Vaarallinen Thaimaa?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Kollikatti kirjoitti:Ei heikkohermoisille!!!
Joillekin, lähinnä thaimaan muslimi väestölle noiden kroppien kanssa poseeraaminen on enemmänkin huvi kuten eilen uutisissa kerrottiin. 3 muslimi sairaanhoitajaa etelässä teki voitonmerkkejä konfliktissa kuolleen thaisotilaan ruumiin ääressä jonka namaa olivat koristelleet. :twisted:

http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... e-internet
Vielä kerran anteeksi !
Cruisse

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Cruisse »

Kollikatti kirjoitti:Ei heikkohermoisille!!!
Tämän vapaaehtoistyöläisten กลุ่มคนอาสา กู้ชีพ กู้ภัย Thailand Facebook- kuvat ja tarinat välittävät kyllä tavattoman lohdutonta ja surullista kuvaa ja tarinaa muualtakin Thaimaasta, mutta lähinnä liikenteestä. :?
https://www.facebook.com/KlumXasaKuChiphKuphayThailand

Julkinen sivusto ettei tarvitse olla omaa profiilia/tunnuksia. Pitäisi näkyä kaikille.

Pistää miettimään olisiko se kypärä sitten kuitenkin syytä laittaa päähän ennen liikenteeseen lähtöä!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2156_n.jpg
Kyllä toi pani taas eilen mietityttämään tämä thaimaan liikenne kun tuosta ohi ajoin. Toi oli jo toinen tapaus samassa risteyksessä, mihin piti sattumalta eksyä. Se vetää aika hiljaiseksi kun tollaisen tapauksen näkee. Sitten kun ne uhrit pitää olla siinä vielä kaikkien kansan töllisteltävinä pitkän aikaa, eikä voida laittaa mitään lakanaa päälle.
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Mahtaako uuden mopon ostaessa tulla umpikypäriä kaupanpäälle kun ne on huomattavasti kuitenkin lisääntynyt täällä CM:ssä. Se noin 1000b umpikypärästä on iso raha monelle nuorelle vai onko vain syöneet särkeä ja saaneet järkeä ?
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja patila »

Kollikatti kirjoitti: Pistää miettimään olisiko se kypärä sitten kuitenkin syytä laittaa päähän ennen liikenteeseen lähtöä!
Itse olen myös ihmetellyt suuresti miten tästä kansasta noin 90% on niin tyhmiä etteivät ymmärrä sitä että kypärää käytetään oman turvallisuuden takia eikä sen takia että ei saataisi sakkoja, päivisin sitä käytetään vain sakkojen ehkäisemiseksi ja vaikkapa täällä itäpattayalla kypärä makaa mopon korissa ja sittten vasta kun mennään sukkarin toiselle puolelle niin laitetaan kypärä päähän.

Iltaisin ja yöllä täällä itäpuolella ehkäpä 10% thaista käyttävät kypärää, he kun ovat sitämieltä että pimeän tullen poliisit eivät ole enään hommissa, naureskelenkin suuresti kun pitävät täällä aina välillä yöllä isoja ratsioita joissa sitten lähes kaikki thaikut sakotetaan kypärättä ajosta.

Yksi ammattiryhmä sentään on ruvennut ymmärtämään mistä homassa on kyse, sillä mopotaksit käyttävät nykyään lähes poikkeuksetta suhteellisen laadukkaita kypäriä, kaipa he ovat huomanneet että riveistä lähtee ukkoja ilman kypärää kovaa tahtia ja muutenkin näkevät noita mällejä enemmän kuin tavan tallaaja.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Kollikatti

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Cruisse kirjoitti:Kyllä toi pani taas eilen mietityttämään tämä thaimaan liikenne kun tuosta ohi ajoin. Toi oli jo toinen tapaus samassa risteyksessä, mihin piti sattumalta eksyä. Se vetää aika hiljaiseksi kun tollaisen tapauksen näkee. Sitten kun ne uhrit pitää olla siinä vielä kaikkien kansan töllisteltävinä pitkän aikaa, eikä voida laittaa mitään lakanaa päälle.
Olen samaa mieltä, että siellä tienposkessa makaavat raadot voisi peittää, mutta taas kuten linkittämäni FB- sivut näyttää kuvat mitään peittelemättä pistää kyllä varmasti miettimään samoin kuten vaikka tupakka-askin kannessa varoituskuvat Thaimaassa.

Siis en tarkoita, että suolenpätkien ja aivojen esittely olisi itsetarkoitus, mutta pysäyttää katsojan ja ehkä saa toisiin aatoksiin!?

No Thaimaassa nuo varoitukset eivät silti ikävä kyllä näytä tuottavan ehkä toivottua tulosta.
loikkari

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Ehdoton varustus mopoillessa on kunnon kypärä, joko integraali tai puoliumpinenaine.
Itse ostin tällaisen Big C:sta hintaan 790 THB. Eihän tuokaan ihan paras ole mutta
suojaa jo hiukan leukaa ja pärstää jos liippaa.

Vielä hurjempi video löytyy netistä, Facebook jos löydät Moniq Lee nimen alta. Siinä mies makaa
irtipoikki mutta elää ja kaivaa suoliaan. Ensin uskoin ettei voisi olla totta mutta ilmeisesti
makuuasento ja shokki pitää veret sisällää ja verenpaineet ennekaikkea, jalat kun on 0,5
metriä sivussa.
Liitteet
index_helmet.jpg
index_helmet.jpg (54.95 KiB) Katsottu 18622 kertaa
Kollikatti

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

patila kirjoitti:
Kollikatti kirjoitti: Pistää miettimään olisiko se kypärä sitten kuitenkin syytä laittaa päähän ennen liikenteeseen lähtöä!
Itse olen myös ihmetellyt suuresti miten tästä kansasta noin 90% on niin tyhmiä etteivät ymmärrä sitä että kypärää käytetään oman turvallisuuden takia eikä sen takia että ei saataisi sakkoja
Ja sama koskee turvavyön käyttöä. Vaimoni oikein suuttui mulle viimeksi, kun en suostunut avaamaan turvavyötäni vaikka oltiin asiasta ennennkin puhuttu, kun tultiin kotikylille ja poliiseja ei enää odotettavissa ja, jos vaikka olisikin ne olisi tuttuja eikä kirjoittaisi sakkoja.
Tie tuoltakohdin on kuitenkin yhä nopea ja jossa ajan muun liikenteen mukana noin. 100km/h vauhdilla.

Joskus vaimon veljen pikkutyttö ollut kyydissä ja olen ollut huolissani niin on minulle vain viitattu kintaalla.

Kuten täällä jo on todettu ja tiedossa millainen Thaimaan liikennekulttuuri on.

Olen täällä itsekin kehuskellut miten Thaimaassa on joustavampi liikenne. Se on totta.
Kun vain saataisiin ihmiset ymmärtämään riskit ja seuraukset.

Onnettomuuksia sattuu paljon koska ei välitetä säännöistä ja turvalaitteista.

Jos Thaimaalainen mai pen rai -asenne on jossain asioissa hyvä niin se ei kuitenkaan toimi liikenteessä.
Viimeksi muokannut Kollikatti, 31.10.2013 6:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5555

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja 5555 »

Kyllä seuraavalla reissulla pysyy kuori päässä :smt006

Sehän siinä, että ne vuokraamojen täiset kopat ei niin hotsita, mutta käydä sitten bikciistä kerran noin halpa on.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Tähän patilan kirjoittamaan....
Itse olen myös ihmetellyt suuresti miten tästä kansasta noin 90% on niin tyhmiä etteivät ymmärrä sitä että kypärää käytetään oman turvallisuuden takia eikä sen takia että ei saataisi sakkoja,
Samaa mieltä, mutta kuitenkin myös tätä.
Eivät nämä thait juuri sen kummallisempia ole kuin suomalaisetkaan tuon kypärän käytön suhteen.
Jos se ei olisi palkollista Suomessa niin kuinka moni sitä käyttäisi, MP ja fillarilla ajavista?
Entä turvavyön?
Paljon näkee myös Thaimaassa farangien ajelevan ilman kypärää, oppineet hyvin paikallisten tapoja .

Muistan hyvin kun kypäräpakko tuli jääkiekkoon niin Suomessa kuin MM kisoihin, Kanadan supertähdet Esposito & co heittivät kypärät katsomoon pelin jälkeen Wienissä, olin paikan päällä.
Jääpallossakin piti Suomessa tulla ensin yksi kuolemantapaus ennen kuin tajuttiin, kuinka vaarallinen laji sekin on ilman kypärää.
Sitäkään en ymmärrä, miksi nyt poistetaan :smt062 tärkeimmistä amatöörikisoista kypäräpakko?
Onhan noista nyrkkeilyn vammoista uutisoitu "Alista" alkaen.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
patila
Majatalon isäntä
Viestit: 28449
Liittynyt: 23.12.2003 1:36
Paikkakunta: Soi Yume, Pattaya

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja patila »

Täällähän kypärättä ajamisesta saatava sakko on 400 bahtia ja lisäksi tuo on monesti käytävä maksamaan poliisilaitoksella välittömästi ja kaiken lisäksi mopo tai ajokortti jää kaniin, tuo 400 bahtia on kumminkin monelle thaimaalaiselle päivän-kahden ansio joten luulisi tuollakin olevan jotain merkitystä.
Lisäksi ansioihin suhteutettuna tuo sakko on paljon suurempi kuin suomessa saatava 35 euron rikesakko kypärättä ajosta tai turvavyön käyttämättä jättämisestä.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
Kollikatti

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Vanhalla puhvelilla on kyllä pointtinsa!

Tuosta turvavyön käytöstä yleisesti ja myös täällä Suomessa.
Yleinen käsitys on, että mitä kovempi vauhti niin vyö suojaa?
Tätä käsitystä kaikki tutkimukset (ei ole heittää faktaa näytille) osoittaa, että jengi laittaa vyön päälle, kun lähdetään ns. isolle tielle missä ajetaan lujaa ja riski kasvaa.
On varmasti totta, että onnettomuusriski vauhdin myötä kasvaa mutta totuus on kuitenkin paljon karumpi.
Ajat autolla 120 km/h vauhdilla päin puuta on turvavyön hyödyt ovat varsin vähäiset koska todennäköisesti auto on murskana ja kuljettaja,
toisin kun ajetaan 50km/h kaupungissa vaikka toisen perään vyötä käyttävä säilyy pelkällä säikähdyksellä,
kun taas irti vöissä ollut voi jopa vaikka menehtyä, kun sinkoaa päin/läpi tuulilasin.

Siis vyötä käytetään tavallaan väärin.
Pienillä kaupunkinopeuksilla jolloin sitä ei käytetä hyöty olisi lähes 100 prosenttinen, kun taas moottoririellä ja isoilla nopeuksilla vähäisempi.

Itsekin tulee toimittua usein em. tavalla.

Ainahan sitä pitäisi tietty vyö kiinni ja kypärä päässä ajella!
5555

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja 5555 »

Vyötä on mukavampi pitää kuin pottua tuolla helteessä.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Tuo sakon pelko on siis suurempi syy kuin se mihin esim. kypäräpakolla pyritään. Turvallisuuteen.

Katsokaapa vain kuinka monessa autossa näette Thaimaassa lasten turvaistuimen, joissa on lapsia, oli kuskina sitten paikallinen thai farangi.

Entä mopoilijat, jos aikuisille onkin kypärä, niin lapsilta se puuttuu, ainakin suurimmalta osalta, vaikka kyydissä on useampiakin lapsia ja useinkin nuorimmat ihan vauva-ikäisiä.
Joku isä hakee vauvan ja äidin laitokselta mopolla kotiin.
Eihän vauvan päähän voi laittaa minkäänlaista kypärää?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Kollikatti

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

kau khwaai kirjoitti:Tuo sakon pelko on siis suurempi syy kuin se mihin esim. kypäräpakolla pyritään. Turvallisuuteen.
Näin juuri! Olen todennut toivottomaksi yrittää selittää syitä vyön tai kypärän käytöstä ilman poliisin sakkoa. Ei mene perille.
Tässä on yksi semmonen asia eli jos olisi mun siittämiä lapsia niin asia olisi toisin. Ne eivät lähtisi liikenteeseen ilman kypärää.
Olen tehnyt mielestäni parhaani estääkseni nämä vyöttä ja kypärättä ajot tuolla anoppilassa.
Naapurikin jo sano, että mitäs tuo Matti nyt oikein höpsöttää! Kyllä myönnän itsekin ajaneeni tuolla anoppilassa ilman vyötä, perkele!
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Meidän perheen Index perhe. Pojalle noin 600b, vaimolle 700b, ja isännälle 980b sis. mustekalaverkon. Isännän normivisiirin alta tulee vielä kypärän sisältä aurinkolasit silmille, joka tosi kätevä systeemi. Eipä nuo paljoa hiosta ja vauhdissa ilmanottoaukot toimii ! :smt023
Kypärät päähän !.JPG
Kypärät päähän !.JPG (77.7 KiB) Katsottu 18572 kertaa
Liitteet
Isännän Index.JPG
Isännän Index.JPG (69.58 KiB) Katsottu 18570 kertaa
Vielä kerran anteeksi !
5555

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja 5555 »

Onneksi en tuosta alimmasta kuvasta nähnyt Mustanaamion kasvoja. Kalpaten käynyt oisi.

Tuo mustekalaverkko on varmaan hengittävä.
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

5555 kirjoitti:Onneksi en tuosta alimmasta kuvasta nähnyt Mustanaamion kasvoja. Kalpaten käynyt oisi.

Tuo mustekalaverkko on varmaan hengittävä.
Kääpiöheimolaiset tekee hyvää työtä ! Pääkalloluolassa harvoin pidän virkapukua vaikka hengittävää salaista kangasta onkin. 8)
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Jos autonne, moponne on lukittu poliisien taholta, niin parempi jättää se omin konstein siirtämättä.
Aika kovat sankitiot :roll:
Tyre clamp removal lands man in strife
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... -in-strife
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Rose81
Viestit: 479
Liittynyt: 2.2.2013 18:01
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Rose81 »

No jo oli näppärän näköinen index kypärä. Jos satun phuketissa tommosen näkemään niin nappaan mukaan tänne koto suomeen moisen.
Tosin ei mulla pyörääkään ole eikä tule mutta kai sitä jossain sit voi käyttää.
Nykyisestä kypärästä kun on visiiri entinen niin sekin tulisi todennäköisesti kalliimaksi kuin tuo..
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Rose81 kirjoitti:No jo oli näppärän näköinen index kypärä. Jos satun phuketissa tommosen näkemään niin nappaan mukaan tänne koto suomeen moisen.
Tosin ei mulla pyörääkään ole eikä tule mutta kai sitä jossain sit voi käyttää.
Nykyisestä kypärästä kun on visiiri entinen niin sekin tulisi todennäköisesti kalliimaksi kuin tuo..
Noissa Indexeissä ei taida olla suomen vaatimia laatu / turvaluokituksia ? Joku tietävämpi kertonee !
Tosin tuo minun Index on kohtalaisen tukeva, kilpailevilla merkeillä on samannäköisiä mutta aivan liian hepposen kevyitä halvemmalla...
Vielä kerran anteeksi !
Avatar
E69
Viestit: 393
Liittynyt: 8.12.2006 12:08
Paikkakunta: tsadi
Viesti:

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja E69 »

Rose81 kirjoitti:No jo oli näppärän näköinen index kypärä. Jos satun phuketissa tommosen näkemään niin nappaan mukaan tänne koto suomeen moisen.
Tosin ei mulla pyörääkään ole eikä tule mutta kai sitä jossain sit voi käyttää.
Nykyisestä kypärästä kun on visiiri entinen niin sekin tulisi todennäköisesti kalliimaksi kuin tuo..
Useamman Indexin potan olen ostanut Phuket town:in ohitustien Tescosta, eli varmasti löydät.
Noilla Indexeillä ei ole hyväksyntää suomessa.
**älä mene kusetettavaksi muualle, tule meille!**
http://www.youtube.com/sangsomset
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja expatrium »

"Valehoitaja" varasti sairaalasta 2 pv:n ikäisen vauvan.
Phoney nurse steals two-day old child
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... n-songkhla
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
pekka64
Viestit: 67
Liittynyt: 24.9.2007 20:30

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja pekka64 »

Sawatdii Khrup!

Itse pelkään Thaimaassa eniten McDonaldsia!

Ainoa paikka, mistä olen saanut vatsataudin...
1999,2001,2008 Pattaya
2004,2005,2009,2013, 2014,2016 Hua-Hin
2011 Khao Lak
2013 Ao Nang
2015 Siem Reap, Kambodza
TL
Viestit: 328
Liittynyt: 9.7.2007 9:34

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja TL »

pekka64 kirjoitti:Sawatdii Khrup!

Itse pelkään Thaimaassa eniten McDonaldsia!

Ainoa paikka, mistä olen saanut vatsataudin...
Tais olla pelkääminen vitsi, mutta aika hauskaa jos joku oikeesti ei uskalla syödä McDonaldsissa. Varmasti yks turvallisimmista paikoista syödä tässä maassa.
Rose81
Viestit: 479
Liittynyt: 2.2.2013 18:01
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Vaarallinen Thaimaa?

Viesti Kirjoittaja Rose81 »

McDonaldsin hampurilaiseen katsominen kyllä vei nälän. Onko se sitten hyvä vai huono.
Mieluummin mutustelen niistä katukeittiöistä sitä safkaa mitä paikallisetkin syö..
Vastaa Viestiin