Vakava pyyntö!!!

Valitukset, kiitokset, parannusehdotukset ja uudet ideat.

Valvoja: Modet

Vastaa Viestiin
Kollikatti

Vakava pyyntö!!!

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Heips kaikille!

Sain työpaikkani sähköpostiin seuraavan viestin:

Veijalainen Liisa (14.2.2005 8.57)
Subject: Vakava pyyntö

Tämä pieni tyttö on Phuketin sairaalassa Thaimaassa. Hän on menettänyt vanhenpansa, eikä muista mitään. Lähetä ystävällisesti tämä viesti eteenpäin mahdollisimman monelle niin, että joku kuvan nähdessään voisi mahdollisesti tunnistaa hänet.

Voisko joku mode lähettää sähköpostiosoitteen johon voisin lähettää tuon viestin kuvan kanssa. Mode voisi sitten edelleen liittää viestin kuvan kera tänne Foorumiin!?

Kas minä kun en osaa :oops:

Vai miten nyt pitäis toimia?
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kyseessä on sairas pila. Kuvan tytöllä ei ole mitään tekemistä kenenkään hädässä olevan henkilön kanssa, on myös lähes yhtä sairasta laittaa sitä viestiä eteenpäin ja saada ihmiset toimimaan ajattelematta hädissään, joten kaikista paras jos tuhoat sen viestin.
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Asia selvä.

Ei vaan jaksa ymmärtää miten jotkut pilailee näinkin vakavalla asialla. :evil: Sillä kuvassa oleva tyttö ON loukkaantunut ja ON jonkun kullannuppu.
Sairasta!!!
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kyllä, erittäin tunteisiin vetoava kuva ja kirjoitus sitä mukaileva. Erittäin sairasta pilaa tosiaan. Vähän samallalailla toimivat myös ns. virus hoaxit joissa käyttäjät saadaan panikoitumaan ja unohtamaan aivojensa olemassaolo, sitten viestissä olevien 'ohjeiden' mukaan tuhotaan tiedostoja tai muuten vain tukitaan viestipalvelimet lähettämällä tuhansia viestejä ristiin rastiin. En ole pitkästä ajatustyöstä huolimatta vielä päässyt selville, että miten tuosta tekijät saavat itselleen kicksit.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Sain tällä viikolla tälläisen yv:n
Muistinsa menettänyt tyttö
Hei,

Sain sähköpostiini (kiertokirjeenä) välitetyn Tikkurilan Sosiaali ja terveuskeskuksesta kuvan muistinsa menettäneestä tytöstä. Jos joku sattuisi hänet tunnistamaan. Minulla ei kuitenkaan ole serveriä käytössä jonka kautta voin laittaa kuvan keskustelusivuille nähtäväksi.
Voisinko lähettää k.o meilin eteenpäin jollekin joka sen sinne voisi laittaa ?
Vai onkohan tämä jo vanha juttu...?

Pyysin ottamaan yhteyttä lähteeseen..

EDIT:
Eiköhän media olisi tosta muistinsa menettäneestä tytöstä kertonut jo aikoja päiviä sitten.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Lasse kirjoitti: Eiköhän media olisi tosta muistinsa menettäneestä tytöstä kertonut jo aikoja päiviä sitten.
Noinhan asia tietenkin on miten Lasse kirjoittaa. Kun asiaa alkaa järjellä ajatteleen!
Avatar
samee
Lamai Lover
Viestit: 3308
Liittynyt: 16.12.2003 13:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samee »

Eihän tossa meilissä edes selviä,että minkä maalainen toi tyttö on...
Kuva
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Tähän juuri viittasin aiemmin, eli kun asia esitetään vakuuttavasti ja tunteisiin vetoavasti, järkevänäkin pidetty ihminen toimii täysin vastoin normaaleja rutiinejaan. Tämän takia varmaan mm. mainosmiehillekin maksetaan palkkaa, jotta tekevät hyviä mainoksia joilla ohjata mm. ostokäyttäytymistämme.
Avatar
Kuki
paha porvari
Viestit: 3740
Liittynyt: 5.8.2004 22:44
Paikkakunta: eira

Viesti Kirjoittaja Kuki »

BlackMike kirjoitti:En ole pitkästä ajatustyöstä huolimatta vielä päässyt selville, että miten tuosta tekijät saavat itselleen kicksit.
Kaikilla ei mene hissit yläkertaan asti :twisted: Muuta selitystä en itse keksi.
Köyhälle kaikki on kallista.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

reklamoi

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Kollikatti :!:
Miksi et reklamoi tästä saamastasi viestistä viranomaisille , poliisille ?
Onhan tuo ilmeisesti kuitenkin jonkun suomalaisen kirjoitttama juttu ja jo siitäkin syystä tuollakin tavoin sairaat olisi saatava hoitoon .
Seuraava ase tuollaisella voi olla vaikka kirves metrossa :roll:
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Kotimaa 19.2.2005 3:00:22

Viestien alkuperän selvittäminen vaikeaa

Tsunamin uhreista levitellään vääristeltyjä tietoja internetissä

SEPPO SUDENNIEMI
Internetissä leviää satamäärin vääristeltyjä ja paikkansa pitämättömiä viestejä Aasian hyökyaaltokatastrofin uhreista. Keskusrikospoliisin mukaan suuri osa sähköposteina ja myös puhelimitse tulleista kiertokirjeistä on asiallisia ja lähtöisin huolestuneilta kansalaisilta, mutta joukossa on myös tahallisesti vääristettyjä viestejä, jotka lietsovat epätietoisuutta.

Useimmat kiertokirjeistä koskevat lapsiuhreja, joista kerrotaan esimerkiksi sähköpostitse leviävän "vakavan pyynnön" kautta. Kirjeessä sanotaan, että " tämä pieni tyttö on Phuketin sairaalassa Thaimaassa. Hän on menettänyt vanhempansa eikä muista mitään. Lähetä ystävällisesti tämä viesti eteenpäin mahdollisimman monelle niin, että joku kuvan nähdessään voisi mahdollisesti tunnistaa hänet".

Kirjeen allekirjoittajaksi on pantu erään vantaalaisen hammaslääkärin nimi, mutta tällä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Lukuisia sähköpostikyselyjä saanut hammaslääkäri on kuitenkin vastannut useimpiin kyselyihin pyrkiessään katkaisemaan huhulta siivet. Lukuisat ihmiset ovat pohtineet viestin mukana kuvassa olevan pikkutytön kohtaloa ja alueella lomailleet ovat pinnistelleet yrittäessään muistaa ovatko nähneet tytön vai ei. Tyttö kuitenkin on ollut jo pitkään kotonaan.

Toisessa kiertokirjeessä pyydetään apua tsunamiorpojen vanhempien löytämiseksi ja allekirjoittajaksi on merkitty todellinen, terveydenhuollossa pääkaupunkiseudulla työskentelevä mieshenkilö.

Hän on saanut asiassa lukuisia kyselyjä, vaikka tämänkin kirjeen kuvassa oleva saksalaistyttö on jo palannut vanhempiensa luokse. Kyselyversioita on lukuisista henkilöistä.

- Alussa kiertokirjeet ja kyselyt olivat asiallisia ja liittyivät moniin etsiskeltyihin henkilöihin. Ihmisten huoli oli ymmärrettävää ja monissa tapauksissa todella etsitään yhä kadoksissa olevaa henkilöä. Viime aikoina joukkoon on kuitenkin tullut tahallisesti vääristeltyjä viestejä, joita vain pannaan kiertämään, totesi rikosylikomisario Tero Haapala keskusrikospoliisista.

Haapalan mukaan viestien alkuperää on miltei mahdoton selvittää eikä kenelläkään riitä siihen aikaa.

- Meille on tullut kiertokirjeiden takia satoja yhteydenottoja aivan ympäri maailmaa. Aluksi vastasimme kyselyihin, mutta aika pian niitä alkoi tulla niin paljon, ettemme siihen enää kyenneet. Todellisiin tapauksiin olemme vastanneet muuta kautta.

- Häirintä tietysti tuntuu ilkeältä silloin, kun omaiset ovat jo palanneet kotiin tai heidän kohtalonsa on tiedossa. Viestit pyörivät netissä ja jatkavat kiertoaan ja se on ikävää, mutta rikosilmoituksia asiasta ei ole tehty.
Lähde:
http://www.turunsanomat.fi
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Khoot toot kap!
Minä olen 41vee ukko ja olen nähnyt jos yhtä sun toista, mut olen edelleen niin "lapsellinen"
et otan tommoset AINA tosissaan,
On mielestäni aivan sairasta, et joku tekee pilaa tämmösellä asialla :evil: Mul tuli paha mieli. Soitin tytölle, kaikki hyvin! Minä itkin!!!
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Kollikatti kirjoitti: Soitin tytölle, kaikki hyvin! Minä itkin!!!
Siis soitit kenelle tytölle? :shock:
Avatar
Selkäreppu
Chang
Viestit: 1183
Liittynyt: 16.12.2003 10:48
Paikkakunta: Hkää

Viesti Kirjoittaja Selkäreppu »

0700-????????????? tai jotain??? en tiedä mutta kävi mielessä...
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Ilkka kirjoitti:
Kollikatti kirjoitti: Soitin tytölle, kaikki hyvin! Minä itkin!!!
Siis soitit kenelle tytölle? :shock:
¨

OMALLE KULLALLE Sa Kaeoon! Olen pahoillani jos/kun ilmaisin itseni näin "huonosti" :oops: minä RAKASTAN tyttöä ja haluan että KAIKKI ihmiset maaimassa voisi tuntea samalla tavalla!
Ehkä sinä, Ilkka olet näitä ihmisiä joita nämä asiat EI kiinnosta? Olkoon se sinun ongelmasi!?
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21639
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Täällä kyllä huomaa koska on viikonloppu. :)
Porukka kirjoittelee "pienessä" notkeessa tänne. :-D
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Alkolukko näköjään tarvittaisiin tietokoneisiinkin tai ainakin nettiyhteyden avaamiseen...
Avatar
Dartsani
Apinain Kuninkas
Viestit: 3408
Liittynyt: 15.12.2003 11:46
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Dartsani »

No on se hyvä että suomalainen mies herkistyy edes 5 promillen kännissä...
Kollikatti

Viesti Kirjoittaja Kollikatti »

Ilkka kirjoitti:Alkolukko näköjään tarvittaisiin tietokoneisiinkin tai ainakin nettiyhteyden avaamiseen...
Kyl joku lukko tai vaikka pakkopaita mun kohdalla olis tosiaan aiheellinen, silloin kun sallittu promilleraja ylittyisi!
Viime viikonlopun jälkeen tänään ekaa kertaa taas foorumilla ja kyllä nyt ihan oikeesti hävettää :oops: :oops: :oops: kun lukee omia kirjoituksiaan!
Olin tosiaan "hieman" liikkuttuneessa mielentilassa ja sitä kun "ruokkii" tolla kuningas alkoholilla lopputulos ei ole häävi! Pitäisi se mun tohon edellä mainnittuun ikään ehtineenä jo tietää :oops:
En tässä aiokkaan nyt ruveta syyttelemään halpaa viinaa tai jotakin muuta, (itte mää sen kurkustani alas kaadan) vaan haluan pyytää anteeksi erityisesti Ilkalta ja kaikilta muilta myös sopimatonta ja lapsellista kiukuttelu kirjoitustani.
En ole mikään "riidankylväjä" eikä tarkoitukseni ole ollut aiheuttaa mielipahaa kellään. Tämä Thaimaa ystävien foorumi nyt on viimeisiä paikkoja maailmassa missä haluaisin riitaantua!

Tämä on pirun hyvä foorumi. Asiantuntevia ja asiallisia vastauksia kysymyksiin ja infoa thaimaasta ja kaikesta siihen liittyvästä, sekä monia etuja ja AIVAN ILMAISEKSI!
Unohtamatta sitä pientä huumorin pilkettä silmäkulmasta :wink: Ja tietenkin nuo "Up To You" jutut!

Kollikatti haluaa jatkaa lueskeluaan täällä ja pyrkii jatkossa kirjoittamaan vähemmän nauttineena, ellei tuot Ilkan peräänkuuluttamaa alkolukkoa ole ennen saatavilla :oops: :lol:


Aivot ovat pelto, johon luonto kylvää ajattelun siemenet, ja maaperän laatu määrää sadon.

(Robert Ingersoll)

:oops: :oops:
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Kollikatti: ei hätää :D

Anteeksipyyntö hyväksytty.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Maistilukko on autossa tarpeellinen, mutta ei kait niitä tietokoneisiin tarvitse asettaa? Jäisi välillä monet hyvät naurut nauramatta! :lol:
Vastaa Viestiin