onko reissu pilalla?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Moi!

Olen lueskellut nyt palstaa ees taas viikon ajan ja olen vakuuttunut,että haluan Thaimaaseen!
Ajankohta olisi toukokuun 16.-> kaksi viikkoa, lähdössä avomies ja minä.

Tänään kuitenkin selvisi matkamessuilla, ettei silloin tehdä ns. lomalentoja thaikkuihin,
eli suunniteltu äkkilähtö kk ennen ja menoks ei toimi.

Siispä mistä kannattaa katsella hotelleja/lentoja/paketteja?
Mikä on sellainen jees-hinta mikä kannattaa vielä maksaa?

Rahaa on kyllä kasassa jo ihan hyvin, mutta mielellään eleltäisiin siellä sitten leveämmin.

Olen erittäin kiitollinen vastauksista!Phuket kiinnostaisi siis eniten, ranta ja lämpö meille tärkeitä!

Ja pahoittelen jos moinen aihe jossain luuraa, hakua yritin käytellä, mutta kömpelönä käyttäjänä meni metsään.
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Ei ole pilalla . Viime keväänä esim Finnairin lentoja sai tarjouksena hintaan 500-700 euroa. Itse odottelin ensin Stockmanin hulluja päiviä. Viime keväänä siellä ei ollut Bangkokin lentoja joten ostin 700 euron lipun. Pari viikkoa sen jälkeen olisi lipun saanut johonkin 500 euroon.

Hotelleissa on tilaa kyllä ja low season hinnat. Hotelleja voi katsella esim. http://www.sawadee.com/

Ei mitään paketteja taikka lomalentoja tarvita, omatoimimatkailu on Thaimaahan helppoa.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

jaya kirjoitti:Moi!

Olen lueskellut nyt palstaa ees taas viikon ajan ja olen vakuuttunut,että haluan Thaimaaseen!
Ajankohta olisi toukokuun 16.-> kaksi viikkoa, lähdössä avomies ja minä.

Tänään kuitenkin selvisi matkamessuilla, ettei silloin tehdä ns. lomalentoja thaikkuihin,
eli suunniteltu äkkilähtö kk ennen ja menoks ei toimi.

Siispä mistä kannattaa katsella hotelleja/lentoja/paketteja?
Mikä on sellainen jees-hinta mikä kannattaa vielä maksaa?

Rahaa on kyllä kasassa jo ihan hyvin, mutta mielellään eleltäisiin siellä sitten leveämmin.

Olen erittäin kiitollinen vastauksista!Phuket kiinnostaisi siis eniten, ranta ja lämpö meille tärkeitä!

Ja pahoittelen jos moinen aihe jossain luuraa, hakua yritin käytellä, mutta kömpelönä käyttäjänä meni metsään.
Lentoja tolle päivälle esim. Finnairil Hel-Bkk-Hel 698€, tai sit Travelstartilla
Hel-Bkk-Phu-Bkk-Hel 800€...
Täältä löytyy tietoo aika monesta Phuketin hotellista:

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewforum.php?f=63
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Miten Bangkokista Phukettiin?

Mulla ei ole hajuakaan välimatkoista :oops:

jahas, 867 km, eli lentäen :-D miten jatkolento?
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

jaya kirjoitti:Miten Bangkokista Phukettiin?

Mulla ei ole hajuakaan välimatkoista :oops:

jahas, 867 km, eli lentäen :-D miten jatkolento?
Tohon Travelstartin 800€ hintaan sisältyy lento Bangkok Airwaysillä Bangkokista Phukettiin...
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

:-D sokee.

Oon reissannut paljon, mutta aina pakettimatkoilla.
Vaatii vähän treeniä tää :lol:
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

mitäs kustantaa kuljetus Phuketin lentokentältä Kata Beachille?
Matkaa 40km...?
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
halmka-j
Viestit: 3103
Liittynyt: 26.7.2005 22:29
Paikkakunta: stadi

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja halmka-j »

kannattaiskohan sitä kasaa vielä kasvattaa kun tollaisia kyselet :roll:
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Kyselen siksi, että voin valita, kumman reissun otan.
Kun olis kaksi vaihtoehtoa ja tietty se kandee ottaa, kumpi halvemmaksi tulee :-D
Oon sisäistänyt tän opiskelijaelämän.

Ja olen myös utelias.
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Kaikki matkatoimistot tekee pakettimatkoja Thaimaahan toukokuussa (tai ainakin maamme suurimmat), ehkä ette suoraa lomalentoa Phuketiin saa, mutta eiköhän koneen vaihdot Bangkokista Phuketin koneeseen yms. ole hyvin opastettu kuitenkin. Ja perillä on varmasti matkanjärjestäjän kuljetus hotellille.
Ei sillä, suosittelen kyllä omatoimimatkailua (mekin menemme toukokuussa sinne), mutta pakettimatkojakin kyllä saa.
Ilkka

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Phuketin lomalennot loppuvat huhtikuussa.
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Ilkka kirjoitti:Phuketin lomalennot loppuvat huhtikuussa.
Niin mä sanoinkin, että suoraa lomalentoa tuskin saa. Mutta esim. Finnmatkat tekee kyllä pakettimatkoja Phuketiin kesäkaudella, ei vain suoria.
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Niin ongelma muodostui siitä, ettei saadakaan pakettimatkaa halvalla ja
lento onkin pidempi ja välilaskullinen. Siksi aloin kartottelemaan noita muita vaihtoehtoja.

Mutta näyttää uhkaavasti siltä, ettei me matkasta alta 2000€:n selvitä ja siihen vielä lisäksi kaikki mitä paikanpäällä menee. Tämän vuoksi pienetkin hintaerot on nyt syynissä. Ja koska ei olla milloinkaan oltu Thaimassa, ei viitsitä ihan ohhoon päälle lähteä, vaikka (kuten olen täältä lukenut) hotellien hommaaminen ei tuolloin ole ollenkaan hankalaa. Lähinnä haluttaisiin vaivattomasti paikalle nauttimaan olosta, ei niinkään stressaamaan hotellin etsimisestä lennon jälkeen.
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja Flassi »

jaya, kerrotko minnepäin, mimmoiseen hotelliin ja monta henkeä.

itse en näe mitään ongelmaa siinä että ostat lennot ja hotellit erikseen, yleensä tulee halvemmaksi vielä.
18x vuodesta 2004
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

jaya kirjoitti:Niin ongelma muodostui siitä, ettei saadakaan pakettimatkaa halvalla ja
lento onkin pidempi ja välilaskullinen. Siksi aloin kartottelemaan noita muita vaihtoehtoja.

Mutta näyttää uhkaavasti siltä, ettei me matkasta alta 2000€:n selvitä ja siihen vielä lisäksi kaikki mitä paikanpäällä menee. Tämän vuoksi pienetkin hintaerot on nyt syynissä. Ja koska ei olla milloinkaan oltu Thaimassa, ei viitsitä ihan ohhoon päälle lähteä, vaikka (kuten olen täältä lukenut) hotellien hommaaminen ei tuolloin ole ollenkaan hankalaa. Lähinnä haluttaisiin vaivattomasti paikalle nauttimaan olosta, ei niinkään stressaamaan hotellin etsimisestä lennon jälkeen.
No katselin huvikseni sawadeesta hotelleja (siellähän on niitä valittavana kymmeniä) suositulta Kata Beachiltä ... http://www.sawadee.com/hotel/phuket/peachhill/
esim huone pariksi viikoksi kahdelle hengelle aamupalan kanssa alle 500 euroa ja jos lennot saa 700-800 euroa/henkilö niin 2000 eurolla 2 henkeä selviää kyllä.
Mitä siellä paikan päällä sitten menee ... up to you , mutta syöminen on todella halpaa . Luulisin että taksi Phuketin lentokentältä Kata Beach on ??? 20 euroa .
Hotellin valitsemisessa on ongelmana lähinnä se että niitä on niin paljon ettei oikein tiedä minkä ottaisi .

Elikkä kun olette lennot saaneet hommattua niin etsikää sen jälkeen jostain varauskoneesta se hotelli, ne ei lopu kesken.
Loppu menee jo omalla painollaan, pelko pois. :smt004

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Flassi kirjoitti:jaya, kerrotko minnepäin, mimmoiseen hotelliin ja monta henkeä.

itse en näe mitään ongelmaa siinä että ostat lennot ja hotellit erikseen, yleensä tulee halvemmaksi vielä.
Ollaan menossa Phukettiin, mielellään Kata/Karonbeachille. Hotelli olisi mielellään aamupalalla varustettu sekä ilmastoitu ja lähellä rantaa. Luksusta ei kaivata, siisteys riittää, kuka siellä huoneessa löhöää? :wink: ja siis kaksi lähdössä kahdeksi viikoksi.

Joo kyllä niitä tuolta löytyi melkolailla hyvin ja lueskelin kaikista hotelleista juttuja täältä foorumilta. Halvimman löysin uudesta palvelusta, jota olen promoamassa matkamessuilla :P mutta katsellaan vielä, tässä on aikaa vielä vaikka kuinka!
MauKhang kirjoitti:
jaya kirjoitti:Niin ongelma muodostui siitä, ettei saadakaan pakettimatkaa halvalla ja
lento onkin pidempi ja välilaskullinen. Siksi aloin kartottelemaan noita muita vaihtoehtoja.

Mutta näyttää uhkaavasti siltä, ettei me matkasta alta 2000€:n selvitä ja siihen vielä lisäksi kaikki mitä paikanpäällä menee. Tämän vuoksi pienetkin hintaerot on nyt syynissä. Ja koska ei olla milloinkaan oltu Thaimassa, ei viitsitä ihan ohhoon päälle lähteä, vaikka (kuten olen täältä lukenut) hotellien hommaaminen ei tuolloin ole ollenkaan hankalaa. Lähinnä haluttaisiin vaivattomasti paikalle nauttimaan olosta, ei niinkään stressaamaan hotellin etsimisestä lennon jälkeen.
No katselin huvikseni sawadeesta hotelleja (siellähän on niitä valittavana kymmeniä) suositulta Kata Beachiltä ... http://www.sawadee.com/hotel/phuket/peachhill/
esim huone pariksi viikoksi kahdelle hengelle aamupalan kanssa alle 500 euroa ja jos lennot saa 700-800 euroa/henkilö niin 2000 eurolla 2 henkeä selviää kyllä.
Mitä siellä paikan päällä sitten menee ... up to you , mutta syöminen on todella halpaa . Luulisin että taksi Phuketin lentokentältä Kata Beach on ??? 20 euroa .
Hotellin valitsemisessa on ongelmana lähinnä se että niitä on niin paljon ettei oikein tiedä minkä ottaisi .

Elikkä kun olette lennot saaneet hommattua niin etsikää sen jälkeen jostain varauskoneesta se hotelli, ne ei lopu kesken.
Loppu menee jo omalla painollaan, pelko pois. :smt004
Niin nuo hinnat on samat asuu siellä sitten kuinka monta vaan?Se muuttaakin asiaa....
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Niin nuo hinnat on samat asuu siellä sitten kuinka monta vaan?Se muuttaakin asiaa....
Ne on Thaimaassa lähes poikkeuksetta huoneen hinta eikä hinta/henkilö.Buukatessa kannattaa ilmoittaa asuuko yksi vai kaksi että saa sitten aamupalat molemmille jos ne kuuluvat hintaan. Netistä varattaessahan ne yleensä kuuluvat.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

kiitos!Nyt pitää lähteä töihin, mutta palailen taas. Kiitos vinkeistänne! :smt006
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Nyt on löytynyt yksi vaihtoehto, kokonaishinnaksi tulisi meiltä kahdelta 2200€. Ja hotelli on saanut hyvät arvostelut tuolla muistiossa. Onko kallis, siis kannattaako jatkaa etsiskelyä vai tyytyä tähän?

edit. halvin tällä hetkellä 1679+385€, alaspäin mennään!

Onko tietoa koska noi stockan hullut on?noin suurinpiirtein niin osaisi vähän aavistella.Ne on aika uus juttu mulle, kun en oo kauaa täällä stadissa asustanut :oops:
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
spark
Pattaya Pilot
Viestit: 926
Liittynyt: 6.3.2005 15:23
Paikkakunta: Keminmaa

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja spark »

halmka-j kirjoitti:kannattaiskohan sitä kasaa vielä kasvattaa kun tollaisia kyselet :roll:
Mun mielestä lähes kaikki etsivät täältä edullisia vaihtoehtoja ja sellaista, että siinä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Ihan normaaleja kysymyksiä ovat olleet. Hyvä kun Sinulle, hyvä halmka-j, on kaikki aina niin selvää, mutta itsekin olen kompastellut alussa asioiden kanssa ja kopastelen edelleen, joten ei ehkä kannata heittäytyä näsäviisaaksi, varsinkaan kun joku asiallisesti tietoa kaipaa.

Kaikkea hyvää joka tapauksessa täältä Pattayalta :smt006

Niin, ja Jayalle tiedoksi, että condoissa, sellainen osakehuoneisto, saa asua aika edullisesti. En tiedä niiden saatavuutta Phuketissa, mutta ainakin Pattayalla saa hyvät asunnot suhteellisen edullisesti. Sellaista 400 euroa kuukausi. Nyt ollaan 200 euroa kaksi viikkoa 27. kerroksessa 100 metriä rannasta ja täydellinen näkymä merelle auringonlaskuineen... Täysin kalustettu ja täydet keittiömahdollisuudet. Saa laittaa itse ruokaa jos tahtoo tai mennä muualle syömään aamupalaa, lounasta tai päivällistä. It´s up to You. Katseleppa niitäkin vaihtoehtoja

-Spark-
25.10.11 LLA-ARN DY4032 7.25, ARN-BKK TG961 14.30
26.10.11 BKK-SGN FD3724 15.55
02.11.11 SGN-BKK FD3725 17.50
25.11.11 BKK-ARN TG960 00.45, ARN-LLA DY4035 8.05
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

Kiitos puolustuksesta, toisaalta ymmärrän, että mahtaa ahdistaa, kun "omalle" tutulle maaperälle tulee joka päivä ja aina vaan näitä samoja kysymyksiä. Silti voisi jättää nää topicit väliin jo vanne niin kiristää? :lol: no, se siitä!

Majoitusvaihtoehto löyty Sawadeesta ja se on juuri sellainen,kuin olemme toivoneet, hotelli lähellä rantaa aamupaloineen ja siistiltä näyttää!Oli saanut myös kehuja siellä Sawadeen omassa rankingissä! Vielä en uskaltanut varata, sillä lennot ovat vielä auki ja tuolloin low seasonina uskoisi hotellissa olevan tilaa kyllä :)

Noita huoneistoja voisin sitten ensi reissulle tutkailla, tällä kertaa halutaan tälläinen hotellimainen lähestyminen. Kiitos kovasti taas kerran hyvistä neuvoista!
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
halmka-j
Viestit: 3103
Liittynyt: 26.7.2005 22:29
Paikkakunta: stadi

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja halmka-j »

ei ollut tarkoitus olla näsäviisas,lähinnä tarkoitin,että matkasta nauttii varmasti enemmän jos ei tarvitse miettiä mitä lyhyt taxi matka maksaa.olen pahoillani jos loukkasin :oops:
Avatar
spark
Pattaya Pilot
Viestit: 926
Liittynyt: 6.3.2005 15:23
Paikkakunta: Keminmaa

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja spark »

Tere halmka-j!

Joo, niin se joskus sattuu väärinkäsityksiä. Älä pahoita minun kommenteistakaan mieltä. Sitä joskus tulee sit vastattua sillai.

No Bad Feelings 8)

Terkut Pattayan pimeydestä ja lämmöstä. Kello nyt 20.59.

-Spark-
25.10.11 LLA-ARN DY4032 7.25, ARN-BKK TG961 14.30
26.10.11 BKK-SGN FD3724 15.55
02.11.11 SGN-BKK FD3725 17.50
25.11.11 BKK-ARN TG960 00.45, ARN-LLA DY4035 8.05
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Majoitusvaihtoehto löyty Sawadeesta ja se on juuri sellainen,kuin olemme toivoneet, hotelli lähellä rantaa aamupaloineen ja siistiltä näyttää
Mikähän hotelli, jos saisi olla utelias ?

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: onko reissu pilalla?

Viesti Kirjoittaja jaya »

saa olla :-D Kata Poolside resort olisi siis hotellin nimi. Kuulen mielelläni kommentteja,
jos sellaisia on!

ja en pahoittanut mieltäni!En ihan niin pikkusieluinen ole :wink: Näin opiskelijana vaan kun raha on rajallista laittaa mielellään sinne paikanpäälle käyttöön ne raha, ei matkustamiseen. Eli meillä samat lähtökohdat, lomalla pyritään olla laskematta!
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Vastaa Viestiin