katsoa mitä niissä esitteissä lukee..Kaivoinpa oman ja oli oikein ohjeet hätäavulle uutta korttia odotellessa "you may be able to request an emergency cash of up to € 500 or currency equivalent, which would be available from the nearest visa bank branch"

Eli nähtävästi järjestävät rahan lähimpään pankkiin kai.? Kellä kokemusta tällasesta. :?: 500 kyllä jo pari päivää pärjäilee.. :D
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja terox »

MAH-59 kirjoitti: Kannatta pitää reissulla kahta luottokorttia.
Useampi niin parempi.. :D rahat ja kortit vähintään 2 eri paikassa
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

terox kirjoitti: Korttien kanssahan tulee kaikenlaista blaa blaa esitettä..Itse kunkin kannattanee katsoa mitä niissä esitteissä lukee..Kaivoinpa oman ja oli oikein ohjeet hätäavulle uutta korttia odotellessa "you may be able to request an emergency cash of up to € 500 or currency equivalent, which would be available from the nearest visa bank branch"

Eli nähtävästi järjestävät rahan lähimpään pankkiin kai.? Kellä kokemusta tällasesta. :?: 500 kyllä jo pari päivää pärjäilee.. :D
Yleensä kuuluu kulta/platinakorttien palveluihin,kuten korvaavan kortin toimittaminen ilmaiseksi ulkomaille. Normikorttien toimittamisesta maksat kulut itse.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
AroKani

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Crowley kirjoitti:Tosin jos Changille menet pitemmaksi aikaa, voi kayda hommat pikkasen tylsaksi jos mopoa et meinaa vuokrata, eli siitakin kuluja tulee lisaa.
Itse oli Changilla ja en vuokrannut mopoa .
Mutta eteneminen sujui per pedes (lat. jalkaisin) oikein rauhassa , katselin maisemia ja stoppailin mihin huvitti . Pahimmat ylitykset hyppäsin lavan kyytiin kun sellaisen näin .
Mutta kyllä nekin jalan ylittää , jos haluaa , tuleehan ainakin kunnon kohennusta.
Hyvin siinä päivä meni ja taisi lavakustannukset olla noin sen euron yhteensä .
Mihinkään ei ollut kiirettä .

Nähtävyydet kyllä voi unohtaa ( vesiputoukset etc. ) , fallehinta 400 thb / thai 20 .

Ruokapuolesta .
Tuttavan poika on sniiduilija no1 hänen puheidensa mukaan ja reissussa kundi syö paljon pähkinöitä sun muita manteleita , kuulemma halpaa ja sisältävät hivenaineita , joita keho kuumassa tarvitsee.

AK
hercules

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja hercules »

No niin, taalla ollaan. Hieman reilu kuukausi mennyt. Voin todeta tassa vaiheessa etta tuolla mainitulla femmalla paivassa parjaa hyvin. Vaatii vaan oikeiden safkamestojen metsastysta yms.

-Ei, en oo dokaillut.
-Ei, en ole seuraa metsastanyt.
-Ei- en ole nanhyt nalkaa.
-Kylla, olen asunut samassa mestassa jo kuukauden
-Kylla, kavellen paasee kulkeen liiankin hyvin kun ei oo kiiretta.

Lainatakseni erasta matkailuohjelman sankaria, Hajotkaa pakkaseen!
loikkari

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja loikkari »

hercules kirjoitti: Hajotkaa pakkaseen!
Sniiduile sinä siellä lämmössä!
jee

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja jee »

hercules kirjoitti:No niin, taalla ollaan. Hieman reilu kuukausi mennyt. Voin todeta tassa vaiheessa etta tuolla mainitulla femmalla paivassa parjaa hyvin. Vaatii vaan oikeiden safkamestojen metsastysta yms.

-Ei, en oo dokaillut.
-Ei, en ole seuraa metsastanyt.
-Ei- en ole nanhyt nalkaa.
-Kylla, olen asunut samassa mestassa jo kuukauden
-Kylla, kavellen paasee kulkeen liiankin hyvin kun ei oo kiiretta.

Lainatakseni erasta matkailuohjelman sankaria, Hajotkaa pakkaseen!
Tässä oma vastine hieman ennakoituna eli konkretisoituu vasta parin viikon kuluttua

-oon dokaillut.
-seuraa on piisannut.
-oon vetänyt filettä.
-Kylla, olen kierrellyt siellä sun täällä
-Kylla, mopolla pääsee kätevästi paikasta paikkaan.

Lainatakseni erasta matkailuohjelman sankaria, Hajotkaa sniiduiluun! 8)
Avatar
apasra
Viestit: 4462
Liittynyt: 24.2.2004 22:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja apasra »

Kyllähän suomessakin työtön pärjää sillä mitä annetaan, toiset paremmin toiset huonommin. Itse en pärjäisi siksi käyn töissä. Ja mielummin töissä suomessa kuin pers auki Thaikkulassa. 8)
- som nam naa -
borde
Myyntitykki
Viestit: 4905
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja borde »

hercules kirjoitti:No niin, taalla ollaan. Hieman reilu kuukausi mennyt. Voin todeta tassa vaiheessa etta tuolla mainitulla femmalla paivassa parjaa hyvin. Vaatii vaan oikeiden safkamestojen metsastysta yms.

-Ei, en oo dokaillut.
-Ei, en ole seuraa metsastanyt.
-Ei- en ole nanhyt nalkaa.
-Kylla, olen asunut samassa mestassa jo kuukauden
-Kylla, kavellen paasee kulkeen liiankin hyvin kun ei oo kiiretta.

Lainatakseni erasta matkailuohjelman sankaria, Hajotkaa pakkaseen!
no ei tänne pakkaseen hajoa jos lukee sun matkaohjelmaa.......
femmalla/pv noh hauskaa lomaa vain :smt006
Aina mielessä !!
Avatar
Rlo
Viestit: 1988
Liittynyt: 1.2.2004 17:03
Paikkakunta: Ligor

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja Rlo »

Mulle riitti reissun alkupuolella saarelle päästyäni reilun 6 euron päiväbudjetti noin viikon verran mitenkään erityisesti säästelemättä. Päivät makailin rannalla puun varjossa lueskellen ja illalla katselin telkkaria. Pari ateriaa "resortin" omassa ravintolassa. Hyvin siinä pääsi stressistä eroon. Sen jälkeen kaipasi sitten jo vähän jotain muutakin.

Kukin tavallaan. :smt006
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12652
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja ollit »

hercules kirjoitti:No niin, taalla ollaan. Hieman reilu kuukausi mennyt. Voin todeta tassa vaiheessa etta tuolla mainitulla femmalla paivassa parjaa hyvin. Vaatii vaan oikeiden safkamestojen metsastysta yms.

-Ei, en oo dokaillut.
-Ei, en ole seuraa metsastanyt.
-Ei- en ole nanhyt nalkaa.
-Kylla, olen asunut samassa mestassa jo kuukauden
-Kylla, kavellen paasee kulkeen liiankin hyvin kun ei oo kiiretta.

Lainatakseni erasta matkailuohjelman sankaria, Hajotkaa pakkaseen!
Missäs päin Thaimaata elostelet (kysyit itse ketjun ensimmäisessä viestissä halpaa elostelupaikkaa)? Ja tohon femmaan sisältyy myös majoitus?
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja babar »

Rlo kirjoitti:Mulle riitti reissun alkupuolella saarelle päästyäni reilun 6 euron päiväbudjetti noin viikon verran mitenkään erityisesti säästelemättä. Päivät makailin rannalla puun varjossa lueskellen ja illalla katselin telkkaria. Pari ateriaa "resortin" omassa ravintolassa. Hyvin siinä pääsi stressistä eroon. Sen jälkeen kaipasi sitten jo vähän jotain muutakin.

Kukin tavallaan. :smt006
Sama homma, makoilin Koh Changillä lueskellen riippukeinussa ja bungalowi maksoi 100thb kahdelta ja siihen pari sapuskaa niin ei se kallista ollut. Muuta kun ei kaivannut. Enpä minä mökilläkään juuri muuta tee kun lepäilen ja saunon eikä sekään kovin kallista ole, mutta hyvinkin mukavaa.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Katos reilu tyyppi Hercules äänessä jälleen. Tämä tyyppi jolle kelpasi vain hänen etukäteen itse päättämänsä ideat. Mies joka kyseli vinkkejä useammalla palstalla ja kun oli keksinyt mielestään halvan luukun Koh Changilta ystävällisesti vaikesi siitä sitten täysin. Reilu kaveri sillä tavalla että ottaa kyllä apua ja neuvoja vastaan ahkerasti ja pitää ne omana tietonaan. Aika semmosta sopivaa kamaa sinne kuuluisan saunan taakse.Joko on löytynyt se kauppa joka myy vettä 1 thb halvemmalla kuin muut ?

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Ei se nyt niin vaikeaa ole ja kuukkelehtimalla tuo tieto löytyy näiltä palstoilta.

Tuo "salainen" ja halpa majapaikka löytynee kuitenkin 100-varmasti saaren toiselta puolen Pietilän Harrilta. Keväällä huhtikuun alussa käväisin Harrin Finlandiassa, josta löytyy mm. juttua.

MauKhang: Ehkäpä tämä H:n (tai uglyboy) sniiduilun maksimointi ja ns. "reilumeininki" toiminta ei loppujenlopuksi olisikaan ollut viiden sivun kommentoinnin arvoinen? No, kuka mitenkin toimii... :?
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Sniiduilu reissu thaimaahan..

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Voi saatana. On se kauheaa.
Panem et circenses
Vastaa Viestiin