Hampaiden valkaisu

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
rstk
Viestit: 2
Liittynyt: 1.3.2005 23:02

Hampaiden valkaisu

Viesti Kirjoittaja rstk »

MOI!!

Olemme lähdössä heinäkuun puolessa välissä Bangkokkiin ja Battayalle. Onko hyviä vinkkejä hampaiden valkaisupaikoista ja hinnoista? :-D
Avatar
DelArco
นอกรีต
Viestit: 6711
Liittynyt: 21.2.2004 21:26
Paikkakunta: Vähän Tampereesta ylöspäin, jossain metsän keskellä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DelArco »

Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Thaiklupin yhteistyökumppani Bangkok Pattaya Hospital tekee myös ko. toimenpidettä.

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=7113
Avatar
samee
Lamai Lover
Viestit: 3308
Liittynyt: 16.12.2003 13:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samee »

Promotion for laser whitening THB9,500 at Bangkok Dental Home, main office only (from now till 31 July 2005).
Siitä Legot laseriin :smt106
Kuva
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Tuli hauska juttu mieleen hampaiden valkaisusta. Pari vuotta sitten Pattayalla oli samassa hotellissa aussikaveri, joka oli aivan Bee Gees yhtyeen Barry Gibb:in näköinen ja hampaiden valkaisun jälkeen digitaalintarkka kopio.
Siinä ihmettelimme (ja vinoilimme) kansainvälisellä porukalla (me, britti ja jenkki) asiasta, kaveri säteili vielä riemukkaammin :D

Ei tullut selväksi, missä oli käynyt mutta hymy oli valloittava :)
Avatar
River Bar
River baari, Soi 14
Viestit: 938
Liittynyt: 5.5.2005 20:35
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja River Bar »

Sisältyyköhän tohon 9500 baht:in hintaan Kaikki maksut ja mitä sillä saa?
Avatar
appe
Viestit: 31
Liittynyt: 7.1.2004 23:49

Viesti Kirjoittaja appe »

Tarkastus taisi olla hinnassa mukana, mutta veloittavat esim. välttämättömän putsausoperaation erikseen, olikohan 400-500 bahtia. Jos joutuu jotain muita toimenpiteitä tekemään, niin tulee lisää hintaa.
Jau bai Jau bai
takuti
Viestit: 13
Liittynyt: 29.4.2005 7:36

Viesti Kirjoittaja takuti »

Bangkok/Pattaya Hospital 30.05.2005 saatu email:

Teeth whitening costs 315 us-dollars. If you haven't had your teeth
cleaned withing 3 months prior to the whitening an additional 20-25 dollars
for cleaning and 4 dollars for dental service and supply will be added.
Avatar
River Bar
River baari, Soi 14
Viestit: 938
Liittynyt: 5.5.2005 20:35
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja River Bar »

Tehdäänkö Suomessa laserilla hampaiden valkaisua,jos tehdään niin missä ja paljonko maksaa.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Luulenpa että kaikissa yksityisissä hammaslääkäreissä
Avatar
benetol
PizzaUno
Viestit: 1405
Liittynyt: 30.5.2004 20:34
Paikkakunta: Salo/Khon Kaen PizzaUno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja benetol »

Ja luulenpa, että maksaa. Suomessa nimittäin.
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

jonkinlainen muistikuva että olis noin 400 eur kun olen hammaslääkärin vastaanotolla kattonut tarjouksia.
Miya
Viestit: 36
Liittynyt: 14.8.2004 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miya »

Tietääkö kukaan, mahtaako Boccan mainostama kristallivalkaisu (http://www.bocca.fi/hampaatvalkoisiksikristalli.html) vastata tuota laser-valkaisua? Sen hinta on 287 € (ja Cityshopparilla hoitotuotteet kaupan päälle).
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Olen ottanut Bangkokissa vastaavan hoidon ja operaatio kesti noin tunnin. Hinta oli koko hoidolle 3000 bth. Hampaat tulivat valkoisiksi ja sivuvaikutuksena oli parin päivän epämielyttävä vihlonta kuumaa tai kylmää nautitaessa. Miinuksena se että hampaat kesti valkoisena ainoastaan noin 5 kuukautta jolloin olisi tarvinnut ottaa uusinta kerta, lääkäri sanoi että seuraavan operaation voi tehdä vasta noin vuoden päästä. Jos minä ottaisin uudestaan niin ottaisin erilaisen hoidon jolla vaikutus pitempi aikaisempi. Näitä hoitoja tehdään kaikissa hammaslääkäreissa ja ei tarvi varata aikaa.
Avatar
BangkokBoy
Up to you
Viestit: 2762
Liittynyt: 17.12.2003 6:58
Paikkakunta: Nonthaburi

Viesti Kirjoittaja BangkokBoy »

sammy77 kirjoitti:Olen ottanut Bangkokissa vastaavan hoidon ja operaatio kesti noin tunnin. Hinta oli koko hoidolle 3000 bth.
Niin tama on siis varmaan 'vastaava hoito' tuolle kristallivalkaisulle mista edellisessa viestissa annettiin suomen hinta 287E? Koska ei thaimaasta laser-valkaisua taida 3000:lla saada, nayttaisi olevan siella kympptonnin kieppeilla aikalailla joka paikassa. Toi kristallivalkaisu taas perustuu johonkin valkaisuaineisiin ja kiillotusjuttuihin.. Lopputulos kuitenkin molemmissa ilmeisesti yleensa hyva muttei missaan tapauksessa vuosikausia kesta. Mun pitais kayda tommonen joku sammyn hoitoa vastaava testaamassa tassa kesalla joku paiva.
Avatar
Kermiit
Chief Justice
Viestit: 588
Liittynyt: 15.12.2003 17:26
Paikkakunta: Tonttulaakso

Viesti Kirjoittaja Kermiit »

Kannattaisko joskus pestä hanpaat :-D :-D kyllä ne valkenee pestessäkin ;-) ;-)
Avatar
tri_Hoto
Disinformaatikko
Viestit: 6305
Liittynyt: 15.12.2003 11:08
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tri_Hoto »

Kermiit totesi:
Kannattaisko joskus pestä hanpaat kyllä ne valkenee pestessäkin


Niin, minä olen ihmetellyt tätä hampaitten valkaisuintoa. Kyseessä on toimenpide, missä hinkataan hampaan kiilteestä päällimmäinen kerros pois. Tutkimusten mukaan hampaat reikiintyvät paljon helpommin valkaisun jälkeen. Hammaslääkärit eivät tästä tutkimustuloksesta paljoa huutele, eihän kukaan kannattavaa bisnestä halua lopettaa.

Tosin minulle on ihan yksi lysti, mitä ihmiset turpavärkilleen tekevät. Valkaiskaa kaikessa rauhassa. Mutta muistakaa, että ne kolmannet hampaat voi sitten valita ihan minkä väriset tahansa. :lol:
--tri_Hoto--
Avatar
Tulkku
Viestit: 495
Liittynyt: 21.5.2005 12:55
Paikkakunta: etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tulkku »

Hei.

Minä pesen yleensä hampaat suihkussa. Siellä on hyvä kun ei haittaa vaikka vaahto valuu suusta ja pärskyy ympäriinsä. Vessassa kun harjaa niin välillä sitä veristä vahtoa menee paidalle ja muualle kun suu täyttyy eikä ole sylkäissyt ajoissa.
Nyt kun kävin apteekissa isän kanssa ostamassa minulle nicorettea, isä osti samalla minulle Denivit hammastahnaa. Se auttaa saamaan tummentumia pois. Pitää vain harjata joka päivä jonkin aikaa. Muuten se ei vaikuta.

T:Tulkku
Avatar
hoax
Viestit: 80
Liittynyt: 31.3.2005 23:40
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hoax »

sammy77 kirjoitti:jonkinlainen muistikuva että olis noin 400 eur kun olen hammaslääkärin vastaanotolla kattonut tarjouksia.
Emäntä on yksityisellä hammaslääkäriasemalla töissä, ja sanoi että heillä tehdään jollain valkaisuaineella tuo valkaisu, hinta alkaa hieman alle 200 eurosta ja 'peruspaketti' sisältää hampaiden mukaan tehdyn muotin, ja aloituspaketin noita valkaisuaineita, sekä ensimmäisen valkaisun siellä hammaslääkäriasemalla.
Jatkossahan homma toimii niin, että ostaa vain sitä valkaisuainetta kotiin ja esim. yöksi pistää muottiin aineet ja muotti suuhun.
Pari yksityistä asemaa mitä tietää, nin kummassakaan ei ole laservalkaisua.
-HoaX-
Avatar
Kari69
Viestit: 4779
Liittynyt: 16.12.2003 9:54
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja Kari69 »

Kattelen tätä viestiä tässä yhden tutun hammaslääkärin kanssa. Hän antoi sellaisen vihjeen, että valkaisu valkaisee vain hampaat mutta ei paikkoja.
Eli näkyvät paikat näkyy valkaisun jälkeen todella hyvin. Jos se kiusaa, niin paikat pitää vaihtaa myös valkoisemmaksi.
urpoMIES
Viestit: 11
Liittynyt: 7.6.2005 14:39

Viesti Kirjoittaja urpoMIES »

Edullista siellä on käydä hammaslääkärissä tekemässä isompiakin operaatioita. Itse en ole tarvinnut mitään koska luonnostaan on minulla reiättömät ja valkoiset legot, mutta monesti ovat ystäväni tahi vain matkatuttavuudet käyneet eikä ole ollut valittamista kellään. Kyllä halvallakin voi saada hyvää.
Avatar
hoax
Viestit: 80
Liittynyt: 31.3.2005 23:40
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hoax »

roomeo67 kirjoitti:Tehdäänkö Suomessa laserilla hampaiden valkaisua,jos tehdään niin missä ja paljonko maksaa.
Tästä kysäisin emännältä joka työskentelee yksityisellä hammaslekurilla, ja kertoi seuraavaa:
Laservalkaisu on alalla ihan 'uusi juttu', suomessa aika harvassa paikassa tehdään, ja siellä missä tehdään, on huomattavasti kalliimpaa kuin tavallinen, laserhoidon hinta n. 500€.
Tavallinen valkaisu sisältää hampaisiin muottien tekemisen asiakkaan kaluston mukaan, sekä yhden vastaanottovalkaisun, hintaa on tällä n. 200€. Tämän jälkeen voi ostaa valkaisuainetta ja laittaa sitä muottiin ja suorittaa valkaisua kotona.
Tavallista valkaisua tehdään kahdella eri aineella, toisen, joka on 'hellävaraisempi' ja ei vaurioita hammasta yhtään, nimeä en muista. Toinen valkaisuaine on vetyperoksidi (kyllä, sitä samaa myrkkyä millä tukka värjätään, tosin ei nyt samasta purkista..); vetyperoksidikaan ei hampaita vaurioita mitenkään, ellei tehdä kahta käsittelyä ihan peräkkäin (kaikilla ei välttämättä valkene tuolla hellävaraisemmalla aineella tai edes vetyperoksidilla).
Näiden 'tavallisten' aineiden valkaisuvaikutus on hieman lyhyempi kuin laserin, eli laserilla kestää tulos pidempään ilman uutta käsittelyä.
Ymmärsin asian vielä niin, että se laser valkaisu on toimenpiteenä suurempi, koska pitää kasvot, ikenet, huulet, nielu yms. suojata ettei laservalo vahingossakaan sitten polta ihoa kun sillä valkaistaan.
Lisää saa toki kysyä, välitän kysymykset alan ammattilaisille täällä kotosuomessa :)
-HoaX-
Avatar
River Bar
River baari, Soi 14
Viestit: 938
Liittynyt: 5.5.2005 20:35
Paikkakunta: Pattaya

Viesti Kirjoittaja River Bar »

Tehdäänköhän se valkaisu vain etummaisiin hampaisiin vaan,vain kaikkiin.Kauankohan laserin vaikutus kestää.
Avatar
hoax
Viestit: 80
Liittynyt: 31.3.2005 23:40
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hoax »

roomeo67 kirjoitti:Tehdäänköhän se valkaisu vain etummaisiin hampaisiin vaan,vain kaikkiin.Kauankohan laserin vaikutus kestää.
Itse olen käsittänyt asian niin että se tehdään kaikkiin hampaisiin.
Suomessa nykyisin käytettävät menetelmät ei vahingoita hampaita (joitain vuosia sitten on ollut myös hampaita vaurioittavia metodeja käytössä kun valkaisu oli vielä 'uusi juttu').
Laservalkaisu kestää ymmärtääkseni n. pari vuotta, mutta kesto on aina yksilöllistä, riippuen käyttääkö kahvia, tupakoiko jne. .. eli samat mitkä tummentaa hampaita muutenkin, tummentaa myös valkaistuja hampaita nopeammin kuin 'normaali' käyttö. Myös syljen 'väärä' ph voi tummentaa hampaita (ja sille ei ole juuri mitään kait tehtävissä).
Kannattaa huomioida myös se, ettei välttämättä yksi valkaisukerta kaikilla tuota juuri mitään muutosta. Paikkojen värihän on valittu hammasta paikatessa, ja paikkoihin ei valkaisu tehoa, eli jos haluaa saada paikat sitten valkaistujen hampaiden kanssa sävy sävyyn on paikat vaihdettava, eli miltei yhtä iso työ kuin hammasta paikattaisiin ellei isompikin (vanhan paikan poisto).
-HoaX-
Hanna
Beach babe
Viestit: 667
Liittynyt: 2.5.2004 13:49
Paikkakunta: Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hanna »

roomeo67 kirjoitti:Tehdäänkö Suomessa laserilla hampaiden valkaisua,jos tehdään niin missä ja paljonko maksaa.
Mehiläisessä on ainakin tuo laserilla valkaisu mahdollisuus. Kyseleppä sieltä hintoja.
Vastaa Viestiin