Suvarnabhumissa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Juniori
Viestit: 3
Liittynyt: 11.11.2008 19:29

Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Juniori »

Terppa!

Oon menossa eka kertaa yksin matkalle ulkomaille ja Thaimaahan
ja pyytäisin teiltä kokeneilta reissaajilta vähän vinkkejä ja ohjeita, että miten
toimitaan lentokentällä, kun lähetään takas Suomeen, etten vahingossakaan missaa
tai muuten vaan kämmää omaa lentoani. Oon tosi nuori ja kokematon matkaaja
siis. Eli kyseessä tietenkin lentokenttä Suvarnabhum Bangkokissa.

4th floor:
Eli kun on maksanut verolapun ja käynyt lähtöselvityksessä, niin suunnataan
passintarkastukseen ja tulliin (ollaan siis vielä 4 kerroksessa)
Kun kuullutetaan lennolle, niin matkataan omalle portille eli kerros alemmas.
Portilta mennään taas kerros alemmas eli 2 kerrokseen hold roomiin.
Menikö oikein? :)

Tätä kohtaa en oikein hokannut:
Transit/transfer passengers:
will have to go to the airside area after they arrive at the 2nd floor of the
concourse building from the aircraft in order to proceed with the transfer process
before continuing to 3rd and 4th floors to complete departure procedures. In the
case of transit passengers, they will have to go through the airside area to the
departures service area in order to complete the departure procedures

Level 4 terminaali kartta.
http://www.airportthai.co.th/airportnew ... sp?lang=en

Ohjeita englanniksi, joita luin:
http://www.airportthai.co.th/airportnew ... sp?lang=en

Onko tuo käytäntö ihan sama jokaisella isolla lentoasemalla?
Löytääkö helposti apua Bangkokin lentoasemalta, jos haluaa kysyä jotain?
Miten esim. Frankfurtin lentoasema eroaa Bangkokista? Onko Saksassa
paljon hankalampaa tuo lennon löytäminen?

Kiitos!
Ilkka

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Juniori kirjoitti:
4th floor:
Eli kun on maksanut verolapun ja käynyt lähtöselvityksessä, niin suunnataan
passintarkastukseen ja tulliin (ollaan siis vielä 4 kerroksessa)
Kun kuullutetaan lennolle, niin matkataan omalle portille eli kerros alemmas.
Portilta mennään taas kerros alemmas eli 2 kerrokseen hold roomiin.
Menikö oikein? :)
Ei mennyt.
Ei ole mitään verolappuja eikä passintarkastuksen jälkeen ole mitään tullia.

Kuulutuksia lennollekaan en ole kuullut muutakuin lähtöportilla. Monitoreista se oma lento löytyy.
Heebo
Viestit: 763
Liittynyt: 16.10.2006 13:34

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Heebo »

ite olin kanssa kesä-heinäkuussa ekaa kertaa reissussa ja yksin, mutta hyvin meni kaikki. Aika yksinkertaista ainakin tuolla bangkokin kentällä liikuskella..Siellä on ovet jaoteltu lentoyhtiöiden mukaan, mistä pääse kunkin firman lähtöselvitykseen, eli jos vaikka lennät finnairilla, meet semmosesta ovesta sisään missä näkyy finnairin logo. Siinä onkin sitten heti lähtöselvitys ja baggage droppi, siitä saat sitten sen lipukkeen jolla pääset koneeseen ja siinähän näky portti miltä lento lähtee. Lähtöselvityksen jälkeen oli vissiin passintarkastus ja myöhemmin se turvatarkastus, sitten vaan meet opasteita seuraten oikeelle lähtöportille..hyvin se meni tämmöseltä maalaistollolta, hyvin se menee sultakin, hauskaa reissua 8)

ja apuahan tietysti voi ja kannattaa kysyä, jos meinaa eksyä.
Viimeksi muokannut Heebo, 11.11.2008 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
loikkari

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Ensimmäisenä tulee mieleen että lentokenttämaksua ei enää tarvitse itse hoitaa poistuttaessa maasta vaan se sisältyy matkalipun hintaan. Muuten chek-in ei poikkea normaalista käytännöstä, jos menet taksilla sanot lähtevät ulkomaille ja lentoyhtiön nimen niin jättää oikean oven kohdalla pois. Sekään ei tarpeellista koska sisällä voi vapaasti kulkea ja katsoa chekkaustiskinsä monitoorista. Kun on chekannut sisään niin kävelee transit halliin mitä ennen katsovat passin ja lipun ja ottavat maastapoistumislomakkeen haltuunsa. Sit vaan katsoo miltä portilta kone starttaa. Muistaakseni kaksi tuntia ennen koneen lähtöä oltava kentällä tsekkaamassa sisään, en ole saletti mutta parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Jos tahtoo arvonlisäveroa takaisin niin sen kai voi anoa transit hallissa olevalla tiskillä. Muita tulli muodollisuuksia ei ole lähtöpäässä.

hyvää matkaa.
Avatar
mikrobitti
Viestit: 3783
Liittynyt: 11.10.2004 21:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja mikrobitti »

Juniori kirjoitti:4th floor:
Eli kun on .... käynyt lähtöselvityksessä, niin suunnataan
passintarkastukseen ... (ollaan siis vielä 4 kerroksessa)
... matkataan omalle portille
Menikö oikein? :)
Eli lähtöselvitykseen siitä passintarkastukseen ja siitä portille. Portilla (Gate) kyllä näet, ja kuulet kuulutuksesta, milloin lentosi boarding alkaa.

Kuten Ilkka mainitsi, niin jos jäät odottelemaan kuulutuksia passintarkastuksen jälkeen, niin lennolta jäät tod.näk. Hommaat siis itse itsesi ajoissa oikealle portille, niin homma toimii.

Kysyvä ei tieltä eksy.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja pak wan »

Tarkennettuna , lompsi sisään kentälle kohdasta missä lukee Finnair,
kavele näyttötaululle ja katso mitkä ovat chekkaus pisteet.

Esim finnair helsinki 23:30 check inn open c1 - c3

Sitten lopsit kohtaan missä esimerkin mukaan ovat nuo c1-c3 chekkaukset ja
olet oikeassa paikassa.

Sitten passitarkastukseen ja suosittelen lopsimaan lähelle
lähtöporttia ajoissa.
disconix
Viestit: 688
Liittynyt: 7.3.2005 20:59

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja disconix »

pbe kirjoitti:jos jäät odottelemaan kuulutuksia passintarkastuksen jälkeen, niin lennolta jäät tod.näk. Hommaat siis itse itsesi ajoissa oikealle portille, niin homma toimii.
Taitavat kuuluttaa ihan omalla nimellä, ja useaan kertaan, ennenkuin rupeavat purkamaan laukkuja ulos koneesta :D
MiGi
Viestit: 3554
Liittynyt: 31.7.2007 23:21

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja MiGi »

Suvarnabhumilla asiointi on yllättävän yksinkertaista. Kaikkihan löytyy opasteista, mutta jos taksilla tulet kentälle, niin sanoo kuskille vain "international" ja pyydät jättämään melko loppupäähän tuota rakennusta. Siitä vain chekkaat laukkuines tiskille ja tämän jälkeen passintarkastukseen ja se lyhin jono ei välttämättä ole todellakaan se nopein jono :evil: Tämän jäleen kattelet oikean portin ja teet shoppailut... Turvatarkastus on juuri ennen koneeseen menoa joten sieltä ei päässyt enää röökille tai mihinkään muuhun.
"Life is what you make of it. Don`t make excuses. Make it happen"
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Kyllä turvatarkastuksen jälkeen pääsee röökille
MiGi
Viestit: 3554
Liittynyt: 31.7.2007 23:21

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja MiGi »

Sifu kirjoitti:Kyllä turvatarkastuksen jälkeen pääsee röökille
Periaatteessa kyllä.... Olisi pitänyt vaan uudelleen mennä turvatarkastuksen läpi.
"Life is what you make of it. Don`t make excuses. Make it happen"
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

MiGi kirjoitti:
Sifu kirjoitti:Kyllä turvatarkastuksen jälkeen pääsee röökille
Periaatteessa kyllä.... Olisi pitänyt vaan uudelleen mennä turvatarkastuksen läpi.
Eikä tarvi :!: Luulin itse samaa, ensimmäisellä suvarnabhumin vierailullani, mutta kyllä etsivä löytää :wink:
Panem et circenses
MiGi
Viestit: 3554
Liittynyt: 31.7.2007 23:21

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja MiGi »

hongnamman kirjoitti:
MiGi kirjoitti:
Sifu kirjoitti:Kyllä turvatarkastuksen jälkeen pääsee röökille
Periaatteessa kyllä.... Olisi pitänyt vaan uudelleen mennä turvatarkastuksen läpi.
Eikä tarvi :!: Luulin itse samaa, ensimmäisellä suvarnabhumin vierailullani, mutta kyllä etsivä löytää :wink:
Ai, no meillä oli kyllä lappu laitettu huonosti näkyvään paikkaan, että tupakkapaikka löytyy paikasta XY ja tämä vaati, että menee samaa reittiä takaisin. Niistä loosseista ei päässyt mihinkään muualle, kuin vessaan. Vessasta toki löyty tumppeja :o Mutta tosiaan tämä opaste neuvoi menemään sinne missä putiikit on ja siitä kerros alemmas..
"Life is what you make of it. Don`t make excuses. Make it happen"
Avatar
ToniJ
Punainen
Viestit: 1433
Liittynyt: 23.9.2006 13:09
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja ToniJ »

Kyllähän siellä röökille pääsee turvatarkastuksen jälkeen. Ei niitä koppeja tosin ihan hirveästi ole mutta kyllä sauhuille pääsee.
Kollikatti

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Kaikilta tupakoitsijoilta pitäisi periä joku haittavero ilman saastutuksesta maahan tullessa ellei jopa evätä maahantulo!
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Kollikatti kirjoitti:Kaikilta tupakoitsijoilta pitäisi periä joku haittavero ilman saastutuksesta maahan tullessa ellei jopa evätä maahantulo!
Noh, Noh, Kollis :? Itse olisit Golanilla mennyt vararikkoon, jos siellä olis peritty unissa vehtaajien veroa :twisted:
Kollikatti

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Sifu kirjoitti:
Kollikatti kirjoitti:Kaikilta tupakoitsijoilta pitäisi periä joku haittavero ilman saastutuksesta maahan tullessa ellei jopa evätä maahantulo!
Noh, Noh, Kollis :? Itse olisit Golanilla mennyt vararikkoon, jos siellä olis peritty unissa vehtaajien veroa :twisted:
:mrgreen: Juu kunhan nyt kirjoittelen lämpimikseni. :mrgreen: Olik se joku Bond vai mikä se oli se halpa tupakki mitä Golanilla poltettiin?
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Kollikatti kirjoitti:
Sifu kirjoitti:
Kollikatti kirjoitti:Kaikilta tupakoitsijoilta pitäisi periä joku haittavero ilman saastutuksesta maahan tullessa ellei jopa evätä maahantulo!
Noh, Noh, Kollis :? Itse olisit Golanilla mennyt vararikkoon, jos siellä olis peritty unissa vehtaajien veroa :twisted:
:mrgreen: Juu kunhan nyt kirjoittelen lämpimikseni. :mrgreen: Olik se joku Bond vai mikä se oli se halpa tupakki mitä Golanilla poltettiin?
Olihan se Bond. Hyvin muistettu. Itse olin jo unohtanut nimen. Oli muuten paljon halvempaa, kuin Marlboro.
Kollikatti

Re: Suvarnabhumissa

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Sifu kirjoitti: Olihan se Bond. Hyvin muistettu. Itse olin jo unohtanut nimen. Oli muuten paljon halvempaa, kuin Marlboro.
No niin määkin muistelen, et vaik ei se Mallukaan paljon maksanut niin tais tämä Bondi olla viel puolet siitä?
Vastaa Viestiin