Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Mutta säästytty ilman kuolonuhreja näissä maakunnissa, liekö poliisin kapeaperäisyyden ansiota? Joka osaltaan voi tarkoittaa ns. pottaa mopokuskien päässä.
Chai Nat, Phetchaburi, Ang Thong, Phangnga and Yala.
Tha Mall Bangkae vieressä lavataksista tai vastaavasta tippui se lava, mikä on kiinnitetty autoon. Vahinkoja tuli luonnollisesti muutamille muillekin autoille. Melkoisen hurjan näköinen asetelma, kun liike oli lakannut. Ihme, jos ketään ei sattunut. Olisi siitä voinut jotain osia lentää sinne ostarin tupakkapaikallekin, vaikka matkaa oli ainakin 20 m.
Jarrut meni vuoristotiellä ja jälkeä syntyi.
Kumma kun liikenteen uhreista ei sen kummemmin välitetä, niitä vaan sattuu.
Vuosikaudet pohditaan kuitenkin kuka tappoi mellakoissa muutaman ihmisen. Käyttäisivät jarrutonta kuorma-autoa tai bussia väkijoukon listimiseen. Kukaan ei välitä.
Jarrut meni vuoristotiellä ja jälkeä syntyi.
Kumma kun liikenteen uhreista ei sen kummemmin välitetä, niitä vaan sattuu.
Vuosikaudet pohditaan kuitenkin kuka tappoi mellakoissa muutaman ihmisen. Käyttäisivät jarrutonta kuorma-autoa tai bussia väkijoukon listimiseen. Kukaan ei välitä.
http://www.cm108.com/bbb/index.php/topi ... ให้ระวังเ/
Kyseessä minulle erittäin tuttu tie.Hyvä asfalttitie ,mutta vuoristoa.
Tuossa linkissä näkyy 26 minuutti pitkä pätkä autoilusta siellä vuoristossa ja kuvia tästä viimeisestä onnettomuudesta,siis Tak-Mae Sot-tie Burman rajalle.
Nyt kuukauden sisään siinä on tapahtunut 3 isoa onnettomuutta pienempien lisäksi.
Jarrut meni vuoristotiellä ja jälkeä syntyi.
Kumma kun liikenteen uhreista ei sen kummemmin välitetä, niitä vaan sattuu.
Vuosikaudet pohditaan kuitenkin kuka tappoi mellakoissa muutaman ihmisen. Käyttäisivät jarrutonta kuorma-autoa tai bussia väkijoukon listimiseen. Kukaan ei välitä.
http://www.cm108.com/bbb/index.php/topi ... ให้ระวังเ/
Kyseessä minulle erittäin tuttu tie.Hyvä asfalttitie ,mutta vuoristoa.
Tuossa linkissä näkyy 26 minuutti pitkä pätkä autoilusta siellä vuoristossa ja kuvia tästä viimeisestä onnettomuudesta,siis Tak-Mae Sot-tie Burman rajalle.
Nyt kuukauden sisään siinä on tapahtunut 3 isoa onnettomuutta pienempien lisäksi.
Tie hyvässä kunnossa ja aika leveä. Mahdollistaa aika kovat vauhdit alamäkiin. Itsekin näin tuolla pitkän rekan kaatuneen keskelle tietä vuosia sitten alamäkeen vaudilla tultaessa.
Jarrut meni vuoristotiellä ja jälkeä syntyi.
Kumma kun liikenteen uhreista ei sen kummemmin välitetä, niitä vaan sattuu.
Vuosikaudet pohditaan kuitenkin kuka tappoi mellakoissa muutaman ihmisen. Käyttäisivät jarrutonta kuorma-autoa tai bussia väkijoukon listimiseen. Kukaan ei välitä.
http://www.cm108.com/bbb/index.php/topi ... ให้ระวังเ/
Kyseessä minulle erittäin tuttu tie.Hyvä asfalttitie ,mutta vuoristoa.
Tuossa linkissä näkyy 26 minuutti pitkä pätkä autoilusta siellä vuoristossa ja kuvia tästä viimeisestä onnettomuudesta,siis Tak-Mae Sot-tie Burman rajalle.
Nyt kuukauden sisään siinä on tapahtunut 3 isoa onnettomuutta pienempien lisäksi.
Tie hyvässä kunnossa ja aika leveä. Mahdollistaa aika kovat vauhdit alamäkiin. Itsekin näin tuolla pitkän rekan kaatuneen keskelle tietä vuosia sitten alamäkeen vaudilla tultaessa.
Naita onnettomuuksia sattuu usein raskaalle kalustolle. Kuskit kokemattomuuttaan eivat ymmarra jarrujen kuumentumisesta johtuvaa "jarrujen katoamista (fading)". Kaytetaan halvimpia mahdollisia jarrupaloja ja -kenkia (kitkapalat) jotka menettavat kitkaominaisuutta reilusti muutaman voimakkaamman jarrutuksen jalkeen.
Mitahan thaimaalainen kuski sanoisi jos keroisi, etta jarrut muuttavat liike-energian lampoenergiaksi ja taman lammon vaikutuksesta kitkakertoimeen? Voisi olla huuli pyoreana
Eniten onnettomuuksia kuitenkin tapahtuu mopoilla ajettaessa, myös ihmishenkien ja vammautumisten kohdalla.
Yksi ryhmä joka on viime vuosina noussut esiin noissa vakavissa onnettomuuksissa ovat minibussit, jotka kilpailevat asiakkaista muun julkisen liikenteen kanssa.
TonyFinn kirjoitti:Naita onnettomuuksia sattuu usein raskaalle kalustolle. Kuskit kokemattomuuttaan eivat ymmarra jarrujen kuumentumisesta johtuvaa "jarrujen katoamista (fading)". Kaytetaan halvimpia mahdollisia jarrupaloja ja -kenkia (kitkapalat) jotka menettavat kitkaominaisuutta reilusti muutaman voimakkaamman jarrutuksen jalkeen.
Mitahan thaimaalainen kuski sanoisi jos keroisi, etta jarrut muuttavat liike-energian lampoenergiaksi ja taman lammon vaikutuksesta kitkakertoimeen? Voisi olla huuli pyoreana
Tuon lisäksi lastin paino- ja korkeus rajoituksia ei noudateta. Suwalla näin viime kesäkuussa taxista käsin kuinka edellä ajanut rekka kaatui keskelle tietä jumalattoman korkean lastin vuoksi. Ihmeen kaupalla kukaan ei jäänyt alle. Kukan ei myöskään edes pysähtynyt, ohittivat vain paikan pikaisesti tien reunoja pitkin. Kuski näytti erittäin tumman ihonsa vuoksi burmalaiselta.
http://www.youtube.com/watch?v=h0G1Ucw5HDg
Silmät mustana vaikkei oo edes seinää juossu ja rytmihäiriöitä kolmikymppisenä. Joku kehas vielä että kauniit silmät ku on keltasta, punasta ja harmaata eikä ota selvää. Noh ei kai thaimaa vika ole vaa oma.
Juu aika kusinen tilanne kun porukat rupee vaatimaan koko laskua maksettavaksi. Kerran muistan vastaavan tilanteen alcatsaarin ravintolassa missä piti porukalla mennä juhlimaan mutta yllättäen thaikut katsoi toiseen suuntan kun laskun maksu vuoro tuli. Noh kaverin kanssa maksettiin se pois vähän reilu 8000thb, mutta eipähän sen jälkeen ole tullut kaveerattua niitten kanssa enää vaikka oltiin kuinka hyviä tuttuja salilta
Yleensä rikkain maksaa eli länkkäri. Joidenkin tuttujen kanssa jaetaan lasku ihan kuin Suomessa. Olen myös ryypännyt monesti thaikkuporukassa, missä joku haluaa näyttää asemansa ja maksaa laskun. Toki olen myös muutaman kerran ryypännyt thaikkujen kanssa ja luullut, että kaikki maksavat omansa ja joutunut maksumieheksi. Ja kerran paennut paikalta pippurikaasun avulla, kun olisi muuten tullut turpaan, ei ollut pätäkkää mukana kuin omiin juomiin Se minkätakia oli kaasusumutin taskussa onkin taas toinen tarina, liittyy otsikon aiheeseen, mutta siitä joku toinen kerta.
raikku80 kirjoitti:Juu aika kusinen tilanne kun porukat rupee vaatimaan koko laskua maksettavaksi. Kerran muistan vastaavan tilanteen alcatsaarin ravintolassa missä piti porukalla mennä juhlimaan mutta yllättäen thaikut katsoi toiseen suuntan kun laskun maksu vuoro tuli. Noh kaverin kanssa maksettiin se pois vähän reilu 8000thb, mutta eipähän sen jälkeen ole tullut kaveerattua niitten kanssa enää vaikka oltiin kuinka hyviä tuttuja salilta
Jos tällaisessä tilnateessa käy näin, niin joko thaikut oikeasti katsovat sua ylöspäin tai sitten yksinkertaisesti vain siipeilivät. Jos olette samalla salilla treenanneet (etkä ole esim. salin omistaja) ja tuttuja sitä kautta, niin lähes varmasti kyseessä on jälkimmäinen vaihtoehto. Treenikavereiden yms. kaverusten kesken laskut yleensä jaetaan, paitsi jos kyseessä on joku siipeilyasetelma.
Milloinkaan en ole nahnyt thaimaalaisten jakavan ravintolalaskua, kun ulkona ovat syomassa.
Vanhin tai seurueen arvostetuin hoitaa laskun.
Aloitteentekija istujaisiin on vahan sama kuin "illan isanta".
Asia erikseen ovat tietty treenikavereiden tai muuten samojen harrastusten parissa tapahtuvat olusilla kaynnit.