Budjettia budjettia

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Naguaal
Viestit: 1
Liittynyt: 14.8.2006 17:32

Budjettia budjettia

Viesti Kirjoittaja Naguaal »

itse ajattelin 20€ euroa päiväbudjetilla elellä. lähtö joulukuussa kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän että massit riittää jos tykkää bungaloweista! :D
ferrari1970
Viestit: 108
Liittynyt: 15.11.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja ferrari1970 »

et sitten ota kuppia ?
Huppe
Viestit: 7015
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Samuilta (huonoja) Bungaloweja 150 batilla päivä ihan hyviltä mestoilta jopa.
Oluttahan saa sitten 20 batia tölkki, baareistakin 35 batilla. Hyvää safkaa 25-50 batia annos.

Päiväbudjetti:
150 bungalowi
10x20 10 olutta (onko pakko juoda näin paljon?)
2x35 2 olutta baareissa
25 pad thai kai
2x50 2x red curry chicken
100 mopon päivävuokra
300 muut menot

= 945 batia = 20 euroa.

Pelimies "saa" ilmaiseksi :wink:
mataku
Viestit: 636
Liittynyt: 9.11.2004 4:17

Viesti Kirjoittaja mataku »

Taitaa olla melko hakusessa noi baarit josta bisse irtoaa 35 bahtilla. :shock:
Ilkka

Re: Budjettia budjettia

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Naguaal kirjoitti:itse ajattelin 20€ euroa päiväbudjetilla elellä. lähtö joulukuussa kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän että massit riittää jos tykkää bungaloweista! :D
Tulee aika pitkät 3 kuukautta tuolla määrällä.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Samoin 150 thb bungalow on sama kuin asuisi saman tien rannalla. Säästyisi tuo 150 thb johonkin tärkeämpään. Saisihan sillä kaupasta muutaman bissen lisää niin nukuttaisi paremmin.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

mataku kirjoitti:Taitaa olla melko hakusessa noi baarit josta bisse irtoaa 35 bahtilla. :shock:
Khon Kaenissa Mother Ant ravintolassa pieni Singha 35thb ja pieni Leo 32thb.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Nyt ei tarvitse enää muuta kuin siirtää Khon Kaen Koh Samuille niin ongelma on ratkaistu.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Ei topicissa kyllä puhuttu Samuistakaan mitään :?
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
MauKhang
Raketti-insinööri
Viestit: 28619
Liittynyt: 15.12.2003 12:01
Paikkakunta: Singhapore

Viesti Kirjoittaja MauKhang »

Samuilta (huonoja) Bungaloweja 150 batilla päivä ihan hyviltä mestoilta jopa.
Oluttahan saa sitten 20 batia tölkki, baareistakin 35 batilla. Hyvää safkaa 25-50 batia annos.

tämä nyt ainakaan ei ole sossukyylien syytä
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Niin siis Huppe on näköjään menossa Samuille 150thb huonoon bungalowiin kun taas nimim. Naguaal saattaa hyvinkin mennä Lassen kirjoituksen innoittamana Khon Kaeniin. Vai eikö Khon Kaenissa ole bungaloweja? :-D
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Eikä tarvi mennä risumajaan, Chiang Maissa hotellitarjous Thapae Roadilla oli 3000B/kk. (En muista nimeä nyt). Mjip oli joskus kauan sitten ollut hotellissa, eikä hirveästi kyllä kehunut :P
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Avatar
Kaahari
Master Trucker
Viestit: 1934
Liittynyt: 20.9.2004 20:52
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Kaahari »

Olis kiva nähdä ketä on pärjännyt koko loman (3kk tai enemmän) etukäteen suunnitellulla kovan linjan säästö budjetilla :roll: , ennenkin niitä täällä nähnyt :shock: ?
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Kaahari kirjoitti:Olis kiva nähdä ketä on pärjännyt koko loman (3kk tai enemmän) etukäteen suunnitellulla kovan linjan säästö budjetilla.
Paljos on kovan linjan säästöbudjetti / päivä?
MauKhang kirjoitti:Samoin 150 thb bungalow on sama kuin asuisi saman tien rannalla. Säästyisi tuo 150 thb johonkin tärkeämpään. Saisihan sillä kaupasta muutaman bissen lisää niin nukuttaisi paremmin.
Kyllä 2x150 thb hinnalla ihan kohtuu hyvän bungalowin saa omalla suihkulla+vessalla+tuulettimella. Ainakin minä olen saanut ja useasti. Voin heittää videoitakin 300 thb bungaloweista jos mietityttää minkä tasoisia ne on. Nythän kyse oli paiväbudjetista ja kun 2 hlö on samassa bungalowissa niin voidaan jakaa paiväbudjetti bungalowin kohdalla puoliksi, kuten myös esim. mopon vuokrahinta.
Avatar
konjami
Kannattajajäsen
Viestit: 1871
Liittynyt: 16.4.2006 17:37

Viesti Kirjoittaja konjami »

Kyllä 2x150 thb hinnalla ihan kohtuu hyvän bungalowin saa omalla suihkulla+vessalla+tuulettimella. Ainakin minä olen saanut ja useasti. Voin heittää videoitakin 300 thb bungaloweista jos mietityttää minkä tasoisia ne on. Nythän kyse oli paiväbudjetista ja kun 2 hlö on samassa bungalowissa niin voidaan jakaa paiväbudjetti bungalowin kohdalla puoliksi, kuten myös esim. mopon vuokrahinta.
Meinasitko lähteä Naguaalin kanssa? Hän kun ei kertonut kaverista mitään. :-D
Pisuaarin huuhtelu on tekniikkalaji
simeoni
Mr. Rock n' Roll Detective
Viestit: 262
Liittynyt: 8.11.2004 10:44
Paikkakunta: South-Suomi

Re: Budjettia budjettia

Viesti Kirjoittaja simeoni »

Naguaal kirjoitti:itse ajattelin 20€ euroa päiväbudjetilla elellä. lähtö joulukuussa kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän että massit riittää jos tykkää bungaloweista! :D
Tuolla budjetilla sitä lystiä riittää :shock:
Anna mennä,tee se...
Avatar
Sifu
MDMC
Viestit: 1003
Liittynyt: 25.12.2003 15:34
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Sifu »

Kaahari kirjoitti:Olis kiva nähdä ketä on pärjännyt koko loman (3kk tai enemmän) etukäteen suunnitellulla kovan linjan säästö budjetilla :roll: , ennenkin niitä täällä nähnyt :shock: ?
5kk tänä vuonna Thaimaassa ja kaikennäköiset suunnitelmat kusivat pahasti. Yhdessä vaiheessa ajattelin, että toi 20 euroa päivässä riittää.(ei sisältänyt majoitusta) Mun mielipide on, että "kuppiveikot" ei pärjää, mutta raittiit reppureissaajat pärjää ihan hyvin.

Mulla ton 5kk reissun menot olivat 11000 euroa. Jossain vaiheessa epäilin kortin kopioimista ja siitä jotain myös foorumiin kirjoitinkin. Mutta samat kortit edelleen käytössä, eikä latiakaan ole hävinnyt tililtä. Lokakuussa takas noin 1,5 vuoden turneelle ja taas yritän uskotella itselleni jotain 20 euron päivä kulutusta. :P :P :shock: :oops:
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

konjami kirjoitti: Meinasitko lähteä Naguaalin kanssa? Hän kun ei kertonut kaverista mitään. :-D
En, eihän kirjotukseni liittynyt siihen mitenkään.
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Budjettia budjettia

Viesti Kirjoittaja Ariva »

Naguaal kirjoitti:itse ajattelin 20€ euroa päiväbudjetilla elellä. lähtö joulukuussa kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän että massit riittää jos tykkää bungaloweista! :D
Kyllähän tollakin pärjää mutta onko se mielekästä onkin taas eriasia. No riippuu tietysti siitä millaisesta lomasta pitää. Itsellä paloi thaimaassa sellainen ~1100e/kk vaikka kämppä ja safka oli koululla ilmaista.
Avatar
SiamHouse
Thai-Shop
Viestit: 2143
Liittynyt: 23.12.2003 11:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Budjettia budjettia

Viesti Kirjoittaja SiamHouse »

Ariva kirjoitti:
Naguaal kirjoitti:itse ajattelin 20€ euroa päiväbudjetilla elellä. lähtö joulukuussa kolmeksi kuukaudeksi. Tiedän että massit riittää jos tykkää bungaloweista! :D
Kyllähän tollakin pärjää mutta onko se mielekästä onkin taas eriasia. No riippuu tietysti siitä millaisesta lomasta pitää.
Voi olla kolme kuukautta aika masentavaa. Tai sitten kuukauden päästä on rahat loppu. Itse kenties jättäisin reissun väliin, jos tuolla rahalla pitäis olla paratiisissa.
Ex-riisikauppias
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Pitäisi onnistua jos menee munkiksi ja mietiskelee kaikenlaista kolmen kuukauden ajan. Jotkuthan sitäkin tekee.
sam-
Viestit: 1656
Liittynyt: 25.8.2004 19:37

Joopa joo

Viesti Kirjoittaja sam- »

Tuohan tekee 600 € / kk! Suurin osa thaikku-duunareistahan olisi riemuissaan noin ruhtinaallisista tuloista, jopa puolestakin!
Suosittelen 50% jättämistä kotiin rahavarojen hukkaamisriskin minimoimiseksi sekä aitoon thaimaalaiseen elämänmenoon tutustumiseksi O:)
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Joopa joo

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

sam- kirjoitti:Tuohan tekee 600 € / kk! Suurin osa thaikku-duunareistahan olisi riemuissaan noin ruhtinaallisista tuloista, jopa puolestakin!
Suosittelen 50% jättämistä kotiin rahavarojen hukkaamisriskin minimoimiseksi sekä aitoon thaimaalaiseen elämänmenoon tutustumiseksi O:)
Tottahan tuo onkin että Thaikuille tuo on iso raha/kuukausi (siis hyvin monelle thaikulle), mutta onnistuuko samantapainen elämä Suomalaiselta.
Thaikuilla on jo kattopäällä ei tarvi hotellia hommata, syövät ainoastaan thaikkuruokaa, eivät matkustele, eivät osta matkamuistoja jne... lista on pitkä mikä erottaa thaikun ja frangin.

Ite en lähtisi tuollaisella budjetilla noin pitkäksi ajaksi!!!
needled
Viestit: 48
Liittynyt: 14.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja needled »

Jää kotiin.Itse lähden jouluna kahdeksi kuukaudeksi ja käyttö rahat
noin 5000e ja mietityttää että riittääkö.
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Mikäs teitä pojat vaivaa?

Ilman viinaa, halvassa majoitukssessa, suurin piirtein samassa paikassa, ilman retkiä, länkkäriruoikaa, lehtiä. TV:tä, tietokonetta ja elämää, 20 eurolla päivä tulee hyvin toimeen.

Mutta ei sitten juuri muuta. :lol:
Skål, kosmonauter!
Vastaa Viestiin