Palstalla sepeämisestä

Valitukset, kiitokset, parannusehdotukset ja uudet ideat.

Valvoja: Modet

Vastaa Viestiin
Loikkari

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

der Bomber kirjoitti:Vinkki: Älä sekoita kahta erillistä asiaa keskenään.
Ikävä jos ei pysty hahmottamaan kokonaisuutta, kutsutaan myös putkinäöksi.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14820
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Loikkari kirjoitti:
der Bomber kirjoitti:Vinkki: Älä sekoita kahta erillistä asiaa keskenään.
Ikävä jos ei pysty hahmottamaan kokonaisuutta, kutsutaan myös putkinäöksi.
Toi on kyllä erittäin ikävä ominaisuus. Pahoittelut sinulle siitä, jos tuollaisen on luoja suonut.
Loikkari

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

Etpä pystynyt vieläkään mitään konkreettista esittämään. Ihan oikein Hotolta toimittu ja tiukempi linja sais olla, sillä kielenkäytöllä mitä nämä bannatut käyttävät yleensäkin, eiköhän tämä ole tässä minun osalta taas.
Avatar
alucey
Viestit: 26900
Liittynyt: 21.12.2005 17:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja alucey »

Loikkari kirjoitti:
der Bomber kirjoitti:Vinkki: Älä sekoita kahta erillistä asiaa keskenään.
Ikävä jos ei pysty hahmottamaan kokonaisuutta, kutsutaan myös putkinäöksi.
taas sekoitat kaksi asiaa. :wink:
Putkinäkö on silmänpohjan rappeumaan liittyvä silmäsairaus, joka syntyy kun näkökenttä alkaa supistua laidoilta kohti keskustaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Putkin%C3%A4k%C3%B6
Suomen ainoa jengi, joka herättää suuria tunteita "Suurin ja Kaunein - Helsingin Jokerit"
Avatar
der Bomber
Viestit: 14820
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Loikkari kirjoitti:Etpä pystynyt vieläkään mitään konkreettista esittämään. Ihan oikein Hotolta toimittu ja tiukempi linja sais olla, sillä kielenkäytöllä mitä nämä bannatut käyttävät yleensäkin, eiköhän tämä ole tässä minun osalta taas.
Minä olen esittänyt omat argumenttini ja faktani jo edellisellä sivulla, mitä pitää vielä lisätä? Sinä taas tuomitset ja hurraahuudat hotolle, että toiminut oikein, kun et edes nähnyt sitä keskustelua mistä joukkobänni tuli, vaan sekoilet sen Lohen sekoiluihin.

Riittää minulle, asia ei näköjään miksikään muutu, vaikka rautalangasta vääntäisi.
Loikkari

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

der Bomber kirjoitti:Riittää minulle, asia ei näköjään miksikään muutu, vaikka rautalangasta vääntäisi.
Totta puhuessa Sinä yrität vain provosoida jotta menettäisin malttini ja kirjoittaisin jotain sopimatonta josta seuraisi bannia. Mutta tällä kertaa kosto ei ole suloinen, muista - Karma on varma - Olisit silloin pyynnöstäni poistanut ne lainaukset! Alucey puskee rinnalle tukemaan kaveria, fani fanittaa.
Avatar
alucey
Viestit: 26900
Liittynyt: 21.12.2005 17:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja alucey »

Loikkari kirjoitti: Alucey puskee rinnalle tukemaan kaveria, fani fanittaa.
korjasin vain asiavirheesi. :wink:
Suomen ainoa jengi, joka herättää suuria tunteita "Suurin ja Kaunein - Helsingin Jokerit"
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja eagle »

tri_Hoto kirjoitti:Palstalla sepeäminen ylti viimeisen vuorokauden aikana uuteen ennätykseen. Kaikille asianosaisille annoin viikon banaanin. Jos olet saanut porttikiellon, jossa lukee ohjeena "Älä ole apina", se todella tarkoittaa sitä. Jatkossa tämän varoituksen saaneen ei kannata kirjoittaa toisista kirjoittajista yhtikäs mitään. Hyvänä neuvona tälle aktiiviselle porukalle kerron, että välttämättä ihan jokaiseen viestiketjuun ei kannata kirjoittaa niitä syvimpiä tuntojaan, vaikka oli tuntuisi kuinka älykkäältä.


Veikkaan, että tuleva viikko on foorumilla aika hiljainen. Pahimmat äkäpussit saavat nyt puhista nyrkkiinsä ja kirota mulkkua moderaattoria.
Periaatteessa olisin itse sitä mieltä, että ylipäätänsä ei kannattaisi kirjoitella toisista kirjoittajista yhtään mitään. Toisten kirjoittajien kirjoituksista sen sijaan pitääkin kirjoittaa, kommentoida ja tarjota omaa mielipidettä.

Suurin osa lukijoista pystyy itse päättelemään mielipiteistä ja makuasioista ne itseä lähinnä olevat ilman toisen mielipiteen mollaamista -kirjoittajasta puhumattakaan. Jos taasen on asiatekstiä jostain lähteestä (ei välttämättä linkillä), niin tuolloin tulee sitten erilaisista lähteistä koottua erilaista tietoa asioista. Jos tuo kaikki lisäksi liittyy jollakin tavalla Thaimaahan, on hyvin paljon edistetty foorumin olemassaolon tarkoitusperiä.

Ps. Mielipiteeni tästä ketjusta muutamista aikaisemmista viesteistä: Osa taitaa olla siinä rajamailla, jos tuota Hoton lainattua tekstiä lukee.
Loikkari

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

alucey kirjoitti:korjasin vain asiavirheesi. :wink:
Kansan keskuudessa arkipuheessa siitä käytetään sanontaa putkinäkö. Eli väärässä ja väärässä.
Avatar
der Bomber
Viestit: 14820
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Loikkari kirjoitti:
der Bomber kirjoitti:Riittää minulle, asia ei näköjään miksikään muutu, vaikka rautalangasta vääntäisi.
Totta puhuessa Sinä yrität vain provosoida jotta menettäisin malttini ja kirjoittaisin jotain sopimatonta josta seuraisi bannia. Mutta tällä kertaa kosto ei ole suloinen, muista - Karma on varma - Olisit silloin pyynnöstäni poistanut ne lainaukset! Alucey puskee rinnalle tukemaan kaveria, fani fanittaa.
Pakko oli vielä palata, kun tuli näin hauska salaliittoteoria.

Minkä ihmeen takia mä yrittäisin saada sut provosoitumaan ja hankkimaan bännin? Täällä on jo ihan liikaa aktiivisia kirjoittajia bännissä.

Myös, mikä kosto on suloinen? Onko meillä ollut muka jotain, mistä on hampaankkolossa, minulla ei ainakaan ole? Mitkä lainaukset?

Alucey ei ole kaverini, ei olla koskaan nähtykään. Kannattaa vielä ihan väärää joukkuettakin ;-)
Avatar
alucey
Viestit: 26900
Liittynyt: 21.12.2005 17:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja alucey »

Loikkari kirjoitti:
alucey kirjoitti:korjasin vain asiavirheesi. :wink:
Kansan keskuudessa arkipuheessa siitä käytetään sanontaa putkinäkö. Eli väärässä ja väärässä.
totta, oikeassa olet.

ps. huomaatko miten helppoa se olisi ollut myös sen "kritiikin" osalta. :D
Suomen ainoa jengi, joka herättää suuria tunteita "Suurin ja Kaunein - Helsingin Jokerit"
Loikkari

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Loikkari »

alucey kirjoitti:ps. huomaatko miten helppoa se olisi ollut myös sen "kritiikin" osalta. :D
Jos se olisi kritiikkinä esitetty, tuolla esitin vain mielipiteen, kerroin sen jo aiemmin kerran, että mielipide ei aina ole kritiikkiä. Usein näyttäis asiat kääntyvän lukijan päässä ihan eriksi kuin ne on tarkoitettu!
der Bomber kirjoitti:Pakko oli vielä palata, kun tuli näin hauska salaliittoteoria.
Ehkä olen väärässä mutta etkös saanut bannia siinä Formula1 ketjussa kun sekoitit sinne nimimerkkejä joilla ei ollut osaa eikä arpaa sillä hetkellä, ja itselläni tuli copy/paste messengeristä mukaan tekstiin jonka honasin vasta liian myöhään ja olit sen kerennyt lainata ja pyysin poistamaan muttet sitä halunnut tehdä. Niin olit liittänyt minutkin siihen arvostelemiseen.
Avatar
alucey
Viestit: 26900
Liittynyt: 21.12.2005 17:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja alucey »

ei näemmä kaikille - over and out...
Suomen ainoa jengi, joka herättää suuria tunteita "Suurin ja Kaunein - Helsingin Jokerit"
Avatar
der Bomber
Viestit: 14820
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

Loikkari kirjoitti:Ehkä olen väärässä mutta etkös saanut bannia siinä Formula1 ketjussa kun sekoitit sinne nimimerkkejä joilla ei ollut osaa eikä arpaa sillä hetkellä, ja itselläni tuli copy/paste messengeristä mukaan tekstiin jonka honasin vasta liian myöhään ja olit sen kerennyt lainata ja pyysin poistamaan muttet sitä halunnut tehdä. Niin olit liittänyt minutkin siihen arvostelemiseen.
Sain kyllä jäähyn viimeksi formulaketjussa, mutten millään siitä voi sinua syyttää. En edes osannut tuollaista skenariota ottaa huomioon. Logatessa tuli vaan viesti, sinulle on annettu porttikielto viikoksi ja syy oli jotain tämän kaltaista: "Lopeta se lässyttäminen" ja kellotettu 1:39 hoton baari-illan päätteeksi.
Avatar
tri_Hoto
Disinformaatikko
Viestit: 6265
Liittynyt: 15.12.2003 11:08
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja tri_Hoto »

Se on aina jännittävää, kun joku tietää asiasi ja tekosi paremmin kuin itse. Eräät palstan lukijat myös kuvittelevat, että foorumia moderoidaan ympäri vuorokauden herpaantumattomalla tarkkuudella joka ikinen viestiketju ja yksittäinen viesti lukien. No, asia ei ole ihan näin.

Tämän kertainen bannausepisodi meni näin. Perjantai aamuna vilkaisin palstaa, kaikki oli ok. Lauantaina iltapäivällä tulin retkiltäni ja jossain vaiheessa tulin lukeneeksi politiikka-ketjun. Bannasin sitten kaikki pahimmat ihan yhdellä kertaa toisin kuin der Bomber kuvittelee.

Jotkut ovat saattaneet pahoittaa mielensä apina-kommentista. Ikävä kyllä, olen huomannut, että ihmiset ymmärtävät parhaiten sen kaltaista kieltä kuin he itse käyttävät. Jos joltakin tässä yhteydessä pitää pyytää anteeksi niin apinoilta.

Jotku arvostelevat, että Klupilta saa kevyin perustein bannia. Jokainen nytkin banaanin saanut tiesi tarkalleen, mitä on odotettavissa. Veikkaan jopa niin, että ihan kaikkia sepeämisviestejä ei kaikki ole lukeneet, niitä on poistettu aika paljon.

Kauan foorumilla viihtyneille luulisi sääntöjen olevan aika selkeät. Ette uskoisi, miten helppo meikäläisen palstan ikävänä diktaattorina olisi vaientaa kaikki arvostelu. Pari klikkausta ja ikävät kirjoittajat viesteineeen olisivat poissa. En ole vielä päätynyt siihen. Ehkä parin vuoden kuluttua kun palsta on kuoppausta vaille valmis.
--tri_Hoto--
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8288
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Aika harva banni taitaa tulla ihan yhdestä viestistä, vaan sitä on jo aikansa kerjätty
klupin talidomi
wannabe-eläkelainen
Ohjeistamispäällikkö
Viestit: 4535
Liittynyt: 7.5.2016 7:27

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja wannabe-eläkelainen »

Saas nähdä tuleeko marttyyrikuolemia kun banaanipojat palaa hulahulasaarelta. :D
KUPONKIMIES
Avatar
Plexi
Viestit: 12313
Liittynyt: 6.11.2016 15:49

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Plexi »

Ai muutkin sai banaania. :D
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10431
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja TomYam »

Plexi kirjoitti:Ai muutkin sai banaania. :D
:lol:
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21524
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Plexi kirjoitti:Ai muutkin sai banaania. :D
Näköjään ja tällä kertaa ihan aiheesta (tosin jäähy + deletointioikeus siksi aikaa että pää selviää olisi ollut ihan riitävä). :lol:
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja eagle »

tukataa kirjoitti:
Plexi kirjoitti:Ai muutkin sai banaania. :D
Näköjään ja tällä kertaa ihan aiheesta (tosin jäähy + deletointioikeus siksi aikaa että pää selviää olisi ollut ihan riitävä). :lol:
Olen itse ottanut sen linjan, että noin 10% viesteistä lähtee saman tien. Loput menevät luonnoksiin ja jos seuraavana päivänä tuntuu samalta, niin sitten julkaistaan tai muutoin tuhotaan. Jos itsekuri olisi tuollainen, niin deletointioikeutta ei tarvitsisi, koska sen julkaisun voisi perua.
Avatar
Plexi
Viestit: 12313
Liittynyt: 6.11.2016 15:49

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Plexi »

tukataa kirjoitti: Näköjään ja tällä kertaa ihan aiheesta (tosin jäähy + deletointioikeus siksi aikaa että pää selviää olisi ollut ihan riitävä). :lol:
Näyttää siltä että täällä on kuitenkin muutama joilla ei ole pää selvä koskaan täällä ollessaan.
VeeAa
Viestit: 3618
Liittynyt: 14.1.2016 14:26

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja VeeAa »

Plexi kirjoitti:
tukataa kirjoitti: Näköjään ja tällä kertaa ihan aiheesta (tosin jäähy + deletointioikeus siksi aikaa että pää selviää olisi ollut ihan riitävä). :lol:
Näyttää siltä että täällä on kuitenkin muutama joilla ei ole pää selvä koskaan täällä ollessaan.
tekisi mieli kysyä: kuulutko itse tähän joukkoon, mutta bannin uhalla jätän kuitenkin kysymättä. jään silti ihmettelemään joidenkin klupilaisten tarvetta arvioida toisten tajunnantasoa, onko se ainoa asia mistä jutunjuurta riittää?
Avatar
der Bomber
Viestit: 14820
Liittynyt: 4.7.2008 22:03

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja der Bomber »

VeeAa kirjoitti: tekisi mieli kysyä: kuulutko itse tähän joukkoon, mutta bannin uhalla jätän kuitenkin kysymättä. jään silti ihmettelemään joidenkin klupilaisten tarvetta arvioida toisten tajunnantasoa, onko se ainoa asia mistä jutunjuurta riittää?
Samaa olen huomannut. Joillaan vaan se ylemmyyden tunne on tasolla....jatetään sanomatta. Kaitpa tollekin on lääketieteessä joku nimi annettu? ""Kotilääkärinä" narsismi tulee ekana mieleen....
Avatar
Plexi
Viestit: 12313
Liittynyt: 6.11.2016 15:49

Re: Palstalla sepeämisestä

Viesti Kirjoittaja Plexi »

VeeAa kirjoitti:
tekisi mieli kysyä: kuulutko itse tähän joukkoon, mutta bannin uhalla jätän kuitenkin kysymättä. jään silti ihmettelemään joidenkin klupilaisten tarvetta arvioida toisten tajunnantasoa, onko se ainoa asia mistä jutunjuurta riittää?
Dokaaminen on sosiaalinen ja hauska tapahtuma eikä silloin ole asiaa eikä aikaa tänne synkkien kalsarikännisten peräkammarinpoikien sekaan tulla juttelemaan. Vastaus kysymykseesi siis että en kuulu.
Vastaa Viestiin