Pärjääkö pelkillä sandaaleilla?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

blanca
Viestit: 14
Liittynyt: 9.9.2007 10:02

Pärjääkö pelkillä sandaaleilla?

Viesti Kirjoittaja blanca »

Eli sarjassa ensikertalaisen kysymyksiä... Olemme marraskuussa lähdössä perhelomalle Bangkokiin ja Hua Hiniin ja olisin kokeneemmilta kysynyt pärjääkö pareilla sandaaleilla vai pitääkö mukana olla jonkinlaiset umpikengät? Lähinnä ajattelin esim. retkiä Hua Hinin lähettyvillä olevaan kansallispuistoon tms. pärjääkö siellä sandaaleilla?
Kiitos!
Avatar
KePattaya
Viestit: 4820
Liittynyt: 25.9.2004 12:45

Viesti Kirjoittaja KePattaya »

Kyllä pärjää ...
Avatar
kalle
Viestit: 694
Liittynyt: 7.2.2005 13:58
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kalle »

Thaimaassa pärjää kyllä. Eri asia sitten on miten sandaaleilla pärjää Suomen päässä kotoa lentokentälle ja takaisin.
Nemo saltat sorbius, nisi infanus est
rami
Tau Hua Gnuu
Viestit: 2135
Liittynyt: 24.12.2003 21:35

Viesti Kirjoittaja rami »

En ole ikinä käyttänyt umpikenkiä Thaimaassa.
Aina sandaalit matkassa. Myös talvisin kotoa kentälle.
Anoppilassa kun käydään,niin sandaalit on ihan ok jalkine.
Omia riisipeltoja kun katsastaa sandaalit jalassa,ei väliä vaikka vähän multa pölisee.
Avatar
philly
AIM HIGH!
Viestit: 1845
Liittynyt: 8.11.2004 18:56
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja philly »

Sandaalit eivät ole toki mitenkään parhaat mahdolliset jalkineet juuri esim. luonnonpuistoissa patikointiin, saattaa olla esim. nilkat helposti vaarassa, eivätkä sandaalit paljoakaan suojaa esim. puremilta. Niin ja jos Bangkokissa haluaa käydä jossain hienomassa yökerhossa, niin niihinkään ei yleensä sandaaleilla pääse.

Mutta voihan ne kengät ostaa sieltä paikan päältä sitten, esim. jotkut perus lenkkarit niihin kansalllispuisto reissuihin, on varmasti mukavempi sellaisilla tehdä muutaman tunnin patikointi kuin sandaaleilla.
"They must find it difficult... Those who have taken authority as the truth, rather than truth as the authority."
Emäntä
Viestit: 18
Liittynyt: 1.4.2006 18:25

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

Sandaaleilla pärjää. Ainoastaan ratsastukseen (hevosella) olen tarvinnut umpikenkiä.
Avatar
Lappis
nuorisojoukot.net
Viestit: 4606
Liittynyt: 31.12.2003 15:38
Paikkakunta: Itä-Pasila

Viesti Kirjoittaja Lappis »

Ilman sandaaleja pärjää, mutta ei ilman kunnon kenkiä. Mä en ainakaan illalla sandaalit jalassa lähtisi radalle.
Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Eikö nykyään laadukkaat sandaalit vastaan lähes kenkiä?Voi aika spriraalit vetää lavalla niin no hätä
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19914
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Lappis kirjoitti:Ilman sandaaleja pärjää, mutta ei ilman kunnon kenkiä. Mä en ainakaan illalla sandaalit jalassa lähtisi radalle.
- Mikä muuten on esim. Phuketissa pukeutumiskoodi baarien suhteen? Jonnekkin muovituoli/ulkoilma kuppilaan voi mennä siisitit lyhyempi lahkeiset housut jalassa vai miten yleensä siellä on? Yökerhoon laittaisin joka tapauksessa farkut ja siistit kengät.
Markki
Viestit: 7609
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Viesti Kirjoittaja Markki »

Matkaaja25 kirjoitti:
Lappis kirjoitti:Ilman sandaaleja pärjää, mutta ei ilman kunnon kenkiä. Mä en ainakaan illalla sandaalit jalassa lähtisi radalle.
- Mikä muuten on esim. Phuketissa pukeutumiskoodi baarien suhteen? Jonnekkin muovituoli/ulkoilma kuppilaan voi mennä siisitit lyhyempi lahkeiset housut jalassa vai miten yleensä siellä on? Yökerhoon laittaisin joka tapauksessa farkut ja siistit kengät.
Seductionissa en ole käynyt, mutta kaikkiin muihin sandaaleissa, shortseissa ja hihattomassa paidassa pääsee sisään. Ilman paitaa ei päässyt.
Avatar
Lappis
nuorisojoukot.net
Viestit: 4606
Liittynyt: 31.12.2003 15:38
Paikkakunta: Itä-Pasila

Viesti Kirjoittaja Lappis »

Matkaaja25 kirjoitti:Yökerhoon laittaisin joka tapauksessa farkut ja siistit kengät.
Luota vain omaan arvostelukykyysi! En mä ainakaan ilman paitaa tai sandaaleissa edes viihtyisi yökerhossa.
Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
raid71
Viestit: 138
Liittynyt: 23.12.2005 23:20
Paikkakunta: Buriram

Viesti Kirjoittaja raid71 »

Kyllä sandaaleilla pärjää. Mutta ns. umpikengät on hyvät lentoasemilla ja tietenkin Suomen päässä riippuen keleistä. No itse en menisi yökerhoon tai parempiin ravintoloihin sandaaleissa. Ja toisaalta jos olet samanlainen kuin minä, joka pelkään varpaitteni puolesta Bangkokin jokseenkin epämääräisillä jalkakäytävillä ja väenpaljoudessa, niin umpikengät on hyvä vaihtoehto. Tosin sandaalitkin on hyvät eli kummankin tyyppiset jalkineet on hyvät.
Avatar
Lappis
nuorisojoukot.net
Viestit: 4606
Liittynyt: 31.12.2003 15:38
Paikkakunta: Itä-Pasila

Viesti Kirjoittaja Lappis »

raid71 kirjoitti:Kyllä sandaaleilla pärjää. Mutta ns. umpikengät on hyvät lentoasemilla ja tietenkin Suomen päässä riippuen keleistä. No itse en menisi yökerhoon tai parempiin ravintoloihin sandaaleissa. Ja toisaalta jos olet samanlainen kuin minä, joka pelkään varpaitteni puolesta Bangkokin jokseenkin epämääräisillä jalkakäytävillä ja väenpaljoudessa, niin umpikengät on hyvä vaihtoehto. Tosin sandaalitkin on hyvät eli kummankin tyyppiset jalkineet on hyvät.
Sandaaleilla siis pärjää, mutta jos matka alkaa tai päättyy Suomeen, käyt lentokentällä jossain vaiheessa, aiot matkallasi kävellä omin jaloin, käyt yökerhossa, tai aiot syödä lomallasi hyvin, pitää harkita umpikenkiä? Lisäksi kannattaa tarkistaa säätiedotuksesta kelit ennenkuin ottaa ehkä turhat umpikengät mukaan :-D
Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Safir
Viestit: 55
Liittynyt: 9.9.2005 0:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Safir »

Minulla yleensä mukana ollut yhdet siistit umpikengät joita olen käyttänyt matkoilla Suomen päässä (ikävä taksijonossa seisoa 20asteen pakkasessa sandaaleissa), Bangkokin jokseenkin epäsiisteillä kaduilla (kuten joku muukin mainitsi) ja iltaelämässä muutenkin. Ei ne siellä matkatavaroissa niin paljon tilaa vie ja ompahan varmuudeksi mukana tarvitsee niitä sitten tai ei.
lennumatti
Viestit: 56
Liittynyt: 16.9.2007 21:11
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lennumatti »

Sandaalit jalassa en suosittele ajelemaan skootterilla. Kaverilta meni varpaat tosi huonoon kuntoon kun kaatu. Umpi kengät olis pelastanu. Ite ostan aina kolme paria puman feikki lenkkareita. Ne on kevyet ja hengittää ok (ei tarvii sukkia) mut hajoo aika nopeesti kovassa käytössä.
java14
Viestit: 141
Liittynyt: 2.10.2006 20:18

Viesti Kirjoittaja java14 »

Hyvillä sandaaleilla pärjää sata varma, jos et keskelle viidakkoa ole menossa. Ota vaikka kahdet hyvät sandaalit mukaan. Toisilla voit retkeillä ja kävellä päivisin ja toisilla voit lähteä illalla baanalle. Ja kyllä niillä siisteillä sandaaleilla sinne yökerhoonkiin pääsee, etkä varmasti ole ainoa joka on sandaaleilla liikkeellä.
blanca
Viestit: 14
Liittynyt: 9.9.2007 10:02

Kiitos lukuisille vastaajille!

Viesti Kirjoittaja blanca »

Matkustamme alakouluikäisten lasten kanssa eli yökerhot jäänevät vähemmälle 8) , hevos- ja elefanttiratsastukselle sen sijaan olemme ajatelleet mennä, samoin Khao Sam Yoi Rot-kansallispuistoon. Sandaaleina ajattelin urheilusandaaleja ja kenties joitakin toisia (esim. itselleni matalahkoja pistokkaita), tämä siis koko porukalle?
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Urheilusandaalit vaan jalkaan, muita kenkiä ei tarvi kotoa. Muutaman kymmenen bahtin varvastossut saatte BigC:stä tai vastaavasta (HOKS: EI rantakauppiailta).
BigC/Lotus marketeissa pistokkaat tms. kengät maksavat noin 200 bahtia.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DelArco »

Markki kirjoitti:Seductionissa en ole käynyt, mutta kaikkiin muihin sandaaleissa, shortseissa ja hihattomassa paidassa pääsee sisään. Ilman paitaa ei päässyt.
Taisi olla farkut ja sandaalit jalassa, kun pyörähdin 'Sedationissa' (valitettavasti).
Ilman paitaahan ei (toivottavasti) mene baariin kuin ropellikorvat.
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Lappis kirjoitti:
Matkaaja25 kirjoitti:Yökerhoon laittaisin joka tapauksessa farkut ja siistit kengät.
Luota vain omaan arvostelukykyysi! En mä ainakaan ilman paitaa tai sandaaleissa edes viihtyisi yökerhossa.
Joo vaikka farkut ja kengät tai sitten semmoset 3/4 pituiset shortsit ja siistit remmisandaalit. Niissä minä viihdyn myös yökerhoissa. Eikä kukaan ole valittanut sen suhteen. Paidan nyt puen päälleni aina heti jo esim. rannalta tai uima-altaalta poistuessani. Kuka menee/yrittää ilman paitaa yökerhoon? :shock:
Sandaaleissa kuljen yleensä aina Thaimaassa. Lentokentällä tullessa on kengät jalassa jotka yleensä vaihdan sandaaleihin heti kuin mahdollista ja Thaimaasta lähtiessä ennen lentokentälle menoa laitan myös kengät jalkaan. Farkut ja t-paita tai pikeepiata sitten muuten.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kannattaa käyttää joskus omaa harkintakykyä, eihän kukaan voi sanoa toiselle, että pärjääkö tämä hänen mielestään sandaaleilla vaiko ei, voihan tämä toinen pärjätä vaikka pelkillä kalsareilla. :-D

Jos mielestään pärjää sandaaleilla ja on sinut sen näyn kanssa, niin sitten pärjää, jos mielestään haluaa pitää kenkiä ihmisten ilmoilla, niin sitten ottaa kengät mukaan. Vähän sama jos kysyisi, että ottaako vain shortseja mukaan, vai pitkiäkin housuja, tai päinvastoin. Ottaa shortseja niin paljon mukaan tai ostaa paikanpäältä kuin käyttää ja sama pätee niihin pidemmillä lahkeilla varustettuihin housuihin myös. :D

En kyllä ole ikinä mennyt yökerhoon/diskoon Suomessa sandaaleissa ja/tai shortseissa, enkä ole kokenut sitä tarpeelliseksi Thaimaassakaan.
java14
Viestit: 141
Liittynyt: 2.10.2006 20:18

Viesti Kirjoittaja java14 »

Kolmoselta vai oliko se neloselta tulee sellanen sarja kuin miehen puolikkaat. Kaks veljestä ja yks pojankoltiainen elelee saman katon alla. On kait saavuttanut myös jonkinmoista suosiota.

Siinä tämä toinen veli tuntuu suosivan rennompaa tyyliä ja pukeutuu useimmiten shortseihin. Yhdessä jaksossa pisti silmään, kun hemmolla oli yllään shortsit, lyhythihainen kauluspaita ja sandaalit valkoisilla sukilla!

Eli jos Hollywoodissakin pukeudutaan näin, niin kyllä se kelpaa muuallakin. Turha siinä on mitään omaa harkintaa käyttää voi mennä vielä koko loma pilalle. :D
Avatar
Lappis
nuorisojoukot.net
Viestit: 4606
Liittynyt: 31.12.2003 15:38
Paikkakunta: Itä-Pasila

Viesti Kirjoittaja Lappis »

Eikö sandaalien kanssa saa käyttää sukkia? Mulla on toimistossa sandaalit, eikä tulisi mieleenkään olla töissä ilman sukkia.
Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Jim Beam

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Lappis,varmaan tähän ikään mitä sinäkin olet jo niin itse tiedät vedätkö sukat sandaaliin vai ei?Minä itse ainakin tiedän että teen sen mikä minusta tuntuu parhaimmalta.Jos valkoset tennissukat tuntuu Ok niin teen niin
Avatar
Lappis
nuorisojoukot.net
Viestit: 4606
Liittynyt: 31.12.2003 15:38
Paikkakunta: Itä-Pasila

Viesti Kirjoittaja Lappis »

Joo, hyvältä tuntuu sukat sandaaleissa. Voin siis jatkaa :-D
Kun on kyse rakkaudesta, ei kannata miettiä rahanmenoa!
Vastaa Viestiin