Pattayalta lentokentälle

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
tappi

Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja tappi »

Kiva suunnitella jo paluuta vaikken ole edes matkaan vielä päässyt :oops:
Itselle toi päivälento on uus tuttavuus ja kyselisinkin kuinka paljon kannattaa varata aikaa Pattayalta Suvarnabhuumiin siirtymiseen.
Eli paluu olis aamulla 11.50. Moneltahan kannattaisi pattikselta lähteä?
Suunnittelin itse klo 8.00 lähtöä. Onko liian myöhään?
Ei ole oikein noista aamuruuhkista tietoa.
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9921
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

1h 20min -2h on viime aikoina kestänyt Pattikselta kentälle meno aamuisin mitä omia kokemuksia ja muiden kertomuksia foorumilla eli klo 8 lähtö PITÄISI riittää hyvin. Mutta tietysti jos sataa kaatamalla, parit tien tukkivat kolarit ym matkalla niin aikaa kuluu. Klo 8 aion itse lähteä liikkeelle ens perjantaina
AroKani

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Matka kestää aamusta 1h 20 min ; aika kellotettu Jomthien - lentokenttä.
Lähdin 0830 ja hyvin ehti.

AK
Ilkka

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Eikös tappi Aurinkomatkojen bussi käy hakemassa tarpeeksi aikaisin ja opas käy vielä huoneissaan nukkuvatkin ja muut ryysyrannan joosepit hakemassa?
tappi

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja tappi »

Ilkka kirjoitti:Eikös tappi Aurinkomatkojen bussi käy hakemassa tarpeeksi aikaisin ja opas käy vielä huoneissaan nukkuvatkin ja muut ryysyrannan joosepit hakemassa?
Näinhän se varmaan on, mutta tällä kertaa en ole tittelini väärti vaan lennän ihan yksin (oon kova jätkä :-D )


Tarttiskohan muuttaa toi titteli sankarimatkailijaksi :roll:
Avatar
jantikka
Pattaya Lover
Viestit: 492
Liittynyt: 8.6.2005 23:18
Paikkakunta: Suomi

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja jantikka »

Itse lähden kentälle aina 7.30 eli hyvissä ajoin.

viime kerralla kuumottamaan rupesi siinä vaiheessa kun kuski kääntyi johonkin ihme
motarille ja pysähtyi huoltamon pihaan ja rupesi kyselemään
että mihin suuntaan sukhumvitia olen menossa :shock: :evil:
Autokin oli joku täys pommi toyota. :D
When the going gets weird, the weird turn pro.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8299
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Vähän off topickia mutta itse yritän viettää viimesen yön bkk:ssa niin siitä on "mukava" täräyttää kentälle, saa nukkua pitempään ja ei oo niin kauhia paniikki lähön kans. Muuten yritän tästä eteenpäin välttää k.o paikkaa.
klupin talidomi
M
Viestit: 431
Liittynyt: 22.2.2004 15:02

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja M »

Itse kun lähdin kello 8:00 niin olin kentällä sopivasti. Jonotuksiin kenttäostoksiin ja kävelemisiin menee aikansa. Tämän voi lukea niinkin, että jos vähän pahempi viisytys olisi tullut, niin myöhässä olisi olut. (Nyt siis ei ollut mitään viivytystä.) Toisaalta kunnon viivytys kun tulee, niin ei ehdi vaikka viikkoa ennen lähtisi.
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja markus7 »

Olen lähtenyt n 7.30.Aika kuluu uudella kentällä mukavasti.Minulla on aina tapana jättää pelivaraa olen sitten menossa mihin vain.
Pui
Viestit: 73
Liittynyt: 13.12.2005 9:03
Paikkakunta: Suomikylä

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja Pui »

Eikös uusien sääntöjen mukaan Suvarnabhumilla pidä olla 2h ennen koneen lähtöaikaa. Tuo "oleminen" tarkoittaa chekkaus-tiskillä ilmoittautumista. Lieneekö tämä kuitenkaan käytännössä nyt niin tarkkaa, jos mikään muukaan Thaimaassa..?
Avatar
mykrajaakko
Viestit: 244
Liittynyt: 18.4.2007 19:57

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja mykrajaakko »

En osaa tuohon itse kysymykseen vastata, mutta mummoni oppia olen aina noudattanut joka paikassa: Parempi olla vaikka tuntia aikaisemmin perillä, kuin minuutin myöhässä..
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9921
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

7:30 lahdettiin tanaan kotoa Jompparilta ja perille tultiin 9:10. Sukhumvitilla Thepprasitilta siihen asti etta paastiin moottoritielle paloi melkein puolet tuosta ajasta nain perjantaiaamuna. Nyt Cathay Pasific loungessa odottelemassa boardingia joka saattaa vahan myohastya koska kone saapui 25min aikataulus.uta myohassa. Mutta meneehan se aika tassa netissa roikkuessa ja loungen evaita napostellessa.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

MrTravkin kirjoitti: Sukhumvitilla Thepprasitilta siihen asti etta paastiin moottoritielle paloi melkein puolet tuosta ajasta nain perjantaiaamuna.
Menitte väärää reittiä. Nyt tekevät tietöitä siinä Sukhumvitillä ja tosi ruuhkanen pohjoiseen päin. Sukhumvitiltä 200m itään kaksi uutta radanvartta myötäilevää tietä taasen ovat aikasen tyhjiä liikenteestä ja niitä pitkin pääsee aina 36 tielle asti.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
rallu
Viestit: 31
Liittynyt: 26.6.2007 11:03

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja rallu »

Kuinkas paljon kyseinen matka Pattaya-Suvarnabhum palttiarallaasuurinpiirtein maksaa?
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9921
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

800bht+ 60bht motorway
Avatar
jkn3
Turvapaikan antaja
Viestit: 3991
Liittynyt: 4.10.2005 19:12
Paikkakunta: Porvoo

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja jkn3 »

lauantaiaamuna lähtö soi7 8.10 perillä 9.35 4 stopilla (kuski laatoitti 2 kertaa tienvartta) ja meinas loppumatkasta nukahtaa useamman kerran rattiin :shock:
hinta 800 kaikkineen
Pui
Viestit: 73
Liittynyt: 13.12.2005 9:03
Paikkakunta: Suomikylä

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja Pui »

Lähteekös ne lentokenttäbussit Pattayan bussiasemalta; sama josta Bangkokin bussit liikennöi? Onko tietoa miten tiuhaan niitä lähtee Suvarnabhumille? Mihkä aikaan on päivän eka Pattayalta?
Avatar
jusubox
insinöörigolffari
Viestit: 2354
Liittynyt: 6.1.2004 19:48

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja jusubox »

jkn3 kirjoitti:lauantaiaamuna lähtö soi7 8.10 perillä 9.35 4 stopilla (kuski laatoitti 2 kertaa tienvartta) ja meinas loppumatkasta nukahtaa useamman kerran rattiin :shock:
hinta 800 kaikkineen
vähän samanlainen kokemus kun aikanaan don muangille mennessä sai vähän väliä kuskia herätellä,, autossa ei minkäänlaisia iskareita ja se pomppi ku samakko kaistalta toiselle,,, pelotti niii prkl... eikä ajanu skywaylle vaikka kuinka yritti selittää että minä maksan tietullit,,, silloin päätin ettei enää ikinä metritaksilla kentälle,, sijottaa 400b eli 8e lisää niin jo kyyti paranee
hcp 21.2
Pui
Viestit: 73
Liittynyt: 13.12.2005 9:03
Paikkakunta: Suomikylä

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja Pui »

Pui kirjoitti:Lähteekös ne lentokenttäbussit Pattayan bussiasemalta; sama josta Bangkokin bussit liikennöi? Onko tietoa miten tiuhaan niitä lähtee Suvarnabhumille? Mihkä aikaan on päivän eka Pattayalta?
Pattaya bussiasema (North Pattaya) - Suvarnabhumi: 6:00/9:00/11:00/13:00/15:00/17:00/19:00

Suvarnabhumi - Pattaya, lentokentän exit-door 7, ground floor, Bell Travel Service: 8:00/10:00/12:00/14:00/16:00/18:00

Suvarnabhumi - Pattaya, lentokentän bussiasemalta, Transport Co: 8:00/11:00/15:00/19:00

Aiheesta lissee...
http://www.thaivisa.com/forum/Suvarnabh ... 26111.html
Avatar
joko thai
mai pen rai
Viestit: 279
Liittynyt: 3.8.2004 15:36
Paikkakunta: siellä, täällä tai tuolla

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja joko thai »

AroKani kirjoitti:Matka kestää aamusta 1h 20 min ; aika kellotettu Jomthien - lentokenttä.
Lähdin 0830 ja hyvin ehti.

AK
Suurinpiirtein tuon ajan se matka kestää. Itse tulimme juuri viime lauantaina Nakluasta kentälle tuossa ajassa. Lähtöaikamme oli tasan 8.00. Kentälle tultuamme etsimme ensin Finskin tsekkauspisteen. Ennen tiskille siirtymistä kävimme vessa-asioilla ja kun tulimme takaisin, niin sinä aikana olikin tupsahtanut rykelmä Aurinkomatkalaisia (päätellen oppaasta ja jonottavien matkustavaisten oranssisista Aurinkomatkat-lippusista). Eli tuosta voinee päätellä, että noin puolen kymmemnen aikoihin voi olla pientä jonoa.
Merimies
Reppumatkaaja
Viestit: 796
Liittynyt: 1.2.2008 1:55

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja Merimies »

Mä oon ollu aina vissiin liian varovainen =D Oon hankkiutunu vipaksi yöksi aina lähelle lähtöpaikkaa maasta riippumatta ja tehnyt tuliaisostokset siellä viimeisenä päivänä. Viimeksi bunkkasin viimeisen yön Bangkokissa ja sieltä joskus 9 mais liikkeelle.
นักเดินทาง
tappi

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja tappi »

Vastataan nyt omalta kohdalta;)
Eli itse ylivarovaisena lähdin hotellilta 7.30 ja Suvalla taidettiin olla aikalailla kello 9.
Varovaisuus johtuu siitä et kerran on taksi hajonnut maantienlaitaa ja meinas hiki tulla :-D .
Kyllä tosiaan toi 7.30 oli turhan aikaisin, mutta jäihan aikaa pyöriä kentällä ostoksilla.
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja markus7 »

minulla ainakin kuluu aika mukavasti uudella kentällä.syömässä ja kahvilla käyden.kävellen ja poikkeillen kentän myymälöissä.
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Re: Pattayalta lentokentälle

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Pitää sitten muistaa, että juhlapyhien aikaa Chonburissa on vitunmoiset ruuhkat :!: 1.5 vuotta sitten meni 2tuntia 40 minuutia kentältä Pattikselle Songkranin aikoihin.
19 kertaa ja aina soosissa.
Vastaa Viestiin