Paas arvaten. vaihtoehtojahan on kolme?Kollikatti kirjoitti:Siis kumpia sattuu? Että mopopojat vie olkalaukkuja tai, että joku hölmö kuljettaa siinä laukussa koko omaisuuttaan?kau khwaai kirjoitti:Aina näitä vaan sattuu Mopolla liikkunut varas ryösti naisen olkalaukun jossa yli 200 000 b omaisuus.
Vaarallinen Thaimaa?
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Entten tentten teelikamentten hissun kissun vaapula vissun.kau khwaai kirjoitti:Paas arvaten. vaihtoehtojahan on kolme?
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Olin Ko Changilla loppuvuodesta 2011, juuri tulvien aikaan. Ei ollut ensi kerta saarella, mutta ensimmäinen kerta saaren kaakkoisnurkassa. Yhdessä kohtaa oli tie poikki maansortuman seurauksena.
Kuinkahan nopeasti tuollainen sortuma/vyörymä yleensä tapahtuu, onko jollain näköhavaintoja
Tuokin on saattanut olla jonkin aikaa ennen marraskuuta 2011. Lieneekö korjattu
Hienoja maisemia kuitenkin tuolla, niin kuin jossain saarta koskevassa viestiketjussa on nähty.
Jos olisi sopivasti sateesta liukas tie ja pimeä, niin siinähän mentäisiin mittaushommiin auton kanssa koko ryhmä
Kuinkahan nopeasti tuollainen sortuma/vyörymä yleensä tapahtuu, onko jollain näköhavaintoja
Tuokin on saattanut olla jonkin aikaa ennen marraskuuta 2011. Lieneekö korjattu
Hienoja maisemia kuitenkin tuolla, niin kuin jossain saarta koskevassa viestiketjussa on nähty.
Jos olisi sopivasti sateesta liukas tie ja pimeä, niin siinähän mentäisiin mittaushommiin auton kanssa koko ryhmä
Viimeksi muokannut farangsom, 9.7.2013 20:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
farangsomin kuva erinomainen esimerkki juuri siitä, että pimeällä ajamista kannattaa välttää, jos suinkin mahdollista. Ainakin tuntemattomilla teillä.
-
- Viestit: 753
- Liittynyt: 13.12.2007 13:37
- Paikkakunta: Roi-et
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Tuossa tammikuun lopulla osuin samaan kohtaan ja ei ollut korjattu. Onneksi sai isuzun pysähtymään, edellis kerralla tammikuus 2011 oli vielä tie kunnossa.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Näköhavaintoja mulla ei ole, mutta välttämättä tommonen ei oireile näkyvästi vaan sortuu kuin WTC -tornit, kun aika tulee?farangsom kirjoitti: Kuinkahan nopeasti tuollainen sortuma/vyörymä yleensä tapahtuu, onko jollain näköhavaintoja
- DaddyCool
- Sometimes lose, always win!
- Viestit: 2157
- Liittynyt: 11.1.2005 17:28
- Paikkakunta: Esbo
- Viesti:
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Joo tuskin ainakaan tuo tötsä keskiviivalla aiheuttaisi sellaisia toimenpiteitä että hiljentäisin vauhtia. Siellä olisi motosai tai auto miehineen komeasti kuopassaKollikatti kirjoitti:farangsomin kuva erinomainen esimerkki juuri siitä, että pimeällä ajamista kannattaa välttää, jos suinkin mahdollista. Ainakin tuntemattomilla teillä.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Sama paikka 2012 helmikuun lopulla.
Ovat saaneet sentään asiallisen varoitustaulun laitettua, parin metrin päähän kuopasta.
Ovat saaneet sentään asiallisen varoitustaulun laitettua, parin metrin päähän kuopasta.
Suomessa kateus voittaa kiimankin!
- The Phantom
- Viidakko legenda
- Viestit: 9316
- Liittynyt: 21.5.2006 20:27
- Paikkakunta: Chiang Mai
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Toukokuun alussa 2013 olivat saaneet kuvan vasempaan reunaan kaksi puista raidetta mopoille. Autolla ei edelleenkään asiaa yli.TonyFinn kirjoitti:Sama paikka 2012 helmikuun lopulla.
Ovat saaneet sentään asiallisen varoitustaulun laitettua, parin metrin päähän kuopasta.
Vielä kerran anteeksi !
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Voi jeesus, täyttäis nyt ton kuopan muutamalla kuormalla soraa. Täytyy ilmeisesti jonkun kuolla ennen kuin mitään tapahtuu.
SLAVA UKRAINI
- The Phantom
- Viidakko legenda
- Viestit: 9316
- Liittynyt: 21.5.2006 20:27
- Paikkakunta: Chiang Mai
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Kuvissa ei näy että vuorenrinne on tosi jyrkkä alaspäin, tarvitsisi muutakin kuin mielettömästi soraa että pysyisi tie siinä kohtaa paikallaan.linhai260 kirjoitti:Voi jeesus, täyttäis nyt ton kuopan muutamalla kuormalla soraa. Täytyy ilmeisesti jonkun kuolla ennen kuin mitään tapahtuu.
Vielä kerran anteeksi !
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Ilmeisesti määräysten ansiosta näissä linjaliikenteessä olevissa pakettiautoissa näkyy sisätiloissa pieniä käsisammuttimia. Tänään tuli vastaan ajoneuvo, jossa niitä oli kerrassaan kaksi matkustamon puolella kuskin istuimen takana. Molempien kahvassa oleva varmistussokka oli kuitenkin molemmissa köytetty nippusiteellä paikoilleen. Varmasti estää sammutinta näpräävän ikävystyneen matkustajan aiheuttamat vahingonlaukaukset, mutta kuinkakohan monella on hyppysissään sivuleikkuri tai vastaava, jolla siteen saa poikki liekkien leiskuessa.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Eikös se ole hyvä kun Thaimaa ei ole samalainen holhousyhteiskunta kuin Suomi, jossa viranomaiset valvoo laadittuja asetuksia ja sääntöjä. Näin olen ollut lukevinani palstalta aiemmin.modunid kirjoitti: Molempien kahvassa oleva varmistussokka oli kuitenkin molemmissa köytetty nippusiteellä paikoilleen.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Vuoden 2013 tammikuussa näytti hyvinkin samalta. Kyltti on näköjään vaihtunut tuoreempaan.
Montun oikealla laidalla aiemmin mainittu kevyen liikenteenväylä eli "moposilta"...
Montun oikealla laidalla aiemmin mainittu kevyen liikenteenväylä eli "moposilta"...
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Mitä eroa on nippusiteessä, joista se iso kestää 18 kg vetovoiman ilman katkeamista ja Tukesin valtuuttaman suomalaisen huoltoliikkeen asentamassa sinettilangassa, minkä katkaisemiseen tarvitaan sama 18 kg voima? Sama sivuleikkuri siis pitää olla myös Suomessa mukana, jos Thaimaassa on ongelmia tuon katkaisun kanssa. Nippuside muuten haurastuu jo kuukaudessa paljon tuosta 18 kg voimasta.modunid kirjoitti:Molempien kahvassa oleva varmistussokka oli kuitenkin molemmissa köytetty nippusiteellä paikoilleen. Varmasti estää sammutinta näpräävän ikävystyneen matkustajan aiheuttamat vahingonlaukaukset, mutta kuinkakohan monella on hyppysissään sivuleikkuri tai vastaava, jolla siteen saa poikki liekkien leiskuessa.
Oma oletukseni on, että on 2.5x200 mm siteitä ja tuolloin lähtövetolujuus on 8.1 kg eli alle puolet suomalaisen huolletun sammuttimen vaatimasta (yleistetään nyt rankasti). Aurinko lienee haurastuttanut jonnekin 3-4 kg tienoille.
Oma kommenttini siis, että helposti saa thaimaalaiset huonoon valoon, jos haluaa. Itse kritisoisin tuota nippusidettä ainoastaan siksi, että se ei ole virallinen metallinen sinettilanka ja siten tarkistusta ei ole ehkä asianmukaisesti tehty tai sammutimet voivat olla jopa käytettyjä eli tyhjiä. Se, että tuo nippuside haurastuu ajan kanssa ja katkeaa pikkulapsenkin leikeissä, ei ole niin paha asia.
Suomessa tuo lanka usein vaihdetaan huollon yhteydessä, koska vaihtaminen helpottaa tiettyjä tarkastuksia. Tuo ei kuitenkaan ole pakollista.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Minä kritisoin siksi, että todennäköisesti niitä sammuttimia ei ole koskaan tarkistettu ja erittäin todennäköisesti ovat tyhjiä, koska ei ole enää sinettiäkään; ovat siis kaatopaikkatavaraa.eagle kirjoitti: Oma kommenttini siis, että helposti saa thaimaalaiset huonoon valoon, jos haluaa. Itse kritisoisin tuota nippusidettä ainoastaan siksi, että se ei ole virallinen metallinen sinettilanka ja siten tarkistusta ei ole ehkä asianmukaisesti tehty tai sammutimet voivat olla jopa käytettyjä eli tyhjiä. Se, että tuo nippuside haurastuu ajan kanssa ja katkeaa pikkulapsenkin leikeissä, ei ole niin paha asia.
Suomessa tuo lanka usein vaihdetaan huollon yhteydessä, koska vaihtaminen helpottaa tiettyjä tarkastuksia. Tuo ei kuitenkaan ole pakollista.
Suomessahan autosammuttimet pitää tarkistaa muistaakseni vuosittain ja niiden tulee täyttää tietyt laatuvaatimukset, eli Tarjoustalon 15 euron sammuttimia ei saa sellaisissa autoissa edes olla, joissa sammutin vaaditaan.
Taitaa tuo sammutinpakko olla Thaimaassa vähän samanlainen kuin kypäräpakko, että vaikka pistää päähänsä marjaämpärin, niin lakipykälä on täytetty.
Re: Vaarallinen Thaimaa?
kaikki mitkä viritetty itse nippusiteillä korvaamaan sinetti kuulostaa kyllä ihan thaikkumeiningiltä. Jos se olisi hyvä ja turvallinen ratkaisu niin kai jo sammuttajien valmistaja oli sen siihen laittanut.
SLAVA UKRAINI
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Hengenvaarallisin viritys, minkä olen Thaimaassa nähnyt oli eräässä pienessä kuorma-autossa, jossa raidetangonpään kiinnitys olkaniveleen oli varmistettu nippusiteellä.linhai260 kirjoitti:kaikki mitkä viritetty itse nippusiteillä korvaamaan sinetti kuulostaa kyllä ihan thaikkumeiningiltä. Jos se olisi hyvä ja turvallinen ratkaisu niin kai jo sammuttajien valmistaja oli sen siihen laittanut.
Nivel oli niin väljä, että se olisi pudonnut nivelkuopasta, jos nippuside ei olisi ollut kannattelemassa.
Piti ihan hieraista silmiä pari kertaa, mutta totta se oli
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Olisko tässä nyt kyse jonkunlaisesta pilkkuvirheestä. Itse en ole koskaan saanut nippusidelenkkiä sormella vetämällä auki (en ole tosin niitä pienimpiä kokeillutkaan). Mutta ei ainakaan Suomessa sammuttimen sinetti voi olla vetolujuudeltaan 18 kg (lanka voi olla tietenkin mitä tahansa). Jäisi aika monelta palo sammuttamatta.eagle kirjoitti:
Mitä eroa on nippusiteessä, joista se iso kestää 18 kg vetovoiman ilman katkeamista ja Tukesin valtuuttaman suomalaisen huoltoliikkeen asentamassa sinettilangassa, minkä katkaisemiseen tarvitaan sama 18 kg voima? Sama sivuleikkuri siis pitää olla myös Suomessa mukana, jos Thaimaassa on ongelmia tuon katkaisun kanssa. Nippuside muuten haurastuu jo kuukaudessa paljon tuosta 18 kg voimasta.
Oma oletukseni on, että on 2.5x200 mm siteitä ja tuolloin lähtövetolujuus on 8.1 kg eli alle puolet suomalaisen huolletun sammuttimen vaatimasta (yleistetään nyt rankasti). Aurinko lienee haurastuttanut jonnekin 3-4 kg tienoille.
Oma kommenttini siis, että helposti saa thaimaalaiset huonoon valoon, jos haluaa. Itse kritisoisin tuota nippusidettä ainoastaan siksi, että se ei ole virallinen metallinen sinettilanka ja siten tarkistusta ei ole ehkä asianmukaisesti tehty tai sammutimet voivat olla jopa käytettyjä eli tyhjiä. Se, että tuo nippuside haurastuu ajan kanssa ja katkeaa pikkulapsenkin leikeissä, ei ole niin paha asia.
Suomessa tuo lanka usein vaihdetaan huollon yhteydessä, koska vaihtaminen helpottaa tiettyjä tarkastuksia. Tuo ei kuitenkaan ole pakollista.
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Eikös se sinettijutun lanka mene poikki vääntämällä/kiertämällä siitä sinettilevystä, jolloin voimaa ei tarvita juuri ollenkaan, kunhan ei sitä lankaa koita vetämällä laittaa poikki? Nippusidettä ei saa ihan samalla tavalla poikki.konjami kirjoitti: Olisko tässä nyt kyse jonkunlaisesta pilkkuvirheestä. Itse en ole koskaan saanut nippusidelenkkiä sormella vetämällä auki (en ole tosin niitä pienimpiä kokeillutkaan). Mutta ei ainakaan Suomessa sammuttimen sinetti voi olla vetolujuudeltaan 18 kg (lanka voi olla tietenkin mitä tahansa). Jäisi aika monelta palo sammuttamatta.
PH
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Sinetti för olemassa vain jotta sammutin on helppo todeta olevan käyttämätön l. täysi. Ymmärtääkseni sillä ei ole mitään suojaavaa virkaa. Sokkatappi joka estää kahvan painamisen för saatava pois ilman väkivaltaa (ja sen nokassa on tuo sinetti)
Re: Vaarallinen Thaimaa?
No, eihän sitä sokkaa saa pois jos sinettiä ei murra tai sitä nippusidepatenttia ota pois?loikkari kirjoitti:Sinetti för olemassa vain jotta sammutin on helppo todeta olevan käyttämätön l. täysi. Ymmärtääkseni sillä ei ole mitään suojaavaa virkaa. Sokkatappi joka estää kahvan painamisen för saatava pois ilman väkivaltaa (ja sen nokassa on tuo sinetti)
Re: Vaarallinen Thaimaa?
No nyt meni nuoruusvuosien VPK-harrastus, armeijan harjoitukset oppeineen ja jopa ammatin alkuaikojen harjoitukset ihan hukkaan. Meillä kun aina opetettiin ja myös harjoituksissa tehtiin niin että siinä sokkatapissa olevasta vetorenkaasta (joka on sinetöity langalla) sormella vedettiin se sokkatappi pois että saatin sammuttimen kahva vapautettua.loikkari kirjoitti:Sinetti för olemassa vain jotta sammutin on helppo todeta olevan käyttämätön l. täysi. Ymmärtääkseni sillä ei ole mitään suojaavaa virkaa. Sokkatappi joka estää kahvan painamisen för saatava pois ilman väkivaltaa (ja sen nokassa on tuo sinetti)
No ensi kerralla yritän varmaan hampailla tuota sokkatappia pois kun sormilla se ei varmaan irtoa (siis jos sitä vetorengasta ei käytä).
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
Re: Vaarallinen Thaimaa?
OT: kerran testasin jauhesammuttimeni kun oli pari kaveria vieraana, että vieläkö toimii...
Sinetti poikki, ja suihkutus:
-> koko kämppä täynnä jauhesumua
-> kaikki lähti 10 sekunnissa ulos kämpästä
-> myöhemmin illasta kun otettiin taksi keskustaan niin kuski ihmetteli valkosta hilsettä kaikkien vaatteissa.
-> kaveri heitti vaan, että kokaiini vähän pöllähti
-> siivous kesti aika piiitkään, ennenkun jauheet oli saatu pois.
PH
Sinetti poikki, ja suihkutus:
-> koko kämppä täynnä jauhesumua
-> kaikki lähti 10 sekunnissa ulos kämpästä
-> myöhemmin illasta kun otettiin taksi keskustaan niin kuski ihmetteli valkosta hilsettä kaikkien vaatteissa.
-> kaveri heitti vaan, että kokaiini vähän pöllähti
-> siivous kesti aika piiitkään, ennenkun jauheet oli saatu pois.
PH
Re: Vaarallinen Thaimaa?
Tiistaina kävin Khoratin immigrationissa 100 km sivu, yhtään onnettomuutta en nähnyt, mutta nyt näytettiin uutisissa ja kerrottiin BKK-postissa rajusta kolarista Khorain alueella jossa jälleen tuollainen "vani" joita nyt näkee paljon ja jotka kilpailevat asiakkaista bussien kanssa aiheutti onnettomuuden.
Ylinopeus oli jälleen turman syynä, jossa kuoli 3 henkeä ja loukkaantui 5
Ylinopeus oli jälleen turman syynä, jossa kuoli 3 henkeä ja loukkaantui 5
3 die, 5 hurt in van crash Three people were killed and five injured when a passenger van overturned on the Mitraphap Highway in Nakhon Ratchasima yesterday, police say.
http://www.bangkokpost.com/news/local/3 ... -van-crash
Viimeksi muokannut expatrium, 11.7.2013 5:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.