Tammikuuksi Thaikkuihi yksin. .

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
pöllöpää
Viestit: 22
Liittynyt: 28.8.2005 16:04
Paikkakunta: etelä-suomi

Tammikuuksi Thaikkuihi yksin. .

Viesti Kirjoittaja pöllöpää »

Olen parikymppinen tytön tyllerö Suomesta. Hirmuinen ällikkä on tullut lähteä aurinkoon tuonne isoon mailmaan. Olen ahkerasti lueskellut foorumia ja tuntuu, että tietoa on ja lisää tunkee vaan kun lueskelee.

No.

Ajatuksenani on mennä tammikuun alussa mahdollisesti 6.pvä Bangkokiin ja siinä se sitten onkin.. muuta en ole keksiny. ajattelin ihmetellä ja ihmetellä että mitäs mitäs..Täällä toisilla tuntuu olevan kauheasti suunnitelmia miten ja mihin ja millä. Mun tekee vaan mieli pois Suomesta aurinkoon. En ajatellu ison kaupungin vilinässä kovin kauaa ihmetellä..

Siksi vähän ihmettelen nyt teille kaikille, että kannattaako lähteä kuinka kauas Bangkokista ensi kertalaisen? tarkoituksenani on palailla Suomen kamaralle helmikuun alkupäivinä.. aikaa on mutta onko mitään järkeä lähteä havittelemaan sitä kaukaisinta kolkkaa??

Ja toiseksi, olen reisannu noilla turstireissuilla pienen ikäni(ja sellaista en siis halua). Ulkomailla olen siis ollu ja vaihdossakin koulun kautta. Mutta siltikin jännittää vähän lähteä yksinään, onhan siellä niitä ihmisiä ja suomalaisia tai täältä ainakin jengi laukkaa siellä alvariinsa, but....

ehkä tämä on täälainen avun pyyntö teiltä kansalaiset.

jos jollakulla olisi aikaa käydä esim. sähköposti-ihmetystä mun kanssa olisin todella kiitollinen. kaipaan myös yleisiä ajatuksia kaikesta, vaikka tämä foorumi on täynnä kaikkea... siihen vaan tuntuu uppoavan kun ei siis ole mitään oikestaan mitä suunnitella...
Avatar
Nyng Laang
Viestit: 1176
Liittynyt: 8.1.2004 8:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nyng Laang »

Moicca

Sen verran näin aluksi, että jos saarille tai kulttuurinähtävyyksiin
haluat ( esim. BuriRam/ Chiang Mai) niin se kannattaa sijoittaa heti
loman alkuun.

Sillä muutoin jää kyllä kulttuuri ja saaret jää näkemättä. Sitä jämähtää
kovin helposti samoille konnuille oleskelemaan.

nm. kokemusta on !
Terveisin, Nyng Laang /Buri Ram & Vantaa
Sanon minä hohtimet, mutta missä ne muut pajavehkeet on?
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

Suosittelen Chiang Maita lentäen tai junalla. Siellä on muitakin länsimaalaisia samaan aikaan.. :wink: Neljästi olen käynyt itse ja jatkossakin aion käydä. Menee siellä se viikko-pari-kolme..
Avatar
Kermiit
Chief Justice
Viestit: 588
Liittynyt: 15.12.2003 17:26
Paikkakunta: Tonttulaakso

Viesti Kirjoittaja Kermiit »

Kannatta ko samuilla käydä ,pidät varmasti
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Tai Bangkokin lähimmillä saarilla eli Koh Sametilla ja Koh Changilla, jos ei viitsi kauemmaksi lähteä. Kummassakin paikassa on paljon ikäistäsi porukkaa. Yöjunilla ja -busseilla pääse vuorokauden sisällä mihin tahansa päin Thaimaata, joten sinänsä kaikki on kohtuu lähellä.
Avatar
jkahainen
Rasvainen paistaja
Viestit: 107
Liittynyt: 6.4.2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jkahainen »

Kannattaa varmaan keskisestä thaimaasta katsoa noi kohteet. Tuolla pohjoisessa voi olla tuohon aikaan vuodesta suorastaan kylmä öisin ja etelässä ovat pitkälti turistikohteita noi phuketit sun muut.
Riippuu ihan siitä, mitä meinaat lomallasi puuhata, mihin kannattaa mennä. Haluatko rantaloman vai katsella nähtävyyksiä vai tutustua maahan itseensä etc...
T: Junnu
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21706
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Jos rantalomaa haluat niin samuille vaan lentäen bangkokista!
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Re: Tammikuuksi Thaikkuihi yksin. .

Viesti Kirjoittaja Flassi »

pöllöpää kirjoitti: Ja toiseksi, olen reisannu noilla turstireissuilla pienen ikäni(ja sellaista en siis halua)
(Bkk-Chiang mai- Isan,Bkk) eli hieman erikoisempi reitti, Isanissa on erilaista ja varmaan ei ole turistipaikka. eli Isan on iso maapläntti itäisintä thaimaata.

tuon BKK takaisin tulon jälkeen sitten vaikka just samuille makoilee.
Isanissa ovat ihmeissään kun näkevät farang tytön siellä. Voisi olla mielenkiintoinen kokemus. Bussilla vaa reissaa minne haluaal
18x vuodesta 2004
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33665
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: Tammikuuksi Thaikkuihi yksin. .

Viesti Kirjoittaja Lasse »

flassi kirjoitti:eli Isan on iso maapläntti itäisintä thaimaata.
Flassin iso "maapläntti" :? :wink:

Isaan

Kuva

Isaanin Provinssit
http://isan.sawadee.com/
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
pöllöpää
Viestit: 22
Liittynyt: 28.8.2005 16:04
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja pöllöpää »

Hm. Kuuluuko tuo alue Isan siihen osa-alueeseen Thaimaata, että siellä on niitä kahakoita?

Mä luulen, että päädyn jonnekkin saareen uimaan, vaikka haikaloja pelkäänkin.

Mä tutkailen näitä asioita ja palaan alku- tai loppuviikosta viisaampana piinaamaan teitä :twisted:
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33665
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

pöllöpää kirjoitti:Hm. Kuuluuko tuo alue Isan siihen osa-alueeseen Thaimaata, että siellä on niitä kahakoita?
Isaan on koilis-Thaimaata ja mistään kahakoista siellä ei ole tietoakaan.

Kahakat on tuolla aivan etelä Thaimaassa, etelä-Thaimaan saaret ovat paljon lähempänä noita kahakoita kuin koilis-Thamaa (Isaan) :wink:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6609
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

asiaa voi näinkin ajatella phuket/krabi tienoilta hypää autoon ja
parissa tunnissa olet keskellä "kahakoita"

isaanista hyppää autoon ja ajele 30 tuntia niin alat olemaan samoissa
maisemissa (yli 1000km) :wink:


-pak wan
Avatar
Nyng Laang
Viestit: 1176
Liittynyt: 8.1.2004 8:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nyng Laang »

Moicca

Isaan on suuri tuntematon, missä ei paljon falangeja näy.
Se on pääosin kuivaa yläköaluetta ja paikon on hyvinkin
tiheää viidakkoa.

Isaanin itä- ja pohjoisrajana on Mekong joki sekä länsi- ja
eteläpuolella se on vuoriston rajaama.

Isaanissa hotelleja ja marketteja on harvassa, joten jonkinlainen
matkasuunnitelma kannattaa tehdä ennen matkaan lähtöä.

monissa taloissa on maalattia ja sähkö+vesijohto ovat ylellisyyttä.
Terveisin, Nyng Laang /Buri Ram & Vantaa
Sanon minä hohtimet, mutta missä ne muut pajavehkeet on?
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33665
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Nyng Laang kirjoitti:Moicca

Isaanissa hotelleja ja marketteja on harvassa, joten jonkinlainen
matkasuunnitelma kannattaa tehdä ennen matkaan lähtöä.

monissa taloissa on maalattia ja sähkö+vesijohto ovat ylellisyyttä.
Harvemmin riispelloilta marketteja ja hotelleja löytyy mutta noista isommista kaupungeista kyllä. Esim. Khon Kaenista löytyy viiden tähden Sofitel hotelli, Lotus, Big C ja Makro. Udon Thanista Big C, jne.

Maaseudulla toki monista taloista löytyy maalattia mutta kyllä noissa isoimmissa kaupungeissa Khon Khaen, Udon Thani, Korat, Ubon ym. ja vähän pienimmissäkin kaupungeissa löytyy ihan sellaisia taloja mistä löytyy sähkö, vesijohto ym.

Isaan on muutakin kuin maaseutua ja riisipeltoa 8)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21706
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tukataa »

pöllöpää kirjoitti: Mä luulen, että päädyn jonnekkin saareen uimaan, vaikka haikaloja pelkäänkin.
Antakaas nyt vinkkejä saarille ja unohtakaa se isaan.
Avatar
vlahti
Moderaattori
Viestit: 1632
Liittynyt: 15.12.2003 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vlahti »

Terve,

Tikataan pyynnöstäkin vähän saarimainostusta.

Ehdottomasti 4:ssä viikossa ehdit nähdä vaikka mitä. Bangkokia varten kannattaa jättää loman loppuun useampi päivä shoppailulle. Omaan sellaisen olettamuksen, että sinun ikäisesi nainen haluaa viettää aikaa shopailemalla. Bangkok antaa siihen mahdollisuudet ja loppuosassa lomaa ei tarvitse kuskailla noita ostoksia pitkin maita ja mantuja ja voi huolettaa tuhlata yli varojensa.. :)
Mutta, mitä sitten tehdä edeltävät viikot. Saavuttuasi Bangkokin kentälle, suuntaan kotimaan terminaaliin ja sieltä lento etelään. Sekä Samui että Phuket käyvät kohteeksi. Niiltä voi sitten hypellä naapurisaarille.
Samui (majoitus esim. Big Buddha beachilta tai keskustasta Chawengilta): Koh Tao, Phangan, parin tunnin laivakeikka yhteen suuntaan
Phuket (majoitus Katalta tai Karonilta): Raya, Phi Phi, muut saaret Phuketin edustalla, voihan sitä vaikka Lantalle asti paahtaa... Tai heittää Krabin edustalla melontapäivän upeissa maisemissa.. Upealla, idyllisellä rantahietikolla maata parina päivänä ja illalla suihkun jälkeen käydä paikallisessa tasoittamassa nestehukkaa parilla hyvällä drinkillä ja seurustella paikallisten sekä muiden turistien kanssa.
Phuketissa on enemmän ja monipuolisemmin tarjontaa, mukaanlukien yöelämää ja shoppailua. Joltakin näistä saarista löydät sen oman paikkasi, mihin haluat palata ens kerralla takaisin.
Sitten parin - kolmen viikon saarihyppely jälkeen kohti Bangkokia. Matkan yhteydessä voisi heittää tosiaan lenkin, joko Khon Kaenissa, Khoratissa tai vaikka Chiang Maissa. Yöjunalla tai yö-VIP-bussilla tuossa ei nyt niin hirveästi menetä taloudellisesti tai loma-aikaakaan. Kaikista näistä paikoista löytyy uutta katsottavaa vaikka millä mitalla, jotakin sellaista, mitä noilla saarilla ja biitseillä ei taas koe. Ja jotenkin noissa paikoissa pääsee enemmän kontaktiin paikallisten kanssa, jos sellaista kaipaa. Paikallinen plikkaporukka vie sinut mielellään iltasella kanssaan bileisiin ja sitten thai-miehet kyllä pitävät huomiosta huolen..
Ja jos oikein biletyttää, niin Bangkokissa voi sitä harrastaa lujaa ja kyllä Pattayallakin voi hyvin poiketa, varsinkin bilettämässä, shoppailemassa ja jos haluaa rusketuksen varmistaa kotiin palatessa, niin Pattaya antaa lähimpänä Bangkokista siihen mahdollisuuden, Jomtien beachiltä löytyy kyllä tuohon aikaan vuodesta hyvät auringot. Mutta, viimeiset päivät Bangkokissa kuitenkin..

Eli, tämä kirjoitus nyt vain kertoo, että paikkoja ja erilaista olemista löytyy ympäri Thaimaata ja koettavaa riittää...

//vlahti
tj72
Viestit: 1312
Liittynyt: 18.12.2003 13:28

Viesti Kirjoittaja tj72 »

Miksi kaikki suosittelevat Pohjoista, kylla etelastakin loytyy monia katsastamisen arvoisia paikkoja, esim. Koh Chang, Phuket ja miljoona muuta saarta, tai Huan HIn jne jne.
OSAAMISTA JO KAHDELLA VUOSITUHANNELLA
pöllöpää
Viestit: 22
Liittynyt: 28.8.2005 16:04
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja pöllöpää »

Aa avartavaa, mä olisin ensin ollut bangkokissa viikona ja sieltä lähteny eteenpäin, mutta tuo shoppailu osasto ei ollu kyllä ollut mielessä, kuinka paljon sitä siellä tulee siis tehtyä. Eli siis kohtaan ison kaupungin viimeiseksi. nerokasta. toden näköisesti siinä kohtaan ei ole enää rahaa millä ostaa yhtään mitään. :oops:

varmaksi vaihtoehdoksi on tullut kohdata samui ja phangan, meneekö ne lentsikat siis samuille? ja sieltä siis paatilla tuolle phangaalle? mä olen siis ymmärtänyt oikein. varmasti ehkä. :roll:
olen niin jopa jostain lukenut, ehkä. :roll:
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8092
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Viesti Kirjoittaja bimbo »

pak wan kirjoitti:asiaa voi näinkin ajatella phuket/krabi tienoilta hypää autoon ja
parissa tunnissa olet keskellä "kahakoita"

En nyt mikään pilkunviilaja haluu olla, mutta kyllä phuketista lähimpään rähinäpaikkaan, eli Pattaniin ajelee semmosen 7-8 tuntia.
Muutaman tunnin vähemmän toki Krabilta.
Avatar
vlahti
Moderaattori
Viestit: 1632
Liittynyt: 15.12.2003 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vlahti »

Terve,

Yeps, Samuille koneella, on hieman kalliimpi lento kuin muut Thaimaan sisäiset, koska lentokentän omistaa Bangkok Airways. mutta ei kuitenkaan kuin muutaman tuhannen bahtia menopaluu. Tarjouksiakin Bangkok-Samui lennoista on joskus nähty...

En kyllä pidä itse etelän muslimialueiden tilannetta Phuketin ja Krabin osalta millään tavalla matkustamiseen vaikuttavana, kuten todettiin usemman tunnin päässähän nuo alueet ovat ja kyse on niiden kyseessäolevien alueiden itsenäistymisestä ja eroamisesta Thaimaasta kait.
Se, että terrorismi leviää laajemmalla ja uusille alueille ja turistialueet ovat terroristeille mielenkiintoisia on tietysti pirskatin ikävää, mutta eipä vaikuta minun matkustamiseeni. Jokaisen pitää tietysti tehdä omat päätelmänsä terrorismin pelostaan ja kuinka sen antaa elämäänsä vaikuttaa.. Saa sen pommin tänne jättömaallekin kannettua.

Phuketia en jättäisi kokematta ainakin jossakin vaiheessa elämää, samoin Krabin maisemat ovat hyvinkin käynnin arvoiset, vaikka minulle ei niin hyvä maku Krabista jäänytkään aikoinaan.
//vlahti
Avatar
khaosaming
Viestit: 2590
Liittynyt: 4.1.2005 7:39
Paikkakunta: TRE-Trat

Re: Tammikuuksi Thaikkuihi yksin. .

Viesti Kirjoittaja khaosaming »

pöllöpää kirjoitti:Olen parikymppinen tytön tyllerö Suomesta.

Ajatuksenani on mennä tammikuun alussa mahdollisesti 6.pvä Bangkokiin

Siksi vähän ihmettelen nyt teille kaikille, että kannattaako lähteä kuinka kauas Bangkokista ensi kertalaisen?
-------------------------------------------
Käytä lentokonetta nopeisiin siirtymisiin ja toisella kulkimella takaisin:
1. Bangkokista Tratiin ja Ko Changille (bussilla takaisin)
2. Bangkokista Chiang Maihin (junalla takaisin)
3. Bangkokista junalla Nong Khaihin ja sieltä Friendship Bridgen kautta Vientianeen (Laosiin)

niin jopa olet monta kokemusta rikkaampi. Näet saaria ja hiekkarantoja ja vuoristoa, kaupunkeja ja (Thaimaan) ulkomaita. Jos aika tekee tiukkaa, jätä Laos pois.
pöllöpää
Viestit: 22
Liittynyt: 28.8.2005 16:04
Paikkakunta: etelä-suomi

Re: Tammikuuksi Thaikkuihi yksin. .

Viesti Kirjoittaja pöllöpää »

khaosaming kirjoitti: Käytä lentokonetta nopeisiin siirtymisiin ja toisella kulkimella takaisin:
1. Bangkokista Tratiin ja Ko Changille (bussilla takaisin)
2. Bangkokista Chiang Maihin (junalla takaisin)
3. Bangkokista junalla Nong Khaihin ja sieltä Friendship Bridgen kautta Vientianeen (Laosiin)

niin jopa olet monta kokemusta rikkaampi. Näet saaria ja hiekkarantoja ja vuoristoa, kaupunkeja ja (Thaimaan) ulkomaita. Jos aika tekee tiukkaa, jätä Laos pois.
okei laos kiinnostaa, mutta sinne tarvii sen viisumin? olenko väärässä, eli rahaa kuluu liikaa..

sitten varmasti otan jonkun pattiksen juuri yhdeksi paikaksi. vaikka sitä haukutaan ja kehutaan ja haukutaan. pääsekö sinne suoraan koneella isosta kaupungista? taitaa päästä..

antakaa anteeksi mä mietin tänne päätäni tyhjäksi ennenkun edes etsin vastauksia täältä netin maailmasta. :oops:

ja sitten pattikselta junalla sinne samuin lähelle ja siitä laivoilla phanganiin ja sitten taas samuilta takasin koneella Bangkokiin ja se rahan tuhlaus sinne finaaliksi??
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33665
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Pöllöpää kirjoitti:
okei laos kiinnostaa, mutta sinne tarvii sen viisumin? olenko väärässä, eli rahaa kuluu liikaa..
Tarvitaan, maksaa n. 30$. Viisumin saa kätevästi rajalta.

Jos 30$ on liikaa niin sitten täytyy jättää varmaan Laos väliin :wink:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

moi, onko tarkoituksessi lähteä suomesta 6 päivä vai olla perillä 6 päivä, itse meinasin ottaa lennon 6.1 suomesta ja n. klo 15 bangkokissa.
pöllöpää
Viestit: 22
Liittynyt: 28.8.2005 16:04
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja pöllöpää »

flassi kirjoitti:moi, onko tarkoituksessi lähteä suomesta 6 päivä vai olla perillä 6 päivä, itse meinasin ottaa lennon 6.1 suomesta ja n. klo 15 bangkokissa.
Suomesta lähtö 6.pvä, tai sitten ei. taidan tilata liput nyt.

olenpa todella sekavasti ajatuksiani tänne jakanut. :?

no thaimaa oppaita olen nyt kahlannut läpi ja ja vielä se askarruttaa, että sinne tammikuuhun on niiiiiiin pitkä aika. :-D

Ja lisään vielä sen, että eipä olekkaan niin helppo saada sitä lentoa tuonne enään. todella miellytävää...
olisi pitänyt vielä 2vkoa sitten tilata ne eikä ihmetellä niiden veronpalautusten kanssa. voi ällikän möllykkä. (piilotettuja kirosanoja JA PALJON!) :evil:
Vastaa Viestiin