Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Mai Thai
Viestit: 12
Liittynyt: 28.3.2005 23:50

Viesti Kirjoittaja Mai Thai »

1. Ei ehtinyt kauan muhia, kun ukko 31.12.2002 ilmoitti ostaneensa lentoliput Bangkokiin huhtikuuksi (syntymäpäivälahja :D

2. kts. edellinen

3. Kuumaa ja kosteaa, ihania maisemia taksin ikkunasta ja outoja lasten kuljetustapoja välillä Bangkok-Pattaya. Mihin mut on oikein tuotu?

4. Kauheesti ei harmittanut eka kerralla. Jäi kuitenkin fiilis, että pitäis pästä katsomaan Thaimaasta joku muukin paikka.

5. Aikaa toiselle matkalle pääsyyn kului n. 2 v 8 kk
The man
Viestit: 498
Liittynyt: 14.1.2004 22:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja The man »

1. viikon verran tuli pähkäiltyä 2003 mennäkö Brasiliaan vai Thaimaahan.

2. Sisko oli käynyt edellisvuonna ja kehui maasta taivaaseen. Netistä ja matkatoimistojen luetteloista saadun tiedon mukaan vaaka kallistui selkeästi
Thaimaan puoleen. Halpa maa, turvallinen (vrt. Brasilia) ja lämmin ja aurinkoinen.

3. Lämpöseinä, joka tuli vastaan Phuketin lentoaseman ovesta ulostauduttua :-D ja matkalla hotellille upeat vehreät maisemat. outo haju Patongilla.

4. V*****i lähteä pois kahden viikon jälkeen. omituinen ahdistunut olo viimeisenä ja sitä edeltävänä päivänä, kun tiesi että kohta tää loppuu ja paluu arkeen on tosiasia
:cry:

5. Jo viikon phuketissa oltuamme päätimme emännän kanssa, että tänne tullaan ensi joulukuussa uudelleen. Ja näin tapahtui ja tällä kertaa loman pituus 1 kk :lol: ...tosin muutama päivä siitä nipistettiin väkisin pois pakkoevakuoinnilla 29.12.2004.

Seuraava loma taas Joulukuun alusta ja toiveissa 4 - 6 viikkoa 8) Kohteina Bkk - Phuket - Pattaya
rattus
Viestit: 27
Liittynyt: 21.12.2003 15:10
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja rattus »

1.Eipä se juuri muhinu mielessä, koska ensimmäisen kerran suunnistin Thaimaahan porukoitten kanssa, joten se oli "vain" tällainen "tavallinen loma, tosin siitä muhi jotain paljon isompaa.

2.Enpä tiedä miks porukat valitsi Thaimaan, kai kanaria alko kyllästyttää? :roll:

3.Kuin iskis märällä rätillä päin naamaa...

4.Ai että harmittiko? Tuntemukset oli paniikin omasia kun ties että lähtö sohjolaan lähesti.

5.Reilu kaks vuotta, tosin nyt tahti kiihtyy, seuraava reissu tulevana kesänä.
...paljon?
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

1. Thaimaan matka tuli tilattua itseasiassa vahingossa, koska halusin lähtee kaveriporukan kanssa jouluksi lämpimään ja kysyin matkatoimistolta, että olisiko paikkoja 4 hengelle phukettiin ja onneksi oli :wink:

2. Kaikki tutut olivat kehuneet Thaimaata, edullisuus mitä olin kuullut sekä myös se kattava taianomaisuus :D

3. Oli upeeta tulla lentokentältä ovesta ulos kun lämminpuhallus vastaanotti ensikertalaisen, hotelli loistava (elämäni ainut kerta kun olen ollut koko hotellin ensimmäinen asiakas nasta fiilis kaikki uutta) eikä se saippuapesukaan huono kokemus ollut :-D

4. V....TI, PISTE

5. 2.5 kuukautta.
Avatar
turisti
Viestit: 38
Liittynyt: 10.3.2005 22:38

Viesti Kirjoittaja turisti »

1. Oikeastaan piti päästä jonnekkin Aasian mystisiin kohteisiin, itse asiassa ensin menin Singaporeen kun kuvitteli sen sellaiseksi Aasian sulatusuuniksi, mutta paljastui liian kliiniseksi mestaksi.

2. Sitten sain ajatuksen lähtee Thaimaahan sieltä. Enpä paljoa lukenut ennakko tietoja.

3. Aluksi mielikuva oli että onpa kamala huijarimesta. Phuket megakallis ja ladyboyt tosi kivoja. Silloin oli joulu ja paikat täysiä. vasta bangkokissa meno alkoi menetellä.

4. missasin lennot ja sain sakkoja 5000b kun oleskelin liian pitkään.

5. Ei ikinä takaisin ainakaan entisen ahneen bitchin kynsiin.
Kaide
Viestit: 3
Liittynyt: 24.1.2005 10:39

Viesti Kirjoittaja Kaide »

1. Muutaman päivän sitä tuli mietittyä.

2. Kaikki ovat Thaimaata kehuneet, joten pitihän se käydä tarkistamassa. Mutsi oli käynyt pattiksella pari kk aikaisemmin ja sano miettivänsä että menee uudestaan Thaimaahan. Ihmettelin miksi, itse en samassa maassa montaa kertaa lomaile....

3. Kuumuus.

4. Harmitti, masensi...

5. Pari päivää sitten tulin ekalta reissulta, joulukuussa ajattelin lähteä uudestaan. :)
Avatar
sirkia
Viestit: 665
Liittynyt: 11.11.2004 9:58
Paikkakunta: Stadi

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja sirkia »

Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
Itse asiassa aika vähän. Kiire oli päästä lämpimään sekä erillaiseen kultturiin.
No paljon ei kaukomatkoja ollut tarjollakaan, kun oli loppuun myyty.
Kariabialle päin matkat oli myyty loppuun ja Aasiasta Thaimaa teki suurimman vaikutuksen.
[/quote]
Lasse kirjoitti:
2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

Ehkäpä ne hienot rantakuvat,
Eivät muuten tuottaneet pettymystä.
Kyseessä oli nk. yhsitelmämatka ja samalla näki Bangkokinkin =)
Lasse kirjoitti:
3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
-Lämmin aalto kun nousi pois koneesta.
-Bangkokin ruuhkat ja erillaisuuksien kaupunki.
-Hotellille saapumien yhteydessä henkilökunnan ystävällisyys ja hymyily.
-Melko pian hotellille saapumisen jälkeen tuli käytyä syömässä ja hyvä -ruoka hämmästytti todella.
Lasse kirjoitti:
4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Jossakin määrin kyllä. Mutta kaikki loppuu aikanaan ja tuli päätettyä, että täällä käydään vielä uudestaan.
Lasse kirjoitti:
5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Menihän siihen 2 vuotta ennenkuin tuli käytä seuraavalla matkalla.
Välillä tuli perheenlisäystä.
Ensimmäinen oli tosin mukana jo ekalla matkalla vaimon vatsassa ;)

// Stefu
Avatar
Honda Wave
Päiväkahvittelija
Viestit: 1494
Liittynyt: 22.3.2004 21:55
Paikkakunta: FASTEN SEAT BELT WHILE SEATED
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Honda Wave »

1. Kuukauden

2. Iltalehdestä luettu juttu :P

3. Lentoaseman pihalla oli lämmintä ja aurinkomatkojen bussi oli hiton kylmä, harmitti kun ehdin vaihtaa koneessa t-paidan päälle.

4. Harmitti lähteä ja olin varma että tulen takaisin.

5. Toiselle matkalla pääsin seuraavana talvena ja se olikin jo omatoimimatka ja 2 kuukautta.
95% valmistautuminen on 50% suoritus. Älkää tehkö itsestänne pieniä.
Avatar
kalle
Viestit: 694
Liittynyt: 7.2.2005 13:58
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kalle »

1. Jokunen viikko

2. Tuttu matkatoimistovirkailija sanoi "menet nyt vaan tonne Phukettiin Patongille, viihdyt varmasti"

3. Lämpö ja täysin erilaista, mitä olin Euroopassa nähnyt.

4. Ainahan se harmittaa kun loma loppuu.

5.Vähän reilu vuotta heinäkuussa seuraavan kerran.
natalie
Viestit: 19
Liittynyt: 12.11.2004 19:50
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja natalie »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
# minä olin heti valmis varaamaan mutta vanhemmat vielä miettivät lopullista maakohdetta.

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
# halpuus, eksottisuus, lämpö, pitkä lentomatka(+), ihmiset, luonto, kulttuuri....

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
# heti ulos tultuamme posket menivät täysin punaisiksi tuosta kuumuudesta ja ilma oli minusta aivan fantastinen, juuri minulle luotu. lentokentällä oli monia thaimaalaisia viittomassa meille reittiä bussiin. matkalla Bangkokin keskustassa näkyvät olivat todella ihania. toisella puolella vähän paremmanlaista kaupunkia ja toisella vähän köyhempää. autoteitä koristivat ihanat kukkakoristukset ja reunakivet. taksit olivat ymös upean värisiä.

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
# todellakin! surullinen olo, ja tuntui että voisi itekä kaipuutta thaimaaseen sitten kun loma on ohi. tuntui että haluan salamana takaisin ja muuttaa joskus Thaimaaseen.

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
# en ole vielä tehnyt toista matkaa, mutta suunnitelmissa olisi vasta 4 vuoden päästä. jos silloinkaan.
Avatar
markus7
Viestit: 1175
Liittynyt: 22.10.2005 19:07

ensimmäinen matka

Viesti Kirjoittaja markus7 »

1.noin kahdeksan vuotta.aina siirtyi ja siirtyi
2.olin käynyt tarpeeksi välimerta ja kanariaa.tietysti naiset kiinnosti
1999-2000 tein sitten millenium matkan.
3.olin yksin matkalla .en meinannut löytää oikeaa bussia.muut odottivat kauan .mut kun pääsin pattayan yöelämään totesin tää paikka on mua varten.
4.ei koska tiesin että palaan kevättalvella takaisin.
5.kotona alkoi heti "koti-ikävä"oli pakko päästä kolmen viikon kuluttua aurinkomatkojen viimehetken alematkalla MountainBeach hotelliin.siitä se sitten alkoi matkoja tehty 15.Pattayan lisäksi vierailtu esim.Bangkok.Korat.Nakhon Sawan....
rommikolaa
Viestit: 10
Liittynyt: 15.11.2012 22:42

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja rommikolaa »

1. n. 1vuosi satunnaisesti mielessä-

2. Pattayan maine

3. Lämmin henkäys, taksi alle ja joku kauppa mikä myi alkoholoa

4. Ei harmittanut, mutta kotiin lähtö harmitti

5. 6kk
Avatar
latecafee
Viestit: 82
Liittynyt: 15.11.2011 13:18
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja latecafee »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
-Noin 2-3kk ennen lippujen varaamista

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
Kaverien ylistys, netistä katsotut kuvat ja videot

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
En muista juurikaan, saavuimme noin 23.00. Ensinmäinen Changi ennen unia, 55asteen lämpötilaero silloiseen tammikuiseen Suomeen, suuttunut rapu minkä talloin rannalla ja hetken päästä juoksin karkuun.

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Kun loma veti viimesiään oli ihan ok. Kun paluu kotiin niin järkyttävä masennus, työt ei luistanut 2kuukauteen. Kattelin vaan matkoja ja kuvia reissusta. Takasin, heti!

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Ostin liput viikko kotiin palattuani. Töistä tuli lomat palo lepo tyyppinen ratkaisu juuri ennen reissua. Taas kerran olin murtunut ja jouduin odottamaan seuraavaan talveen. 22päivää seuraavana talvena. Tänätalvena taas melkein 4vk.
Talvi lämmössä!
2010-2011: Phuket,Phiphi,Krabi,Raya
2011-2012: Bangkok,Phuket,Phiphi,Krabi,Pattaya
2012-2013: Phuket,Krabi,Bangkok
2013-2014: Phuket
Avatar
Jäämeri
Thaivaltaja
Viestit: 378
Liittynyt: 17.7.2011 15:07
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Jäämeri »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

- useampia kuukausia, ehkä lähelle vuoden

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

- lämpö, aurinko, muitten suositukset

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

- lämpö ja maisemat

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?

- olisi pitempäänkin viihtynyt ja tuntui siltä että tulen Thaivaaseen uudestaankin

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?

- vuoden päivät,seuraavaan talveen
https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked.

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana

Somehow, Satan got behind me
meitsi123
Viestit: 322
Liittynyt: 25.12.2011 23:28

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja meitsi123 »

Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

-Kyllä kai siinä pari vuotta meni ihmetellessä

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

-Muilta kuulemat jutut, aurinko, lämpö, edullisuus.

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

-Se kostea fiilis kun astu kentältä ulos...Pattayalle päästyä silmät kuin tunturipöllöllä ja innostunut olo kuin pikkupojalla lelukaupassa

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?

-Harmitti oli lievä ilmaisu...v*****i. Epäuskonen fiilis oli siitä miten nopeasti pari viikkoa meni.

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?

-Puolisen vuotta. 3 kuukautta ekan jälkeen varasin toisen.
Voisko joku muu tehdä sen...
Avatar
hihhih
Viestit: 556
Liittynyt: 27.12.2004 14:41
Paikkakunta: Chiang Mai
Viesti:

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja hihhih »

Eipa tama ollut koskaan osunut silmiin aiemmin, kokeillaan...
Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
Alle 24h. Olin ollut kolmisen viikkoa odottamassa standby lahtoa Mexico/Mazatlan
syvanmeren kalastusreissulle josta koyhtyisin vain lentoliput. Valmiiksi pakattu
matkalaukku kerasi polya eteisessa.
Homma kusaisi sitten lopulta ja duunissa, kun sinne hanta koipien valissa saavuin
(24h aiemmin oli liput koko poppoolle jo ostettu eli mainostin homman olevan paketissa)
pomo vinkkasi jonkun Aurinkomatkojen "viime hetken www sivut", etta <lahde nyt helkkari jonnekin>.

Phuket. Selvisi etta on Thaimaassa ja matkalipun oston (toimistolta) jalkeen kotona
iltamyohaan tsekkasin missa pirussa se Thaimaa on.

Olin erittain tyytyvainen etta oli aikalailla toisella puolella palloa kuin Mazatlan.
Reilut 24h myohemmin, olikohan 23:50, irtosi Finskin kone kentalta ja matka (2vkoa) alkoi.
Lasse kirjoitti:2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
Em. syyt. Eli ihan minne vain. Bonuksena etta mahdollisimman kauas
paikasta joka tuotti ison patin otsaan.
Lasse kirjoitti:3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
Lampoaalto toki, joka iski koneen ovella. No, aika lailla samanlaista oli
tulla tuubista ulos Kreikan saarilla aikaisemmin. Hotellin respan vastaanotto,
Suomessa ei oikein ikenet levia samanlaiseen hymyyn... heh. Ehka se oli
irvistys koska olin karannut charter katraasta kentalla ja otin taksin
majoitteeseen, saavuin melk. tunnin etuajassa ja ei ne siella
oikein tajunneet miksi oli jo paikalla kun se tarkein, Voucher, on viela
siella bussissa. Ekat kaljat Thaimaassa ehdin ottaa ennenkuin
matkaemo saapui haukkumaan minut.
Lasse kirjoitti:4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Viimeiset paivat meni... vahan niinkuin viimeista paivaa. Ei oikeastaan. Jossain vaiheessa hieman jumituin Chalongin puolelle, kalastuscharteria ja porukkaan tutustumista siella. Kata/Karon/Patong jaivat vahan niinkuin pintaliitodiskoiksi mutta tuo itareuna aiheutti varmuuden etta takaisin tullaan. Joten muutama pv ennen lentoa olin jo rakentelemassa tulevia kuvioita mielessani.
Lasse kirjoitti:5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Olisikohan ollut toukokuun viimeinen 2005 kun Phuketin reissu paattyi. Takaisin Aasiaan tulin noin 1.10.2005 ja silta reissulta takaisin Suomeen puoli vuotta myohemmin. Suomessa seitseman viikkoa ja KOLMAS reissu alkoi. Kuinka pitkaan, hieman viela hakusessa mutta saattaapi tovi venahtaa.

/Harri
ollit
Papa Pumpui
Viestit: 12640
Liittynyt: 16.12.2007 13:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja ollit »

1. Ekan kerran menin Bangkokiin 1975 ja kävin sieltä yhden yön reissulla Pattayalla, mutta tätä reissua en pidä ensimmäisenä Thaimaan reissunani (vaikka se sitä virallisesti onkin, mutta se oli vähän sellainen harjoittelumatka).
Ensimmäisenä reissunani minä pidän vuonna 1989 tekemääni matkaa Pattayalle, varmaan siitä syystä, että silloin jäi Kanariat ja alkoi suht säännöllinen reissailu Thaimaahan.
2. Tuttuja kavereita Lappeenrannasta kävi jo muutama vuosi aiemmin Pattayalla ja heidän kertomukset vakuutti minut paikan hyvyydestä. Sitten 2 työkaveriani varasi matkan ja minä sitten kolmannen työkaverin kanssa varattiin perässä.
3. Ihan ekana hämmästytti kuumuus. Bussimatkalla hotellille Singhan maku (ajateltiin, että kyllä tähän parissa viikossa tottuu, ei tottunut) ja WC:n pienuus ja paikan päällä Marine barin meininki.
4. Kyllä harmitti kotiin lähtö, mutta se kipinä Pattayalle paluusta jäi kytemään.
5. Vuoden päästä palasin yhden eka reissulla olleen kaverin kanssa.
Taidan olla humalassa, kun en muista edes juoneeni ?
Markki
Viestit: 7590
Liittynyt: 9.10.2004 22:22

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Markki »

Tämä on loistoketju, ei voi olla totta miten tuon ensimmäisen reissun parhaat palat on väin jäänyt jopa uniin...
Lasse kirjoitti:1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?!

Pari kuukautta. Olin oikeasti miettimässä ensimmäistä omaa reissua jonnekkin pitemmällä jo Torrelominos jne oli mielessä. Duunikaveri(nainen) sanoi, että oletko nyt ihan varma, sun luonteella tollainen reissu olisi varmastikkin tylsä, kokeile jotain parempaa, jossa voit sukeltaa ja tehdä muita asioita, joista olet haaveillut. Aloin etsimään sitten diving paikkoja ja RayaDivers iski silmään Thaimaan Phuketissa
Lasse kirjoitti:2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?!
Juurikin duunikaverin suosittelu ja netistä katsomani sukelluskuvat... laskuvarjolla oli jo pomppailtu, nyt piti päästä meren alle!
Lasse kirjoitti:3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
No se, että järkkäilin "järkimiehenä" liput itse,eli lennot oli Finskillä Bangkokkiin... ja joo, ensimmäisen reissu ikinä yksin... vain pelimatkoja salibandymatseihin jengin kanssa ja joku Jenkkilän reissu aikaisemmin... varasin siis lennot vain Helsinki-Bangkok. Sitten Bangkokissa vasta kyselin, että "I want to go to Phuket" :D ... Eli eikun varaamaan lentoa... en edes muista lentoyhtiötä, mutta sen muistan, kun menin joutoaikana liukuoville Don Muangilla ja se lehmän henkäys iski hien päälle... huhhuh. Ja se, kun sen lehmänhenkäyksen johdosta hikisenä roudasin siinä Don Muangin hikiputkessa(International/Domestic)matkalaukkuja... vieressä puuskutti wanha rouva ja se saakelin "golf-car" ajuri pysähtyi ja näytti, että hyppää kyytin ja minä sitten hyppäsin ja se wanha mummeli vain katseli perään...
Nämä ensimmäiset muistokuvat ei sentään mahdu tuohon tuntiin, mutta ne vain on mielissä...
Eli kun lopulta Phukettiin, olin varannut haun hotelliini, ja toki oli minivan, jossa olin ainoa asiakas ja lentokentällä oli vastassa jamppa kyltillä Mr. XXXXXXX...
Eikös siellä ollut pakussa kuski ja hotellin respasta tytteli, joka tarjosi hetken ajon jälkeen keksiä ja toki otin. Ja kyllä vain alkoi hävettämään, kun hän sanoi, että pikkuleivät oli oikeastaan orpokodin lapsille, joita hän käy joka ilta tapaamassa ja viemässä, mutta hän ajatteli, että saattaisin olla pitkän lennon jälkeen nälkäinen... Narskutin sitten pikkuleivän aika vaimeasti nassuuni...
No, sitten auto pysähtyi hotellille ja en edes nyt muista/tiedä, mikä oli hotellin nimi. Kuitti on hukkunut... Sen vain muistan, kun hikisenä posautin suihkuun ja menin n, kello 23 ulos, samantien vastaan tuli jamppa, joka tarttui kouraani ja sanoi" Hello my friend, come to see my store" :D. Eli siellä sitä räätälin liikkeessä oltiin samantien! :-D
Uhhuh, siinä on nuo ekojen tuntien tapahtumat, sisältäen vähän enemmän, mutta aika hauskaa, noi oikeasti pyörii vieläkin päässä, reilu 10v jälkeen.
Lasse kirjoitti:4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
No vitutti on oikea termi, reilu 3 viikkoa oli eka reissu, tapahtui ja paljon... Phuketista en olisi tahtonut lähteä ikinä pois, mutta pakkohan se oli. Phuket on kaikkine kokemuksineen edelleen se paras paikka ikinä maailmassa, tuskinpa ilman tuota reissua olisin Thaimaan koukkuun jäänyt... Toki varasin lennot Phuket-Bangkok jo Suomesta ja ajattelin, että kaikki okkei... En sitten osannut peräkammarin maalaisjunttina lukea isolla printattua, että lento pitää varmistaa, eli Phuketin kentälle kun menin ei ollutkaan lentoa, joten olisin myöhästynyt myös Finskin lennolta Suomeen.
No, siinä kun tuskailin, tulikin tarjous, että about samalla hinnalla saisin business-luokan lennon Phuket-Bangkok ja toki siihen tartuin. Kaikki olisi ollut ok, mutta kun viereen sitten istui ehta aito homo, joka koetti iskeä minua esitellen omaisuuttaan ja muita etuuksia, lento olikin aika tuskaa... Jos olisin homo, olisin siis rikas mies nyt... No joo, eli tässä ollaan! :-D
Lasse kirjoitti:5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Vajaa vuosi meni ja herra Patong olikin seuraava kohde ja tauti vain levisi ja leviää :smt006
Avatar
j@@
xX kaukopartio Xx
Viestit: 643
Liittynyt: 11.6.2008 19:57

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja j@@ »

1. N.10vuotta :D
2.Kaveri syntynyt Thaimaassa, Lämpö, Kuvat joita olin nähnyt Thaimaasta..Turkoosinvärinen vesi yms.
3.Myöhään illalla ajettiin lentokentältä, kaverin sukulaisten asunnolle. Nenä autonlasissa kiinni tähyilin betoniviidakkoa ja valtavia mainostauluja. Ensimmäisen yön nukuin kovalla patjalla tuulettimen alla.
4.Ei harmittanut! Olin matkan aikana jo päättänyt että kotiin päästyä ostan heti uudet lentoliput. :)
5. 2kk päästä lähdin yksin takaisin.
-Elämä on seikkailu, halusit tai et
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

Vuosien ajan kävi usein mielessä muttei opiskeluaikoina ollut rahaa.

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

Halvat hinnat, lämmin ilmasto ja ne naiset tottakai :lol:

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

Lentokentältä ulos tullessa tuntuu kuin olisi tullut seinä vastaan, todella kuuma, paksu ja saasteinen ilma. Omituiset hajut ja katujen likaisuus ahdisti. Ei tod. mitään rakkautta ensi silmäyksellä.

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?

Loppujen lopuksi ekan viikon jälkeen viikonloppureissu Pattikselle venyi loppulomaksi.
Ihastuin siellä yhteen muijaan jonka kanssa hengailin loppu loman ja kyllähän se masensi lähteä kotiin
todella paljon. Uusi reissu oli jo heti mielessä.

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?

Toinen kuukauden mittainen reissu tuli heitettyä jo reilun 2kk kuluttua, kolmas pidempi reissu (7kk) 7kk kuluttua siitä ja kolmen kuukauden jälkeen taas uudestaan tänne ja ei huvittanutkaan enää lähteä Suomeen ja tällä reissulla edelleen :lol:
pekka2409
Viestit: 96
Liittynyt: 4.11.2007 15:03
Paikkakunta: Suomi

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja pekka2409 »

1 Kesä -88 työkaverit tilasivat liput.Marraskuus-88 mentii,ja helmikuu-89 takas.

2 Kaverien puheet.

3 Uskomaton kuumuus ja lämpö kun tultiin lentoasemalta ulos.

4 Kyllä harmitti ja vitutti.

5 -90 Tammikuu.
Avatar
gavdos
Viestit: 116
Liittynyt: 7.10.2012 12:41
Paikkakunta: Hua Hin

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja gavdos »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?

Tunnin. Tai pikemminkin niin, että mies antoi tunnin miettimisaikaa, että ostaako Hulluilta päiviltä halvat lennot Bangkokiin vai ei. Loppujen lopuksi reissusta tuli meidän häämatka :)

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?

Miehen päätös, Thaimaa-hullu kun oli jo silloin. Päätin lähteä, koska en ollut ennemin ollut.

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?

Järjetön ruuhka. Satoi kaatamalla (oli lokakuun loppu). Pakokaasu haisi, liikenne täysin kaaos. Väsytti. Mietin, että mitähän tästäkin tulee. Mies oli kuitenkin yllätykseksi vaihtanut alun perin suunnittelemamme halpis-hotellin Royal Orchid Sheraton -hotellin Premium-huoneeseen, mikä nosti fiilikset aika kivasti :wink:

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Harmitti! 3 viikkoa reissussa: Bangkok, Chiang Mai ja Samui. Jäin kaipaamaan!

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?

Liian pitkään! Pari vuotta about.
Eihän kukaan tänne jää. Jeesus, Kekkonen, Matti Pellonpää.
luxman
Viestit: 51
Liittynyt: 2.1.2012 14:18

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja luxman »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
Monta vuotta olin halunnut käydä Thaimaassa mutta yksin ei uskaltanut lähteä, kaveri kysyi lähdetäänkö ja miettimiseen meni ~1s.
2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
Sää,ruoka,naiset,maisemat
3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
Kuumuus iski heti tuubissa Phuketissa, mielenkiintoisen näköinen dösä millä mentiin hotellille
4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
Harmitti sen verran, että revin paluulipun ja jatkoin matkaa vielä pari viikkoa
5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
Ensimmäiseltä matkalta palasin joulukuun lopussa ja seuraavan tein ~9pv. Suomeen paluun jälkeen
Batok

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Batok »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
- jonkun viikon

2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
-halu suorittaa sukelluksen peruskurssi ja itämainen eksotiikka.

3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
-hiostava lämpöaalto ulos tullessa, ja taksimatka kentältä keskustaan. Kyyti oli tilattu ennakkoon ja autoa ajoi mukava naiskuljettaja.

4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
-no ei oiken harmittanut kun tiesin jo sillon että palaan mahdollisimman pian takaisin.

5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
-noin 4 kuukautta
Kollikatti

Re: Ensimmäinen Thaimaan matkasi

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

1. Miten kauan ajatus Thaimaan matkasta muhi mielessäsi ennen kuin varasit ensimmäisen Thaimaan matkasi?
- Ei ollut muhinut sekuntiakaan. Hyvä, että tiesin koko maan olemassaolosta. Kaveri kysyi lähdenkö reissulle, kun oli heidän porukasta (noin 20 henk.) yksi urho peruuttanut.
Kysyin ensin työnantajalta sopiiko parinviikon loma joulun alla. Se sopi.
Ennen reissua sitten piti netistä vähän katella minne sitä oikeen ollaan menossa, kun matkakohteen ollessa Pattaya josta olin kyllä kuullut jotakin tarinoita. 8)
2. Mitkä asiat vaikutti Thaimaan valintaan?
- Eivät mitkään. Tosiaan kaverin yllyttämänä ex tempore reissuun. En ollut valitsemassa minkään vaihtoehdon välillä enkä lähdössä mihinkään.
3. Ensimmäisten tuntien muistikuvat Thaimaasta?
- Aurinkomatkojen paketti lasketui joulukuussa vuonna 2000 Dubain kautta U-Tapaon kentälle missä bussi odotti.
Sieltä kurkki ikkunasta ulos eikä oikein mitään muistikuvaa vielä tästä.
Sitten hotelliin Grand Chalet Wing & Bungalows http://www.aurinkomatkat.fi/thaimaa/pat ... -bungalows
Pari kaveria vaihtoi shortsit ja sandaalit jo U-Tapaon kentällä ja lähtivät sandaalit sauhuten kylille.
Minä huonetoverin kanssa otettiin vähän rauhallisemmin. Ensimmäinen Thai-olut korkattiin minibaarista.
En kyllä enää muista, mutta oletan sen olleen Singhaa.
Vaatteet vaihdettuamme vein rahani (US Dollars) ja passini safetyboksiin respaan.
Vaihdoin myös taaloja bahteiksi.
Sitten käveltyämme Jomtienin rannalle piti päättää kumpaan suuntaan lähdetään. Missä Pattaya?
Kaverini oli sitä mieltä, että oikealle (hän oli oikeassa). Lähdettiin kuitenkin minun vaistolla vasemmalle ja päädyttiin Soi Welcome Jomtienille.

Siellä ensimmäinen ilta/yö sitten vierähtikin mukavasti.

Ensimmäisten tuntien muistikuvat maasta, kun käveltiin rantaan ja istuttiin ensimmäiseen baariin koskaan Thaimaassa eli siihen Grand Jomtien Hotellin pyöreään baariin rantakadulla.
Tilasin ensimmäisen olueni Thaimaassa joka mulle tarjoiltiin kauniin naisen hymyn kera ja se meren suolainen ja kostea tuoksu, että katukeittiön kirpeät tuoksut.

Siinä oli kauppa vieressä josta saattoi ostaa oluet, Thaimaa-lippiksen ja Pattaya- t-paidan mukaan. :wink:
4. Harmittiko lähteä kotimatkalle ? ja mitkä oli tuntemukset kun loma veteli viimeisiään?
- Olin kuin pikkulapsi, kun loma loppui. Kiukuttelin enkä olisi halunut lähteä.
Tuolloin, jos olisi tullut joku SARS- epidemia eikä olisi päässyt lähtemään niin olisin jäänyt mielelläni.
Tämmöstä en ollut kokenut ennen missään muualla. Normaalisti parinviikon jälkeen jo mielellään palasi kotiin. Ei tällä kertaa!

Itseasiassa olin varma vain siitä ettei tämä jäänyt viimeiseksi Thaimaanmatkakseni!
5. Jos olet tehnyt ensimmäisen Thaimaan matkasi niin miten kauan meni aikaa ennen kuin pääsit toiselle Thaimaan matkalle?
- Siinä kului 10 kk kunnes vasta pääsin seuraavan kerran matkaan. :?
Vastaa Viestiin