Pattaya toukokuussa

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
traveltype
Viestit: 183
Liittynyt: 18.3.2009 11:41

Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja traveltype »

En löydä oikein tietoa siitä, miten kuolleeksi tämä paikka mahdollisesti menee sesongin loputtua? Onko fiilis sellanen, että suurin osa kapakoista on vanerit ikkunoissa ja roskat lentelee yksin tuulen mukana rantakadulla? Vai onko pikemminkin niin, että turisteja vähemmän ja tyttöjä sitäkautta enemmän :smt007
Toukokuussa olen menossa, klupilaiskorttikin edelleen hankimatta, vähän laiskasti olen tehnyt valmisteluja. Olin ajatellut että käyn jossain kauniissa paikassa, ja pattiksellekin haluaisin mennä, mutta en viettää koko 2 viikkoa siellä, 1 viikko riittänee pattikselle. Koh chang olisi sopivasti siinä, että samalla linjalla olisi molemmat paikat.
-Spede-
Majatalon Spede
Viestit: 9625
Liittynyt: 26.12.2003 0:22
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja -Spede- »

Ei mee Pattaya ikinä kiinni samalla lailla kuin monet muut paikat. Valinnan varaa on vain enemmän. :D

Unohda Changit, et kuitenkaan ehdi parissa viikossa sinne. 8)

PS. Majatalola nyt vielä tilaa toukokuussa.
***Kirjoittaja tunnustaa olevansa herkkä mies.***
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Flassi »

5-19.5 olen pattiksella päin... hyvin siellä o menoa aina.

Koska tarkemmin olisit pattiksella päin ?
18x vuodesta 2004
traveltype
Viestit: 183
Liittynyt: 18.3.2009 11:41

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja traveltype »

no en tiedä vielä :) , lento laskeutuu 2.5, onko se sitten paikallista aikaa 3.5 aamulla. Katselin noita Maikan kuvia Changista, niin kyllä siellä olisi kiva käydä kun pattiksella on kerran oltu jo. No tottakai sinnekin pitää uudestaan päästä.. Vähän tässä miettinyt noita siirtymiä, että jos menee eka changille, jollain mittarilla, ja sieltä palaisi sitten pattikselle ja pattikselta takaisin bangkokiin, ehkä suoraan kentälle, en usko että käytän nyt aikaa isossa cityssä.
pet-13
Viestit: 1595
Liittynyt: 7.4.2006 12:12
Paikkakunta: Hamina

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja pet-13 »

Joo Pattiksella on hyvä olla toukokuussa,itse ollu neljä kertaa toukokuussa ja taas ensi kuussa menossa,tarkka päivä ei vielä tiedossa mut 10-15 päivä välille se varmaan osuu.
Valinnan varaa on tosiaan enemmin eikä niin hirveetä farangi ryysistä kun esim. joulu-tammikuussa, ainut mikä voi joitain häiritä on se et lämmintä riittää joidenkin mielestä vähän liikaakin,ei tosin mua häiritse, ei lämmin luita riko 8)
Doggystyle Bar
Viestit: 1411
Liittynyt: 30.4.2005 15:53
Paikkakunta: Pattaya

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Doggystyle Bar »

Joo, muuten kylä on aika kuollut mutta dogylla riittää aina meininkiä.
DOGGYSTYLE BAR - Made In Thailand Beer Bar Group 2nd Road,Pattaya
maQe
Viestit: 297
Liittynyt: 15.3.2009 12:03

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja maQe »

Itse pattikselle menossa 5.5..Oletkos Flassi lentämässä suomesta thaimaaseen?
Avatar
hexa1
Viestit: 206
Liittynyt: 14.1.2008 13:31

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja hexa1 »

Joo, Pattiksella on menoa ja meininkiä vuodenajasta riippumatta. Ja kylmästä ei myöskään tarvitse kärsiä. Pelastuksen saunailmastoon tuo hotellin ilmastointi ja baareista/seiskasta saatavat kylmät naamapyyhkeet. Ja tietenkin jääkylmät oluet :D

Mikset tekisi niin kuin minä tein ekalla reissullani: Ensin Pattikselle muutamaksi päiväksi, sieltä mukava seuralainen matkaan ja suunta kohti Koh Sametia. Koh Samet on pikkuisen rauhallisempi paikka kuin Chang, mutta kyllä sieltäkin baareja ja ravintoloita löytyy. Muutama päivä kuluu siellä oikein mukavasti. Sametin rannat ovat hienoja ja paikka on lähempänäkin kuin Chang, eli ei mene liian kauan autossa istumiseen. Olen kyllä Changillakin käynyt, ei siinäkään paikassa ollut valittamista. Jussin majoitus oli oivallinen.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Flassi »

maQe kirjoitti:Itse pattikselle menossa 5.5..Oletkos Flassi lentämässä suomesta thaimaaseen?
Menen kiinasta tällä kertaa, olen kiinassa ensiksi pari päivää.

Eiköhän sovita joku miittinki ja yhteinen retki yöelämään joksikin illaksi tai vaikka jokaiseksi :D
18x vuodesta 2004
maQe
Viestit: 297
Liittynyt: 15.3.2009 12:03

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja maQe »

Miittinki sopii mainiosti.. :D Ja yksin olen liikenteessä tällä kertaa,että ei seura pahitteeksi ole..
traveltype
Viestit: 183
Liittynyt: 18.3.2009 11:41

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja traveltype »

no nyt löysin toisen kivan kuuloisen paikan joka myös on sopivan lähellä pattista ettei sitä tarvi vaan jättää pois reissun etapeista:) Tollanen kun Koh Samet, pitäisi olla noin 1h päässä pattikselta ja rauhaistan kaunis saari. Ketään käynyt?
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

traveltype kirjoitti:no nyt löysin toisen kivan kuuloisen paikan joka myös on sopivan lähellä pattista ettei sitä tarvi vaan jättää pois reissun etapeista:) Tollanen kun Koh Samet, pitäisi olla noin 1h päässä pattikselta ja rauhaistan kaunis saari. Ketään käynyt?
Varmasti monikin. Jos ihan pikkusen scrollaat ylöspain, niin.... ;-)
hexa1 kirjoitti:Mikset tekisi niin kuin minä tein ekalla reissullani: Ensin Pattikselle muutamaksi päiväksi, sieltä mukava seuralainen matkaan ja suunta kohti Koh Sametia. Koh Samet on pikkuisen rauhallisempi paikka kuin Chang, mutta kyllä sieltäkin baareja ja ravintoloita löytyy. Muutama päivä kuluu siellä oikein mukavasti. Sametin rannat ovat hienoja ja paikka on lähempänäkin kuin Chang, eli ei mene liian kauan autossa istumiseen. Olen kyllä Changillakin käynyt, ei siinäkään paikassa ollut valittamista. Jussin majoitus oli oivallinen.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
traveltype
Viestit: 183
Liittynyt: 18.3.2009 11:41

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja traveltype »

no kato siitähän me sen keksinkin, en vaan muistanut että olin sen näin läheltä bongannut :lol:
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

traveltype kirjoitti:no kato siitähän me sen keksinkin, en vaan muistanut että olin sen näin läheltä bongannut :lol:
:smt023 Sitten vaan hakuun "koh samet" ja lisää infoa tonkimaan ko. paikasta :smt045
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Jos majoittuu Sametilla pääkadun varteen (lauttaranta-ensimmäinen uimaranta), niin ei tarvitse maksaa "luonnonsuojelumaksua". Keräämiskoppi on ennen rantaa mutta eivät kiinnitä mitään huomiota uimarantavarusteiseen turistiin, ainoastaan lavataksiporukkaan, joka on menossa kauemmaksi.
Saman kai säästää jos on hotellin oma venekuljetus Pan Phestä suoraan hotellin rantaan.
traveltype
Viestit: 183
Liittynyt: 18.3.2009 11:41

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja traveltype »

enpä paljoa löytänyt juttua koh sametista, ehkä en vaan osaa. Mutta sellanen kysymys, että miten paljon takseja tuolla saarella pyörii, jos nyt menen pattikselta sinne jälkimmäiseksi viikoksi, niin pääseekö sieltä kuinka helpolla lentokentälle? Edelleen saa pistää vihjettä hyvistä hotelleista ja kohteista ko saarella:)
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: Pattaya toukokuussa

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Tuskin saarelta löydät yhtään taksia, joka ajaisi edes mantereelle. Laivakyyti Pan Phe:hen ja sieltä sitten löytyy jatkokuljetus.
Vastaa Viestiin