Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Gituli
Viestit: 11
Liittynyt: 11.11.2008 13:50

Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje

Viesti Kirjoittaja Gituli »

Olen nyt kahtena vuotena tavannut kaupanpitäjän 12-13 v. poika, joka ei ehkä ole ihan "niin kuin meillä jne." Minulla on nyt kuvia hänestä ja minusta, mutta haluaisin myöskin laittaa jotain muuta (mieluiten laittaisin hänelle rahaa ja karkkia ja vähän lumikuvia) MUTTA miten se posti siellä päässä toimii? Minulla on sekä thaiksi että englanniksi osoite valmiina (liimaan kuoreen), mutta mitä uskaltaa lähettää ilman, että joku postimies vie kaiken :oops:
Avatar
jugitzu
Viestit: 505
Liittynyt: 16.8.2006 12:29

Re: Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje

Viesti Kirjoittaja jugitzu »

Täällä on jotain vastauksia ja apuja asiaan:
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... =2&t=26305
Gituli
Viestit: 11
Liittynyt: 11.11.2008 13:50

Re: Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje

Viesti Kirjoittaja Gituli »

Olen nyt kahtena vuotena tavannut kaupanpitäjän 12-13 v. poika, joka ei ehkä ole ihan "niin kuin meillä jne."

Tiedän, että kirjoitan rannikkoruotsilaisittain, mutta mielestäni käy ihan ilmi tekstistä, että on kaupanpitäjän

lapsi ja tämä poika on pikkaisen lapsellisempi ja huonommin kohdeltu kuin esim. minun lapsenlapset, ja pointti oli, miten lähetän hänelle muuta kuin muutama valokuva ilman, että joku rosmoaa kaikki postissa?
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Haluan lähettää pienelle pojalle vähän paksumpi kirje

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Gituli kirjoitti:Olen nyt kahtena vuotena tavannut kaupanpitäjän 12-13 v. poika, joka ei ehkä ole ihan "niin kuin meillä jne."

Tiedän, että kirjoitan rannikkoruotsilaisittain, mutta mielestäni käy ihan ilmi tekstistä, että on kaupanpitäjän

lapsi ja tämä poika on pikkaisen lapsellisempi ja huonommin kohdeltu kuin esim. minun lapsenlapset, ja pointti oli, miten lähetän hänelle muuta kuin muutama valokuva ilman, että joku rosmoaa kaikki postissa?
Taitaa olla "mission impossible", jos ei itse pääse viemään ja antamaan rahaa hänelle itselleen. Vaikka ne rahat menisi perille, niin mikä estää kaupanpitäjää niitä käyttämästä? Vai ketä tätä poikaa on kohdellut huonommin?
Jos taas kaupanpitäjä on luotettava, niin ehkä hänen tililleen, riippuu tietysti myös millaisesta summasta on kyse?

Muutama sata bahtia on pojalle varmaan iso raha ja sinulle taas pieni, joten ehkä on ihan riskin arvoista yrittää kirjeellä.
Panem et circenses
Vastaa Viestiin