Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Ringedseal
Viestit: 12
Liittynyt: 21.1.2012 14:32

Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja Ringedseal »

Vajaa viikko aikaa lähtöön, ja minulle selvisi, ettei mieheni omista sandaaleja eikä keveitä kesähousuja paitsi shortseja. Suomen suvessa on millaisella helteellä tahansa pärjätty pitkillä coretex-mehtähousuilla ja lenkkareilla tai mustilla, ohuilla suorilla kesähousuilla, jotka kyllä oikeesti ovatkin viileät.

Vuorokausi Thaimaahan laskeutumisen jälkeen lähdetään valmiiksi maksetuille retkille, joissa kävellään kansallispuistossa yms. mukavaa. Siis varusteitten hankintaan on aikaa päivä. Ohuet puuvillaiset pitkähihaiset ja lahkeiset vaatteet olisi kivat. Ja retkiltä palattua olisi sandaalit kivat Karonissa.

Ystäväni (nainen, vaatekoko noin 42, kenkä noin 40) sanoi, että edes meidän kokoisille naisille ei Karonista löydy vaatteita. Vähän samanlaista keskustelua on netissäkin toisaalla. Tältä sivustolta en löytänyt aiheesta.

Mies on kokoa XXL, kenkä 46.

Siis löytyykö sen kokoiselle kenkiä ja ohuita vaatteita yhdessä päivässä Karonilta vai pitääkö se lyödä tainnoksiin ja roudata kotimaassa vaate- ja kenkäkauppaan vielä ennen lähtöä? :roll:
Avatar
MrTravkin
"Riisikeppimode"
Viestit: 9926
Liittynyt: 14.4.2004 15:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja MrTravkin »

Koska tarve on heti reissun alussa niin ottaisin Suomesta mukaan. Heti saavuttua väsyneenä on uskomattoman stressaavaa lähteä oudossa paikassa pakkoshoppailemaan.

XXL kokoisia vaatteita yleensä löytyy basaareistakin, Karonilla olen niitä nähnyt rantatiellä olevassa keskittymässä kun koitin ostaa vähän isompaa kokoa olevia uikkareita itselle, kaikki myyjät tyrkytti erilaisia XXL riepuja "Hääv joo sai söö" vaikka mulle ei pienempi kuin 4XL sovi. Tosin pitkähihaiset paidat on harvinaisia basaareissa, pitkälahkeisia ns. kalastajahousuja yleensä löytyy mutta nimenomaan niitä saattaa olla vaikea saada kuin pieniä thai-kokoja.

Hyvät sandaalit ostaisin ehdottomasti Suomesta ennen reissuun lähtöä, Ecco myymälöistä helppo ostaa, ei ole liikaa eri malleja ja kaikki on hyviä ;)
Ringedseal
Viestit: 12
Liittynyt: 21.1.2012 14:32

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja Ringedseal »

Kiitos vastauksesta Mr Travkin :)
Avatar
ramiti
Kannattajajäsen
Viestit: 1757
Liittynyt: 26.8.2011 4:07
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja ramiti »

Ringedseal kirjoitti: Mies on kokoa XXL, kenkä 46.
Niin on tamakin Karonilla asuva kirjoittaja . Shortseja ja lyhythihaisia kesapaitoja loytyy markkinoilta ja basaareista, kauluspaidat ja suorat housut olen teettanyt. XXL-kokoisia alusvaatteita ja sukkia en ole loytanyt ja 46 numeroisia kenkia on melko turha hakea jos jalkapoyta on vahankin rintava. Oman kenkavalikoimani taydennan seuraavalla Suomen matkalla.
Ringedseal
Viestit: 12
Liittynyt: 21.1.2012 14:32

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja Ringedseal »

Kiitos, Ramiti. :)

Oletko, Ramiti,kalamiehiä ja oletko käynyt koskaan Phuketin Fishing Parkissa. Laitoin sinne juuri viestin ja kysyin hintoja sekä bussia, joka sinne menee. Kartasta yritin katsoa, että sinne on noin 30 kilsaa, joten ei hän varmaan Karonista asti nouda vaikka tarjoaakin kuljetuksia asiakkaille.

Fishing park on tuommosessa paikassa: Thepkhassatri Road, Tamboon Koh Keaw, Ampur Muang
Viimeksi muokannut Ringedseal, 22.1.2012 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19921
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Itse olen mitoissa 191cm, 91kg ja kengänkoko 46. Paitoja on löytynyt, samoin shortseja. Farkut on tiukemmassa, mutta kauluspaitoja saa teetätettyä. Sandaalitkin on yleensä löytynyt kun vähän on viitsinyt etsiä, mutta normaalit kengät ovat olleet kiven alla. Jos halvalla yrittää saada niin koot loppuvat usein 44-45 akselille ja näistäkin tämä 45 on aika pieni sellainen. Neljä vuotta taisi mennä ennen kuin löysin hyvät 46 koon kengät ja niidenkin normihinta oli 2500b ja paikkana Robinson. Eli halvalla en marketeista tai kaduilta löytänyt 46 koon kenkiä. Tai ainakaan asiallisen näköisiä.
Avatar
ramiti
Kannattajajäsen
Viestit: 1757
Liittynyt: 26.8.2011 4:07
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja ramiti »

Ringedseal kirjoitti:Kiitos, Ramiti. :)

Oletko, Ramiti,kalamiehiä ja oletko käynyt koskaan Phuketin Fishing Parkissa. Laitoin sinne juuri viestin ja kysyin hintoja sekä bussia, joka sinne menee. Kartasta yritin katsoa, että sinne on noin 30 kilsaa, joten ei hän varmaan Karonista asti nouda vaikka tarjoaakin kuljetuksia asiakkaille.

Fishing park on tuommosessa paikassa: Thepkhassatri Road, Tamboon Koh Keaw, Ampur Muang

Kalamies olen mutta tahan paikkaan en ole tutustunut. Haloo muut kalamiehet!
Ringedseal
Viestit: 12
Liittynyt: 21.1.2012 14:32

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja Ringedseal »

ramiti kirjoitti:Kalamies olen mutta tahan paikkaan en ole tutustunut. Haloo muut kalamiehet!

Osaatko vinkata muita tekoaltaita, jotka olet hyväksi havainnut. Syvämeren kalastuksen jätämme tällä kertaa väliin. Yöreissulle pääsisi ainakin Ko Changista, mutta meille tulee loman aluksi tuota kiertelyä ja muualla yöpymistä muutenkin viisi päivää.

Yhden päivän syvämeren retket on nähty muissa lomapaikoissa. Mies sanoi, että ei enää huvita lähteä pohjaonkimaan pienempiä kaloja kuin mitä kotona saa :D

Sitten kun toisen kerran tullaan Thaimaahan, majoitutaan jonnekin lähelle paikkaa, mistä pääsee pitkille kalastusretkille. Mutta nyt siis mietitään kalastuspuistoa kohtuullisen matkan päässä Karonista.

(Taidan sittenkin laittaa oman kyselyn kalastuspuistoista. En ensin ajatellut laittaa, kun aiheesta on vasta keskusteltu ketjussa "12-vuotiaan kanssa kalaan". Laitan otsikkoon kalastuspuistot, niin ehkä saan vastauksen. Kalastuskyssärini siis jatkuu toisaalla. -> http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 32&t=38902

Niin, ja kiitos matkaaja25!

Minun mielestäni on melko vastuutonta erilaisilta matkaoppailta sanoa, että älä ota melkein mitään vaatteita mukaan, vaan osta sieltä. Nuo 2-4XL-miehet ovat helisemässä, jos menevät Thaimaahan ohjeitten mukaisesti pelkät uikkarit taskussa.
Ringedseal
Viestit: 12
Liittynyt: 21.1.2012 14:32

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja Ringedseal »

Kaytiin sitten siella kalastuspuistossa

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 32&t=38902

Minulle loytyy vaikka mita vaatteita taalta. En tajua, miksei ystavani loytanyt mitaan :D

Miehelle ei tosiaan loydy, paitti rantasandaalit onneksi.
tintti2U
Viestit: 308
Liittynyt: 11.8.2006 14:50

Re: Saako Karonista isoja vaatteita ja kenkiä?

Viesti Kirjoittaja tintti2U »

Mun mies on 190 pitkä, 90 kg ja on se ainakin teepaitoja ja shortseja löytäny Thaimaasta. Karoniltakin vissiin, koska ollaan siellä käyty ja miehellä on tapana matkustaa kevyesti, ostaa mitä tarvii ja heittää suruttomasti roskiin, mitä ei viitsi pesettää. Mutta kenkiä (koko 46) ei löydy, paitsi ehkä jotain flipfloppeja. Mut tosiaan, jos vaatekoko on Suomessa XL, niin tuolla kantsii kattoo koosta XXXL eteenpäin - siis yleensä, nuo teepaitakoot ainakin tuntuu ihan arvotuilta.

Naisille löytyy mun mielestä heikommin isoja kokoja. Toppeja on turha katsoakaan, kun niissä ei ole muistettu jättää tilaa tisseille. Ja jos joku paita mahtuu hartioista ja tisseistä, se lepattaa vyötäröltä. Housunlahkeet on järjestään liian lyhyitä. Hameita ja mekkoja löytyy jonkin verran. Olen mä parit sandaalitkin yllättäen löytänyt. Vaikka koon 40 kysyminen aiheuttaakin yleensä hillittömän kikatuskohtauksen.

Ja sit se huutelu on aika raivostuttavaa: "Big size for you madaaaam!" Ja yritetään raahaa kojuun kattoo jotain puolijoukkuetelttaa. Kun nyt en omasta mielestäni ole mikään iso, vähän normaalia pidempi vain. Sentään alle 180 cm, kokoa 40, kenkä 40.
Vastaa Viestiin