Krooninen Klupin palstan sairaus

Valitukset, kiitokset, parannusehdotukset ja uudet ideat.

Valvoja: Modet

Ilkka

Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Tulipa tässä mieleen kun taas kerran eräässä ketjussa mentiin heti henkilökohtaisuuksiin tähän malliin minulle osoitettuna:
Kas kun et tuota hoksannut

Kyllä tämä menee niin lapselliseksi snobbailuksi. Lopeta jo! Jos ei ole muuta tekemistä kuin joka asiaan työntämässä sitä besserwisser-asennetta, niin huh huh.
Ja sitten päälle samassa ketjussa tulee uhkaus:
Toivon vain Sinun puolestasi, ettemme koskaan kohtaa. Minua ei kukaan sano apinaksi, ettei siitä tule kärsimään!
niin ihmettelen taas kerran missä on palstan "uudet linjaukset" henkilökohtaisuuksiin menosta. Esimerkkiketjussa oli kyse auton rekisterikilvistä, niin jo kolmas vastaus oli nälvimässä toista kirjoittajaa. MIKSI?
Miksi tällä palstalla on niin paljon henkilöitä vuodesta toiseen joilla ei ole mitään muuta kuin toisten nälvimistä, toisten henkilökohtaisten asioiden pinnallenostoa, suunsoittoa ja muuta turhaa? Miksei tällä palstalla avatut ketjut pysy siisteinä moisesta henkilökohtaisesta roskasta ja muutenkin ketjut ovat ihan muuta kun aloitusviestistä voi lukea.

Nimimerkin takaa voi huudella osan käyttäjien mielestä ihan mitä vaan ja vain he voivat sättiä toisia. Mainittakoon että heistä ei löydy kuitenkaan sitten oikeaa miestä selvittämään asiaa vaan toivotetetaan tervemenoa v*ttuun. Ja on myös liikkeellä ilmapiiriä että vain joillain on oikeus kysyä asioista ja toisilla ei sitä ole. Kun allekirjoittanut kysyy jostain asiasta ihan oikeaa asiaa, se on heti joidenkin mielestä pätemistä, besserwisseeriä ja mitä lie. Hyvänä esimerkkinä oli ketju jossa kysyin aikoinaan miten paljon Kreikkaan on annettu riihikuivaa rahaa Suomen puolelta niinkuin ketjussa väitettiin, niin meni muutama viesti jossa oltiin jo henkilökohtaisesti sättimässä miten minä olen mulkku ja pelle.

Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Mikä saa uhkailemaan ja sättimään toisia ihan aina ja vuodesta toiseen? Pitäisikö siirtyä omalla nimellä kirjoitteluun, niin tunkioviestit ja suunsoitto ainakin vähentyisi? Nykymeiningillä saa haukkua kenet vaan ja missä ketjussa vaan.
Todella sääli miten pääosin Thaimaa -asiasta joka ketjussa tulee henkilökohtaista vääntöä.

Ja uhkailu nettipalstalla on mielestäni huvittavaa ja lähinnä asettaa kysymyksen missä mallissa on uhkauksen antajan mielenterveys jos nettikeskustelun takia aletaan uhkailemaan toisia kirjoittajia että kun tavataan niin sitä ja tätä....hohhoijaa. Kuitenkin heillä itsellään on oikeus ladella toisista ihmisistä mitä tahansa tekstiä.

Milloin se uusi linja alkaa puremaan palstalla ja miksei se pure?
Jim Beam

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Jim Beam »

Ilkka itse samassa ketjussa
No huh huh nimenomaan. Kun haluan tietää mikä se EU-kilpi niinkun on? Sinullakaan ei ollut vastausta sen kun vain vittuilet siellä, apina.
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Jim Beam kirjoitti:Ilkka itse samassa ketjussa
No huh huh nimenomaan. Kun haluan tietää mikä se EU-kilpi niinkun on? Sinullakaan ei ollut vastausta sen kun vain vittuilet siellä, apina.
Ja tämä oli sen jälkeen kun minut oli haukuttu. Ja kyseisen haukkujan mielestä hänellä on oikeus kirjoitella muista mitä vaan mutta hänet kun haukkuu, niin siirrytään uhkailuun.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8288
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Ilkka kirjoitti:Tulipa tässä mieleen kun taas kerran eräässä ketjussa mentiin heti henkilökohtaisuuksiin tähän malliin minulle osoitettuna:
Kas kun et tuota hoksannut

Jos tuosta vedit herneet nokkaan, niin mietippä omia kirjoituksias ja paljonko ne loukkaa muita. Ilmeisesti sinulle ei voi mitenkään vastata, koska silloinhan mennään henkilökohtaisuuksiin :shock:

Kannatan muuten tuota omalla nimellä kirjoittamista.
klupin talidomi
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

jimmy kirjoitti:Jos tuosta vedit herneet nokkaan, niin mietippä omia kirjoituksias ja paljonko ne loukkaa muita. Ilmeisesti sinulle ei voi mitenkään vastata, koska silloinhan mennään henkilökohtaisuuksiin :shock:

Kannatan muuten tuota omalla nimellä kirjoittamista.
Mitäs jos joku muu kysyy Jimmy että onko Hua Hinissä Hotellissa X uima-allas ja siihen vastaa joku että "taitaa olla, kas kun et tuota hoksannut". Onko se hyvä homma ja sitäkö haetaan tällä palstalla?

Laitapa Jimmy niitä viestejä missä minä olen loukannut jotakuta niin että olen sen aloittanut.
Minulla ei ole mitään syytä loukata eikä uhkailla ketään eikä syytä vetää mihinkään kirjoitteluun kenenkään henkilökohtaisia ominaisuuksia tai asioita eikä ole hampaankolossa jostain nettikirjoittelusta ketään vastaan mitään. Asioista voidaan kaikki olla eri mieltä mutta se ei tarkoita sitä että siitä pitäisi nostaa joku suuri meteli tai uhkailla jotakuta.

Pääasia että koitettaisiin pysyä siinä itse asiassa ilman henkilökohtaista jatkuvaa nälvimistä.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Tollaiset kähnäykset saa myös sen aikaiseksi että ei edes livenä tavattaessa aina viitsi kertoa palstalla olostaan mitään.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14821
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Ilkka kirjoitti:
jimmy kirjoitti:Jos tuosta vedit herneet nokkaan, niin mietippä omia kirjoituksias ja paljonko ne loukkaa muita. Ilmeisesti sinulle ei voi mitenkään vastata, koska silloinhan mennään henkilökohtaisuuksiin :shock:

Kannatan muuten tuota omalla nimellä kirjoittamista.
Mitäs jos joku muu kysyy Jimmy että onko Hua Hinissä Hotellissa X uima-allas
Mitäs sitten, kun eräs kysyy: "Mikä on uima-allas?" Tarpeeksi kun viljelee tuollaisia onliner-näsäviisasteluja, niin ei niitä enää ketään ota todeksi, vaikka olisikin ihan asiallinen kysymys :D
timokar1
Viestit: 3722
Liittynyt: 18.10.2007 13:40

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja timokar1 »

jupeso kirjoitti:
Ilkka kirjoitti:
jimmy kirjoitti:Jos tuosta vedit herneet nokkaan, niin mietippä omia kirjoituksias ja paljonko ne loukkaa muita. Ilmeisesti sinulle ei voi mitenkään vastata, koska silloinhan mennään henkilökohtaisuuksiin :shock:

Kannatan muuten tuota omalla nimellä kirjoittamista.
Mitäs jos joku muu kysyy Jimmy että onko Hua Hinissä Hotellissa X uima-allas
Mitäs sitten, kun eräs kysyy: "Mikä on uima-allas?" Tarpeeksi kun viljelee tuollaisia onliner-näsäviisasteluja, niin ei niitä enää ketään ota todeksi, vaikka olisikin ihan asiallinen kysymys :D
Ja mikä on EU-kilpi autossa ? :)

Kannatan muuten siirtymistä omalla nimelä kirjoitteluun ja avattareksi omalärvikuva
Viimeksi muokannut timokar1, 5.11.2011 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

jupeso kirjoitti:Tarpeeksi kun viljelee tuollaisia onliner-näsäviisasteluja, niin ei niitä enää ketään ota todeksi, vaikka olisikin ihan asiallinen kysymys :D
Kenellä tällä palstalla riittää muskeli kyselemään toisten kirjoituksista mikä on näsäviisastelua ja mikä on oikea kysymys? Niin moneen kyselyyn Phuketin hotellien tapettien väreistä tekisi mieli vastata että mitä väliä mutta parempi jättää vastaamatta tai saatikka ruveta haukkumaan tai uhkailemaan. Ne joita huvittaa vastata tai joilta löytyy tieto tapeteista, vastatkoot jos huvttaa.
läskipää
Viestit: 5766
Liittynyt: 17.1.2008 21:38

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja läskipää »

JussiM kirjoitti:Tollaiset kähnäykset saa myös sen aikaiseksi että ei edes livenä tavattaessa aina viitsi kertoa palstalla olostaan mitään.
Eipä tulisi kyllä muutenkaan mieleen kertoa.
Avatar
TheShiningBar
Bar and Cafe
Viestit: 1083
Liittynyt: 18.1.2010 7:46
Paikkakunta: Chiang Mai
Viesti:

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja TheShiningBar »

ihan mielenkiinnosta miksi ei?
johan jo ennen foorumiaikakautta, irc-kanavien kayttajien valisia tapaamisia jarjestettiin juuri siksi etta on mukava tuntea myos irl ihmisia joiden kanssa kommunikoi internetissa.
taalla nyt kun ei mitaan laittomuuksia, masinointia tai muuta kummallista puuhata niin mika siina nickin kertomisessa oikein tokkii jos joku sita sattuu kysymaan?
Avatar
der Bomber
Viestit: 14821
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Ilkka kirjoitti: Kenellä tällä palstalla riittää muskeli kyselemään toisten kirjoituksista mikä on näsäviisastelua ja mikä on oikea kysymys?
Ei kenelläkään, jokainen lukijahan muodostaa toisesta "palstaveljestä" kuvan kirjoitusten perusteella. Itsellä jäänyt Ilkasta kuva piikittelevästä, mutta fiksusta kaverista, joka tietää asioista paljon, varsinkin ilmailusta ja niitä juttuja on mukava lukea. Sekä myös jäänyt kuva hyvin vasemmistovastaisesta kaverista. Jotenkin oman mielikuvani perusteella EU-kilvestä kuulemattomuus ei vaan osu profiliin ja pidin sitä kuittina, en kysymyksenä. Tämä siis vain oma mielipiteeni asiasta.
Avatar
KePattaya
Viestit: 4820
Liittynyt: 25.9.2004 12:45

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja KePattaya »

pidin sitä kuittina, en kysymyksenä
Joskus käytetään myös ilmaisua trolli.
läskipää
Viestit: 5766
Liittynyt: 17.1.2008 21:38

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja läskipää »

TheShiningBar kirjoitti:ihan mielenkiinnosta miksi ei?
johan jo ennen foorumiaikakautta, irc-kanavien kayttajien valisia tapaamisia jarjestettiin juuri siksi etta on mukava tuntea myos irl ihmisia joiden kanssa kommunikoi internetissa.
Ei vaan ole mitään tarvetta.
Ei siihen mitään niin kovin syvällistä syytä ole.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja JussiM »

TheShiningBar kirjoitti:ihan mielenkiinnosta miksi ei?
johan jo ennen foorumiaikakautta, irc-kanavien kayttajien valisia tapaamisia jarjestettiin juuri siksi etta on mukava tuntea myos irl ihmisia joiden kanssa kommunikoi internetissa.
taalla nyt kun ei mitaan laittomuuksia, masinointia tai muuta kummallista puuhata niin mika siina nickin kertomisessa oikein tokkii jos joku sita sattuu kysymaan?
Ei ole kaikki foorumi tai irc aikakaudellakaan halunnut tavata kaikkia muita livenä. Jotkut nettituttavat vaan ei ole yhteensopivia, niin miksi niitä livessä edes yrittäis. Itse mieluusti valitsen ne joille olen live että nettituttavakin. Klubilaisista olen ehkä noin 20 tavannut, ja 5 tietää kuka olen netissä.
läskipää
Viestit: 5766
Liittynyt: 17.1.2008 21:38

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja läskipää »

KePattaya kirjoitti:
pidin sitä kuittina, en kysymyksenä
Joskus käytetään myös ilmaisua trolli.
Trollaajan pitää pystyä nielemään myös vastatrollit; tällä kertaa trollaaja kompastui omaan trolliinsa.
Sekin on taitolaji.
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

läskipää kirjoitti:Trollaajan pitää pystyä nielemään myös vastatrollit; tällä kertaa trollaaja kompastui omaan trolliinsa.
Sekin on taitolaji.
En tidä kuka trollasi kyseisessä ketjussa. Itse olin kyselemässä mikä on EU-kilpi ja kun se selvisi, olin kiinostunut tietämään onko EU-kilvellä ja eiEU-kilvellä jotain toisistaan poikkeavia säännöksiä toisessa EU-maassa olon suhteen.
Näitä en kait olisi voinut/saanut kysyä joidenkin mielestä jotka palstalla vetävät "järjestysmiehen" roolia ja niiden mielestä jotka koittavat selvittää itselleen mitä toiset kirjoittelijat tietävät ja mitä eivät tiedä.
Sama homma kun kyselin aiemmin viikolla mistä on saatu erään kirjoittajan heittämä nettopalkka 2000 € / kk suomalaiselle palkansaajalle, niin sekin oli "järjestysmiehille" liikaa ja alkoi kamala bolemiikki. Taas minä olin näsäviisastelemessa "järkkäreiden" mielestä. Kumma homma kun ei voi kysyä ihan oikeasta asiasta ilman vittuilua ja nälvimistä.
Avatar
TheShiningBar
Bar and Cafe
Viestit: 1083
Liittynyt: 18.1.2010 7:46
Paikkakunta: Chiang Mai
Viesti:

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja TheShiningBar »

onhan tuo toki netin hyvia puolia etta voi pysytella taysin anonyymina.

muistan kun joskus ekaa kertaa tormasin irctuttuihin joiden kanssa olin vuosia jauhanut paskaa paivittain, mutta edes ulkonaosta ei ollut mitaan tietoa. oli erittain mielenkiintoista ja hammentavaa huomata tuntevansa tyypin ihan taysin vaikka ei olla ikina nahty.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7226
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Ilkka kirjoitti: Sama homma kun kyselin aiemmin viikolla mistä on saatu erään kirjoittajan heittämä nettopalkka 2000 € / kk suomalaiselle palkansaajalle, niin sekin oli "järjestysmiehille" liikaa ja alkoi kamala bolemiikki. Taas minä olin näsäviisastelemessa "järkkäreiden" mielestä. Kumma homma kun ei voi kysyä ihan oikeasta asiasta ilman vittuilua ja nälvimistä.
Tuossa ketjussa ilmeisesti kirjoittaja unohti laitta " suunnilleen" sanan. Pilkkua aletaan nu*simaan jos tarkka on 1998,57€/kk.... älä nyt ala tuosta 1998,57 jutusta nipottamaan.... se ei perustu mihinkään faktaan. Ei kannattais aina olla ihan niin pilkuntarkka kirjanpitäjän luonteinen. Voi joskus juttuja lukea vähän enemmän avoimin mielin
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

JussiM kirjoitti:
Ilkka kirjoitti: Sama homma kun kyselin aiemmin viikolla mistä on saatu erään kirjoittajan heittämä nettopalkka 2000 € / kk suomalaiselle palkansaajalle, niin sekin oli "järjestysmiehille" liikaa ja alkoi kamala bolemiikki. Taas minä olin näsäviisastelemessa "järkkäreiden" mielestä. Kumma homma kun ei voi kysyä ihan oikeasta asiasta ilman vittuilua ja nälvimistä.
Tuossa ketjussa ilmeisesti kirjoittaja unohti laitta " suunnilleen" sanan. Pilkkua aletaan nu*simaan jos tarkka on 1998,57€/kk.... älä nyt ala tuosta 1998,57 jutusta nipottamaan.... se ei perustu mihinkään faktaan. Ei kannattais aina olla ihan niin pilkuntarkka kirjanpitäjän luonteinen. Voi joskus juttuja lukea vähän enemmän avoimin mielin
- Tässäpä se ongelma tiivistettynä tulikin. Jatkuvaa pilkun viilausta ja vähän nälvimällä sekä vähättelevällä tyylillä niin ei ole ihme jos porukka alkaa jossain vaiheessa kyllästyä ja kuumeta.
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

JussiM kirjoitti:Tuossa ketjussa ilmeisesti kirjoittaja unohti laitta " suunnilleen" sanan. Pilkkua aletaan nu*simaan jos tarkka on 1998,57€/kk.... älä nyt ala tuosta 1998,57 jutusta nipottamaan.... se ei perustu mihinkään faktaan. Ei kannattais aina olla ihan niin pilkuntarkka kirjanpitäjän luonteinen. Voi joskus juttuja lukea vähän enemmän avoimin mielin
Siis tässähän se onkin kun täällä keskuudessamme on näitä "luullakseni" äijiä joilla ei ole mitään tietoa mistään ja heittelevät juttuja tänne ihan lonkalta eikä kukaan voi tarkistaa onko tekstissä mitään aitoa vai onko ihan täyttä mielikuvituksen tuotetta. Eikö ole kaikille lukijoille parasta että jos alkaa antamaan analyysiä suomalaisten nettopalkasta, niin laittaa myös lähteen mistä luku on ettei mene sekaisin oikeat asiat ja näiden "tietääkseni" kavereiden itse kehittämät jutut millä ei ole mitään pohjaa.
Tai ainakin jos sitä linkkiä kysyy, niin jätetään henkilökohtainen vittuilu ja solvailu pois joka ei kuulu asiaan ollenkaan. Se joka on luvun heittänyt, laittakoot linkin myös ja jos jollain muulla on hyvä linkki heittää, niin voi ilmoittaa. Mutta ketä palvelee että linkin ja luvun todenperäisyyttä kun kyselee, niin alkaa vittuilu ja kamala sättiminen?
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Ilkka kirjoitti:
Jim Beam kirjoitti:Ilkka itse samassa ketjussa
No huh huh nimenomaan. Kun haluan tietää mikä se EU-kilpi niinkun on? Sinullakaan ei ollut vastausta sen kun vain vittuilet siellä, apina.
Ja tämä oli sen jälkeen kun minut oli haukuttu. Ja kyseisen haukkujan mielestä hänellä on oikeus kirjoitella muista mitä vaan mutta hänet kun haukkuu, niin siirrytään uhkailuun.
Missä kulkee tuo raja, :smt017 jos tuntee tulleensa haukutuksi, niin sen jälkeen voi syyllistyä samaan tai panna vielä paremmaksi, niinkö?

"Älkää tehkö niin kuin minä, vaan niin kuin minä neuvon."
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21525
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja tukataa »

jupeso kirjoitti: Itsellä jäänyt Ilkasta kuva piikittelevästä, mutta fiksusta kaverista
Ilkkahan on livenä fiksu kaveri, mutta tuota piikittelevää en allekirjoita muuten kuin täällä netissä.
Olen nähnyt foorumin porukkaa livenä varmaan ainakin sen 100 henkilöä ja usein juuri niiden kenen kanssa foorumilla on ollut suurimmat väännöt päällä olen tullut naamatusten parhaiten juttuun.
Kerran eräs foorumin herra kertoi että se tukataa on täysi mulkku, ennen kuin esittelin itseni :-D
Viimeksi muokannut tukataa, 5.11.2011 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Matkaaja25 kirjoitti:pilkun viilausta ja vähän nälvimällä sekä vähättelevällä tyylillä niin ei ole ihme jos porukka alkaa jossain vaiheessa kyllästyä ja kuumeta.

Ainakin itse tykkään lukea ihan oikeaa faktaa mielummin kun mitään mutujuttuja vailla pohjaa. Satutarinat ja kertomukset sitten asia erikseen ja siellä kait voi heitellä mitä sylki suuhun tuo? Vai onko asioissa tarkkuus joku huono asia? Onko parempi että kaikki hoidetaan kun juosten kustu?
Ilkka

Re: Krooninen Klupin palstan sairaus

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

kau khwaai kirjoitti: Missä kulkee tuo raja, :smt017 jos tuntee tulleensa haukutuksi, niin sen jälkeen voi syyllistyä samaan tai panna vielä paremmaksi, niinkö?

"Älkää tehkö niin kuin minä, vaan niin kuin minä neuvon."
Olen imoittanut myös ylläpidolle toukokuun lopussa erään henkilökohtaisen vittuiluepisodin jälkeen (josta tuli bannitkin) , että koska he eivät henkilökohtaista vittuilua ja nälvimistä saa kuriin, niin vastaan aina huutoon tästä lähtien. Siitä saakka olen asiaan odottanut muutosta jota ei tunnu tulevan ei kirjoittajien eikä ylläpidon puolelta ja huutoon vastaan edelleen.

Ihan kaikkea minunkaan ei tarvitse ottaa vastaan kun ei muidenkaan tarvitse.
Lukittu