Missä säilytätte arvotavaranne?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

donmaatti
Viestit: 13
Liittynyt: 25.11.2007 21:02

Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja donmaatti »

Eli siis.. Olen tässä tuuminut, että miten kukakin säilyttää arvotavaransa ja rahansa, niin, että ne eivät katoa pitkäkyntisten matkaan?..
Itse olen ottamassa mm. läppärin mukaan reissuun ja mietin missä sitä on viisas säilyttää. Olen kuullut, että mitään arvokasta ei kannata jättää hotelli huoneeseen.. minne sitten? raahaatteko ne aina safety boxiin, kun olette menossa jonnekin, vai minne?
Onko hotellien turvalokerot muuten luotettavia? onko kellään esim. kokemuksia turvaboksin ryöstöstä?
Olisi ihan mukava kuulla teijän omista menettelytavoista ja niiden toimivuudesta, niin oisi ittekin viisaampi.. :shock:
Aykazu
Viestit: 17
Liittynyt: 19.5.2008 23:13

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Aykazu »

Itse olen ainakin käyttänyt safety boxia ja toiminu aina moiteettomasti eli mitään ei ole kadonnut. En nyt juuri muista mikä plaza pattayalla jossa olin kolmisen vuotta sitten piti tehä itse lista mitä laitto sinne ja mitä otti ja kuittaus.
Avatar
ILEBAR
Ravintoloitsija
Viestit: 6429
Liittynyt: 30.12.2004 9:04
Paikkakunta: PATTAYA. Soi 8. vastapäätä Sunshine hotellia

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja ILEBAR »

Vähäiset summat laitan safety boxiin ja isommat summat ovat pankkitileillä. :roll:

Huonettani en pidä koskaan lukossa, koska talossa asuu väin henkilökuntaa ja toisinaan heidän tuttuja kavereita. 8)
ILE BAR. Pattaya, Soi 8. Puhelin +66854409702
[url=callto://bossile]Kuva[/url]
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Safety boxiin kaikki tarvittava, niitä on hotellihuoneissa ja respoissa. Mitään ei ole kadonnut.
Yleensä hotellihuoneiden boxit toimii koodilla, jonka voit itse valita. :lol:
** Thailand visitors **
hongnamman
Pattayan M.A.Numminen
Viestit: 3579
Liittynyt: 4.1.2004 18:28
Paikkakunta: Dark Side Of The Moon

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja hongnamman »

Läppäri säilyi joko huoneen pöydällä tai omassa laukussaan kaapissa.
Rahat säilyy pankkitilillä ja lompakossa, passi huoneessa jne.
Jos ei huoneeseensa ylimääräisiä ihmisiä raahaa niin tavarat säilyy kyllä. Safetyboxeja löytyy kyllä hotelleista.
Panem et circenses
Lunssu

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Lunssu »

Hotellihuoneessa säilytän kaikki materiaalit, mitään ei ole koskaan hävinnyt.
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Lunssu
Hotellihuoneessa säilytän kaikki materiaalit, mitään ei ole koskaan hävinnyt.
Tyynyn alla vai ? :-D
** Thailand visitors **
Avatar
Pesukarhu
Viestit: 206
Liittynyt: 11.9.2004 22:32
Paikkakunta: Koilliskaira

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Yleensä olen respan safetyboksiin tavaraa viedessä laittanut kaiken kankaiseen vetoketjulla suljettavaan pussiin jonka saa lukittua pienellä lukolla. Näin jää ainakin jäljet jos jotain on viety, ellei joku tiirikoi lukkoa. Tämä sen vuoksi että kerran halvassa majatalossa oli rahaa respan safetyboksissa ja en sitten ollut tyhmänä laittanut muistiin että paljon siellä oli rahaa. Huomasin sitten tavaroita hakiessa että rahaa oli ihmeen vähän. En ketään syytellyt kun en ollut varma oliko rahavarojani rokotettu, mutta siitä lähtien tavarat on olleet lukitussa kangaspussissa ja pussissa myös lappu jossa pidän kirjaa rahavaroistani.

Nykyisin tulee kuitenkin vähemmän rahaa kannettua kun sain paikallisen tilin avattua.

Omaa munalukkoa olen myös pitänyt mukana niin saa monissa halvoissa paikoissa huoneen oven ja mahdollisesti safetyboksin omalla lukolla lukkoon.
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja DelArco »

Lunssu kirjoitti:Hotellihuoneessa säilytän kaikki materiaalit, mitään ei ole koskaan hävinnyt.
Sama täällä.
Läppärin ja passin laitan yleensä matkalaukkuun, jossa numerolukko.
Hotellien omia safetyboxeja en ole käyttänyt ikinä. (Siis niitä, jotka on respassa. Jos huoneessa boxi, niin toki passi yms. on siellä.)
Avatar
-Jarmo-
Sus Scrofa
Viestit: 493
Liittynyt: 8.3.2006 10:42
Paikkakunta: B.NongWaeng / Sohjola

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja -Jarmo- »

Reissattu vuosikausia ympäri palloa työn ja loman merkeissä eikä mitään ole vielä pöllity !
Nyt teetin tutulla metallimiehellä kevyen boxin ketjulla johon mahtuu miniläppäri, passi ja voimapaperit/muovit. Rälläkkää vaatii jos saa auki tai mukaan. Ohuttakaan rosteria ei herkästi avata. Nooh... kerta se on varmaan ensimmäinenkin... :(
S.B.R.T -At Your Service
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Hyvin on pysyneet matkakassa laukussa ja huoneen safety boxissa toistaiseksi. Samoin kun ei jätä arvotavaroita lojumaan näköisälle.
Olisiko läppärille tälläinen vaijerilukko hyvä? En tiedä mihin sen toisen pään pistäisi kiinni kun Thaimaassa ei ole patteriputkia,
mutta ainakin herättänee huomiota kun läppärin kanssa vaijeri ulkona liikkuu :D
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Pesukarhu
Yleensä olen respan safetyboksiin tavaraa viedessä laittanut kaiken kankaiseen vetoketjulla suljettavaan pussiin jonka saa lukittua pienellä lukolla. Näin jää ainakin jäljet jos jotain on viety, ellei joku tiirikoi lukkoa. Tämä sen vuoksi että kerran halvassa majatalossa oli rahaa respan safetyboksissa ja en sitten ollut tyhmänä laittanut muistiin että paljon siellä oli rahaa. Huomasin sitten tavaroita hakiessa että rahaa oli ihmeen vähän. En ketään syytellyt kun en ollut varma oliko rahavarojani rokotettu, mutta siitä lähtien tavarat on olleet lukitussa kangaspussissa ja pussissa myös lappu jossa pidän kirjaa rahavaroistani.

Nykyisin tulee kuitenkin vähemmän rahaa kannettua kun sain paikallisen tilin avattua.

Omaa munalukkoa olen myös pitänyt mukana niin saa monissa halvoissa paikoissa huoneen oven ja mahdollisesti safetyboksin omalla lukolla lukkoon.
Tapahtuiko tämä Thaimaassa ??
** Thailand visitors **
Lunssu

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Lunssu »

Santeri45 kirjoitti:Lunssu
Hotellihuoneessa säilytän kaikki materiaalit, mitään ei ole koskaan hävinnyt.
Tyynyn alla vai ? :-D
Matkalaukussa.
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

Pesukarhu kirjoitti: Omaa munalukkoa olen myös pitänyt mukana niin saa monissa halvoissa paikoissa huoneen oven ja mahdollisesti safetyboksin omalla lukolla lukkoon.
Jonkinlaista munalukkoa sitä olisi aika monilla reissuilla tarttenu itekkin.... :-/

Sori OT, en vaan voinut olla sörkkimättä tähän...
:-D :-D
*ryssä on ryssä - vaikka voissa paistais*
Semper debeo
Avatar
tonyio
Viestit: 2499
Liittynyt: 20.12.2003 0:36
Paikkakunta: Uusimaa, Chonburi/BKK

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja tonyio »

Kaikkein arvoikkain kulkee pöksyissä sitä eri paikoissa juomatiheydestä riippuen tuuletellen.
Läppäri +muu omaisuus hotellin tasosta ja iltasuunnitelmista riippuen joko tupla-tripla lukittuna matkalaukkuun ja matkalaukku lukittu vaijerilla lämpöpatteriin (siihen vaimon viereen)). Jos safety vain ala-aulassa, niin harvemmin tulee käytettyä. :wink:
donmaatti
Viestit: 13
Liittynyt: 25.11.2007 21:02

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja donmaatti »

Kiitoksia kaikille vastanneille.. Eli siis käytän joko safety boxia tai jätän tripla lukittuna hotelli huoneeseen! :lol:
Avatar
kiikari
alkoholin viihdekäyttäjä
Viestit: 1804
Liittynyt: 4.2.2007 2:13
Paikkakunta: Suomi

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja kiikari »

Kun hotellin tallelokeroon tai vastaavaan laittaa passin, kortteja ja rahaa, niin kannattaa kirjoittaa muistiin sisältö. Ainakin itselle erikseen, mutta jos viitsii kirjoittaa niin laittaa listan myös lokeroon. Pistä tavarat läpinäkymättömään suljettavaan kirjekuoreen tai litteään muoviluiskaan/-koteloon, jonka voi sinetöidä esim. tarralla.

Isompia arvotavaroita ei ole ollut itselläni mukana.
Minä hankin kokemuksia, muut tekevät syntiä.
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Phuketissa muistaaksen Patong city hotellissa respassa laittoivat arvoesineet pussiin ja pussin vielä kirjekuoreen joka sinetöitiin. Muualla en moista ole nähnyt. Hyvä palvelu. :)
** Thailand visitors **
Avatar
raendi
Expatriate
Viestit: 4875
Liittynyt: 9.2.2005 11:22
Paikkakunta: PNH

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja raendi »

Tällainen TravelSafe on jo jonkun aikaa kulkenu mukana. Tosi näppärä.
Kuva
http://www.pacsafe.com/www/index.php?_r ... tail&id=18
Ostin ebaysta hyvään hintaan.

Tuolta myös kannettavalle kaikennäköstä turvalaukkua:
http://www.pacsafe.com/www/index.php?_r ... ptop_bag=1
- if you ain't pukin', you ain't high -
Avatar
Pesukarhu
Viestit: 206
Liittynyt: 11.9.2004 22:32
Paikkakunta: Koilliskaira

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Tapahtuiko tämä Thaimaassa ??
Jep, Samuilla -04.
Avatar
Kari_CH
Up to you
Viestit: 896
Liittynyt: 14.3.2006 15:36
Paikkakunta: Jyväskylä, Non Sang

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Kari_CH »

Hotellit eivät ole vastuussa huoneesta viedyistä arvotavaroista ja vakuutus tuskin korvaa.

Arvotavarat, rahat, kortit ja paperit kuuluvat ehdottomasti turvalokeroon, normaali hotelleissa ne ovat luotettavia ja tähdet nostavat tasoa.
Viisarit kaakkoon
Kaali
epäosaava
Viestit: 132
Liittynyt: 17.8.2004 23:13
Paikkakunta: Kotimaani onpi Suomi

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Kaali »

raendi ja kimmo:
Kummankin ehotuksessa lukko on täysin ala-arvoinen ja nuo avaa sekunneissa kunhan tietää tiirikoinnin perusteet. Ja perusteehan löytää ihan suomeksi esim. osoitteesta http://www.tiirikointi.net :)
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja Antero »

Kaali kirjoitti:raendi ja kimmo:
Kummankin ehotuksessa lukko on täysin ala-arvoinen ja nuo avaa sekunneissa kunhan tietää tiirikoinnin perusteet. Ja perusteehan löytää ihan suomeksi esim. osoitteesta http://www.tiirikointi.net :)
Tälläkin palstalla on joskus muinoin todettu, että ei mikään lukko pidättele rosvoja, mikäli tämä haluaa tavarat viedä.
Lukitseminen estää tavaran "ottamisen". "Normirosvolla" on kiire eikä tämä jää lukkoja raplaamaan vaan vie helposti vietävän, irtaallaan olevan tavaran.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

GF:n hoiviin.. ikinä ei oo mitään hävinny :smt005 :smt005
.. ite oon yrittäny joskus "hävitä".. vaihtelevalla menestyksellä :-/
*ryssä on ryssä - vaikka voissa paistais*
Semper debeo
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Missä säilytätte arvotavaranne?

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

Varsinaisia arvotavaroita en thaimaahan tuo, kanny ja kamera ja pankkikortti aina mukana. Rahat pankissa josta 20 000 baht kerrallaan automaatista. Joskus pieni maara kateista lukitussa laukussa.
Vielä kerran anteeksi !
Vastaa Viestiin