Laihtuuko Thaimaassa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Anselma
Viestit: 20
Liittynyt: 17.1.2008 14:26

Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Anselma »

Sori tosi pinnallinen kysymys... Mutta miten on, voiko 2 viikon lomalla laihtua? Varmaan tulee syötyä kuitenkin jonkin verran, mutta jos ruoka on tulista, ei sitä kauhean paljon jaksa syödä. Ja toisaalta kuumuuskin verottaa varmasti ruokahalua. Millaisia kokemuksia teillä on?
Avatar
Kehäkettu
Ringmaster
Viestit: 199
Liittynyt: 10.7.2005 9:41

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Kehäkettu »

Kyllä. Kilo-puolitoista viikossa.
Avatar
KePattaya
Viestit: 4820
Liittynyt: 25.9.2004 12:45

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja KePattaya »

Ravintola ruoka mielestäni on kyllä aika kaloriapitoista jos ja kun sitä pääasiassa tulee nautittua. Sit se liikkuminen on eri luokkaa kuin suomessa, niin ei parin viikon lomalla varmasti laihdu. Pari-kolme kuukautta ja tehden välillä omaa sapuskaa ja ohrapirtelöö niin johan pomppas.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Anselma kirjoitti:Sori tosi pinnallinen kysymys... Mutta miten on, voiko 2 viikon lomalla laihtua? Varmaan tulee syötyä kuitenkin jonkin verran, mutta jos ruoka on tulista, ei sitä kauhean paljon jaksa syödä. Ja toisaalta kuumuuskin verottaa varmasti ruokahalua. Millaisia kokemuksia teillä on?
Laihtuu koska ei ole koskaan nälkä. Melkein kaikki välipalat jää pois.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19904
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Eka reissulla laihduin kun ruoka ei oikein maistunut. Sen jälkeen olen lihonnut kun ruoka ja olut on maistunut liiankin hyvin. Väittäisin, että useimmiten lihoaa kun löhöää ja olutta juo.
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja DelArco »

Riippuu siitä, kuluttaako enemmän kuin syö ja juo.
Ei kai tää rakettitiedettä oo?
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja markus7 »

parissa viikossa lihon,hyvä ravintolaruoka ja juomat nostaa painoa.parissa viikossa paino palaa suomessa entiselleen.jotkut puhuu et se on vain nestettä,joka poistuu itsestään,mitä ihmeen nestettä.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8299
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Voiko kahdessa viikossa juurikaan laihtua tai lihota pysyvästi. Siis jos elämä palaa samoille raiteilleen suomeen palattuaan. Lienee ainoastaa nesteen poistumista jos laihtuu ja suurinpiirtein päinvastoin jos lihoo.
klupin talidomi
Koukku
Viestit: 1828
Liittynyt: 20.1.2004 20:46

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Koukku »

Laihtuu! Jos syöt vain Thaikkuruokaa ja juot vetta, niin satavarmasti!
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja terox »

Jääkaapissa näyttää olevan nyt pizzalaatikko, jossa pizzan jämät, jaffapullo, 2 heinekkeniä, ketsuppipullo, juustopaketti ja 3 nakkia.

Hm.. Ei hyvältä näytä otsikon mukainen ajatus ainakaan minun kohdalla :smt005
soi8
Viestit: 1185
Liittynyt: 23.3.2008 16:03
Paikkakunta: sodoma ja gomora

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja soi8 »

Itse laihdun joka reissu. Täällä on niin lämmin ettei tule syödyksi kuin kerran päivässä ja sekin on yleensä kalaa tai kanaa.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19904
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

KOUKKU kirjoitti:Laihtuu! Jos syöt vain Thaikkuruokaa ja juot vetta, niin satavarmasti!
- No varmasti. Itse kun tulee vedettyä thaikkuruuan lisäksi 4 pihvin hampurilaisia, pitsoja, kaikkea friteerattua, juotua päivässä useampi limu ja/tai jäätee sekä otettua erittäin runsaasti olutta :D Suurin liikunta on riippumatossa makoilu. Lomalla pitää mässäillä.
Koukku
Viestit: 1828
Liittynyt: 20.1.2004 20:46

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Koukku »

No, tässä kysyjä saikin ohjeen, miten ei laihdu Thaimaassa!
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja DelArco »

Näytä minulle henkilö, joka sanoo, että thaikkuruoka laihduttaa, niin minä näytän sinulle valehtelijan.
Merimies
Reppumatkaaja
Viestit: 796
Liittynyt: 1.2.2008 1:55

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Merimies »

6 kiloo läksi viime reissulla.
นักเดินทาง
Avatar
spiigeli
Viestit: 3065
Liittynyt: 11.8.2004 19:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja spiigeli »

Talvella tuli 10 kg lisää Thaimaassa parissa kuukaudessa :oops:
Liikkuminen oli vähäistä, ruokana lähinnä Thairuoka, tuosta valkoisesta riisistä tulee aika paljon nopeita hiilareita.
Lisäksi tuli bacardi breesereitä ja winecoolereita napsittua. Nuo aikamoisia sokeripommeja. Ikävä kyllä vatsani ei siedä kaljaa :(
กาย
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

DelArco kirjoitti:Näytä minulle henkilö, joka sanoo, että thaikkuruoka laihduttaa, niin minä näytän sinulle valehtelijan.
http://vuodatus-media-3.web-effect.net/ ... 390530.jpg
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
Harmaaselkä
Oikeistolainen arvofossiili
Viestit: 8876
Liittynyt: 19.1.2007 14:37
Paikkakunta: Banglamung

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Harmaaselkä »

Ei laihdu ainakaan pidemmän päälle. Riisiä tungetaan nokan alle sellainen syvä lautasellinen joka kerta, sen kun popsit niin 10kg/v nousee tasaisesti. Olen itse jättänyt hiilaripommin pois ja siirtynyt pihvi/olutdieetille, jo on taas pinkeässä kunnossa :lol:
Oma persaus ensin!
Avatar
Kaahari
Master Trucker
Viestit: 1934
Liittynyt: 20.9.2004 20:52
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

DelArco kirjoitti:Näytä minulle henkilö, joka sanoo, että thaikkuruoka laihduttaa, niin minä näytän sinulle valehtelijan.
Itsekkään en usko että thaimaalainen ruoka laihduttaa, useimmissa ruokalajeissa käytetään jopa sokeria mausteena.

Se on vaan sellainen myytti että thaimaalainen ruoka laihduttaa koska ovat kansana niin pieniä ja hoikkia.

Ja onhan se niin että voit syödä mitä tahansa kunhan kulutat enemmän energiaa kun sitä sisuksiin ahdat.

Moni kyllä on laihtunutkin täällä, kunhan pysyy vain liemi ruualla :-D
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Kaahari..
Ja onhan se niin että voit syödä mitä tahansa kunhan kulutat enemmän energiaa kun sitä sisuksiin ahdat.
Tosi on :smt023
Näin kertovat ainakin KUNTO PLUS -lehdessä :wink:
Vähemmän ruokaa, enemmän likuntaa
Vaikka liikakilojen pudottaminen voi tuntua ylitsepääsemättömän vaikealta, fysiologisesti se on helppoa. Paino putoaa, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Tarvitsee siis "vain" pitää huoli siitä, että ei syö enempää kuin kuluttaa.
Toisin sanoen: Jos syöt vähemmän kuin kulutat, kilot karisevat väistämättä.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
jugi
Viestit: 5294
Liittynyt: 21.4.2005 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja jugi »

Iltasanomien artikkelissa oli juttua, että maustettu ruoka kiihdyttää aineenvaihduntaa.

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1638516
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Jos thaimaalaista ruokaa pääasiassa syö, ravintoloissa ja vaikkapa noissa tavaratalojen "kuponki-paikoissa", niin 3-4 kertaa voi päivässä syödä lihomatta, ainakin aikuinen mies ja jos juomat ovat kevyitä.

spiigeli........
Ikävä kyllä vatsani ei siedä kaljaa
Oletko nähnyt kovin monia hoikkia jotakuinkin ikäisiäsi saksalaisia miehiä pattiksella, ne lähes kaikki ovat oluen ystäviä? :wink:
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
KhaoSok
Viestit: 158
Liittynyt: 8.1.2006 21:27
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja KhaoSok »

Ikinä en ainakaan laihtunut ole :oops: , joka krt tullut n. 1kg/vko lisää painoa...Omalla kohdallani lienee kyse siitä, että normaalisti kun olen aktiiviliikkuja ja matkalla tulee pääasiassa löhöiltyä niin enpä ihmettele painonnousua. Ruokamäärä on ehkä ollut pienempi, mutta siihen sitten sekaan limsat ja karkit, joita en juuri muuten syö, niin... :smt118
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja markus7 »

mietin että enhän syö thaimaassa kuin 3 kertaa päivässä.aamupala 11-12 chickenrice.currybeef.sweet&sour fish yms uima-altaalla.19.00 royal gardenissa tai bic c aika usein japanilaista.23-24 muovituolipaikoissa perus thai-ruokaa.alkoholia en juo,mutta colaa,spritea tai fantaa menee varmasti toistakymmentä pulloa päivä.siis paino nousee 1kg/vko laskee takaisin suomessa jossa syön 4kertaa päivä mutta liikun huomattavasti enemmän.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Laihtuuko Thaimaassa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

No eipä ihme jos paino nousee, mieluimmin se, ellei nousisi kun.......
markus7.....
mutta colaa,spritea tai fantaa menee varmasti toistakymmentä pulloa päivä
:roll:
Kymmenen cokista on yli 1100 kaloria :idea:
http://www.rivieran-suomi-seura.org/kalorit/burner.htm
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Vastaa Viestiin