ensikosketus thaimaaseen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
Kaahari
Master Trucker
Viestit: 1934
Liittynyt: 20.9.2004 20:52
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

SiamHouse kirjoitti:Kolmen viikon reissu menisi varmasti Phuketissa parhaiten.
Toiset ne viihtyy Pattyalla ja sieltä vaikka Koh Changille.

Niin ja toisilla vaihtuu Bangkok Pattayaksi noin vain :shock: :-D
java14
Viestit: 141
Liittynyt: 2.10.2006 20:18

Viesti Kirjoittaja java14 »

wilm@ kirjoitti:.....juhlimista,shoppailua ja kauniita saaria ja norsuja!...
Noilla kriteereillä toi reitti suunnitelma kuulostaa ihan pätevältä. Kaikkea noita löytyy. Pattayan sijasta vois mennä kuiteski ehkä samuille tai käväseen siellä Phi Phi:llä. Löytyy enemmän niitä kauniita saaria. Itse en kyllä ole käynyt Pattaylla, mutta kerron tässä nyt kuiteski mielipiteeni. :P

Eikä mielestäni kantsi pelätä sitä että törmäisi muihin (suomalais)turisteihin. Itse en ainaskaan ole vielä yhteenkään törmännyt vaikka paljon olen kyllä niitä nähnyt.
Nakke
Viestit: 6129
Liittynyt: 28.2.2005 5:22
Paikkakunta: EU

Viesti Kirjoittaja Nakke »

babar kirjoitti:
Nakke kirjoitti:viikko Phangnanilla(ei siella full moon rannalla)
Oletkos käynyt sillä rannalla muuhun aikaan kuin FoolMoonin aikaan?
No kuukauden(maaliskuu) kyseisellä saarella vietin ja pari kertaa kävin Haad Rinillä Full moonien ulkopuolella ja kyllä sitä porukkaa siellä oli. Ei mitenkään ryysistä mutta kuitenkin.
Enemmäm mua häiritsee se backbacker meininki; Vitun leffabaarit, rastahyypiöt ja kirjakaupat! Vaikka itsekkin yleensä reppureissuasenteella matkustan, niin en halua viettää aikaani backbackereiden kanssa ja oikeastaan en halua edes nähdä heitä.
MIES MENEE MIES VASTAA
wilm@
Viestit: 7
Liittynyt: 2.4.2007 12:09

Viesti Kirjoittaja wilm@ »

Joo-o,nyt jos ei mieli ehdi muuttua niin ainakin Phuketin kautta Samuille ollaan menossa. Mondon matkaopas oli muuten kivaa luettavaa..matkakuumetta kasvattavaa :smt004
mandariini80
Viestit: 63
Liittynyt: 19.8.2006 17:13

Viesti Kirjoittaja mandariini80 »

wilm@ kirjoitti:Joo-o,nyt jos ei mieli ehdi muuttua niin ainakin Phuketin kautta Samuille ollaan menossa. Mondon matkaopas oli muuten kivaa luettavaa..matkakuumetta kasvattavaa :smt004
Kuulostaa kyllä loistosuunnitelmalta :) ...Me ollaan varattu "tukikohta" Phuketista, sillä oltiin siellä viimeksi niin ihanassa hotellissa, että ainakin kerran vielä päästävä sinne! Meidän matka kestoltaan 3 viikkoa ja 5 päivää on jo varattu Racha Yai saarelta Ban Raya hotellista, jossa myöskin käymme sukelluskurssin. Similaneille olisi myös tarkoitus lähteä- ensin ajateltiin ottaa sinne muutaman päivän reissu, mutta taitaapi tulla liian kalliiksi jos aletaan "oman" Phuketin hotellin lisäksi kovin monia majoituksia makselemaan :-D +halutaan viettää myös aikaa itse kohteessa, sen ihania rantoja kierrellen. Myös Krabille haluaisin käymään, josta sitten pääsisi Koh Lantalle köllimään. Myös Samuille on tarkoitus ""eksyä" jollakin reissulla, josta sitten Taolle yms. kiertelemään...eikä tässä kaikki: kovasti on suunnitelmia- mietittäväksi jää, että mitenköhän saa lomat ja rahat ikinä riittämään :smt043 ! No vielä on meillä matkaan aikaa jäljellä, joten ehtii suunnitelmat muuttua vielä moneen otteeseen :smt083


Kuva
henkseli
Viestit: 76
Liittynyt: 21.4.2007 19:15

Viesti Kirjoittaja henkseli »

Itse kanssa ensimmäistä kertaa reissuun lähdössä ja juurikin tuo Samui- Phangan (meniköhän oikein) ja Tao ovat kohteena. Samuilta vuokrattu tukikohta kuukaudeksi ja siitä sitten iskuja tekemään ympäristöön täysin fiiliksen mukaan.

Suomalaisena kontrollifriikkinä olen tottunut, että järjestän lomani niin, et buukkaan hotellit, stressaan reitit valmiiksi ja tuskailen sitten niiden kiinnipitämisessä :oops: :D . Nyt kuitenkin olis tarkoitus olla ns. vapaalla, eli jos paikan päällä tekee mieli käydä Krabilla niin mikäs siinä sitten
wilm@
Viestit: 7
Liittynyt: 2.4.2007 12:09

Viesti Kirjoittaja wilm@ »

viikko enää matkaaan!!hauskaa vappua kaikille!!
Avatar
TatuS
Mai tong löi!
Viestit: 1941
Liittynyt: 9.1.2006 15:21
Paikkakunta: Cebu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TatuS »

Kolmessa viikossahan kerkeää vaikka minne.
Avoimella suunnitelmalla voi olla joka paikassa just sen aikaa kun tuntuu tekemistä riittävän ja siittä etiäpäin. Kovin syvällistä tuntemusta ei tosin kerkiä muutaman päivän pysähdyksillä saamaan, mutta yleiskuvan paikasta kyllä.
Paikallisilta kysellen parhaat nähtävyydet löytyy nopeasti.
Itse en ole varsinaisesti rantamakoilija joten 3viikkossa kerkesi hyvin kiertämään Etelä/keski-Thaimaata.
Joka paikassa olen viihtynyt, joten kiertäminen ei ole ollut turhaa tiuhallakaan aikataululla.
tiratiraa
Viestit: 315
Liittynyt: 7.12.2006 8:46
Paikkakunta: Dånö/HuaHin

Viesti Kirjoittaja tiratiraa »

:-D Joo hyvvää Vappua Wilim@, Täällä sattaa märkää vettä paljon ja pitkään :roll:

Hyvvää matkaa
raato4
Viestit: 6
Liittynyt: 28.4.2007 0:04
Paikkakunta: Tampere@khonkaen

Eka reissu:)

Viesti Kirjoittaja raato4 »

30.5 2007 ois eka reissun aika, onneks mitn neuvoa ei tarvi kysyä ko on hyvä kaveri oppaana (vasta oli 3kk), reissu kestää 2vko, ja kohteet näillä näkymin pattaya ja koh samui, eli enään 20yötä ja kohta ottaan rokotukset :D
Emäntä
Viestit: 18
Liittynyt: 1.4.2006 18:25

Re: ensikosketus thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

wilm@ kirjoitti:Mikäs ois hyvä kolmen viikon reitti toukokuussa?juhlimista,shoppailua ja kauniita saaria ja norsuja!Bangkokista melkein suoraan phuketin suuntaan ja ihan lopuks varmaan pattayalle käväseen ja takas bangkokiin...
Helmikuussa 2006 olimme kahden viikon reissulla Samuilla, Phuketissa ja Bangkokissa ja nyt juuri palasimme reilun kahden viikon lomalta, joka koostui Phuketista, Phi Phistä, Krabista ja Bangkokista. Hyviä reittejä mielestäni molemmat!

Itse en siis viettäisi kolmea viikkoa samassa paikassa, vaan vaihtelu virkistää! Reittisi kuulostaa ihan hyvältä, mutta Pattayan jättäisin ehkä väliin, jos kerran Phuketissa käyt. Pattayan sijaan kävisin vaikkapa Samuilla tai Phi Phillä.

Norsuja löytyi ainakin Samuilta (varmaan muualtakin), shoppailuun paras paikka on Bangkok ja kauniita saaria löytyy ainakin Krabin edustalta: Chicken Island ja Koh Tup esimerkiksi. Phuketista ja Bangkokista taas löytyy juhlimispaikkoja.

Phi Phi oli toukokuun alussa tuulinen ja sateinen, joten kristallin kirkkaat vedet jäi siellä nyt näkemättä, mutta hyvät rantabileet löysimme! Phi Phin edustalla oleva kaunis saari Maya Bay jäi säiden takia valitettavasti näkemättä. Fiilikseltään Phi Phi oli tosi kiva ja rento paikka (ei autoja, eikä päällekäyviä myyjiä/räätäleitä). :)
wilm@
Viestit: 7
Liittynyt: 2.4.2007 12:09

Viesti Kirjoittaja wilm@ »

Oli maailman paras reissu! Phuketin patong oli just sellanen kun kuvitteli...Ihana Phi phi don ja Phangan,Samuin ensivaikutelmasta odotin vähän enemmän mutta sen jälkeen loistava Tao ja Bangkok jossa aika loppu kesken :( Mahdollisimman nopeesti takas se on varma se :-D
Avatar
bunjarid
Viestit: 680
Liittynyt: 8.9.2004 10:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bunjarid »

wilm@ kirjoitti:Oli maailman paras reissu! Phuketin patong oli just sellanen kun kuvitteli...Ihana Phi phi don ja Phangan,Samuin ensivaikutelmasta odotin vähän enemmän mutta sen jälkeen loistava Tao ja Bangkok jossa aika loppu kesken :( Mahdollisimman nopeesti takas se on varma se :-D
Nonni :!: Hähähää Taas yks lisää koukussa. Ja Phuket on vaan pieni
osa Thaimaata. Esim Chiang Mai on vallan mahtava paikka. :wink:
Vastaa Viestiin