Ekaa kertaa Thaimaaseen ja yksin.. Vinkkejä?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
keiu
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2007 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Ekaa kertaa Thaimaaseen ja yksin.. Vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja keiu »

Tervehdys vaan! Mä olen tällainen tytöntyllerö joka on ajautunut tilanteeseen josta olis hirveän mukava päästä ottamaan etäisyyttä palmun alle, ajattelin siis ottaa bikinit kainaloon ja lähteä matkaan. Olisin valtavan otettu mistä tahansa neuvoista ja ohjeista. :D Ja myös matkakumppaneista, sikäli mikäli joku sattuu olemaan menossa ens kuussa.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

suosituksia

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Osta, lainaa kirjatosta matkaoppaita.
Lehtipuu, Markus : BANGKOK JA KESKI-THAIMAA
Lehtipuu, Markus: Thaimaa Suomalainen Matkaopas
Lehtipuu, Markus:Phuket, Krabi & Phang Nga Suomalainen Matkaopas
Bergman, Britt-Marie: Matkailijan Thaimaa
Hupli, Osmo: THAIMAA - Tuhansien hymyjen maa
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Lue "Matkasta unelma" - threadi.
Siellä on linkkilista , joista saat alustavia apuja.

AK
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja terox »

Lukea on mukava mutta paikanpäällä olo aivan toista :D
Kaikki menee varmasti hyvin ei muuta kuin mukavaa matkaa ja seikkailumieltä

Pattayalle jos eksyt ens kuussa niin lasilliset ainakin tarjoan sinulle ja kaikille mukaville mimmeille mitään kansallisuutta sortamatta :D
Avatar
Bill
Viestit: 337
Liittynyt: 16.2.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja Bill »

Meillä näköjään teroxin kans samat matkapäivät. oon yksin lähös ja ainakin Pattayalla , Bangkokissa käyn. muista paikoista ei vielä tietoa.
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja terox »

Bill kirjoitti:Meillä näköjään teroxin kans samat matkapäivät. oon yksin lähös ja ainakin Pattayalla , Bangkokissa käyn. muista paikoista ei vielä tietoa.
No mutta ainakin jos lento on sama (5.9 finnair lähto klo 20.00? ) ja olet ensin menossa Pattayalle, niin sorvaillaanpa yhteinen kyyti Pattajan kylälle :D
Avatar
Bill
Viestit: 337
Liittynyt: 16.2.2007 16:02

Viesti Kirjoittaja Bill »

Tuun päivän myöhässä :D katoin tosta sun allekirjotuksesta et ois samat ollu... mulla siis nämä päivät 06.09 - 06.10

edit: varmaan tuun pattayalle eka kans
keiu
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2007 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja keiu »

Jei! Ilmainen juoma on aina houkutteleva, vaikkei se juuri mitää maksaiskaan. :D Juu ehkäpä lähden sitten tuulen viemänä ja katon kuin käy... Ja onhan tota tietoa nyt sitten tuolta jo löytynytkin. Pakko matkustaa on jonnekin, entisestä pois... :D Sain tossa just ratikasta pirullisesti 80e:n tarkastusmaksun, niin että hyvää matkaa vaan... PRKL!
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

koska keui on menossa tarkemmin ?
18x vuodesta 2004
keiu
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2007 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja keiu »

Niin joo ja mistäköhän otit/te lennot, ja kuin ne makso? Mä olen lähössä siis kuun vaihteessa, en tiedä vielä varmaa päivää...
Avatar
Minttu-23
Viestit: 7
Liittynyt: 8.2.2007 23:48
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Minttu-23 »

Täälläkin on yksi matkaaja joka on ainakin jossain suunnalla thaimaata 18.10 saakka.. varmaankin majailen phuketin suunnalla, mut aion myös käydä muuallakin matkaamassa. Ja miekin olen yksin menossa, et jos sinne suunnalle eksyt, ni keksitään ehottomasti jotain tekemistä vaikkapa yhessä!
Thaimaahan elokuussa 07
keiu
Viestit: 4
Liittynyt: 1.8.2007 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja keiu »

Jippi, joo jos vaan mahollisesti oon siellä sillon.
scubapro
Viestit: 76
Liittynyt: 20.12.2004 14:26

Viesti Kirjoittaja scubapro »

Heips keiu. Nuo edellä mainitut Suomalaiset matkaoppaat ovat ainakin itselle olleet hyödyllisiä. Lisäksi tältä foorumilta olen saanut erittäin hyviä vinkkejä ja ohjeita yms. lukemalla muiden viestejä. :oops:

Bangkok oli ekalla kerralla aika härdelli jos suomen meininkiin vertaa ja ainakin meillä oli hyvä, että oli majapaikka varattuna netistä pariksi ekaksi yöksi.

Yksin oon lähdössä neljättä kertaa reissuun 3.9. ja takas 5.11.. Ekaa kertaa vähän pidemmäksi ajaksi. Finnairin koneeseen liput maksoivat n. 700€ alle 26-vuotiaalle. Varmaan ekat pari-4 yötä oon pääkaupungissa ja sen jälkeen Koh Phanganille. Tarkotuksena myös käydä joko Isaanissa+Pohjois Thaimaassa tai Malesia+Indoissa. Ehkä jos toivottavasti molemmissa myös.

Koukkuun jäät varmasti :wink: :)
Avatar
terox
Viestit: 12333
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Viesti Kirjoittaja terox »

keiu kirjoitti:Niin joo ja mistäköhän otit/te lennot, ja kuin ne makso? Mä olen lähössä siis kuun vaihteessa, en tiedä vielä varmaa päivää...
452.60 oli vain muutama aika sitten olleen äkkitarjouksen hinta menopaluulle suoraan finnairin sivuilta :D
Ei voinut olla ottamatta tuohon hintaan vaikka periaatteessa ei olisi ollut aikaa matkaan...

Hörypäänä jotuuu nyt painaan ja järjesteleen asioita kun tahdosta rippumattomassa olotilassa hiirikäsi sinkautti tuollaisen piletin inboxiin...

Mutt eiköhän tuo ole sen väärti vähän höyrytäkkin tässä hetki :-D
Palmun alla voi sitten huilailla..
Malaku
Viestit: 682
Liittynyt: 27.1.2004 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Malaku »

Täytynee työntää vaimo teroxin luo jos saisi vaikka siivellä drinksun tai
kiellän vaimolta juopottelun ja juon sen tarjotun itse. :-D :-D
Ollaan nääs samaan aikaan nurkilla.
Ei niin synkkää yötä,ettei aamu valkene.
Seuraavat reissu Thaimaahan 1.2 - 28.4.2016
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Sama lento näyttäs olevan scubapron kanssa, eli 3 päivä itsekin lähös Bangkokiin...Eka reissu, yksin oon menos ja 8 viikkoo olis tarkotus olla...Veikkaan etten lennolla unta saa kumminkaan jännitykseltäni eli tulee varmaan kumottua paukku jos toinenkin:D
Avatar
mrmatti
Monialaluuseri
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2007 22:53
Paikkakunta: Mikä millonkin

Viesti Kirjoittaja mrmatti »

Viikon päästä (24.8.) ekalle reissulle lähden minäkin ihan yksikseni. Hotellia ei oo vielä, ajattelin taksilla hurrauttaa Pattayalle ja katella paikan päällä jonkun mukavan kohtuuhintaisen paikan muutamasta etukäteen valikoimastani vaihtoehdosta: Apex, Areca Lodge, Pattaya Bay Resort, Flipper ym. Pattayalla olen ekaksi sen aikaa mitä huvittaa. Jollakin saarella (Koh Samet?) ajattelin myös käydä, unelma ois asustella rantabungalovissa, makoilla riippumatossa torkkuen ja nauttien kylmiä drinksuja hissukseen, kuunnella aaltojen kuohuntaa ja muita rannan äänösiä. Jos vielä mukavaa seuraakin ois niin sen parempi.

Sen isompia suunnitelmia mulla ei ole. Katselen miltä meininki näyttää ja mikä tuntuu hyvältä. Se Madventureksen kumipatjakelluntajuttu jossain Laosissa (Vang Vieng?) on kyllä jäänyt ikuisesti takaraivoon, silloin päätin että reissuun tästä on päästävä, vaan ei ehkä Laosiin asti ihan pelkästään kumipatjalla kellumisen vuoksi taida tulla lähdettyä.

Finnairin viikonlopputarjoukseen sorruin minäkin (520 Oulusta), enkä voinut enää vastustaa kiusausta. Jälkikäteen vähän mietitytti, että miten tästä nyt kesken kaiken reissuun voi lähteä, vaan sikäli hyvin sattui kun yllättäen nyt ei olekaan isompia tekemisiä (töitä) ja olen vapaa lähtemään.

Aiai, ihana kun on elämä edessä, vaikka osin jo tukka takana! Tsemppiä vaan kaikille yksin eka kertaa Thaimaahan matkaajille. Mai pen rai.
Avatar
Koo
tosiporvari ja raharötkö
Viestit: 4596
Liittynyt: 15.12.2003 12:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Koo »

mrmatti kirjoitti:Viikon päästä (24.8.) ekalle reissulle lähden minäkin ihan yksikseni. Hotellia ei oo vielä, ajattelin taksilla hurrauttaa Pattayalle ja katella paikan päällä jonkun mukavan kohtuuhintaisen paikan muutamasta etukäteen valikoimastani vaihtoehdosta: Apex, Areca Lodge, Pattaya Bay Resort, Flipper ym. Pattayalla olen ekaksi sen aikaa mitä huvittaa.
Jos lähtö on 24/8 AY95 siten että perillä 25/8, niin ollaan samassa koneessa. Voisi ainakin taksin jakaa Pattikselle. Itse majoitun Fipperiin...
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.
Avatar
Pecca
Happy Budda
Viestit: 416
Liittynyt: 15.12.2003 22:46
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja Pecca »

Olen APEX hotellissa 21-28.8.07 :-({|= ,jos osoittuu hyväksi ehkä seuraavankin viikon :roll: :roll:
http://www.meticulousshirt.com/Apex/rooms.htm
Viimeksi muokannut Pecca, 17.8.2007 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
THAILAND vuodesta 1986
tj72
Viestit: 1312
Liittynyt: 18.12.2003 13:28

Viesti Kirjoittaja tj72 »

Kylla taalta asuvilta (kuten mina) saa paljon vinkkeja asiaan kuin asiaan. Kannattaa suunnistaa johonkin Suomi baariin ja kysella neuvoja. Seuraahan taalta loytyy aina.
OSAAMISTA JO KAHDELLA VUOSITUHANNELLA
Avatar
mrmatti
Monialaluuseri
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2007 22:53
Paikkakunta: Mikä millonkin

Viesti Kirjoittaja mrmatti »

Koo kirjoitti:
mrmatti kirjoitti:Viikon päästä (24.8.) ekalle reissulle lähden minäkin ihan yksikseni. Hotellia ei oo vielä, ajattelin taksilla hurrauttaa Pattayalle ja katella paikan päällä jonkun mukavan kohtuuhintaisen paikan muutamasta etukäteen valikoimastani vaihtoehdosta: Apex, Areca Lodge, Pattaya Bay Resort, Flipper ym. Pattayalla olen ekaksi sen aikaa mitä huvittaa.
Jos lähtö on 24/8 AY95 siten että perillä 25/8, niin ollaan samassa koneessa. Voisi ainakin taksin jakaa Pattikselle. Itse majoitun Fipperiin...
Joo, sama lento on ja taksin jako passaa mainiosti. Flipperihotellin sopivuutta vois sitten perillä vilkaista.
Avatar
rensseli
Ukkomies
Viestit: 459
Liittynyt: 7.1.2005 23:20
Paikkakunta: Davao, Philippines

Viesti Kirjoittaja rensseli »

Koo kirjoitti:
mrmatti kirjoitti:Viikon päästä (24.8.) ekalle reissulle lähden minäkin ihan yksikseni. Hotellia ei oo vielä, ajattelin taksilla hurrauttaa Pattayalle ja katella paikan päällä jonkun mukavan kohtuuhintaisen paikan muutamasta etukäteen valikoimastani vaihtoehdosta: Apex, Areca Lodge, Pattaya Bay Resort, Flipper ym. Pattayalla olen ekaksi sen aikaa mitä huvittaa.
Jos lähtö on 24/8 AY95 siten että perillä 25/8, niin ollaan samassa koneessa. Voisi ainakin taksin jakaa Pattikselle. Itse majoitun Fipperiin...
Samassa koneessa olen minäkin. :-) Johan täällä suomessa jaksoikin taas olla 4-viikkoa
Vastaa Viestiin