Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Joakim

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Joakim »

MrTravkin kirjoitti: 11.11.2021 8:41 Jos siirtää rahaa itse ensin Thai Baht saldoon niin silloinhan vaihtokomissio menee jo konvertoidessa ja nostaessa menee vain tuo 220b ?
Jos nostat kuukauden aikana yli 200€ tai muussa valuutassa vastaavan summan, Wise veloittaa jokaisesta automaatti nostosta 0,50€+1,75% noston määrästä. Tuon päälle tule Thai pankin veloitus tuo mainittu 220thb.
wannabe-eläkelainen
Ohjeistamispäällikkö

Viesti Kirjoittaja wannabe-eläkelainen »

Mulla thai matkakumppani joka maksaa kaiken puhelimella. On käynyt toistaiseksi joka paikassa yhtä lukuunottamatta. Jopa iltamarkkinoilla mummun rotiikärryssä(pannukakku) maksoi qr koodilla. Joskus maksaa puhelinnumeron mukaan mutta aina onnistuu. käyttää kasikornin puhelin sovellusta. Sanoi ettei bangkokissa käytä koskaan käteistä. Latasin sen itsellenikin mutta en muista vanhaa passin numeroa niin en saanut pelaamaan, pitää käydä konttorilla..
pasina

Viesti Kirjoittaja pasina »

wannabe-eläkelainen kirjoitti: 12.11.2021 13:13 Mulla thai matkakumppani joka maksaa kaiken puhelimella. On käynyt toistaiseksi joka paikassa yhtä lukuunottamatta. Jopa iltamarkkinoilla mummun rotiikärryssä(pannukakku) maksoi qr koodilla. Joskus maksaa puhelinnumeron mukaan mutta aina onnistuu. käyttää kasikornin puhelin sovellusta. Sanoi ettei bangkokissa käytä koskaan käteistä. Latasin sen itsellenikin mutta en muista vanhaa passin numeroa niin en saanut pelaamaan, pitää käydä konttorilla..
Samoin toiminut itsekkin jo pari reissua. SCB ja UOB molemmilla nettipankeilla sai tuon QR systeemin toimimaan ilman konttorikäyntiä. Varsinkin korona-aikana varsin hyvä.
tav

Viesti Kirjoittaja tav »

wannabe-eläkelainen kirjoitti: 12.11.2021 13:13 Mulla thai matkakumppani joka maksaa kaiken puhelimella. On käynyt toistaiseksi joka paikassa yhtä lukuunottamatta. Jopa iltamarkkinoilla mummun rotiikärryssä(pannukakku) maksoi qr koodilla. Joskus maksaa puhelinnumeron mukaan mutta aina onnistuu. käyttää kasikornin puhelin sovellusta. Sanoi ettei bangkokissa käytä koskaan käteistä. Latasin sen itsellenikin mutta en muista vanhaa passin numeroa niin en saanut pelaamaan, pitää käydä konttorilla..
Minulla on Kasikornin järjestelmässä ainakin sellainen passinnumero jota ei ole koskaan ollut minulla olemassakaan ei sisällä ainuttakaan kirjainta jotka minun passeista on aina löytynyt. Onneksi sain sen viimeksi maaseudulla hankittua pankin palvelupäällikön avustuksella paperille kirjoitettuna kun hän ei taas numeroa voinut muuttaa koska ei ollut sama konttori missä tili avattu.
patila
Majatalon isäntä

Viesti Kirjoittaja patila »

Kyse lienee Ptromt paysta josta oli josta oli aiemin viimekeväänä paljon turinaa kun vaikkapa se isaanin mummokin voi maksaa noodeliostokset kärrystä sillä halvimmallakin älypuhelimella, jotkuthan sitäkin täällä kovasti kyseenalaistivat :-D

Tuo maksutapa on yleistynyt ihan helvetisti täällä ja tuon aktivoiminen ei vaadi edes pankissa käymistä, toki voi riippua hivenen pankista.
Varaukset https://www.majatalo.info/huoneet/
tai Puh. 08 6303 4870
patila
Majatalon isäntä

Kyse lienee Ptromt paysta josta oli josta oli aiemin viimekeväänä paljon turinaa kun vaikkapa se isaanin mummokin voi maksaa noodeliostokset kärrystä sillä halvimmallakin älypuhelimella, jotkuthan sitäkin täällä kovasti kyseenalaistivat :-D

Tuo maksutapa on yleistynyt ihan helvetisti täällä ja tuon aktivoiminen ei vaadi edes pankissa käymistä, toki voi riippua hivenen pankista.

Itse makselen kaikissa isoissa liikkeissä nyt Wisen kortilla ja lähiluvulla kauppaostokset, eilen viimeksi Phuketin Bic C extrassa.
Muuten mennään Cash is King mentalitetilla.
tai Puh. 08 6303 4870
Olli Patsas

Viesti Kirjoittaja Olli Patsas »

Onko kenelläkään kokemusta revolut-tilistä ja kortista? Itse tilasin premium-kortin. Tällähän ei ole laisinkaan kivijalka pankkia, vaan toimii ainoastaan äpin kautta. Olen nyt käyttänyt tätä kokeilumielessä reilun kuukauden ja täytyy sanoa että toimii hyvin.

Matkavakuutus sisältyy myöskin hintaan. Tosin en ole vielä selvittänyt mitä se kattaa. Sisältääkö maahan pääsyn edellyttävän ”koronavakuutuksen.” Täytyy selvittää jos matka tulee aktuelliksi.
Byrokraatin painajainen: lomakkeiden tilauskaavakkeet on loppuneet.
bimbo
Kannattajajäsen

Viesti Kirjoittaja bimbo »

Olli Patsas kirjoitti: 13.11.2021 15:04 Onko kenelläkään kokemusta revolut-tilistä ja kortista? Itse tilasin premium-kortin. Tällähän ei ole laisinkaan kivijalka pankkia, vaan toimii ainoastaan äpin kautta. Olen nyt käyttänyt tätä kokeilumielessä reilun kuukauden ja täytyy sanoa että toimii hyvin.

Matkavakuutus sisältyy myöskin hintaan. Tosin en ole vielä selvittänyt mitä se kattaa. Sisältääkö maahan pääsyn edellyttävän ”koronavakuutuksen.” Täytyy selvittää jos matka tulee aktuelliksi.
Hyvin toimii, ja kortilla maksaessa ei mene mitään kuluja vaan keskikurssin mukaan menee veloitus. Etuna kanssa että jos on lento yli tunnin myöhässä niin pääsee loungeen ilmaiseksi. Voi ostaa kanssa jenkkiosakkeita 8 kertaa kuussa ilman palkkioita ja hallinnoida kryptoja. On kyllä hyvä systeemi. Nämä siis premium etuja.
patila
Majatalon isäntä

Wisen kortilla maksaessa Booking.comilta 15% Cashback 19 joulukuuta asti.

Yksi hyvä syy mikjsi kannattaa hommata tuo mainio kortti.
https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox ... tGPMdPhFlX
Liitteet
Näyttökuva 2021-11-23 kello 4.45.19.png
tai Puh. 08 6303 4870
Vastaa Viestiin