Oma "matkalääkekaappini"

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Minä en kyllä uskaltaisi ostaa esim. e-pillereitä sieltä. :? Kukaan ei kuitenkaan takaa niiden sisällöstä mitään ja jos tuote osoittautuukin "feikiksi" niin mihin valitat? Et mihinkään.
Avatar
varjo66
Viestit: 143
Liittynyt: 10.10.2007 13:16

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja varjo66 »

lauri kirjoitti:
varjo66 kirjoitti:
Siis, miten se homma nyt menee? Saako Thaimaassa apteekeista esim. e-pillereitä ilman reseptiä? Tai muita lääkkeitä, jotka Suomessa tosiaan on reseptilääkkeitä? Ja reseptit kannattaa ottaa tullin takia mukaan? Sori jos on tyhmä kysymys, mutta kun ei ole auennut, niin ei ole, no can do :D
Thaimaasta saa monia Suomessa reseptilääkkeiksi luokiteltuja lääkkeitä apteekista suoraan tiskin yli ilman reseptejä. Muistaakseni myös ehkäisypillereitä. En tiedä kuinka paljon noista uomalaisista resepteistä tullissa hyötyä on, lääkkeet kun saattavat olla hyvinkin erinimisiä jne. Mutta jos jotakin olet ostamassa niin reseptin saaminen lääkäriltä Thaimaassa ei paljoa maksa. Jos et lääkärin kautta käy, niin katso lääkkeistäsi mikä niissä on vaikuttava aine, paljonko sitä lääkkeessä on jne. Tämä helpottaa vastaavan löytämistä Thaimaassa.
Juu, en ole siis mitään ostamassa, VARSINKAAN e-pillereitä Thaikuista, mutta tuo asia on vaan ollut epäselvä itselleni ja kuitenkin kiinnostanut, siksi kyselin =) onko siellä mitään samannimisiä lääkkeitä niin, että jos haluaa jotain ihan perusjuttuja vaikka ostaa halvemman hinnan takia, niin tietää varmasti tosiaan saavansa haluamaansa ja oikeaa?
Avatar
bunjarid
Viestit: 680
Liittynyt: 8.9.2004 10:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja bunjarid »

yp32405 kirjoitti:Saako Thai apteekista vahvempia särkylääkkeitä kuten Panacod tai Tramal reseptillä tai ilman ?
Varmaan jo tiedätkin, mutta pari kuukautta sitten ostin Tramalia Bangkokista ilman reseptiä 125b/10 kpl.
Sama nimi, eri näköinen pakkaus. Vaikutus aika sama. :)
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja lauri »

varjo66 kirjoitti:
Juu, en ole siis mitään ostamassa, VARSINKAAN e-pillereitä Thaikuista, mutta tuo asia on vaan ollut epäselvä itselleni ja kuitenkin kiinnostanut, siksi kyselin =) onko siellä mitään samannimisiä lääkkeitä niin, että jos haluaa jotain ihan perusjuttuja vaikka ostaa halvemman hinnan takia, niin tietää varmasti tosiaan saavansa haluamaansa ja oikeaa?
Kuten sanoin, katso mitä lääke sisältää ja kysy sitä vaikuttavaa ainetta ennemmin kuin lääkkeen suomalaista kauppanimeä. Löytyy helpommin ja halvemmalla, noista tavallista kun löytyy ihan Thaimaassa valmistettuja merkkejä, toki eri nimellä kuin Suomessa. Esim. parasetamooli ( panadol ) 100 500 mg tabelettia hiukan reilut 100 baht. :wink:
Skål, kosmonauter!
Avatar
kaltsu
Viestit: 244
Liittynyt: 17.9.2004 16:22
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja kaltsu »

apasra kirjoitti:
Tyttönen82 kirjoitti: Eräs tuttuni pyysi mua ottamaan selvää jostakin Geelistä, jota myydään thaimaassa. Käytetään luultavasti lihaskipuihin yms... Itse hän oli käyttänyt sitä ranteen rasitusvammaan ja ylisti mokoman tuotteen taivaisiin... Mistähän mahtaa olla kysymys, kun nimeä hän ei muistanut :roll:
Oisko geeli sellaista kuin Voltaren, on niitä muitakin hyviä lihaskipuihin. Kysy sieltä apteekista kyllä esittelevät ihan mielellään.
Yks hyvä geeli on Felgesic tohon rasitusvammaan,sitä on myös pillereinä,mutta siitä ei oo omakohtaista kokemusta
Asiat eivät koskaan ole niin huonosti,etteikö niitä juopottelulla saisi vielä huonommaksi
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja Antero »

Olisiko Counterpain balsamia? Todella stydiä ainetta, saa "jokaisesta" kioskista, kemikaliosta ja apteekista. Ainetta on ainakin kylmävoidetta ja lämmittävää.

http://www.alibaba.com/catalog/10062219 ... _Balm.html
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
loy
kasian ju udon
Viestit: 3062
Liittynyt: 10.8.2004 14:45
Paikkakunta: udon

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja loy »

Meillä kyllä käytetään thai e-pillereitä ja ei oo valittamista.

http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... &x=18&y=20

Mun ymmärrys on ,että ei se valittaminen auta suomipillereistäkään jos raskaus alkaa,kun suomi pilleritkään eivät lupaa 100% suojaa .
Avatar
The Phantom
Viidakko legenda
Viestit: 9316
Liittynyt: 21.5.2006 20:27
Paikkakunta: Chiang Mai

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja The Phantom »

bunjarid kirjoitti:
yp32405 kirjoitti:Saako Thai apteekista vahvempia särkylääkkeitä kuten Panacod tai Tramal reseptillä tai ilman ?
Varmaan jo tiedätkin, mutta pari kuukautta sitten ostin Tramalia Bangkokista ilman reseptiä 125b/10 kpl.
Sama nimi, eri näköinen pakkaus. Vaikutus aika sama. :)
Suomesta saa nopeavaikutteista tramadolia ( korvaava tramalille ) 21€ / 100mg / 100 kpl, joten siinä kohtaa ei säästöä synny. Mutta jos Thramalia saisi suuremmissa pakkauksissa, ovat varmasti halvempia silloin ? Mahtaisiko olla myynnissä 100kpl pakkauksia ?

Parasetamoolia ostin Chiang Main apteekista 500mg / 100 kpl / 25 baht ja hyvin on pelitti hammas särkyyn sekä vaimon keisarinleikkaus arpi kipuihin. :smt023+

Ensi kuussa vien kaikki reseptini Chiang Maihin ja käydään läpi thaivaimon avustuksella mitä vastaavia löytyy. Jotain tiedän saavani jo nyt, 10 osa suomen hinnoista ! :D Minä kun joudun sairauteni vuoksi kalliita lääkkeitä syömään. :(

Joitain lääkkeitä jää pois lääkelaukusta jo nyt koska perillä kipasen suoraan apteekkiin niitä kourallisen hakemaan. :D
Vielä kerran anteeksi !
Jenny
Viestit: 715
Liittynyt: 9.3.2005 0:28

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja Jenny »

loy kirjoitti:Meillä kyllä käytetään thai e-pillereitä ja ei oo valittamista.

http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... &x=18&y=20

Mun ymmärrys on ,että ei se valittaminen auta suomipillereistäkään jos raskaus alkaa,kun suomi pilleritkään eivät lupaa 100% suojaa .
En tarkoittanut raskautta, vaan yleisesti jos muuten alkaa tuolla jotain outoja oireita.
Mutta, mulle e-pillerit on määrätty sairauden hoitoon ja tarvii just ne tietyt vaikuttavat aineet, joten en lähtisi kokeilemaan ihan huvikseen Thaimaan versioilla.
Härkä
Viestit: 266
Liittynyt: 23.8.2007 11:10
Paikkakunta: TRE

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja Härkä »

Hyttysten/ ötökän pistoja vastaa...7/11.sta tai apoteekista hyttyskarkotetta (paikallista), offit ei sitten sielläpäin tehoa..
MUu
Lil
Viestit: 23
Liittynyt: 26.2.2008 15:35

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja Lil »

Mä muistaisin, että Thaimaassa myytiin muutamia Suomessakin käytettäviä e-pillerimerkkejä. Katseltiin niitä viimeksi siellä huvin vuoksi, mutta en mäkään niitä kyllä sieltä ostaisi.

Naureskeltiin, kun sieltä sai Prozaciakin ilman reseptiä. Ei tulis mieleen alkaa naukkailla mielenterveyslääkkeitä ilman lääkärin lupaa tosta vaan. :D
Avatar
mjitla
Hurlumheppu
Viestit: 4324
Liittynyt: 16.12.2003 0:47

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja mjitla »

Härkä kirjoitti:Hyttysten/ ötökän pistoja vastaa...7/11.sta tai apoteekista hyttyskarkotetta (paikallista), offit ei sitten sielläpäin tehoa..
Offit tehoaa varsin hyvin, ainakin täälläpäin. Viime viikolla varasin lipun Suomeen ja muija pisti heti ensi töikseen tuliaislistalle "Off 10 bottle"
Avatar
jaya
Viestit: 359
Liittynyt: 11.1.2008 13:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja jaya »

loy kirjoitti:Mun ymmärrys on ,että ei se valittaminen auta suomipillereistäkään jos raskaus alkaa,kun suomi pilleritkään eivät lupaa 100% suojaa .
Pillerit on 100% varmat, tilastoissa se yhden-kahden prosentin epävarmuus johtuu käyttöohjeiden laiminlyönnistä, ei siitä että itse pilleri pettäisi.
Thaimaa/Phuket 16.-30.5.2008
Thaimaa/Krabi-Samui-Tao-Bkk 15.5-5.6.2009
Thaimaa tammikuu 2011 ->
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Apiwat kirjoitti:Ja itse otin Twinrix-rokotteen A- ja B-hepatiittia vastaa.
Samassa piikissä molemmat, ihan vaan sen vuoksi ku vihaan piikkejä.

Miks tuota antihistamiinia pitää alkaa syömään ennen reissua? Allergioita vai mitä?

Lääkkeet saat halvemmalla thaimaasta. Jos käytät reseptilääkkeitä suomessa, ota reseptit mukaan. Ihan vaan sen vuoksi, että jos tulli takaisin tullessa kiinnostuu sun lääkkeistä, nii saat laillisesti niitä tuoda suomeen.
Esim. E-pillerit jne. murto-osa suomen hinnoista.
Prkl! Tosta Twinrixistä tuli mieleen etten oo ottanu sitä kolmatta rokotetta joka piti ottaa puolen vuoden sisällä ensimmäisestä shotista...Nyt siitä ekasta on jo aikaa 7,5kk...Soitan huomenna sille lekurille et onko jo liian myöhäistä:(
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja lauri »

Ei ole liian myöhäistä, mutta varaa aika huomenna. :wink:
Skål, kosmonauter!
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

lauri kirjoitti:Ei ole liian myöhäistä, mutta varaa aika huomenna. :wink:
Juu niin teen, ei vaan pysty ihan heti sitä rokotetta ottaa kun nyt ollu vähän kuumetta ja kuulemma sillon sitä ei sais ottaa...
Avatar
ahmed ahne
kamagra
Viestit: 322
Liittynyt: 23.1.2007 18:16
Paikkakunta: vantaa

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja ahmed ahne »

taikku e-pillereitä käytössä , vaimo myös toi tullessaan 6kk satsin maksoi bkk 550 thb eikä oo pulla uuniin palanu. :smt005
Jenny kirjoitti:
loy kirjoitti:Meillä kyllä käytetään thai e-pillereitä ja ei oo valittamista.

http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... &x=18&y=20

Mun ymmärrys on ,että ei se valittaminen auta suomipillereistäkään jos raskaus alkaa,kun suomi pilleritkään eivät lupaa 100% suojaa .
En tarkoittanut raskautta, vaan yleisesti jos muuten alkaa tuolla jotain outoja oireita.
Mutta, mulle e-pillerit on määrätty sairauden hoitoon ja tarvii just ne tietyt vaikuttavat aineet, joten en lähtisi kokeilemaan ihan huvikseen Thaimaan versioilla.
Tee se tänään. Huomenna se voi olla kiellettyä.
sapale
Viestit: 1
Liittynyt: 29.11.2008 14:54

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja sapale »

saako samuilta apteekeista astmalääkkeitä? pitääkö hommata paikallisen lääkärin resepti?
miima89
Viestit: 25
Liittynyt: 3.8.2008 16:30
Paikkakunta: raahe

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja miima89 »

astmalääkkeitä sai ainakin koh taon, ja phanganin saarilta.. että luulenpa että saa samuiltakin:)
Samannäkönen piippu mitä suomessakin myydään, ja samannimistäkin en nyt vaa saa päähäni sitä nimeä.
Sekä ostin myös astmasol nimisiä tapletteja jotka avaavat hengitystä.
timokar1
Viestit: 3722
Liittynyt: 18.10.2007 13:40

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja timokar1 »

miima89 kirjoitti:astmalääkkeitä sai ainakin koh taon, ja phanganin saarilta.. että luulenpa että saa samuiltakin:)
Samannäkönen piippu mitä suomessakin myydään, ja samannimistäkin en nyt vaa saa päähäni sitä nimeä.
Sekä ostin myös astmasol nimisiä tapletteja jotka avaavat hengitystä.
Olisko ollut Ventoline ja Flixotide. Noista se Ventoline on se avaava ja sinertävässä kuoressa..
timokar1
Viestit: 3722
Liittynyt: 18.10.2007 13:40

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja timokar1 »

0254623 kirjoitti:taikku e-pillereitä käytössä , vaimo myös toi tullessaan 6kk satsin maksoi bkk 550 thb eikä oo pulla uuniin palanu. :smt005
Jenny kirjoitti:
loy kirjoitti:Meillä kyllä käytetään thai e-pillereitä ja ei oo valittamista.

http://www.tohtori.fi/?page=0545318&sea ... &x=18&y=20

Mun ymmärrys on ,että ei se valittaminen auta suomipillereistäkään jos raskaus alkaa,kun suomi pilleritkään eivät lupaa 100% suojaa .
En tarkoittanut raskautta, vaan yleisesti jos muuten alkaa tuolla jotain outoja oireita.
Mutta, mulle e-pillerit on määrätty sairauden hoitoon ja tarvii just ne tietyt vaikuttavat aineet, joten en lähtisi kokeilemaan ihan huvikseen Thaimaan versioilla.
Jos olette koskaan käyneet eukkonne kanssa thaimaalaisessa apteekissa ja muutenkin tietoisia kuinka lääkkeet siellä valitaan, niin menisin kyllä itse HETI lekurille Suomessa. Valintahan on kollekiivinen kylän naisten mielipide kyseisestä tuotemerkistä. Tuo pillereiden valinta kun ei ole aivan sama kuin kumi-merkin valinta.
juhajuha
Viestit: 1287
Liittynyt: 1.3.2004 1:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja juhajuha »

Noissa e-pillereissä mitä taikamaassa saa ,esim microgynon, on sitten pilleri myös välipäiville.
Siinä hormonimäärä on lähes olematon, eli ne ei ole "varapillereitä". Siltä varalta että ette osaa lukea. :lol:
Muutenhan se on sama pilleri.
Hassua mitä kaikkea sitä luulee tietävänsä. :?
Paras matkani on aina se seuraava.
k-mies
Viestit: 1
Liittynyt: 21.9.2006 18:16

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja k-mies »

Närästykseen esim. Miracid tai Omesec. Vaikuttava lääkeaine Omeprazole 20mg. Ota yksi nappi ja vaiva on kadonnut puolen tunnin kuluttua. :D
miima89
Viestit: 25
Liittynyt: 3.8.2008 16:30
Paikkakunta: raahe

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja miima89 »

ventoline niminen oli joo se astmalääke :)

Ja Thaimaassa myytin kahdenlaisia pillereitä ainakin mercilon merkissä. Eli sitä tavallista 21 pv tapletilla mitä suomessakin, ja sitten 28 tapletilla. Itse ostin tätä 21 tapletin settiä.
Avatar
vaihdokas
Viestit: 51
Liittynyt: 26.11.2008 21:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Oma "matkalääkekaappini"

Viesti Kirjoittaja vaihdokas »

Miten muuten hoituu reseptilääkkeitten saanti Thaimaassa? Miulla on siis astma ja allergioita jotka vaatii lääkityksen, ja reissussa olen vuoden, joten pitääkö kaikki ottaa mukaan samantien vai saanko samat suihkeet Thaimaastakin? Jos, niin miten? Vai onko siellä astmalääkkeet (pulmicort) ja muut reseptittömiä?
Had Yai 8.2009-7.2010!
Norsutjamalaria.blogspot.com
Vastaa Viestiin