Tuliaisia Thaimaasta?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

jusubox kirjoitti:Eiks tuo norsu juttu ole vähän niinkun taikauskoa kun norsu jolla kärsä pystyssä niin tuo kuulemma hyvää onnea 8-[
Tämmöisiä pitää nimenomaan tuoda... :?
Avatar
mjip
Sponsori
Viestit: 2810
Liittynyt: 15.12.2003 13:55
Paikkakunta: Ciangmai

Viesti Kirjoittaja mjip »

Ei hataa Spiigeli.
kysyppa seuravalla kerralla kavereiltasi etta tuoko he toista tullessaan aina lahjoja tai muuta kamaa kun kotiinsa saapuvat. :-D
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
loikkari

Buddha-amuletti Bkk: n kentältä

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Ehkäpä tämä juttu sopii tähän. Nimittäin ostin maaliskuun lopulla kotimatkalla siitä transithallissa kahvin myyntipisteen vierestä sellaisen pienen, n 1 cm Buddha-amuletin. Tytöt kovasti vakuutteli sen kuorien olevan kultaa, jota kyllä epäilin jo alusta pitäen, oletin olevan kuitenkin kullattu. No kun se kaikesta huolimatta on sopivan kokoinen kaulaketjuuni päätin sen ostaa hintaan 2000 thb joka oli jo alennettu hinta 50%. Jotenkin arvelin että kuitenkin lentokentällä myisivät sitä mitä sanovat niitten olevan mutta nyt kun kullanvärinen laita irtosi (siinä on se rengas mistä laitetaan ketjuun riippumaan) ja aloin ainetta tutkimaan niin eipäs olekaan kultaa vaan, heh, muovia. Ei se sinänsä harmita muutoin kuin että sitä ei enää voi pitää ketjussa. KOvana pidin jo alennettuakin hintaa ja edellisellä kerralla niitä katseltuani jätinkin sen takia ostamatta. KAupan tiskillä oli kyltti että takaisin ei osteta eikä takuita anneta. Mutta jos kultana myydään julkisen liikenneyhtiön tiloissa niin olettais olevan sitä. Etten suosittele kellekkään, jos ei halua kuten minä halusin koristeeksi vain, muttei edes sinä menetellyt pitkään. Kun ei tuu esim suihkuun/saunaan mennessä pois otettua niin eihän se pitkään liima sido.
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ariva »

BlackMike kirjoitti:Edit2: jos sattuu olemaan liian pitkät puntit, niin niistä saa halvalla hyvät ja aivan alkuperäisen näköiset taitokset nopeasti. Hintaa 40 bahtia farkuilta ja tosiaan käännökset ovat samanlaiset sitten kuin uusissa, farkku ensin käännetään oikeasta pituudesta, sitten siihen päälle ommellaan tuo alkuperäinen kappale niin taitavasti, että siitä ei kyllä kukaan erota, että onko alkuperäinen pituus farkuissa vai onko lyhennetty.

Tämä totta. Itse olen niin persejalkainen että kaikki farkut on pakko lyhentää. Itse lyhentämällä lahkeista tulee perinteisesti todella dorkan näköiset. Nämä MBK:n tytöt tekivät kyllä mahtavaa jälkeä lyhentäessään farkkuja.

10e/farkut ei ole paha hinta. Paskoistakin farkuista pitää suomessa maksaa 60e. Laatukin on näissä "kopio" pöksyissä todella hyvää. Itselle tarttui mukaan sellaiset ~5 paria diesel kopioita ja seuraavalla reissulla taas täydennetään varastoja.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kysäsin Sokoksella tuossa yksi päivä, kun kattelin tyhmänä farkkuja Suomesta, että onnistuuko lyhennys millä aikataululla, no olisi saanut kolmen päivän päästä hakea farkut lyhyempinä pois, kyselin sitten, että saakos niihin sen käännöksen niin, että se näyttää aivan kuin ei olisi lyhennetty edes?

Näytin vielä malliksi MBK:ssa mainiosti lyhennettyjä huomattavan aitoja Energy -farkkuja, että vähän niin kuin tähän malliin. Myyjä pudisteli päätään, mutta soitti paikalle sen henkilön joka niitä lyhentelee, niin tämä sanoi heti, että: "ei tommosia aleta tekemään" (tarkka lainaus). :shock: :?

Kiitin sitten tuhlaamastani ajasta ja poistuin, tietysti ostamatta. Olisi ollut Cottonfieldin farkut -50 sekä -15% alennuksen kanssa enää n.40e, päätin sitten ostaa samalla rahalla vähintään kolmet ja vähintään yhtä hyvännäköiset kohta alkavalta reissulta. :D
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ariva »

BlackMike kirjoitti:Kysäsin Sokoksella tuossa yksi päivä, kun kattelin tyhmänä farkkuja Suomesta, että onnistuuko lyhennys millä aikataululla, no olisi saanut kolmen päivän päästä hakea farkut lyhyempinä pois, kyselin sitten, että saakos niihin sen käännöksen niin, että se näyttää aivan kuin ei olisi lyhennetty edes?

Näytin vielä malliksi MBK:ssa mainiosti lyhennettyjä huomattavan aitoja Energy -farkkuja, että vähän niin kuin tähän malliin. Myyjä pudisteli päätään, mutta soitti paikalle sen henkilön joka niitä lyhentelee, niin tämä sanoi heti, että: "ei tommosia aleta tekemään" (tarkka lainaus). :shock: :?
Heh sen "lyhentäjän" ilme olis ollu näkemisen arvoinen. mm. thaimaahan kannattaa jo matkustaa melkein pelkkien farkkujen takia. Itse en juuri muita housuja käytä. Thaimaan kopio farkut vastaavat laadultaa minimissään 100e farkkuja suomessa+plus taidokas lyhennys(jota ei taida suomesta saada kovikaan halvalla).

Sitten ku ostaa esim. 8 paria farkkuja jotka maksaisivat suomessa min. 800-1000e niin on jo "säästetty" 720-920 egee. Eli lennot saa kaupanpäälle :) Hyvä jos suomessa olisi tarjous osta 8 paria farkkuja. Saat kaupan päälle lennot Bangkokiin!

Sitten vielä kasa t-paitoja (a' 2e/kpl) jne..
Avatar
Veke
Viestit: 1284
Liittynyt: 23.5.2006 19:21

Viesti Kirjoittaja Veke »

Ariva kirjoitti:Hyvä jos suomessa olisi tarjous osta 8 paria farkkuja. Saat kaupan päälle lennot Bangkokiin!
Kuitenkin jäis ne "hienommat" lyhennykset lahkeisiin saamatta. :D
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

Vaimo lyhenti omista farkuista suomessa juuri tuolla thaimaan tyylillä, ei se kyllä hirveen hidasta ole noin lyhentää, ehkä ne suomessa ei edes osaa :D
Avatar
kimmo
sohvamatkaaja
Viestit: 1762
Liittynyt: 26.2.2004 14:29
Paikkakunta: Paska Kaupunni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmo »

Kuivattua chiliä iso pussi marketeilta! Halpaa ja kevyttä tuomista, josta riittää monelle tutulle lasipurkkiin "eksoottiseksi Aasian tuliaisiksi" :lol:
Avatar
raendi
Expatriate
Viestit: 4916
Liittynyt: 9.2.2005 11:22
Paikkakunta: PNH

Viesti Kirjoittaja raendi »

Tuliaisiksi tuon aina itselleni strepsils kurkkupastilleja ja raid hyttysmyrkkyä.
Ne on halpoja! säästää piiitkän centin, kun ei tarvi suomesta hankkia :D
- if you ain't pukin', you ain't high -
Trinsessa
Viestit: 7
Liittynyt: 18.5.2006 16:07

Viesti Kirjoittaja Trinsessa »

Minkä verran noista puupatsaista joutuu maksamaan?
Vieläkö on ettei buddha-patsaita saa viedä maasta? Joskus 15 vuotta sitten niille vaadittiin joku erikoislupa.. :?
Avatar
rickhard71
Viestit: 993
Liittynyt: 2.4.2006 23:53
Paikkakunta: Lahti-Bangkok (CCS)-Pattaya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rickhard71 »

Malaku kirjoitti:No vähän vastaavaa ja itämaista suojelusta ovat pienet kultaiset Buddha-
riipukset kaulaketjuun vaikkapa. Eivät maksa kovin paljoa.
Itse olen ostanut paljon kuvallista musiikkia eli DVD/VCD:tä. Etenkin nuo
VCD:t ovat vain murto-osa Suomen hinnoista jos vain soitin toistaa niitä.
Tietysti pitää aina ottaa huomioon että kopiotuotteet saattavat päätyä Suomen tullin jätepuristimeen :!: ei kivaa :evil:
NoCanDo!
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

Trinsessa kirjoitti:Minkä verran noista puupatsaista joutuu maksamaan?
Vieläkö on ettei buddha-patsaita saa viedä maasta? Joskus 15 vuotta sitten niille vaadittiin joku erikoislupa.. :?
Nuo pienet mustat puupatsaat on jotain 2-3e ja siitä ylöspäin, riippu tosi paljon että ostaako sen Chiang Maista vaiko Ko Samuilta. Koko ratkaisee myös paljon.

Buddhasta väiteltiin aikoinaan, searchilla löytynee...
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/search.php
Ariva
Ex-Bangkok Student
Viestit: 2259
Liittynyt: 29.7.2004 15:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ariva »

rickhard71 kirjoitti:
Malaku kirjoitti:No vähän vastaavaa ja itämaista suojelusta ovat pienet kultaiset Buddha-
riipukset kaulaketjuun vaikkapa. Eivät maksa kovin paljoa.
Itse olen ostanut paljon kuvallista musiikkia eli DVD/VCD:tä. Etenkin nuo
VCD:t ovat vain murto-osa Suomen hinnoista jos vain soitin toistaa niitä.
Tietysti pitää aina ottaa huomioon että kopiotuotteet saattavat päätyä Suomen tullin jätepuristimeen :!: ei kivaa :evil:
Vaatteista ja muista tuotteista kannattaa repiä ne pahvilaput irti ja avata pakkaukset. Näyttävät edes vähän käytetyiltä. Jos laukussa esim. 7 paria kopiofarkkuja ja kaikissa pahvit kiinni ja tulli avaa laukun niin sinne jäävät.

Noita VCD leffoja saa ihan orkkiksena halvalla. Se että saako niitä tuoda suomeen(tarkoitettu aasian markkinoille) on eriasia?
lena1
Viestit: 9
Liittynyt: 25.10.2006 22:32

Viesti Kirjoittaja lena1 »

tuttu tunne, kun kaikki pyytelee tuomaan jotai Lacosten paitoja tms.
Oon hirveen huono sanomaan EI, mut oon yrittäny pysyy tiukkaana...
Miten ootte selvittäny tilanteen? .. ei oikeesti kaikille voi tuoda :I
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Ei tarvitse sanoa monellekaan 'EI', osa älyää jo itsekin (ne ketkä ovat itse reissanneet), että on jo yleensä muutenkin hyvin kantamuksia takaisin tullessa ja ne ketkä eivät älyä, saavat patenttivastauksen: 'tuon jos on tilaa ja kerkiän etsimään'.

Varsinkin kun tilaukset yleensä tulee henkilöiltä jotka itse eivät saa persettä ylös penkistä, että pääsisivät itse reissuun, rahastakaan ei ole pulaa, eikä vapaa-ajasta. Toki jotain pientä ja kevyttä voi kaveripiirille tuoda, mutta ei mitään jättituomisia enää ja aika varovaisena sitä itsekin koittaa tilata mitään tuomisia kun tietää lomalaisen rajatun ajan.
Avatar
juusot
North Thailand's Riders
Viestit: 2614
Liittynyt: 17.4.2005 17:50

Viesti Kirjoittaja juusot »

:shock:
Kyllä vähän ihmettelen, ei ainakaan mulla ystävät kerro minulle että mitä pitää tuodä tuliaisiksi, toki kertovat kun itse tarjoudun tuomaan heille jotain.
Jos minulta tultaisiin paitoja pyytelemään niin kehottaisin hankkimaan lentoliput, ja menemään itse Thaimaasta vaatteensa ostamaan.
Tosin voihan se olla niinkin, että ystäväni tietävät että minun on helppo sanoa ei joten eivät turhia kysele. :wink:
Skype:juusot6886
loikkari

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Minä päätin keväällisen reissun jälkeen etten tuo tutuille enkä tuntemattomille ainakaan vaatetta. Eräs tuttu pyysi tuomaan McLaren takin ja näin tein. Sitten se ei kuitenkaan sitä halunnut kun sen omillani ensin olin ostanut ja tänne tuonut. Tuolla se nyt käyttämättömänä vaatehuoneessa roikkuu.... ostaisko joku nyt Kimi takin mersun merkein, täh Itsellekin se on liian iso
lena1
Viestit: 9
Liittynyt: 25.10.2006 22:32

Viesti Kirjoittaja lena1 »

BlackMike: "Varsinkin kun tilaukset yleensä tulee henkilöiltä jotka itse eivät saa persettä ylös penkistä, että pääsisivät itse reissuun, rahastakaan ei ole pulaa, eikä vapaa-ajasta."

Että osuit oikeaan :D
Ajattelin käyttää tota 175€ tulli-juttua, jos mä ostan 5 kaverille lacosten paidan (aidot maksaa jotain 20-30€ outletissa, ainakin viimeksi, enkä feikkejä halua montaa raahata.) niin jeee jos tulli nappaa kiinni kun teen vähintään tuon summan edestä omia ostoksia. Et niissä paidoissa menee omaa kiintiötä reippaanlaisesti. Ja jos tuon jotain yhdelle, niin pitää viedä kaikille.
Ja kun oikeasti ei viittis koko lomaa stressata niistä tuliaisista.

Toivottavasti selkenee tilanne, en jaksais murehtia ainakaa etukätee!
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Varsinkin kun normityöläisen lomat ovat mitä ovat, niin juuripa senkään takia ei todellakaan kannata stressata tuliaisista muille. Toki omat tuliaiset kannattaa hoitaa niin kuten ne on suunnitellutkin. Oma loma, omat tekemiset, omat tuliaiset jne. :D Yleensä tuon jotain pientä lähinnä vanhemmille sekä broidille. Joskus on jotain spesiaalitilauksia tullut lähinnä kavereiden thai-vaimoilta ja näitä on yleensä kyllä pystynyt aika hyvin toimittamaankin. Nyt jos eräs henkilö lukee tätä, niin se yksi riisinkeitin kyllä tuotti harmaita hiuksia. :lol:
lena1
Viestit: 9
Liittynyt: 25.10.2006 22:32

Viesti Kirjoittaja lena1 »

Sama juttu, just ihan parille kaverille ja perheelle ne tuliaiset tulee.
Viimeks ku olin Thaimaassa, ostin kavereille kaikille korvikset ( ihan tavalliset ilman mitää erikoisuuksia), ja arvaatte varmaan että ne eivät olleet kalliita, eikä vieneet tilaa. Niitä vein enemmällekin!
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

Tässä yksi parhaita tuliaisia itselleni viime keväältä :)


Kuva

Asennus alkamassa

Kuva

Teline paikallaan, kyllä nyt kelpaa

Kuva

:D
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
tamppaaja
Viestit: 10
Liittynyt: 12.12.2006 10:55

Viesti Kirjoittaja tamppaaja »

Moro. Olen Thaimaassa ja palailemassa kotio 1.4. Tallasta listaa ajattelin kysasta jos joku sattus tietamaan mika naista on laitonta tavaraa. Siis tuoda tuliaisiksi suomeen.
-Viidakkoveitsi( siis semmonen lyhyt miekka jota myydaan esim. Kaosanilla, jos joku tietaa)
- Stiletti(seka kaanto et sisalta pomppaava)
- Teleskooppipamppu
- Bongi
- nyrkkirauta
- heittotahti
Olis mukava tietaa ettei tuu ikavia yllareita tullissa.
AroKani

Viesti Kirjoittaja AroKani »

Viidakkoveitsi( siis semmonen lyhyt miekka jota myydaan esim. Kaosanilla, jos joku tietaa) Ei ongelmaa , pakattava ruumaan

- Stiletti(seka kaanto et sisalta pomppaava) Kääntyvä menee läpi , sisältä pomppaava ei.

- Teleskooppipamppu TÄYSIN LAITON.
- Bongi = Jos tarkoitat huumepiippua , jätä väliin . Voit saada pikapalkintona erikoistiukan syynin.

- nyrkkirauta LAITON
- heittotahti LAITON

http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... 14&start=0
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtop ... c&start=50

AK
Viimeksi muokannut AroKani, 12.3.2007 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Antero
Päänyrveli
Viestit: 3551
Liittynyt: 16.12.2003 8:21

Viesti Kirjoittaja Antero »

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

3.luku §9 ja siitä eteenpäin, ei muuta kuin tavaamaan.
Viimeksi muokannut Antero, 12.3.2007 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun väittelet idiootin kanssa pidä huolta, että hän ei tee samoin.
Vastaa Viestiin