Lomakohteiden erot Phuketissa! Karon/Kata/Patong!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Lomakohteiden erot Phuketissa! Karon/Kata/Patong!

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Samaa toistoa eestaas, lukuisia aloituksia Phuketista ja pää vaan enemmän pyörällä :) Olisi kiva jos saataisiin vertailuja ja kokemuksia selkeän otsikon alle, koko palstan ja useiden kymmenien threadien selaaminen tuntuu mielettömän työläältä ja itseasiassa olen uudelleen ihan ulalla.

Olen lueskellut paristakin eri paikasta, varmaan yhteensä 20-30kpl threadeja koskien Phukettia. Yksi selkeä yhtänäisyys löytyy: Phuket on ok valinta Thaimaan ensikertalaisille, sieltä löytyy kaunista luontoa, hyvät ilmat, rantaelämää, yöelämää, shoppailua, jokaiselle siis jotakin.

Mitkä kuitenkin ovat nämä erot kolmessa 'suosituimmassa' paikassa, eli:

Patong Beach
Kata Beach
Karon Beach

Välimatkat näiden välillä eivät ilmeisesti kauhean suuria ole ja jokaisesta pääsee kätevästi Phuket Towniin. Missä järjestyksessä paikat ovat Phuket Townista katsoen, ilmeisesti Patong lähimmäisenä, mutta kumpi seuraavana, Kata vai Karon?

Patongista olen saanut sen käsityksen että on mieletön bilemekka, öisin meteliä ja rannat aika 'etelänmaan kohteiden' kaltaisia, ei niin hyviä, paljon porukkaa ja sameampi vesi? Kuitenkin taas ostosmahdollisuuksia on siellä enemmän?

Karonin ja Katan kohdalla olen mennyt sekaisin, kumpi on se hiljainen paikka? Tuntuu että molempia hehkutellaan hieman ristiin ja rastiin ja Patong saa hieman 'lokaa niskaansa' :D Kuvittelenko vain?

Olemme alle kolmikymppinen pariskunta ja tosissaan harkitsemassa lähtöä Thaimaahan ja juurikin Phuketiin, ideana olisi vähintään 3 viikkoa olla ensimmäisellä kerralla. Ensi talveksi emme taida ehtiä, kaikki lähdöt tuntuvat varatuilta mutta sitä seuraavaan erään olisi tarkoitus ehtiä. Matkakuume on vaivannut jo viimeisen vuoden joten on aika alkaa tutkimaan vaihtoehtoja tarkasti. Meinattiin että tuossa talvella heti kun mahdollisuus tulee teemme ennakkovarauksen matkasta ettei vaan jäädä ilman :-D

Kiinnostuksemme on hieman retkiä, ehkäpä omatoimisia ja itse hankittuja sillä matkatoimistojen retkiä mainostetaan ylihinnoitetuiksi ja englanti sujuu ongelmitta. Ostokset ja vaatteiden teettäminen ovat erittäin tärkeitä kohdallamme ja niihin aiomme panostaa aika reippaasti. Auringosta ja meressä pulikoimisesta eli kaikenlaisesta rantaelämästäkin halutaan nauttia, ollaan sellaisia rusketusta pintaan-vesipetoja :wink: Yöelämässä on ihan kiva istuskella ja ihmetellä, neljän seinän sisään emme halua iltaisin lukkiutua, mutta emme käytä esim. laisinkaan alkoholia joten mitään mielettömiä bilehileitä emme varmaankaan ole :roll: :-)

Millainen mesta olisi ok tässä tapauksessa? Tuntuu että jos emme mene Patongille niin tylsistymme kuoliaaksi ja olemme jossain lapsiperheiden ja mummojen keskellä ilman hyviä shoppailumahdollisuuksia, mutta sitten taas jos menemme niin hermot palaa metelissä ja sitten se Thaimaan 'erikoisuus' katoaa jos Patong on liian etelänlomakohde-tyyppinen turistirysä. Puhukaa minut yli näistä luuloista! :lol:
Meteant, dum obient!
juhajuha
Viestit: 1287
Liittynyt: 1.3.2004 1:11
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja juhajuha »

Yksinkertaista. Otatte omatoimimatkan, eli lennot itse.
Sitten patongilta huone viikoksi ja sen jälkeen voi vaihtaa toiselle rannalle jos ei viihdy. Teidän tapauksessa aloittaisin kyllä patongin puolelta.
Ei tule turhia murheita ja varmasti viihdytte. On ehkä mahdotonta toisen sanoa mikä on hyvää jossain ja mikä ei , kun kuitenkin itse se pitää kokea. Mitä tulee ensi talveen, niin vallan hyvin sinne pääsee kun matkustaa omin päin.
Kirjoituksestasi päätellen pärjäätte vallan hyvin ilman toimistojen apua. :)
Paras matkani on aina se seuraava.
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

juhajuha kirjoitti:Yksinkertaista. Otatte omatoimimatkan, eli lennot itse.
Sitten patongilta huone viikoksi ja sen jälkeen voi vaihtaa toiselle rannalle jos ei viihdy. Teidän tapauksessa aloittaisin kyllä patongin puolelta.
Ei tule turhia murheita ja varmasti viihdytte. On ehkä mahdotonta toisen sanoa mikä on hyvää jossain ja mikä ei , kun kuitenkin itse se pitää kokea. Mitä tulee ensi talveen, niin vallan hyvin sinne pääsee kun matkustaa omin päin.
Kirjoituksestasi päätellen pärjäätte vallan hyvin ilman toimistojen apua. :)
Noh, ensi talveen ei taida lomaakaan saada noin ruhtinaallisesti kun nyt vähän myöhässä tämä tajuttiin että GOTTA GO :twisted: Pakko vaan kitkutella nyt :-)

Omatoimimatka muuten ihan ok, mutta taitaa tulla tuollainen 3vko keissi halvemmaksi ihan perinteisenä pakettimatkana? Tai ainakaan ei niin isoa eroa tule mitä tässä laskeskelin aiemmin kun lentoihinkin tuhlaantuu ihan sopiva summa. Varmaan yli 3vko matkat on sitten järkevämpi ottaakin niin että vain lennot ja itse varailee sitten hotellit netistä...

Mitä tulee noihin Patong/Kata/Karon-pohtimisiin niin olen vain tyyliä 'eiossoopäättää' ja kadun heti valintaani ja jossittelen että oliskohan se toinen ollut sittenkin parempi jos en tarkkaan tiedä paikkojen plussia ja miinuksia :lol:

Jotenkin tulee semmoinen mielikuva että jos on Patongilla niin siellä on 'kaikki se mitä tarvitsee', ainoa minkä perään muualle voisi mennä on vielä paremmat rannat ja ilmeisesti se ei kovin työlästä ole matkata 5-10min johonkin suuntaan. Toisaalta taas jaksaako joka päivä ravata paremman rannan perässä? Sitten jos taas on siellä rauhallisemmassa niin mitäs jos joutuu kokoajan menemään Patongille, joka hiton päivä kun omalla paikalla ei ole muuta tarjottavaa kuin hyvä biitsi?:smt017

Argh, vaikutan aivan vainoharhaiselta :smt100 :oops:
Meteant, dum obient!
Avatar
Mose
Baarin viisain mies
Viestit: 765
Liittynyt: 16.6.2005 7:58

Viesti Kirjoittaja Mose »

Menkää Karonille tai Katalle. Patong on sesonkina aivan täyteen ammuttu, rannat päivällä ja kadut illalla ja kulttuurishokki on pienempi Karonilla tai Katalla. Vaikka Patongilla paremmat ostosmahdollisuudet onkin, ovat suuret tavaratalot Phuket Cityssä tai sen liepeillä joten enimmät ostokset keskittyvät kuitenkin sinne.
Ei noilla kahdella muulla rannalla ikävään kuole siellä on vaan se vilske ja vilinä rauhallisempaa, mutta kuten juhajuha totesi varatkaa hotelli viikoksi ja katselkaa loppulomaksi mieleinen paikka. :-)
Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana...
Avatar
Jeppe Jääkarhu
Viestit: 86
Liittynyt: 7.1.2005 15:51

Viesti Kirjoittaja Jeppe Jääkarhu »

Itse en nähnyt patongin ostomahdollisuuksia niin paljon suurempina, että valitsisin lomarannan sen perusteella. Samoja kojuja ja samaa tavaraa. Ainoa ero, että patongilla on pieni ja kallis ostokeskus. Phuket townin kauppakeskukset ihan eri planeetalta ja niihin pääsee kaikilta rannoilta. Kata ja karon hiljaisempia rantsuja, mutta kun puhutaan pienestä, niin esim. karonin rantaa ei oikeasti viitsi edes kävellä päästä päähän. Niin iso se kummiskin on. Voisin heittää, että 3-4 kilometriä pitkä?

Yöelämää on enemmän patongilla, mutta toisaalta sinne pääsee joka ilta tuktukilla ja ei tarvitse kuitenkaan nukkua ihan biltetyksen keskellä, vaan "pääsee" pois rauhallisempaan paikkaan nukkumaan. Eli itse annan äänen katalle ja karonille. Mutta enpä olekaan hirmuinen bilehile.
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Heh :lol: Ei kyllä yhtään helpota ;) Juttelin tuossa kahden nuoren [25-30v] pariskunnan kanssa jotka ovat olleet 2vko, molemmat Patongilla ja siellä aikalaisen suositussa Grand Tropicana hotellissa ja kehuivat kovasti että oli hyvä paikka eikä sellainen kun luulen.

Heidän mielestään Karonilla ei ollut juurikaan muuta kuin kiva ranta, ja Kata taas oli jo todella 'kuollut'. Kovin ristiin menee neuvot ja ihan ymmärrettäväähän se on loppujenlopuksi, makuja on monenlaisia.

Itse olen sellainen että tykkään hotellissa uida altaalla ja kävellä siitä rannalle, kesken rantaleikkien [auringonoton/uimisen] haluan voida tallustella syömään ja kenties shoppailemaan, ja sitten taas iltapäivän koittaessa hotellille siistiytymään ja kuljeskelemaan uudestaan kaupungille, ravintoloihin ym iltaelämää silmälläpitäen. Jos olen Karonilla, riittääkö se ympäristö? Tuktukia mainostetaan että sillä vaan menoks, mutta joka päivä eestaas ravaamista sillä sitten päivin ja illoin jos rannalta on matkaa shoppailuun ja hyviin ravintoloihin, ei kuullosta kivalle :? Rahat siinä ei pitäisi kulua koska halpaa on, mutta alkaakohan välimatkat vituttaa... Tuntuu helpomalle että kaikki tarvitsemani asiat ovat käteni ulottuvilla, ja samalla sitten pelkään että yhtäkkiä se rauha kelpaisikin.

Pitäisi nähdä paikanpäällä erot Patong/Karon jotta tietäisi onko se Patong muka liian meluisa ym ja jaksaako Karonilta kokoajan vaivautua Patongille... Kata on selkeästi poissa laskuista sen ollessa myöskin 'kauimmainen paikka'. Pakettimatka aiotaan ottaa, 3vko siis samassa paikassa joten sitten ei auta itku markkinoilla. Toinen, kolmas ja neljäs ja siitä eteenpäin reissuista tullaan varmaan tekemään ihan omatoimisesti mutta mielestäni näin turvallisin aloittaa, plus tietty 3vko ajaksi todnäk edullisin vaihtoehto [Huom! Olemme 99% varmoja jotta matkoja samaan maahan tulee useampia :smt005 ]. Maaliskuun puolivälistä 2 viimeistä viikkoa ja huhtikuusta 1 viikko olisivat 'omaan mieleen'... Ilmeisesti ovat vielä sesonkiaikaa...

Olen tälläinen etukäteen murehtija ja teen tarkkoja listoja/laskelmia ym siitä mikä on itselleni paras vaihtoehto. Kolmen viikon tuhlaaminen väärässä paikassa ahdistaa niin paljon että tänä aamunakin meni 2 tuntia sängyssä pyörien ja miettien mitä vaatteita siellä teettäisi ja minne menisi ja mitä tekisi :wink: Ja ei, en omalla aikataulullani ole yhtään ajoissa näiden pohdiskelujen kanssa :oops: :P
Meteant, dum obient!
lam015
Viestit: 8
Liittynyt: 1.12.2005 13:21

Viesti Kirjoittaja lam015 »

Moi
Ehdottomasti Patongille,ei siellä käytänössä ole kuin Bangla Road,missä kovaa menoa ja löytyy erittäin rauhallisia hotelleja myös,Tropicanasta en tiedä,mutta muuten on kokemuksia useita kertoja kyseisestä paikasta,tietysti joulu,tammi,helmikuu ovat aika vilkasta,mutta sehän on vaan hyvä,käykää Jannen baarissa,siellä on hyvä palvelu,se on Patongilla
,mutta toinen myös Karonilla,hyvää ruokaa ja iloinen ilme.
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Haloo kuitenkin! Pärjäätte AIVAN varmasti omatoimimatkallakin. Kun kerran kolme viikkoa on aikaa, niin ehdottomasti lennot vaan ja hotellit paikan päältä.
:)
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Itse olin ensimmäisen thaimaan ja ainoon lippalakkimatkan Karonilla ku ei saanut hotellia Patongille, paikanpäällä sitten tuli todettua että ei hotellia muualle kuin patongille ja seuraavat kerrat (omatoimi) on sitten tullut yövyttyä Patongilla monestakin syystä. 1. ravaaminen rantojen välillä illalla ees taas ei mun makuun. 2 Karon ja Kata aivan liian rauhallisia makuuni 3. Tykkään vilinästä. Vanhempani ovat olleet Grand Tropicanassa ja olen itse käynyt myös siellä, hyvä sijainti ja ok hotellia kivat uima-altaat jne rannalle tod lyhyt matka ja banglallekin kävelee noin kymmenessä minuutissa.
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Patong on suurin noista paikoista ja paras. Ei se ole pelkkä bile mesta ja yleensäkin Thaimaassa käy vanhempaa porukkaa.

Rantoja Phuketissa on moneen makuun ja itse vaihdan melkein joka päivä
toiseen rantaan, koska niitä on useita ja hyviä. Taksi vie, ei ne kaukana ole Patongilta. Kata, Karon ja Patong ovat turistirantoja, niistä mikään ei ole parasta Phukettia vaan pienemmät beachit.
Thaimaata ja esim.Kanarian saaria ei voi verrata millään tavalla toisiinsa.
Kulttuuri täysin erilainen, ihmiset thaimaassa tosi tosi ystävällisiä, ruoka
erinomaista, useat rannat /saaret ovat paratiiseja ( valkoinen hiekka),
yöelämä ja ravintolat hyviä, hotellit erittäin hyviä jne...
Itse olen käynyt jopa 3 kertaa vuodessa Phuketissa ja aina Patongilla.
:lol:
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Olin Phuketissa ekaa kertaa pari viikkoa sitten ja itse en majoittuisi muualle kuin Patongille. Käytiin mopoilla kiertämässä kaikki muut rannat, Katan ja Karonin rannat ei mielestäni olleet yhtään hienompia, pikemminkin päin vastoin, hiljaisempia tietenkin. Patongin suurin miinus oli ns. Kanaria-meininki, terve terve mita kuuluu tyypit etenkin rantakadulla. Mutta mopo tai taksi alle aina päivisin, jos mieli tekee muille rannoille.
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Yleensä nuo vaate myyjät sanovat mulle "tsenare" !
:lol:
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Jahas, jo alkaa Patongin puolestakin kuulua hurraa-huutoja :wink:

Katselin juuri että esim Finnmatkoilla saisi olla kokonaisen 1 KUUKAUDEN Patongilla sellaiseen hintaan kuin 2620e kahdelle... Mielestäni järkyttävän halpa??? Tuota on varmaan vaikea omatoimimatkailijankaan alittaa? [Tarkennus: Maalis-huhtikuun tienoilla on tuo 'halvin']

Sellainen hotelli kuin Patong Lodge Hotel, ei mikään luksus mutta ihan ok kuvista päätellen, on uima-altaat ja 'siisti' ympäristö, 700m keskustaan ja rannoille eli luulisin olevan hieman 'sivummassa'...

Noh, enpä ole hotellia varaamassa just nyt mutta sattuipa vaan silmääni kun hieman tein hintavertailuja. Ei ainakaan ole hälinässä eikä hinnalla pilattu tollanen kuukauden keissi :lol:

Ukko on HC-treenaaja ja kuntosalilla käyminen kuuluu lomaankin, sen verran vakavasti urheilee jottei voi treeniä viikkokausiksi unohtaa. Onko muualla kuin Patongilla saleja? Hotelleissa toki on mutta kuvat hotellien saleista kertovat enemmän kuin tuhat sanaa, aika sunnuntai-jumppailijoiden paikoilta näyttävät eli vain pieniä painoja, kuntopyöriä ja sen semmoisia hilavitkuttimia.

Löysin googlettamalla ainakin sellaisen paikan kuin http://www.phuketgym-patong.com/ eli nimi taitaa olla PhuketGym-Patong tai ainakin jotain sinne päin :) Ketään tuolla treenanneita? Tai muita aktiivisia kehonrakennus/voimailu-ihmisiä ketkä tietää Phuketin saleista?

Muay Thai on myöskin ilmeisesti Patongissa nähtävää, parhaimmat ja 'kunnolliset' ottelut käydään kuitenkin Phuket Townissa? Onko kukaan käynyt matseja tsekkaamassa? Mitä mieltä olette olleet, hyvää ja halpaa(?) viihdettä? :) :smt062

Kiitoksia lukuisista vastauksista. Kiva että forumin kirjoittajat ovat avuliaita ja ennenkaikkea aktiivisia :smt041
Meteant, dum obient!
Avatar
Mose
Baarin viisain mies
Viestit: 765
Liittynyt: 16.6.2005 7:58

Viesti Kirjoittaja Mose »

Jos olisin poikamiehenä matkalla valitsisin minäkin Patongin, mutta vaimon kanssa menisin mieluummin Karonille tai Katalle, (olen yhden reissun Katalla ja yhden reissun Patongilla hänen kanssaan ollut).
Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana...
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

MissEvilEve kirjoitti:Katselin juuri että esim Finnmatkoilla saisi olla kokonaisen 1 KUUKAUDEN Patongilla sellaiseen hintaan kuin 2620e kahdelle... Mielestäni järkyttävän halpa??? Tuota on varmaan vaikea omatoimimatkailijankaan alittaa? [Tarkennus: Maalis-huhtikuun tienoilla on tuo 'halvin']
Meille jotka suosimme omatoimimatkailua ei aina tärkein kriteeri ole hinta vaan se että voi mennä ominpäin odottamatta ketään ja voi muuttaa matkasuunnitelmaa kesken reissun jne...
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Sammy kirjoitti:
Meille jotka suosimme omatoimimatkailua ei aina tärkein kriteeri ole hinta vaan se että voi mennä ominpäin odottamatta ketään ja voi muuttaa matkasuunnitelmaa kesken reissun jne...
Just näin, voi vaihtaa paikkaa mielensä mukaan, jos kyllästyy esim.Phukettiin, matkustaa muualle tai vaihtaa hotellia.
:lol:
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Mose kirjoitti:Jos olisin poikamiehenä matkalla valitsisin minäkin Patongin, mutta vaimon kanssa menisin mieluummin Karonille tai Katalle, (olen yhden reissun Katalla ja yhden reissun Patongilla hänen kanssaan ollut).
Hmm... Perusteluja? :) Miksei vaimoa voi Patongille ottaa ;) Jos tuo Patongin PhuketGym on paras ja ainoa kunnollinen sali alueella, tai yleensäkin jos paremmin varustetut salit rajoittuvat Patongin alueelle niin se taitanee rajata jo meidän matkan sillä 3-5krt treeniä viikossa niin kiva olla lähellä sitä mestaa missä joutuu treenaamaankin. Tämä sali-asia tosin on vielä oletusasteella mutta tulipa mieleen yksi perustelu miksi valita joku tietty paikka. Melkein unohdin tämän kriteerin täyttymisen tärkeyden :)
sammy77 kirjoitti:Meille jotka suosimme omatoimimatkailua ei aina tärkein kriteeri ole hinta vaan se että voi mennä ominpäin odottamatta ketään ja voi muuttaa matkasuunnitelmaa kesken reissun jne...
Noh, tälläisille ensikertalaisille hinta ja aika ja niiden kombinaatio on tärkein ;) Omatoimimatkailun aikakin varmasti tulee, ekalla kerralla olisi kiva päästä helpolla, ja mieluiten myös halvalla.

Ja harvoin kun halvalla saa hyvää niin muutetaanpa tämä edulliseksi ;-)
Meteant, dum obient!
Avatar
kalle
Viestit: 694
Liittynyt: 7.2.2005 13:58
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kalle »

Omatoimi- tai pakettimatka, siitä huolimatta suosittelen Patong Beachia :-)
Avatar
Mose
Baarin viisain mies
Viestit: 765
Liittynyt: 16.6.2005 7:58

Viesti Kirjoittaja Mose »

Voihan sinne Patongille vaimon ottaa ei pidä tulkita sanomaani liian jyrkästi, mutta jotenkin koin että Katan reissumme olisi ollut onnistuneempi kuin Patongin. Yksi juttu unohtu aikasemmasta kirjoituksesta sanoa eli älkää varatko hotellia pelkän nettisivuston ja kuvien perusteella, sillä on uskomatonta miten hyvän kuvan ne voivat antaa, todellisuuden ehkä ollessa hieman jotakin muuta. :-)
Pidä mieli kirkkaana ja paita puhtaana...
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Mose kirjoitti:Yksi juttu unohtu aikasemmasta kirjoituksesta sanoa eli älkää varatko hotellia pelkän nettisivuston ja kuvien perusteella, sillä on uskomatonta miten hyvän kuvan ne voivat antaa, todellisuuden ehkä ollessa hieman jotakin muuta. :-)
Ymmärrän tuon kyllä tavallaan, nettisivuilla ym tietenkin yritetään antaa mahdollisimman hyvä kuva mainostettavasta tuotteesta/paikasta jne :)

Olettaisin kyllä ettei mikään matkatoimisto ota listoilleen rotanloukuksi verrattavaa läävää, joten sinänsä luottoa annan hieman pakettimatkojen hotelleille. Toki parasta olisi jos kuulisi paikassa olleiden mielipiteitä, saattaapi täältäkin sellaisia jossain vaiheessa löytyä :)

Itse olen ollut useammankin kerran äkkilähdöllä reissussa, ja matkustanut siis jonkun peruutusmatkalla, aina ei edes ole ollut hotellista täysin tarkkaa kuvaa ennen saapumista. Itselleni ei luksusta tarvi olla koska lomalla en halua 4 seinän sisällä kököttää muutakuin nukkumisen ja hetkellisten lepojen/virkistäytymisen merkeissä. Ainoita vaatimuksiani lämpimien maiden hotellihuoneille on normaalin suihkun ja wc:n lisäksi ilmastointi, jääkaappi, parveke [näköalalla ei niin merkitystä] ja leveät sängyt, televisiokaan ei ole pahitteeksi vaikka sitä tuskin tulee tölläiltyä. Uima-altaan lisäksi talletuslokero tulee myös löytyä. Uskoisin siis että normaalivarustuksen ja yleisen siisteystason kohdatessa olen aina tyytyväinen :)
Meteant, dum obient!
The man
Viestit: 498
Liittynyt: 14.1.2004 22:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja The man »

Liputan kans Patongin puolesta. Pari kertaa Phuketissa ollut ja molmmilla kerroilla just patongilla. Noilla lähirannoilla (Kata,Karon jne.) ja ympäri saarta tuli mopoiltua emännän kanssa.Jos tuo biletyspuoli on sellaista joka toinen päivä tyyppistä, niin Patongille vaan.Ei meitä ainakaan häirinnyt siellä mikään muu kuin räätäleitten kaupantekoyritykset :-D
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Thaimaassa on yleensä hyvät hotellit, varsinkin turistipaikoissa, kuten Patong. Ilmastointi joka paikassa, minibar, jääkaappi ja pari ilmaista vesipulloa joka päivälle.
Jossain Euroopan lomakohteessa ei välttämättä samaa tasoa. Sängyt ovat leveät "king bed" ja mukavat. Aamiainen yleensä hyvä ja riittävä. Palvelu on hyvää, tulette huomaamaan sen jos ette ole ennen Thaimaassa matkustaneet.
Thaimaa on paratiisi, sanotaan !!! :P :wink:
MissEvilEve
Viestit: 169
Liittynyt: 21.5.2006 18:28

Viesti Kirjoittaja MissEvilEve »

Miten muuten tuon mopoilun kanssa? Vasemmanpuoleinen liikenne, onko mennyt kaistat sekaisin? :lol:
Meteant, dum obient!
Avatar
Atro
Viestit: 1074
Liittynyt: 15.12.2003 22:43
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Ite tullut oltua 2 kertaa katalla ja 2 kertaa karonilla ja nyt kun ikää tulee koko ajan lisää niin tuntuu että liian hiljasia / autioita molemmat.
Siispä Tammikuussa sit lähetaan Patongille rannan äärellä sijaitsevaan hotelliin. Viime helmi-maaliskuussa tuntu että Karonin elämä loppuu täysin 10 jälkeen ja piti aina lähtee iltadrinksulle ihmisten pariin Patongille :-D
The man
Viestit: 498
Liittynyt: 14.1.2004 22:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja The man »

kyllä alkuun oli outoa ja varovaista meno, mutta kummasti sitä vaan oppi "talon" tavoille ja ajamaan paikalliseen tyyliin :D

Kuitenkin kannattaa ottaa varovasti, eikä ottaa turhia riskejä... siellä kuitenkin kuolee joka viikko liikenneonnettomuuksissa ihmisiä ja loukkaantuu joka päivä :!:
Vastaa Viestiin