Hiukka matkakuumetta

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

arzzi
Viestit: 370
Liittynyt: 21.2.2005 16:34
Paikkakunta: Helsinki

Hiukka matkakuumetta

Viesti Kirjoittaja arzzi »

Ovatko muut kokeneet moista: Matkaan on vielä kuukausi aikaa ja lasken jo päiviä. Töistäkään ei tahdo tulla oikein mitään kun huomaan tasaisin väliajoin surffaavani näillä erinomaisilla sivuilla. Jos fiilinki jatkuu samanmoisena niin saatanpa olla hermoraunio jo ennen matkaa. Bangkok:ssa paine sitten varmaan purkaantuu ja meno on kuin päättömällä kanalla tai lehmällä kevätlaitumella ;-)

Ekakertalaisen näyttää matkasuunnitelman tekeminen olevan melko vaikeaa. Alustavasti olemme suunnitelleet:
1) Bangkok:iin noin viideksi päiväksi
2) Pattaya:lle 1.5 viikoksi, josta jotain retkiä myös lähiseuduille. Pattaya:n lähellä on muös ne rauhallisemmat mestat Hua Hin ja Cha-Am. Olisikohan sinnemkin järkevämpää majoittua kauemmas Pattayan tohinasta ja ajella sinne vaikka taksilla sinne kolmisen kertaa viikossa…
3) Phuket:iin 1.5 viikoksi palautumaan ja sukeltamaan. Muös jotain nähtävyyksiä.

Oon myös funtsinut ottaakko matkalle matkalaukun (helposti perässä vedettävän) vai rinkan. Molemmissa on varmaan puolensa, onko kommentteja?
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

arzzi kirjoitti:
Oon myös funtsinut ottaakko matkalle matkalaukun (helposti perässä vedettävän) vai rinkan. Molemmissa on varmaan puolensa, onko kommentteja?
Itse käytän matkalaukkuna isoa putkikassia. Sinulle suosittelisin isoa putkikassia missä on pyörät ja vetokahva.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Pattayalta on kyllä Hua Hiniin ja Cha-Amiin matkaa satoja kilometrejä, lisäksi välissä on Bangkok.

Hyvä Thaimaan kartta: http://www.clickthai.de/Map/index.html

Tuo kuvailemasi tunne on kyllä tuttu, tulee vain pahenemaan sitten mitä useamman kerran matkalla käy! :)

Tietenkin helpompi matkustaa mitä vähemmän on raahattavaa mukana, itse sijoittaisin tuon Bangkokin ehkäpä loman loppupuolelle perusteluina vaikkapa se, että ostokset voisi tehdä sitten siellä loman lopuksi, niin ei tarvitse raahata tuliaisia perässä koko matkaa ja Bangkokissa ne kuitenkin ovat halvimmillaan. Eli jos vaikka alkuun repuilla ja sitten ostaa matkalaukut reissusta ja täyttää ne sitten lopuksi Bangkokissa? :-D
Avatar
kinapori
nuorisojoukot.net
Viestit: 1734
Liittynyt: 12.5.2004 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kinapori »

Matkakuume on jo nyt järjetön vaikka reissuun on 4 kuukautta.
Onnex kohti kevättä alkaa järjettömät kiireet duunissa. Se on ainut mikä auttaa siihen, ettei kerkee koko ajan laska millon se lähtöpäivä olikaan.
Ei auta ku lusia täällä pakkasissa.

Olen ollut 2 kertaa aikaisemmin noin kuukauden reissulla Thaimaassa ja kummallakin kerralla olen tehnyt myös reissusuunnitelmia.

Ekalla reissulla oli tarkoitus olla 2 viikkoa Pattayalla ja loppu aika lentää Phukettiin kaverin luoksen. No mieten kävi? Olin koko loma Pattayalla, koska ei yksikertaisesti tule aika pitkäksi viriilillä nuorella miehellä kyseisessä paikassa.

Tokalla reissulla sitten olin kovasti menossa Kambozaan Angor wattiin jne. Ja arvaatte miten kävi. Koko loma Pattayalla ja ei kiire minnekkään.
Tietysti tuli nähtyä lähialuita Rayongia jne.

Nostan hattua niille, jotka jaksaa ja saa aikaiseksi kiertää ympäriinsi junilla, busseilla ja muilla liikenne välineillä. Minulla kun onnistuu lähinnä mopolla ajaminen rannalle ja illalla Marinen Discon parkkiin. Muutaman kerran paikallinen tuleva vaimoni sitten ajelutti tilamaasturillaan lähialuita ja se riitti minulle. Toki, kun reissuja tulee plakkariin useita, niin eiköhän meikäläinenkin saa itsestään irti hiukan motivaatiota liikkua muualla Thaimmassa.

Laiskuus kruuna loman :lol:
Kinapori
It´s not where U go,
It´s who U meet.
...I am, you see, I am Creator, and this is my life...
Avatar
Kuki
paha porvari
Viestit: 3740
Liittynyt: 5.8.2004 22:44
Paikkakunta: eira

Re: Hiukka matkakuumetta

Viesti Kirjoittaja Kuki »

arzzi kirjoitti: Pattaya:n lähellä on muös ne rauhallisemmat mestat Hua Hin ja Cha-Am. Olisikohan sinnemkin järkevämpää majoittua kauemmas Pattayan tohinasta ja ajella sinne vaikka taksilla sinne kolmisen kertaa viikossa…
Älä nyt hyvä mies käytä puolta lomaa taksissa istumiseen :shock:
Köyhälle kaikki on kallista.
Avatar
Jim Reindeer
Phlapphla Chai Lover
Viestit: 1252
Liittynyt: 16.10.2004 17:04
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Jim Reindeer »

:) Mulla ei varmaankaan ole sellaista päivää,että ei Thaimaa olisi jollakin tapaa mielessä.Olen käynyt Thaimaassa kolme kertaa.Kaksi eka kertaa oli 80-luvun lopulla ja viimeinen viime vuoden lopulla (pari kuukautta).Olen joka kerta ollut Pattayalla.Oikeastaan viime reissu oli tavallaan eka kerta,koska Pattaya on niin paljon muuttunut sitten 80-luvun.Nyt en pidä niin pitkää taukoa vaan lähden heti takaisin, kun se on mahdollista.Luultavasti menen ensi syyskuussa ja tavallaan on matkakuume päällä koko ajan.Pattaya on mielestäni hyvä paikka pitää tukikohtaa,siitä on hyvä tehdä reissuja ympäri Thaimaata.Viime reissulla olin mm. Buriramissa reilun viikon.Kävin myös parin päivän reissulla Kanchanaburissa.Seuraavaan reissuuni olen kaavaillut viikon reissua Kanchanaburiin.Jäi niin paljon vielä näkemättä siellä. :D :smt051
HugoB
nuorisojoukot.net
Viestit: 255
Liittynyt: 20.12.2003 16:40

Viesti Kirjoittaja HugoB »

Välillä toivon etten olisi koskaan eksynyt Taikamaahan!! Eka reissu 2003 vuoden joulukuussa venyi kuukaudesta, kolmen kuukauden mittaiseksi ja sen jalkeen paikalla pyorahdetty 2 kertaa. Vaikka viime reissulta tammikuussa palattuani olen matkustanut parissakin eri maassa kuume ei lopu, eikä päivääkään kulu ilman ajatusta Taikamaasta olin sitten safarilla Etelä-Afrikassa, Amsterdamin yossa tai Espanjassa... Pahanlaatuinen onglema!! TJ on tuntematon tällä hetkellä ja se vaivaa!!
Avatar
miu
Viestit: 144
Liittynyt: 11.11.2004 18:00
Paikkakunta: Basel, CH

Viesti Kirjoittaja miu »

Jim Reindeer kirjoitti::) Mulla ei varmaankaan ole sellaista päivää,että ei Thaimaa olisi jollakin tapaa mielessä.
Niinpä, veli puhuu asiaa... taitaa mennä ens talveen ennen kuin pääsee takaisin :smt089
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

HugoB kirjoitti:Välillä toivon etten olisi koskaan eksynyt Taikamaahan!!
Samat fiilikset joskus mielessa, tosin en ma sita koskaan vakavissaan oo toivonut. Kelaillut vaan miten asiat olis jos siella ei ois kayny. 3 vuotta ekasta reissusta ja nyt niita on takana 26. :lol:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

arzzi kirjoitti:
Viestin aihe: Hiukka matkakuumetta
Joo, UUSI matkakuume alkaa sillä silmänräpäyksellä kun on vähänkin hajua seuraavasta reissusta ja varsinkin silloin kun matkatoimistosta tulee vahvistus seuraavan reissun lentolipuista.

HugoB kirjoitti:
Välillä toivon etten olisi koskaan eksynyt Taikamaahan!!
Kiitän luojaani että kaverit kertoi - 91 Pattayan hubasta ja Thaimaasta :lol: muute ei olisi yksinkertaisesti elämää.. :-D
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Lasse kirjoitti:Joo, UUSI matkakuume alkaa sillä silmänräpäyksellä kun on vähänkin hajua seuraavasta reissusta ja varsinkin silloin kun matkatoimistosta tulee vahvistus seuraavan reissun lentolipuista.
Ton lisaks suomessa on ainakin mulla vaikee olla jos ei tieda koska se seuraava reissu alkaa... :-D
Lasse kirjoitti: Kiitän luojaani että kaverit kertoi - 91 Pattayan hubasta ja Thaimaasta :lol: muute ei olisi yksinkertaisesti elämää.. :-D
Totta.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

OX266 kirjoitti:
Lasse kirjoitti:Joo, UUSI matkakuume alkaa sillä silmänräpäyksellä kun on vähänkin hajua seuraavasta reissusta ja varsinkin silloin kun matkatoimistosta tulee vahvistus seuraavan reissun lentolipuista.
Ton lisaks suomessa on ainakin mulla vaikee olla jos ei tieda koska se seuraava reissu alkaa... :-D
Ei yhtään vaikeeta, onhan nämä palstat ja hyvät tyypit näillä palstoilla :-D :smt023

nim. melkein 24h / vrk Thaimaa palstoilla :smt119 :lol:
Viimeksi muokannut Lasse, 27.2.2005 0:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
OX266
Norsu
Viestit: 3511
Liittynyt: 26.9.2004 0:49
Paikkakunta: SJDM, Bul

Viesti Kirjoittaja OX266 »

Lasse kirjoitti: Ei yhtään vaikeeta, onhan nämä palstat ja hyvät tyypit näillä palstoilla :-D :smt023

nim. melkein 24h Thaimaa palstoilla / vrk :smt119 :lol:
Totta mutta ei siita vaan tullut mitaan. :oops: 3.1. tulin takas ja 4.1. jouduin varaamaan ton maaliskuun lipun. Oli vaan pakko saada se paiva selville. :-D
Avatar
P.K
Reppana
Viestit: 1107
Liittynyt: 15.12.2003 17:02
Paikkakunta: LPR/Korat

Viesti Kirjoittaja P.K »

Viime viikolla kotiuduttiin mutta tuntuu että edellisestä reissusta olisi vähintään valovuosi aikaa :cry:
Toiveissa olis jos kesäkuussa viimeistään taas pääsisi käymään ja toisi samalla tytön suomeeseen :smt100
Minkäs sitä suomalainen luonnolleen voi
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

P.K kirjoitti: Toiveissa olis jos kesäkuussa viimeistään taas pääsisi käymään ja toisi samalla tytön suomeeseen :smt100
Ehken heinäkuun 8. lähtö taas taikamaahan :-D Tarkoitat varmaan vaimosi tytärtä :wink:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
P.K
Reppana
Viestit: 1107
Liittynyt: 15.12.2003 17:02
Paikkakunta: LPR/Korat

Viesti Kirjoittaja P.K »

Lasse kirjoitti:
P.K kirjoitti: Toiveissa olis jos kesäkuussa viimeistään taas pääsisi käymään ja toisi samalla tytön suomeeseen :smt100
Ehken heinäkuun 8. lähtö taas taikamaahan :-D Tarkoitat varmaan vaimosi tytärtä :wink:
Vaimon tytärtä nimenomaan eli omaa tytärpuolta :-D
Ikävä on jo kova kun tultiin niin hyvin toimeen keskenämme :cry:
Vaimoa olen joskus kutsunut tyttöystäväksi mutta koskaan en ole tytöksi kutsunut enkä tule kutsumaankaan :wink:
Minkäs sitä suomalainen luonnolleen voi
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

P.K kirjoitti:
Vaimoa olen joskus kutsunut tyttöystäväksi mutta koskaan en ole tytöksi kutsunut enkä tule kutsumaankaan :wink:
Joo, halusin vaan varmistaa että muutkin ymmärtää homman nimen. Nimittäin monet kutsuu tyttöystäviään palstoilla "tytöiksi", thai-tytöiksi :wink:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Jim Reindeer
Phlapphla Chai Lover
Viestit: 1252
Liittynyt: 16.10.2004 17:04
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Jim Reindeer »

:D On se hyvä että ei ole yksin Thaimaan kaipuussaan...
Avatar
P.K
Reppana
Viestit: 1107
Liittynyt: 15.12.2003 17:02
Paikkakunta: LPR/Korat

Viesti Kirjoittaja P.K »

Lasse kirjoitti:
P.K kirjoitti:
Vaimoa olen joskus kutsunut tyttöystäväksi mutta koskaan en ole tytöksi kutsunut enkä tule kutsumaankaan :wink:
Joo, halusin vaan varmistaa että muutkin ymmärtää homman nimen. Nimittäin monet kutsuu tyttöystäviään palstoilla "tytöiksi", thai-tytöiksi :wink:
Arvasinkin Lasse mistä oli kyse :wink: :smt115 Etkä Jim todellakaan ole ainoa.Meitä riittää ainakin muutaman tuhannen verran :?
Minkäs sitä suomalainen luonnolleen voi
Avatar
Patong
Manila Magic
Viestit: 2590
Liittynyt: 16.12.2003 0:24
Paikkakunta: Manila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patong »

OX266 kirjoitti: 3.1. tulin takas ja 4.1. jouduin varaamaan ton maaliskuun lipun. Oli vaan pakko saada se paiva selville. :-D
Mulla kavi viime reissun jalkeen tasan samalla tavalla, etta heti
seuraavana paivana oli reissu varattu. Edellisella kerralla sita ennen
siina tais olla jopa yks paiva valissa... :-D

Huono puoli mulla on vaan se, kun lomaa kaytannossa mahdoton
saada 5vk vuodessa enempaa, niin reissujen valit on sitten luokkaa puoli
vuotta. Tarkottaa tuskaisen pitkia odotuksia... :smt021 Talla hetkella
enaa vajaa pari viikkoa lahtoon! 8)
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Patong kirjoitti:
OX266 kirjoitti: 3.1. tulin takas ja 4.1. jouduin varaamaan ton maaliskuun lipun. Oli vaan pakko saada se paiva selville. :-D
Mulla kavi viime reissun jalkeen tasan samalla tavalla, etta heti
seuraavana paivana oli reissu varattu. Edellisella kerralla sita ennen
siina tais olla jopa yks paiva valissa... :-D
Ans kattoo miten meikäläiselle käy, seuraavalta reissulta on kotiutus 8.4 ja 23.4 olis tarkoitus olla taas ilmassa.. tossa välissä pitää tehdä muutama vuoro töitä ja varata matka... :? :-D

Nooh, luotan työnantajaan, KMK:n ja Thai Airways:n.. 8)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Patong
Manila Magic
Viestit: 2590
Liittynyt: 16.12.2003 0:24
Paikkakunta: Manila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Patong »

Lasse kirjoitti: Ans kattoo miten meikäläiselle käy, seuraavalta reissulta on kotiutus 8.4 ja 23.4 olis tarkoitus olla taas ilmassa.. tossa välissä pitää tehdä muutama vuoro töitä ja varata matka... :? :-D
Tommosiin parin viikon sohjolassa kaynteihin pitaa itekki pyrkia!!! :wink:
Tuossa ei kerkea alkaa viela kovin pahasti ahistaan, ku tietaa uuden
reissun jo olevan muutaman paivan paassa. :lol:
Avatar
Jim Reindeer
Phlapphla Chai Lover
Viestit: 1252
Liittynyt: 16.10.2004 17:04
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja Jim Reindeer »

:idea: Mä päätin viime reissulla,että sijoitan loppuelämäni tienestit Thaimaaseen.Tarkoittaa matkustelua Thaimaaseen ja jossakin vaiheessa mahdollisesti jopa asumista Thaimaassa.Se tietää loppuelämäksi matkakuumetta. :wink: Tavoitteena olisi aluksi viettää joka vuosi 2-4 kuukautta Thaimaassa.Että sellaisessa koukussa... :roll:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33662
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Patong kirjoitti:
Lasse kirjoitti: Ans kattoo miten meikäläiselle käy, seuraavalta reissulta on kotiutus 8.4 ja 23.4 olis tarkoitus olla taas ilmassa.. tossa välissä pitää tehdä muutama vuoro töitä ja varata matka... :? :-D
Tommosiin parin viikon sohjolassa kaynteihin pitaa itekki pyrkia!!! :wink:
Tuossa ei kerkea alkaa viela kovin pahasti ahistaan, ku tietaa uuden
reissun jo olevan muutaman paivan paassa. :lol:
Koittakaa pyrkiä, ei kerkee todellakaan ahdistamaan kun on kolmen reissun biletit kädessä samaa aikaan :shock: :-D

Tässä mallia keväältä 2001, oli muuten aika voittajafiilis :-D

Kuva
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
jusubox
insinöörigolffari
Viestit: 2354
Liittynyt: 6.1.2004 19:48

Viesti Kirjoittaja jusubox »

Jim Reindeer kirjoitti::idea: Mä päätin viime reissulla,että sijoitan loppuelämäni tienestit Thaimaaseen.Tarkoittaa matkustelua Thaimaaseen ja jossakin vaiheessa mahdollisesti jopa asumista Thaimaassa.Se tietää loppuelämäksi matkakuumetta. :wink: Tavoitteena olisi aluksi viettää joka vuosi 2-4 kuukautta Thaimaassa.Että sellaisessa koukussa... :roll:
toi se mahtanee olla aikas monen mielessä kuten myös tällä, ei tää talvi nii häävistä ole vaan kuka tykkää,,, eli talvikausi Thaimaassa ja kesä on ihan okei tääl Suomessakin
hcp 21.2
Vastaa Viestiin