Budjetti

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jaya »

Mulla meni 2 viikossa Phuketissa 350 € ja toin laukullisen vaatteita Suomeen. Siis kokonaan uuden laukullisen. :mrgreen: Säästin ilmeisesti oikeissa asioissa!
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
MM77
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2007 22:28

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja MM77 »

jaya kirjoitti:Mulla meni 2 viikossa Phuketissa 350 € ja toin laukullisen vaatteita Suomeen. Siis kokonaan uuden laukullisen. :mrgreen: Säästin ilmeisesti oikeissa asioissa!


350e kahdessa viikossa?Ja laukullinen vaatteita...
Paljonkos sun miehellä sitten meni rahaa... :smt005
Tosi pieni budjetti.Tais olla joku puoli/täyshoitohotelli?
Luulis että pelkkään ruokaankin menis jo ainakin 10e/päivä jos ei pelkkää thai-ruokaa syö...
Siihen sitten juotavat päälle.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19915
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

MM77 kirjoitti:
jaya kirjoitti:Mulla meni 2 viikossa Phuketissa 350 € ja toin laukullisen vaatteita Suomeen. Siis kokonaan uuden laukullisen. :mrgreen: Säästin ilmeisesti oikeissa asioissa!


350e kahdessa viikossa?Ja laukullinen vaatteita...
Paljonkos sun miehellä sitten meni rahaa... :smt005
Tosi pieni budjetti.Tais olla joku puoli/täyshoitohotelli?
Luulis että pelkkään ruokaankin menis jo ainakin 10e/päivä jos ei pelkkää thai-ruokaa syö...
Siihen sitten juotavat päälle.
- Jos ei ryyppää ja baareissa rymyä niin onhan tuo hyvinkin mahdollinen. Auringon otto ja uiminen ei paljon maksa. Ruoka halpaa. Kyllähän 15 ekulla päivä pärjää Suomessakin mainiosti jos ruokaa, kahvia yms. nauttii ilman bailaamista. Henkilö on varmaan viettänyt ns. normaalia elämää Phuketissa ja sen lisäksi harrastanut ilmaisia aktiviteettejä. Itse en toki tuolla budjetilla lähtisi liikenteeseen, mutta en kuitenkaan ihmettele, että sillä tulee toimeen.
Avatar
koni
panonyymi
Viestit: 154
Liittynyt: 26.1.2007 0:48
Paikkakunta: Pori

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja koni »

Viimereissulla paloi 4 viikossa Pattiksella 3800eur sisältäen majoitukset ja lennot. Lentojen osuus noin 700e.
Mielestäni säästin jo kaikessa missä on mahdollista.
Seuraavalla saman mittaisella reissulla olis kaikesta huolimatta tarkoitus tulla toimeen lennot+1500 budjetilla. katotaan nyt miten käy... :-o
Ultimate Sin
Viestit: 160
Liittynyt: 22.4.2008 10:03

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Ultimate Sin »

Jeah babys, onhan niitä budjetteja kaikenlaisia...Joku "fiksu" BackFuckingMotherSucking budjetti joka säästää kaikessa ja muijatkin lähtee ilmaiseksi....Sit joku"elite" WhiteTrashBellRinging dokaamis/huukeri budjetti...Ja mitä niitä nyt kaikkia onkaan?
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8304
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Jason_ kirjoitti:Mul on yli 1000e nyt varattuna 1kk thaimaa reissulle.
Ei tulis lähettyä :shock:
klupin talidomi
Jason_
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2009 16:02

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Jason_ »

jimmy kirjoitti:
Jason_ kirjoitti:Mul on yli 1000e nyt varattuna 1kk thaimaa reissulle.
Ei tulis lähettyä :shock:

mita tarkoitat?

liian vahan fygyy vai?
Avatar
samee
Lamai Lover
Viestit: 3308
Liittynyt: 16.12.2003 13:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja samee »

Jason_ kirjoitti:
jimmy kirjoitti:
Jason_ kirjoitti:Mul on yli 1000e nyt varattuna 1kk thaimaa reissulle.
Ei tulis lähettyä :shock:

mita tarkoitat?

liian vahan fygyy vai?
Mulla on reilu tonttu riitäny :?
Kuva
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19915
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Jason_ kirjoitti:
jimmy kirjoitti:
Jason_ kirjoitti:Mul on yli 1000e nyt varattuna 1kk thaimaa reissulle.
Ei tulis lähettyä :shock:

mita tarkoitat?

liian vahan fygyy vai?
- Ilmeisesti :D Itse kyllä lähtisin ihan mielelläni. Mielummin lomailen Thaimaassa pienellä budjetilla kuin kituutan Suomen pakkasissa. Kyllähän tuota työttömätkin elää Suomessa muutamalla satasella joten miksi ei tonnilla Thaimaassa :?: :shock:
Avatar
Splinky
Viestit: 171
Liittynyt: 17.12.2007 15:40
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Splinky »

Viime kesänä meni 3 viikon thaikkureissulla himpun yli 1000e majoituksineen. Tulin just parin viikon matkalta Vietnamista ja siellä meni 650e parissa viikossa.. tohon hintaan ei kuulunut majoituksia.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8304
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Matkaaja25 kirjoitti:
Jason_ kirjoitti:
jimmy kirjoitti:Ei tulis lähettyä :shock:

mita tarkoitat?

liian vahan fygyy vai?
- Ilmeisesti :D Itse kyllä lähtisin ihan mielelläni. Mielummin lomailen Thaimaassa pienellä budjetilla kuin kituutan Suomen pakkasissa. Kyllähän tuota työttömätkin elää Suomessa muutamalla satasella joten miksi ei tonnilla Thaimaassa :?: :shock:
Itse vaan olen mielummin suomessa perseaukisena ku Thaimaassa perseaukisena. Ja kyllä itse lasken n.1000€/kk =persesauki. suomessa sillä kyllä pärjää. Jos vuoden olis niin vois tolla ehkä pärjät (esim 15000€/12kk) mut kuukausi on niin lyhyt aika etten sitä kyllä lähtis kituuttamalla veteleen.
klupin talidomi
Jason_
Viestit: 23
Liittynyt: 10.1.2009 16:02

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Jason_ »

Itse vaan olen mielummin suomessa perseaukisena ku Thaimaassa perseaukisena. Ja kyllä itse lasken n.1000€/kk =persesauki. suomessa sillä kyllä pärjää. Jos vuoden olis niin vois tolla ehkä pärjät (esim 15000€/12kk) mut kuukausi on niin lyhyt aika etten sitä kyllä lähtis kituuttamalla veteleen.
noooo kai mä pari sataa tohon vielä heitän eli 1kk budjetti tulee olemaan 1000e-1500e ja mähä tolla Pärjään
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jaya »

MM77 kirjoitti:
jaya kirjoitti:Mulla meni 2 viikossa Phuketissa 350 € ja toin laukullisen vaatteita Suomeen. Siis kokonaan uuden laukullisen. :mrgreen: Säästin ilmeisesti oikeissa asioissa!


350e kahdessa viikossa?Ja laukullinen vaatteita...
Paljonkos sun miehellä sitten meni rahaa... :smt005
Tosi pieni budjetti.Tais olla joku puoli/täyshoitohotelli?
Luulis että pelkkään ruokaankin menis jo ainakin 10e/päivä jos ei pelkkää thai-ruokaa syö...
Siihen sitten juotavat päälle.
Miehellä meni hiukan enemmän, mutta ei montaa kymppiä.
Ei käyty retkillä ollenkaan (ei ollut mitään kiinnostavaa), vaan reissattiin vuokratulla skootterilla omatoimisesti.
Loman alussa en ostanut mitään suurempia, vaan tarkastelin hintoja ja lopulta ostin vaatteet sieltä, mistä halvimmalla sai. Aamupala kuului hotellin hintaan, ja syötiin sitten kerran-kaksi päivässä ravintolassa sen päälle. Juotiin sekä hotellilla, että baarissa, mutta "perskännejä" en ottanut lainkaan.
En joutunut kieltäytymään rahan takia mistään, elin varsin lomalaisen elämää: kävin hieronnassa, jalka/käsihoidoissa jne. Budjetti alitettiin, toin siis reissussa olleita euroja vielä takaisin kotiin :mrgreen:

Mutta kuten sanottu, auringonotto ei maksa mitään :mrgreen: siihen kului kyllä lomapäivistä aikaa, jota moni varmasti täyttää retkillä ja muilla kalliimmilla aktiviteeteillä.

Ensi reissulle (3 vkoa) varaan rahaa enemmän, sillä tällä kertaa aiomme liikkua kohteissa enemmän esimerkiksi pitkähäntäveneillä saarille jne. Aioin myös shopata Bangkokissa merkkivaatteita, joihin luonnollisesti palaa rahaa enemmän sekä käydä hieronnoissa/hoidoissa vielä ahkerammin.
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
diamondpeth

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja diamondpeth »

100 euroa on minimi per päivä jos meinaa jotain tehä.diamondpeth norjasta
Avatar
hernan80
Viestit: 218
Liittynyt: 16.2.2007 14:57

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja hernan80 »

jimmy kirjoitti: Itse vaan olen mielummin suomessa perseaukisena ku Thaimaassa perseaukisena. Ja kyllä itse lasken n.1000€/kk =persesauki. suomessa sillä kyllä pärjää. Jos vuoden olis niin vois tolla ehkä pärjät (esim 15000€/12kk) mut kuukausi on niin lyhyt aika etten sitä kyllä lähtis kituuttamalla veteleen.
Siis tonnilla pärjää suomessa muttei Thaimaassa? Omien empiiristen kokemuksien perusteella Thaimaan hintataso on noin 1/5 suomen vastaavasta, joten pienoisen ristiriidan näen tässä;)
Better to burn out than fade away
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Thaimaassa ihmiset ovat lomalla 24 tuntia vuorokaudessa. Suomessa ollaan päivät töissä ja illat katsotaan hömppäohjelmia. Alkossa kerran viikossa jos sitäkään.

Viisihenkisen perheeni kulut Thaimaassa ovat noin 1000-1500 euroa kuukaudessa ja se menee pääasiassa tarpeelliseen ? kulutukseen. Yksineläjän luulisi pärjäävän vaikka maksaa majoituksestakin joka yö.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8304
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jimmy »

hernan80 kirjoitti:
jimmy kirjoitti: Itse vaan olen mielummin suomessa perseaukisena ku Thaimaassa perseaukisena. Ja kyllä itse lasken n.1000€/kk =persesauki. suomessa sillä kyllä pärjää. Jos vuoden olis niin vois tolla ehkä pärjät (esim 15000€/12kk) mut kuukausi on niin lyhyt aika etten sitä kyllä lähtis kituuttamalla veteleen.
Siis tonnilla pärjää suomessa muttei Thaimaassa? Omien empiiristen kokemuksien perusteella Thaimaan hintataso on noin 1/5 suomen vastaavasta, joten pienoisen ristiriidan näen tässä;)
No joo, eihän se asia tietenkään ole näin musta-valkoinen. Jos Thaimaassa teet töitä 8 tuntia päivästa ja lopun ajan olet suunnilleen kotona tai aurinkoa ottamassa niin varmasti riittää tosi vähäinenkin raha. Monet paikallisetkin elää 10000bahtia ja allekkin kuukauden, miksi ulkomaalaisella pitäisi enempi mennä? En ymmärrä :shock: ?
Mutta mielestäni jos on Thaimaassa lomalla tai suomessa töissä niin ei oikeen voi verrata. Mutta jos olet suomessa kuukauden vaikka kesälomalla ja reissaat ja asut KOKO ajan hotellissa, käyt retkillä, baarissa jne. mitä lomalla tehdään niin ei taida tonnilla suomessakaan paljoa juhlia. Ja kyllä tommoset 1/5 hinta hommelit saa aika monessa asiassa unohtaa, esim ruoka on monesti kaupassa suht kallista verraten suomeen.
Suomessa ei elä tonnilla, hengissä pysyy mutta jos asuminen ja autot plus muut menot pois niin kuka voi sanoa että tuolla rahalla vielä "juhlitaan". 200eurosta (1/5)jos Thaimaassa otetaan em. kulut pois niin rupee jo nälkä tuleen suoleen. Ja vieläkin olen sitä mieltä että ennemmin kituuttelen kotosalla, ku Thaimaassa.
Paljonkohan lapissa menis rahaa jos ois kuukauden laskettelemassa ja vuokrailis kelkkoja ja kävis poroilla ajelemassa yms.?
Mutta onnex jokainen tekee niin kuin parhaakseen näkee.
klupin talidomi
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Jenny »

samee kirjoitti:
Jason_ kirjoitti:
jimmy kirjoitti:Ei tulis lähettyä :shock:

mita tarkoitat?

liian vahan fygyy vai?
Mulla on reilu tonttu riitäny :?
Tonni riittää hyvin, eikä tarvii edes köyhäillä. Siis, jos hotellit ei sisälly tuohon.
Ja mä en ole edes missään Pattayalla käynyt, vaan yleensä Samui-Phuket joissa pitäisi kait olla kalliimpaa?
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8304
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Jenny kirjoitti: Tonni riittää hyvin, eikä tarvii edes köyhäillä. Siis, jos hotellit ei sisälly tuohon.
Joo hyvin riittää ja vähempiki, ottaa vaan kaikki kulut ekax pois :smt005
Jos lomalentolipusta maksaa lähes tuplat reittilentoon(ei tarvi olla aina finskin suora, monet lomalennotkin toppaa jossain tankkaan tms.) verrattuna niin en sanoisi että hotellit tulee ilmaiseksi.
klupin talidomi
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Jenny »

^ No mä en laske hotellia käyttörahaksi ja on tässä ketjussa muutkin ilmoittaneet budjetikseen vain sen mitä käyttää, eikä hotelleja siihen mukaan.

Ja lomalennoista en tiedä mitään, sillä olen omatoimisesti reissannut aina Thaimaassa, ensimmäistä kertaa lukuun ottamatta (silloinkaan en mennyt lomalennolla).

Ilmeisesti Jimmyn mielestä täytyy olla pakettimatkalainen jos haluaa matkailla muualla kuin Pattayalla. :roll:
Viimeksi muokannut Jenny, 21.1.2009 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Pitää korjata aikaisempi painovirheeni. 5-henkinen perhe kuluttaa 2000-2500 euroa kuukaudessa.
Henkilöä kohti siis 400-500 euroa. Nykykurssilla elintaso matelee alaspäin.
Avatar
123jippo
Kauko Matkailija
Viestit: 1686
Liittynyt: 15.7.2007 19:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja 123jippo »

No jos 350€ ja 2 viikkoo niin matkalaukku 15€, täyteen halpoja kuteita 100€ eli jää viel 235€ elämiseen eli 17€/vrk eli 730 batia. Aamiainen varmaan kuulunee majoitukseen. Muu Ruoka 3x päivä 150batia kerta eli 450 batia. Lisäksi vähän juomisia 100 batia. Vie jää pari sataa batia mopoiluun kimppamopolla :mrgreen:
Kaikki on paskaa paitsi kusi
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jaya »

123jippo kirjoitti:No jos 350€ ja 2 viikkoo niin matkalaukku 15€, täyteen halpoja kuteita 100€ eli jää viel 235€ elämiseen eli 17€/vrk eli 730 batia. Aamiainen varmaan kuulunee majoitukseen. Muu Ruoka 3x päivä 150batia kerta eli 450 batia. Lisäksi vähän juomisia 100 batia. Vie jää pari sataa batia mopoiluun kimppamopolla :mrgreen:
Niinkai se menee... mahtuu tohon listaan vielä pari(kymmentä) drinksua. Mies osti laukun, mutta minä täytin. Enkä ostanut pelkkää thaikrääsää, myös esim. Paul Frankin paitoja pari ja Converset.

Kuten sanottu, hotellin aamupalalla pärjää pitkälle ja sitten kerran käy ulkona syömässä.
Tämä on tietysti suurempi menoerä ruokahalua omaavalle, mutta mua ei kuumuudessa oikeestaan nälätä.
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Reissari
Viestit: 547
Liittynyt: 5.10.2004 21:27

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja Reissari »

Suunnilleen 20 000 eur. / vuosi. Sis. lennot ja muu eläminen Thaimaassa. Eli suunnilleen saman verran kuin suomessakin saattaisi kulua. Tosin elintaso on hiukan korkeampi, retkiä tulee tehtyä Thaimaassa enemmän ja muutakin viihdettä harrastettua. Sinkkuna kyllä pärjäisi luultavasti vähemmällä, jos pärjäisi :-k
Avatar
jarnoaalto
Viestit: 167
Liittynyt: 11.1.2009 15:49

Re: Budjetti

Viesti Kirjoittaja jarnoaalto »

3 viikon phuketin reissun budjetiksi olen kaavaillut 2000euroa.
Elikä tekis noin 95eskoa/päivä,josta hotelliyö 10eskoa.
85e/päivä jäis käyttörahaa ja eiköhän sille patongilta käyttöä löydy :lol:
Vastaa Viestiin