Paikat lennolla/Md-11

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
eero leino
Viestit: 389
Liittynyt: 12.2.2006 17:27
Paikkakunta: helsinki

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja eero leino »

Nämä kaksipaikkaiset jakkarat taitaa mennä ensinnä korttilaisille,ts.niitten varaaminen ei onnistu ededes
Finnairin maksullisessa palvelussa.Muuten kyllä saatu aina paikat suunnilleen mistä haluttukin.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Peku »

MauKhang kirjoitti:
Toimii se näinkin, kun tuonne lokakuulle on vielä aikaa.
Sen tietää vasta lokakuussa että toimiiko. En minä ole ainakaan saanut niitä paikkoja mitä olen lennolle varannut.
Uskon että toimii. Minulle riittää kun saan ikkunapenkin riviltä 43-58. Ne 1-28 ovat jo luksusta. Näille viimeksi mainituille voi yrittää päästä check inniä jututtamalla, jonkun toisen jo varaamalle paikalle.. :wink:
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Eilen Thaimaasta palanneena ja mennen tullen paikoilla 28 L ja J (eli kahden paikka) mieheni kanssa istuneena täytyy todeta että onpa paskat paikat. :( Takana olevat ei tosiaan saa penkkiään yhtään kallistettua, joten jos itse kallistit niin sai kuulla tuskastuneita huokaisuja takaa tai ainakin potea huonoa omaatuntoa. Paluumatkalla takanani istui vielä iso mies joka valitti emolle paikastaan monta kertaa joten ei mulla sitten ollut sydäntä kääntää penkkiäni ollenkaan. Minun edessä istuva tietenkin väänsi kuitenkin penkkinsä ala-asentoon koko lennon ajaksi joten siinähän sitä sitten oltiin polvet suussa ikkunan puolella pitkien jalkojeni kanssa. :roll: Mieheni on myös pitkä joten en viitsinyt häntäkään pakottaa sinne ikkunaloukkoon, käytäväpaikalla kun kuitenkin saa vähän käytävän puolelle laitettua jalkoja.

Onhan se niin että eipä noissa sillipurkeissa hyviä paikkoja juuri olekaan tavis-puolella, mutta seuraavalla kerralla kyllä otan ihan mistä tahansa muualta paikan mieluummin kuin riveiltä 28 tai 29.
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Peku »

Rivi 28 on ihan hyvä, mutta siinä istuminen kysyy hieman "luontoa" ja annoksen itsekkyyttä...tai no, olen tullut puoliväliin vastaan ja laskenut selkänojaa ainoastaan 10 cm :wink: jotta takana istuvalla olisi helpommat oltavat.
Avatar
Tumpa
Phetchabun on my mind
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.12.2003 22:40
Paikkakunta: Sap Mai Daeng, Phetchabun

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Tumpa »

Jenny kirjoitti:Paluumatkalla takanani istui vielä iso mies joka valitti emolle paikastaan monta kertaa joten ei mulla sitten ollut sydäntä kääntää penkkiäni ollenkaan.
Oliko kone tosiaan niin täynnä, ettei takanasi istuvalle olisi löytynyt muuta paikkaa?
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Tumpa kirjoitti:
Jenny kirjoitti:Paluumatkalla takanani istui vielä iso mies joka valitti emolle paikastaan monta kertaa joten ei mulla sitten ollut sydäntä kääntää penkkiäni ollenkaan.
Oliko kone tosiaan niin täynnä, ettei takanasi istuvalle olisi löytynyt muuta paikkaa?
Oli kaksi paikkaa vapaana, ja nekin neljän rivin keskellä. Eli oli todella täynnä.
Avatar
konjami
Kannattajajäsen
Viestit: 1871
Liittynyt: 16.4.2006 17:37

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja konjami »

Nyt ei oikein ymmärrä jakkaranjakopäällikön ajatuksia. Kun kävin netissä tekemässä check-inniä niin meille (4 henkeä) oli varattu riviltä 55 ikkunapaikka ja pari viereistä + käytävän toisen puolen paikka vaikka niitä keskilaivan neljänrivejäkin oli pari vapaana. Vaihdoin sitten sellaiseen. :shock:
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
Avatar
tahtiportti
kottaraiskuski
Viestit: 748
Liittynyt: 4.5.2006 3:50

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja tahtiportti »

eero leino kirjoitti:Nämä kaksipaikkaiset jakkarat taitaa mennä ensinnä korttilaisille,ts.niitten varaaminen ei onnistu ededes
Finnairin maksullisessa palvelussa.Muuten kyllä saatu aina paikat suunnilleen mistä haluttukin.
Ajokortti?

No kumminkin kerran finskin verkko check inn:n tehneenä sain kaksivierekkäistä paikkaa.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja terox »

tahtiportti kirjoitti:
eero leino kirjoitti:Nämä kaksipaikkaiset jakkarat taitaa mennä ensinnä korttilaisille,ts.niitten varaaminen ei onnistu ededes
Finnairin maksullisessa palvelussa.Muuten kyllä saatu aina paikat suunnilleen mistä haluttukin.
Ajokortti?
.
Joo siitä pääsee kätevästi ajamaan lentokonetta jos lentäjälle tulee hätä :lol:
Tai sitten Eero tarkoitti mahdollisesti tasokortillisia
Avatar
TeeJii
VAPAA RADIKAALI
Viestit: 4382
Liittynyt: 14.8.2007 10:49
Paikkakunta: CHANGri-La ja Suomi

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja TeeJii »

konjami kirjoitti:Nyt ei oikein ymmärrä jakkaranjakopäällikön ajatuksia.
Ihan samaa ajattelin kun olin tulossa BKK-HEL. Jakkaroita täynnä suunnilleen puolet, mutta systemaattisesti oli tungettu ihmiset aina vierekkäin, siinä oli sitten sisäänmenon jälkeen säpinää kun porukkaa hajaantui väljemmille paikoilla. Kokonaisia rivejä oli tyhjänä, oli varmaan jakkaranjakopäälliköillä bussifirman ohjeet käytössä - täytetään "oikein"...jos sattuu vaikka tulemaan lisää matkustajia matkan varrelta :shock: :shock:
*ryssä on ryssä - vaikka voissa paistais*
Semper debeo
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12650
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja ollit »

Tossa vajaa kuukausi sitten ihmettelin talla palstalla, miten saisi sellaisen paikan, missa on 2 penkkia vierekkain. Noin kuukautta ennen kyselin Finnairilta sellaista paikka ja siella sanottiin: Ei loydy.
No viime perjantaina lahtoselvityksessa kysyin samaa ja kas kummaa, loytyi yksi paikka 61C. Ensin ajattelin, etta penkithan menee A,B jne.eli tuolla kohden konetta seuraava paikka olisi WC-istuin, vaan olivat jattaneet B:n pois valista. Toinen etu oli, etta on baari siina vieressa. Nain oletin. Kun menin hakemaan lisaa olutta, minulle sanottiin, etta tarjoilu on vain vaunuista ja siita nimenomaan kuulutettiin. Koneen takaosassa vain ei kuulutukset kuuluneet,eika lisaa olutta saanut koko loppumatkasta.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
MiGi
Viestit: 3554
Liittynyt: 31.7.2007 23:21

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja MiGi »

Paluulennolla oli 51k rivistö kavereiden kanssa ja en ainakaan näe oikeestaan mitään eroa noihin kaksi paikkaisiin tuoleihin. Tosin paluulennolla LAV vaikutti paljon rauhallisemmalta paikalta, kuin yksikään muu paikka johtuen kakaroista, jotka vähän väliä onnistuu tönimään tuolia :evil:
"Life is what you make of it. Don`t make excuses. Make it happen"
Jim Beam

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Mulla viimeksi paikka 56A ja ei toiminut ne kanavat joista olisi voinut kuunnella elokuvien puhetta/musiikkia.Ei toiminut muillakaan jotka oli samalla puolella meidän penkkirivistä taaksepäin.
Avatar
Tartlanna
Viestit: 69
Liittynyt: 26.12.2003 17:43

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Tartlanna »

Taitaa olla tulossa paikat riviltä 21, kun saatiin Finskiltä "babycot confirmed"? Onko niitä vauvakoripaikkoja muualla kuin tällä rivillä?

Ja koetetaan pitää poika hiljaisena muiden (ja oman) viihtyvyyden takia.... Sekä viedään käytetyt vaipat vessareissun yhteydessä roskiin :wink:
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Jim Beam kirjoitti:Mulla viimeksi paikka 56A ja ei toiminut ne kanavat joista olisi voinut kuunnella elokuvien puhetta/musiikkia.Ei toiminut muillakaan jotka oli samalla puolella meidän penkkirivistä taaksepäin.
Mulla kans menolennolla ikkunapaikalla rivillä 28 radio-/telkkarisysteemin korvalapuista toinen alkoi kuumenemaan aina kun otin sen käyttöön. Lopulta oli niin kuuma että toinen korva meinasi palaa. :lol: Vaihdoin kuulokkeitakin mutta sama juttu.
Paluulennolla ei tätä ongelmaa ollut (samalla paikalla), en tiedä oliko se korjattu vai oliko meillä eri kone.
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Viime yönä varasin huomiseksi lennon finskin sivuilta. Kun yritin varata paikkaa,niin tuli ilmoitus, että paikkaa ei voi varata. Tein matkaselvityksen saman tien ja siinä pystyi varaamaan paikan. Tokihan varasin paikan 22H.
Jim Beam

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Sifu:
Tokihan varasin paikan 22H.
Toivotaan etä saat rauhallisen lennon.Minä kun viimeksi istuin 22 rivillä ei sitä rauhallisuutta suotu minulle.Oli sen verran vilkkaita lapsia rivillä 21 että omaa rauhaa ei saanut edes omalla paikallaan.
Avatar
vilekki
Sutinööri
Viestit: 158
Liittynyt: 26.12.2005 10:08
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja vilekki »

Jim Beam kirjoitti:Sifu:
Tokihan varasin paikan 22H.
Toivotaan etä saat rauhallisen lennon.Minä kun viimeksi istuin 22 rivillä ei sitä rauhallisuutta suotu minulle.Oli sen verran vilkkaita lapsia rivillä 21 että omaa rauhaa ei saanut edes omalla paikallaan.
Ai SINÄKÖ se niitä vihasia katseita loit :oops: :D
Aina tulee kun... :)
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Jep, tää ongelma siinä voi olla. Ja, poraavat kakarat ärsyttää suunnattomasti. Mut, meikäläisen naamassa on joku ns. sairaus, et pikkulapset ja poliisit hiljenee, kun oon lähellä. Ja, tää ei oo vitsi.

Kauan sitten huomasin tämän aliupseerikoulussa, kun yks santsari tuli kysymään kurssin lopussa, et mikä sua oikein vaivaa. Hämilläni ihmettelin ja sanoin, et mitäs oikeen tarkoitat, et kaikkia käskyjä oon noudattanu mitä on annettu. Hän vastasi, että niinpä, mutta tuo katse on vituttanut kaikkia santsareita koko kurssin ajan.
Yks tarjoilija kysyi myös joskus, että onko hän tehnyt sulle jotain pahaa? Kysyin, että miten niin. Hän vastas, että sun katsees on niin murhaava. Sanoin, että et ole tehnyt pahaa, mut mä vaan koitin pientä silmäpeliä sun kanssas.
Mun 5 sisarustakin hyödyntää meikäläistä villien kakaroidensa kanssa. He sanovat niille että, jos ette osaa käyttäytyä, niin joudutte setänne/enonne syliin. Sen jälkeen on haudan hiljaista. Jotkut muksuista vaihtaa peloissaan huonetta.

Eli, todennäköisesti huomenna rivillä 21 lapset nukkuvat ja vanhemmat ovat tyytyväisiä ja iloisia :smt006
Avatar
eph
Viestit: 529
Liittynyt: 21.5.2006 22:49
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja eph »

ollit kirjoitti:Toinen etu oli, etta on baari siina vieressa. Nain oletin. Kun menin hakemaan lisaa olutta, minulle sanottiin, etta tarjoilu on vain vaunuista ja siita nimenomaan kuulutettiin. Koneen takaosassa vain ei kuulutukset kuuluneet,eika lisaa olutta saanut koko loppumatkasta.
Onkos tämä nyt pysyvä käytäntö finnairin bkk-lennoilla? Edellisestä finskin kaukolennosta on sen 1,5 vuotta aikaa ja seuraavaankin vielä puolisen vuotta..
"Loma, onneksi se on kerran vuodessa"
Jotain kuvia Thaimaasta ja muualtakin.

Viimeksi: 20.2.12 SIN-KL-HKT-Pattaya-BKK-SIN 15.3.. Seuraavaksi ??
Avatar
spiigeli
Viestit: 3094
Liittynyt: 11.8.2004 19:32
Paikkakunta: Helsinki

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja spiigeli »

eph kirjoitti:
ollit kirjoitti:Toinen etu oli, etta on baari siina vieressa. Nain oletin. Kun menin hakemaan lisaa olutta, minulle sanottiin, etta tarjoilu on vain vaunuista ja siita nimenomaan kuulutettiin. Koneen takaosassa vain ei kuulutukset kuuluneet,eika lisaa olutta saanut koko loppumatkasta.
Onkos tämä nyt pysyvä käytäntö finnairin bkk-lennoilla? Edellisestä finskin kaukolennosta on sen 1,5 vuotta aikaa ja seuraavaankin vielä puolisen vuotta..
On pysyvä käytäntö. Emojen ohjeistuksessa lukee nykyään tuo tiukka viinapolitiikka. Holhouspolitiikka sitä, ettei koneessa saa juopua :shock:
Emoilta ja ukoilta kielletty nk. takabaaritoiminta. Tosin voi sieltä tuurilla saada yhden juoman.
กาย
Avatar
tahtiportti
kottaraiskuski
Viestit: 748
Liittynyt: 4.5.2006 3:50

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja tahtiportti »

Ei voi kun ihmetellä että ihmiset haluaa dokata itsensä känniin koneessa. Maistellaan toki mutta känni ja lentokone -> helvatan tylsä vaihtoehto dokaukseen.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19915
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

tahtiportti kirjoitti:Ei voi kun ihmetellä että ihmiset haluaa dokata itsensä känniin koneessa. Maistellaan toki mutta känni ja lentokone -> helvatan tylsä vaihtoehto dokaukseen.
- Eipä tuota itsekään tule lennoilla kännejä vedettyä, mutta kyllähän siinä aika nopeammin menisi kun pikku hiprakan ottaisi.
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12650
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja ollit »

Se, että voisi saada pari kaljaa perältä, mikä oli aiemminkin käytäntö, ei meinaa sitä, että vetäisi itsensä känniin. Kännisille voi lentohenkilökunta ihan vapaasti kieltää tarjoilun. Esim. minun tapauksessa, ajattelin ottaa kaljan ennen kun otan unoset. Se taas ettei koneessa saa kun rajotetusti drinksuja, saattaa johtaa ennen lomalennoilla niin suosittuun omien eväiden mukaanottoon. Tosin olisin voinut ottaa vaunusta useamman kaljan kerralla, mutta kuten sanoin, koneen viimeiselle riville ei kuulunut kaikki kuulutukset.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Jim Beam

Re: Paikat lennolla/Md-11

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

spiigeli:
On pysyvä käytäntö. Emojen ohjeistuksessa lukee nykyään tuo tiukka viinapolitiikka. Holhouspolitiikka sitä, ettei koneessa saa juopua :shock:
Nämä ohjeistukset pätevät kai ainoastaan "sikaosastolla" vaikka pitäisi koskea myös business osastoa.
Siellä kyllä drinkkiä kannetaan sulle niin kauan kun jaksat itse sitä pyytää.Selvästi juopuneillekkin sitä kannetaan joten sinne vaan liput niin drinkkiä riittää koko lennon ajan.
Vastaa Viestiin