Reseptilääkkeiden vienti Thaimaaseen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

untitled
Viestit: 14
Liittynyt: 23.7.2004 17:19
Paikkakunta: Vantaa

Reseptilääkkeiden vienti Thaimaaseen

Viesti Kirjoittaja untitled »

En haku toiminnolla löytänyt muuta kuin seuraavanlaisen ohjeen: "Reseptilääkkeitä kuljetettaessa maasta toiseen kannattaa muistaa se resepti ottaa mukaan mahdollisten tulli-epäselvyyksien välttämiseksi kummassakin maassa."

Minulle on määrätty diatsepam johdannaista lääkettä, joka luokitellaan suomessa huumausaineeksi ilman reseptiä. Voinko ottaa tämän lääkkeen mukaan jos minulla on suomalainen, suomenkielinen resepti. Pitääkö resepti olla käännetty englanniksi/thaiksi?

En varmaan muuten tarvitsis lääkettä, mutta lentokoneessa en pysty nukkumaan ilman lääkettä, ja ei olis kiva aloittaa lomaa olemalla valmiiksi rättiväsynyt 15 tunnin lennon ja bussimatkan jälkeen.

Eli siis kuinka tiukkaa tälläisessä tilanteessa on. Riittääkö suomenkielinen resepti jossa on lääkkeen nimi, minun nimi jne. vai jätänkö suosiolla lääkkeet himaan ja vedän koneessa perskännit (ei hyvä vaihtoehto).
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Yksi vaihtoehto on ottaa mukaan yksi lääkekapseli reseptin kera menomatkalle, ja sitten Thaimaassa ostaa paketti samaa lääkettä tulomatkaa varten. Näin ei ainakaan mitään hämmennystä tai muuta murhetta tule mahdollisten tulliepäselvyyksien johdosta Suomessa eikä Thaimaassa.
untitled
Viestit: 14
Liittynyt: 23.7.2004 17:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja untitled »

BlackMike kirjoitti:Yksi vaihtoehto on ottaa mukaan yksi lääkekapseli reseptin kera menomatkalle, ja sitten Thaimaassa ostaa paketti samaa lääkettä tulomatkaa varten. Näin ei ainakaan mitään hämmennystä tai muuta murhetta tule mahdollisten tulliepäselvyyksien johdosta Suomessa eikä Thaimaassa.
Ongelma on vaan se ettei mulla ole enää reseptiä jolla vois ostaa sitä. On vain lääkkeet + käytetty resepti. Vai meinaatko että menisin Thaikussa lekuriin hakemaan reseptiä?
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Thaimaasta saa reseptin aika nopeasti, samoin sen Suomessa varmasti kirjoittaa lääkäri nopeasti kun kertoo tarkoituksen. Tapana itselläkin ottaa aina reissulle mukaan Ciproxin paketti Suomesta jos on jossain korpikuusenkannonalla Thaimaassa eikä pääse apteekkiin, niin on sitten Suomesta mukaan otettu kaiken 'rottaa pienemmän kropasta tappava' antibiootti. 8)

Jos on aivan pienistä kappalemääristä kysymys, niin luulisi käytetynkin reseptin käyvän mainiosti kummassakin päässä, etenkin Thaimaassa kun eivät kuitenkaan siitä paperista mitään tajua. Yhdestä kahdesta reseptilääkkeen nappulasta ei välttämättä edes ainakaan Suomen tullissa paheksuvasti edes puhutella, saati, että otettaisiin pois tuotteita.
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Diatsepamia saa apteekista ilman reseptiä. Kävin Chiang Maissa kysymässä jotain nukahtamista helpottavaa pitkää junamatkaa varten ja apteekkari tarjosi heti Diatsepamia.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6649
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

mennessä looginen toimintatapa:

viet reseptilääkettä suomesta thaimaaseen

-->ota mukaan resepti (juuri se millä lääke on ostettu eli käytetty) :!:


T:weeuugoo
Avatar
trainspot
Nenu
Viestit: 437
Liittynyt: 23.5.2004 7:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja trainspot »

hyvä tietää:)
untitled
Viestit: 14
Liittynyt: 23.7.2004 17:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja untitled »

weeuugoo kirjoitti:mennessä looginen toimintatapa:
viet reseptilääkettä suomesta thaimaaseen
-->ota mukaan resepti (juuri se millä lääke on ostettu eli käytetty) :!:
Tajuuko ne mitään siitä reseptistä, vai riittääkö että siinä on lääkkeen nimi ja mun nimi + lääkärin nimi ja apteekin ottoleima.
Avatar
tri_Hoto
Disinformaatikko
Viestit: 6352
Liittynyt: 15.12.2003 11:08
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tri_Hoto »

No tuskinpa Thaimaassa kukaan on kiinnostunut reseptista. Taallahan myydaan jos jonkinlaista rohtoa ihan ilman mitaan reseptia.
kaytetty suomenkielinen resepti kelpaa siina missa englanninkielinenkin.
Suomen tullissa palatessa saattaa olla enemman ongelmia mutta uskoisin, etta ne ymmartavat siella suomenkielista reseptia. Kunhan ei ole ihan ikivanha.
--tri_Hoto--
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Samaa mieltä Hoton kanssa, varsinkin jos jo pillerimäärä osoittaa niiden olevan omaan käyttöön en usko missään tullissa tulevan vaikeuksia.

Tästä tulikin mieleeni: Onko ketään pysäytetty tullissa Thaimaahan mennessä, minua ei ainakaan koskaan?
Skål, kosmonauter!
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

En ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään joutuvan tarkastukseen, pari kertaa on joku kanssamatkustaja itse mennyt siihen tarkastukseen kysymään, esim. kannettavasta tietokoneesta, että tarviiko jotain leimoja yms.
Avatar
expatrium
Isaninportinvartija
Viestit: 56606
Liittynyt: 16.12.2003 12:15

tulli thaimaassa

Viesti Kirjoittaja expatrium »

Niin ,tuskin tulli tietenkään on kiinnostunut mistään reseptistä ,mutta jos oikein huono honkkeli käy, niin saattaa olla kiinnostunut lääkkeistä :roll:
Epätodennäköistä ,mutta mahdollista kyllä.

Tämä MB:n neuvo on hyvä ,
Yksi vaihtoehto on ottaa mukaan yksi lääkekapseli reseptin kera menomatkalle, ja sitten Thaimaassa ostaa paketti samaa lääkettä tulomatkaa varten.
Olen minä kerran joutunut tarkastettavaksi ja arvatkaapa olivatko "kunnontullimiehet" huuli pyöreänä kun pahvilaatikosta , jota halusivat tutkia , löytyi puinen keinuhevonen jonka olin ostanut tyttärelllemme Etolasta ja joka laiken lisäksi oli Liettualaista valmistetta :-D Suomessa kun puu on niin kallista :wink:

Eivät ottaneet pois ,eivätkä kyselleet reseptiäkään ,mutta ihmeissään olivat :roll:

Olen myös ollut samalla lennolla Singaporesta ja ja heti siinä passin tarkastuksen yhteydessä ,tuli ulkopuolisia tulli tai olisi ollut poliiseja ja veivät mukanaan kaksi mustaa matkustajaa , miksi sitä voi vain arvailla ?
Kun maa lähenee, niin vitsit vähenee.
hannuhoo
Viestit: 27
Liittynyt: 26.4.2004 15:30

Viesti Kirjoittaja hannuhoo »

Poronsarvista olivat 'kuumana' käsimatkatavaroiden läpivalaisussa. Kun eivät tiedä että porot ovat kasvatuskarjaa eivätkä villieläimiä. Kun pomo ei ollut paikalla, päästivät läpi. Mutta sanoivat kuitenkin että ulosvienti on 'hasardihommaa'. Mitäköhän sekin tarkoittaa?
Pikku-Matti
Viestit: 62
Liittynyt: 22.3.2004 18:58

Viesti Kirjoittaja Pikku-Matti »

Jos tuo suomeen resepti lääkkeitä ilman reseptiä niin en suosittele tuotavaksi useita kymmeniä tabuja.
Itse jouduin tulliin ja pääsen syksyllä oikeuteen syytettynä lääkeaine rikkomuksesta :shock:
Eki
Viestit: 140
Liittynyt: 15.12.2003 22:27

Viesti Kirjoittaja Eki »

Repsut mukaan kaikista lääkkeistä mitkä on mukana,aina kun matkustelette,niin ei tuu turhia ongelmia...Suomen päässä niitä voidaan kysellä :wink:
JUNKAR
Viestit: 46
Liittynyt: 16.1.2005 5:14
Paikkakunta: Kirkkonummi

reseptin alaisista lääkkeistä

Viesti Kirjoittaja JUNKAR »

Moi terveydenhuolto alalla työskentelevänä neuvoisin että, järkevintä on kirjotuttaa lääkärillä englannin kielinen resepti. Koska silloin ei ainakaan joudu selittelemään mitä reseptissä lukee, se mahdollisuus on aina että tullissa kontraavat pillerien olomuodon.
Kaukoidässä on sitä jotakin.
Avatar
mjip
Sponsori
Viestit: 2810
Liittynyt: 15.12.2003 13:55
Paikkakunta: Ciangmai

Viesti Kirjoittaja mjip »

menee monimutkaiseksi :roll:
Saannot on selvat ja kansainvaliset.
reseptilla maarattyja, laillistetun laakarin kirjoittamia laakkeita saa kuljettaa mukanaan matkan keston verran, kuitenkin kolmen kuukauden tarve on maksimi.Thaimaasta voi sitten ostaa esim.diatsepamia lahes joka apteekista ilman minkaanlaisia resepteja ja jos sellaisen reseptin nyt sitten haluaa niin johonkin klinikkaan pikavisiitti ja parisataa tb poytaan on resepti ja napit kourassa.niin yksinkertaista se on. :wink: mainittakoon kuitenkin etta diatsepam ei ole mikaan unilaake vaan mukavammin matka menee jos kayt suomessa laakarissa ja pyydat Zopinox nimista nukahtamis laaketta.(vaikuttava aine on Zopiclon) silla nukut vatsin makeasti 6-7 tuntia jopa lentokoneessakin ja voit sen reseptin kanssa sitten huoletta kulkea tullista lapi. laake on tehokas eika mitaan ylimaaraisia sivuvaikutuksia sitten aamulla.Thaimaassa ei ole olemassakaan varsinaisia nukahtamis laakkeita ainakaan apteekeissa myytavana.Muita rentouttavia mommoja onkin sitten apteekit pullollaan. :wink:
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
Avatar
Tartlanna
Viestit: 69
Liittynyt: 26.12.2003 17:43

Viesti Kirjoittaja Tartlanna »

Pitäsikö meidän nyt sitten olla niin valveutuneita, että osataan lajitella mitkä ovat Suomessa käsikaupassa ja mitkä reseptilääkkeitä? Jos vaikka ostan Thaimaasta särkylääkettä itse aiheutettuun päänsärkyyn niin onko parempi jättää ylimääräiset siivoajille :shock:
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kyllä itse ainakin 'tavallisia' lääkkeitä Suomeen olen tuonut ilman reseptejä mitä Suomestakin saisin ilman reseptejä. Pari kertaa ollut tuomisina lihasrelaksanttejakin kun on selkää ja/tai hartioita juilinut, vaikka ne Suomessa ovatkin reseptinalaisia lääkkeitä.
Sami69
Jungle Jim
Viestit: 137
Liittynyt: 15.12.2003 22:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sami69 »

Ei ole ainakaan Pattayalla kovinkaan helppoa saada apteekista nykyään ilman reseptiä pameja (valium).
Minä en tiedä kuin yhden paikan, näin ainakin viime keväänä kun olisin ostanut muutaman lentomatkaa varten kun oli paikat vähän hellänä mopo kolarin jälkeen.
kjh
Viestit: 46
Liittynyt: 11.10.2004 8:24

Entäpäs??

Viesti Kirjoittaja kjh »

Jos tullissa pojilla sattuu löytymään taskunpohjalta muutama ylimääräinen "NIAGRA"...siis en sitä...että kukaan"teistä" niitä käyttäis..(härrekuud))..Mitäs herratulliherra siihen tuumaa??
...että omaan käyttöön vaan...#sopertaa##

Silmätkin siesoo peässäkö?
Onko kokemuksia..."kavereilla tai isoilla pojilla...??

kjh
Sami69
Jungle Jim
Viestit: 137
Liittynyt: 15.12.2003 22:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sami69 »

syö ne NIAGRAT ennen tullia :-D

Jotkut isot pojat on päässyt tullista läpi jos vain muutama. Oma mielipiteeni on ,että ei kannata tuoda ei ne ilmaisia ole Thaimaassakaan,
Suomessa lääkäriin jos on ongelmia hepin kanssa. :-D
kjh
Viestit: 46
Liittynyt: 11.10.2004 8:24

Tuntuu tämä toimivan

Viesti Kirjoittaja kjh »

Äsken mamman kanssa kokeilimma!
Toimi niinkuin minuuttimiehillä yleensäkin... :shock: :oops:
Ettätuotaettätuota!

Ja hauskaa lomanodotusta taas kaikille...
Vielä on kesää jäljellä!
Maaliskuu..."tule jo"
Miya
Viestit: 36
Liittynyt: 14.8.2004 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miya »

Pikku-Matti kirjoitti:Jos tuo suomeen resepti lääkkeitä ilman reseptiä niin en suosittele tuotavaksi useita kymmeniä tabuja.
Itse jouduin tulliin ja pääsen syksyllä oikeuteen syytettynä lääkeaine rikkomuksesta :shock:
Oliko sulla kuinka paljon lääkkeitä mukana ja millaisia? Sori jos oon liian utelias... olin vaan aatellut tuoda keväällä Thaikuista kunnon satsin triptaaneja (migreenin täsmälääke), kun ovat niin pirun kalliita täällä (en kylläkään tiedä ovatko sen halvempia sielläkään). Olisko fiksumpaa jättää tuomatta...?
Hanna
Beach babe
Viestit: 667
Liittynyt: 2.5.2004 13:49
Paikkakunta: Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hanna »

"Matkustaja voi tuoda mukanaan Eta-maista (=EU-maat sekä Norja, Islanti ja Liechtenstein) lääkevalmisteita sekä lääkelain (395/1987) 21 a §:n tarkoittaman rekisteröinnin piiriin kuuluvia homeopaattisia ja antroposofisia valmisteita henkilökohtaiseen käyttöönsä korkeintaan yhden vuoden käyttöä vastaavan määrän ja Etaan kuulumattomista maista korkeintaan kolmen kuukauden käyttöä vastaavan määrän.

Matkustajan tulee tarvittaessa pystyä osoittamaan, että lääkevalmiste on tarkoitettu hänen omaan lääkitykseensä. Reseptilääkkeestä tämä tulee osoittaa lääkkeen määräämiseen oikeutetun henkilön asianmukaisesti antamalla lääkemääräyksellä tai lääkärintodistuksella. Matkustajalla tulee olla tarvittavat asiakirjat mukanaan hänen tuodessaan lääkevalmisteen Suomeen."

Huumausaineeksi luokiteltavissa lääkkeissä:

"Todistuksen ja lääkevalmisteen oston perusteena olevan lääkemääräyksen tulee olla annettu lääkevalmistetta tuovan henkilön pääasiallisessa asuinvaltiossa."

Lähde: Tulli
16.6. - 24.8.2009 Hong Kong - KL - Bali - BKK - Pattaya - Vietnam - Hong Kong
1.9. - 5.10.2008 BKK - KL - Borneo - Filippiinit - Singapore (F1) - Phuket - BKK
Vastaa Viestiin