Maassaoloaika ylittyy paivalla

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
yanne
Viestit: 3
Liittynyt: 11.4.2009 17:39

Maassaoloaika ylittyy paivalla

Viesti Kirjoittaja yanne »

Onko joku joutunut joskus selvittelemaan lahtotiskilla tuon sallittujen maassaolopaivien ylitysta?

Itse lahdin matkaan 30.4. ja saavun takaisin Suomeen 24.5. Ongelmaksi tuli se etten tiennyt kun kavin KL ja Langkawilla, josta tulin lautalla Thaimaan puolelle takaisin, etta maita pitkin tullessa sallittu aika maassa onkin vain 15 paivaa (ilmoituksen tasta 15 paivasta huomasin vasta kun olin saanut leiman passiin, virkailija ei osannut vastata kysymyksiin...muuten kuin hymylla).

Matka-aika ylittyy vain paivalla, ja se on ymmartaakseni ilmainen, mutta millainen saataminen ja ongelmien selvittely asiasta mahtaa tulla lahdettaessa maasta?

Anteeksi noi aakkoset tai oikeistaan niiden puuttuminen!
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Re: Maassaoloaika ylittyy paivalla

Viesti Kirjoittaja Proffa »

Ei siellä kentällä asiaa selvitellessä ole mitään säätämistä sen suhteen vaan se on hyvinkin jokapäiväinen toimenpide ja suoritus.
Eri asia on millaisiin selvityksiin saatat joutua jos syystä tai toisesta joudut viranomaisten kanssa tekemisiin silloin, kun sinulla on vaikka se yksikin ylipäivä passissasi ja olet näin ollen luvatta maassa.

Lentokentällä asiasta ei nouse haloota, että sen puolesta kaikki kunnossa -Proffa
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Maassaoloaika ylittyy paivalla

Viesti Kirjoittaja patila »

No tuskinpa noiden viranomaistenkaan kannalta mitään harmia tulee jos E-lippu on taskussa ja voit osoittaa poistuvasi maasta.
Kaveri olisi hakenut maaliskuussa pattiksen immigrationista lisäpäivät kun sille oli tulossa kaksi ylipäivää ennen reissuun lähtöä, sanoin että mitä turhia hoida homma kentällä :wink: no sinne se kumminkin paineli immigrationiin ja sanoivat siellä ettet sä mitään lisäpäiviä tartte kun juuri olet pois lähdössä maasta ja että hoida homma kentällä tulee edullisemmaksikin, no kentällä ottivat tonnin kahdesta ylipäivästä ja sillä sipuli eikä mitään punaisia leimoja tullut.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
JaanaSibelius
Viestit: 58
Liittynyt: 9.3.2009 14:33

Re: Maassaoloaika ylittyy paivalla

Viesti Kirjoittaja JaanaSibelius »

[quote="yanne"]Onko joku joutunut joskus selvittelemaan lahtotiskilla tuon sallittujen maassaolopaivien ylitysta?

Itse lahdin matkaan 30.4. ja saavun takaisin Suomeen 24.5. Ongelmaksi tuli se etten tiennyt kun kavin KL ja Langkawilla, josta tulin lautalla Thaimaan puolelle takaisin, etta maita pitkin tullessa sallittu aika maassa onkin vain 15 paivaa (ilmoituksen tasta 15 paivasta huomasin vasta kun olin saanut leiman passiin, virkailija ei osannut vastata kysymyksiin...muuten kuin hymylla).

Matka-aika ylittyy vain paivalla, ja se on ymmartaakseni ilmainen, mutta millainen saataminen ja ongelmien selvittely asiasta mahtaa tulla lahdettaessa maasta?

Itsellani on ollut pari kertaa myos yksi ylimaarainen paiva maassa. Olen mennyt kiltisti passin tarkastukseen 500 bahtin setelin kanssa (yliaikamaksu on 500baht/pva). Ovat kummallakin kerralla ohjanneet sitten takahuoneeseen, selanneet vahan aikaa papereitaan, ja tullut kuittaus "madam, only one overstay, don' t have to pay"
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Re: Maassaoloaika ylittyy paivalla

Viesti Kirjoittaja Nakke »

pekka.p kirjoitti: Kaveri olisi hakenut maaliskuussa pattiksen immigrationista lisäpäivät kun sille oli tulossa kaksi ylipäivää ennen reissuun lähtöä, sanoin että mitä turhia hoida homma kentällä :wink: no sinne se kumminkin paineli immigrationiin ja sanoivat siellä ettet sä mitään lisäpäiviä tartte kun juuri olet pois lähdössä maasta ja että hoida homma kentällä tulee edullisemmaksikin, no kentällä ottivat tonnin kahdesta ylipäivästä ja sillä sipuli eikä mitään punaisia leimoja tullut.
Mulle on käynyt ihan samalla lailla. Elis siis BKK immigrationissa sanottu, että et sä mitään tarvi, maksat vaan kentällä sitten muutaman ylipäivän. OK, mutta enpä usko, että jos joutuu esimerkiksi ratsiaan ja huomataan että fallehan on laittomasti maassa, että poliiseja kiinnostaisi selitykset no mutku mulle luvattiin..
MIES MENEE MIES VASTAA
Avatar
paparra
Thairakkauden yo
Viestit: 275
Liittynyt: 5.11.2005 18:52
Paikkakunta: rootti

Re: Maassaoloaika ylittyy paivalla

Viesti Kirjoittaja paparra »

Eka ylipäiivä ilmainen, toinen 1000thb, kolmas jne. 500 thb.
Katto 20 000 thb.
Jag vet inte ihan tarkkaan.
Vastaa Viestiin