Kokemuksia SAS-lennolta?
Kokemuksia SAS-lennolta?
Onko kukaan lentänyt SAS-yhtiöllä Bangkokkiin?
Katselimme vaihtoehtoa jossa helsinki-Kööpenhamina-Bangkok.
Millainen on tuo SAS'n kone? Ovatko istuinrivit kuten Finnairin md11
(3n istuttava käytävä 4n istuttava käytävä 3n istuttava)?
Entä ruokatarjoilu (nälkä kun on niin tärkeä asia)? Finnairilla sai kaksi ruokaa lennon aikana. Ja juotavaakin sai kiitettävästi
Katselimme vaihtoehtoa jossa helsinki-Kööpenhamina-Bangkok.
Millainen on tuo SAS'n kone? Ovatko istuinrivit kuten Finnairin md11
(3n istuttava käytävä 4n istuttava käytävä 3n istuttava)?
Entä ruokatarjoilu (nälkä kun on niin tärkeä asia)? Finnairilla sai kaksi ruokaa lennon aikana. Ja juotavaakin sai kiitettävästi
SAS-340 lensin 2004 economyssä penkki ainaikin oli kova ja ikkunapaikalla takaisintullessa oli joku lodju edessäolevan penkin alla ,joka esti jalkojen allelaiton Ruoka samanlaista kuin Finnairillakin ,illallinen ja aamiainen ennen laskua ,silloin oli vielä drinkit hintaan ,en tiedä nykytilannetta.Summarum Finnairilla parempi istuin ,vaikkei omaa pikkunäyttöä olekkaan.
Viimeksi muokannut august, 6.1.2007 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lasse
- Pohjois-Thaimaan ajajat
- Viestit: 33670
- Liittynyt: 15.12.2003 11:22
- Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
- Viesti:
Re: Kokemuksia SAS-lennolta?
http://www.airliners.net/open.file/1140864/M/ (A340-313X)Ulpunen kirjoitti: Katselimme vaihtoehtoa jossa helsinki-Kööpenhamina-Bangkok.
Millainen on tuo SAS'n kone?
http://www.airliners.net/open.file/0996884/M/ (business, A340-313X)
http://www.airliners.net/open.file/0894576/M/ (economy, A330-343X)
http://www.airliners.net/open.file/0620462/M/ (economy, A330-343X)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
SAS:lla kaukolennoilla tuli maksulliseksi viinakset turistissa:silloin oli vielä drinkit hintaan ,en tiedä nykytilannetta
http://www.scandinavian.netEconomy
We now charge for the drink service in Economy on intercontinental routes. Non-alcoholic beverages will be served throughout the flight and you will be able to order an alcoholic drink (except champagne) to accompany your meals. Any additional alcoholic drinks you order, such as a liqueur with coffee or a drink between meals, will be charged for.
Ruoan kanssa saa lennättävän yhtiön puolesta mutta sen jälkeiset kassan kautta.
Itse en ole Finnairilla lentänyt moneen vuoteen vaan käyttänyt SAS:n Helsinki-Köpis-Bangkok reittiä suurimmaksi osaksi. Palvelun suhteen ei ole ikinä ollut mitään ongelmia, ruoka vaihtelee syötävästä hädin tuskin syötävään niinkuin kaikilla muillakin lentämilläni yhtiöillä Thaita lukuunottamatta. En dokaa koneessa, mutta ruuan kanssa on aina saanut ihan kohtalaista punkkua ja vettä ja limua saa emänniltä pyytäessä. Kovaa penkkiä en ole noteerannut, aina on saanut nukuttua nukahtamislääkkeiden avulla. Juoppoja ei ole niin paljon kuin Finnairin lennoilla mielestäni ja oma viihdekeskus tuo mukavuutta. Blue-1 vuoro Köpikseen osuu hyvin yhteen, ei tarvitse muuta kuin kävellä seuraavalle lennolle ilman odotuksia. Ja yhdestä Bangkokin keikasta saat sen verran pisteitä, että voit lentää yhden lennon ilmaiseksi Pohjoismaiden sisällä.
Vuoden sisällä 3 keikkaa bangkokiin tehnyt SAS:lla, ja ei ole ollut valittamista. Itse pidä noista SAS:n busseissa olevista viihdejärjestelmistä, kun jokaisella on oma ruutu, josta voi elokuvia katsella ja pelejä pelailla jos ei uni tule.
Jalkatiloista sen verran, että ainakin tällainen 175cm lyhyt kaveri mahtuu istumaan/nukkumaan ihan hyvin. Noista viinaksista sen verran, että kyllä ruoan kanssa pari viiniä tai olutta saa ihan ilmaiseksi, mutta sen jälkeen joutuu kaivamaan kuvetta.
Seuraava reissu luultavasti huhtikuussa, ja jos vaan lennot löytyy, niin edelleen SAS:lla mennään.
Jalkatiloista sen verran, että ainakin tällainen 175cm lyhyt kaveri mahtuu istumaan/nukkumaan ihan hyvin. Noista viinaksista sen verran, että kyllä ruoan kanssa pari viiniä tai olutta saa ihan ilmaiseksi, mutta sen jälkeen joutuu kaivamaan kuvetta.
Seuraava reissu luultavasti huhtikuussa, ja jos vaan lennot löytyy, niin edelleen SAS:lla mennään.
No miten sen ottaa, se viihdekeskuksen mötikkä vie sivusta hieman tilaa, mutta eipä ole vielä kertaakaan haitannut, tai sitten pitäisi istua niin vaikeassa asennossa, että pitäisin jalkojani niin sivulla itse kropan linjasta. Ei sitä jalkatilaa ole ainakaan vähemmän, istuinetäisyys ei myöskään ole tiuhempi kuin Finnairilla. Tosin, mä olen tämmönen 170cm hukkapätkä, että harvoin tulee ongelmia jalkojen sijoittamisen suhteen. Ei eroa loman onnistumiseen, että kummalla lentää, itse pidän enemmän Sas:in vaihtoehdosta mukavuuden suhteen, tasainen lento, että äänettömämpi matkustamo ovat etuja, miinuslistalla varauksin Köpiksessä tehtävä vaihto jota en kyllä ole haitaksi sitäkään kokenut, pääseepä matkafiiliksiin vähän aiemmin.Ulpunen kirjoitti:Eli jalkatila huonompi SASilla?
Enään en uskalla SAS:in 340:llä lennellä.
Tiedustelin emolta turvavyövalon sammuttua,josko olisi mahdollista siirtyä pari riviä eteenpäin economy extraan,että saisi enemmän tilaa jaloille.Lentoemäntä kysymykseen vastaamaan,että koneen balanssi menee sekaisin jos vaihdan paikkaa.Siinä vastausta ihmetellessä ei tullut mieleen kysyä,mitenkä sen balanssin käy kun lähden vessaan?
Tiedustelin emolta turvavyövalon sammuttua,josko olisi mahdollista siirtyä pari riviä eteenpäin economy extraan,että saisi enemmän tilaa jaloille.Lentoemäntä kysymykseen vastaamaan,että koneen balanssi menee sekaisin jos vaihdan paikkaa.Siinä vastausta ihmetellessä ei tullut mieleen kysyä,mitenkä sen balanssin käy kun lähden vessaan?
Economy extrassa siis isompi jalkatila?JPL kirjoitti:Enään en uskalla SAS:in 340:llä lennellä.
Tiedustelin emolta turvavyövalon sammuttua,josko olisi mahdollista siirtyä pari riviä eteenpäin economy extraan,että saisi enemmän tilaa jaloille.Lentoemäntä kysymykseen vastaamaan,että koneen balanssi menee sekaisin jos vaihdan paikkaa.Siinä vastausta ihmetellessä ei tullut mieleen kysyä,mitenkä sen balanssin käy kun lähden vessaan?
Onkohan miten paljon kalliimpaa ottaa istuin sieltä?
Economy Extrassa on melkein metrin tila jaloille, siitä penkistä nousee jalkarahi tyyliin kuten tv-tuoleissa. Lisäksi taisi olla extrassa pari ruokavaihtoehtoa yhden sijaan. Sas:lla on extrassa myös toilettipakkaus, ennen oli economyssakin (en tiedä onko nykyään?) siinä on korvatulpat, silmälaput, hammasharja, että pieni tuubi hammastahnaa. Juomatarjoiluissa voi myös olla eroavaisuuksia nykyään kun moni juoma on maksullinen, mutta kun ei ko. palveluja käytä koskaan koneissa, niin ei tietoa eroaako esim Finnairin politiikasta. Kannattaa tarkastaa http://www.sas.fi
Hinta on kyllä yleensä rajumpi extrassa, välillä on kampanjoita missä on saanut Bangkokin lippua 1200-1500 euron hintaan, ei tietoa mikä ns. oikea hinta on. Upgrade economysta extraan maksaa pisteillä 10.000 pistettä per suunta.
Edit: tuli tuosta JPL:n kokemuksesta mieleen dokkari aiemmin taivaita komistaneista Concordeista, tankkaajat tarvitsivat vahvistetun istuinkartan reilusti ennen koneen lähtöä, että osasivat täyttää oikean määrän polttoainetta oikeisiin säiliöihin, lisäksi lisäpainoja yms. jouduttiin käyttämään sen mukaan, että miten ihmisiä on ja millä paikoilla.
Hinta on kyllä yleensä rajumpi extrassa, välillä on kampanjoita missä on saanut Bangkokin lippua 1200-1500 euron hintaan, ei tietoa mikä ns. oikea hinta on. Upgrade economysta extraan maksaa pisteillä 10.000 pistettä per suunta.
Edit: tuli tuosta JPL:n kokemuksesta mieleen dokkari aiemmin taivaita komistaneista Concordeista, tankkaajat tarvitsivat vahvistetun istuinkartan reilusti ennen koneen lähtöä, että osasivat täyttää oikean määrän polttoainetta oikeisiin säiliöihin, lisäksi lisäpainoja yms. jouduttiin käyttämään sen mukaan, että miten ihmisiä on ja millä paikoilla.
Tuosta SAS ecomyssä jakamasta pakkauksesta on varmaankin kolme vuotta kun se lopetettiin.
Ja kun tullaan pienellä lastilla Lapista esim. Kittilästä MD-11 -koneella niin syy miksei pääse etummaisille paikoille ei pääse ja selityksenä on se, että painon pitää olla takana.
Mutta olen kyllä tiennyt että 340-300 on heppoinen tekele mutta en noin heppoiseksi usknut että JPL:n siirtymin keikauttaa koko paskan.
Ja noita romuja Finnair on tilannut tehtaalta 4.
Ja kun tullaan pienellä lastilla Lapista esim. Kittilästä MD-11 -koneella niin syy miksei pääse etummaisille paikoille ei pääse ja selityksenä on se, että painon pitää olla takana.
Mutta olen kyllä tiennyt että 340-300 on heppoinen tekele mutta en noin heppoiseksi usknut että JPL:n siirtymin keikauttaa koko paskan.
Ja noita romuja Finnair on tilannut tehtaalta 4.
- khaosaming
- Viestit: 2590
- Liittynyt: 4.1.2005 7:39
- Paikkakunta: TRE-Trat
-------------------------BlackMike kirjoitti:Jep, lopettivat, ja aloittivat sitten jakamisen uudestaan asiakaspalautteen vuoksi, mutta voivat toki taas olla sen lopettaneet. Extrassa tuo jaettaneen ainakin?Tuosta SAS ecomyssä jakamasta pakkauksesta on varmaankin kolme vuotta kun se lopetettiin.
Lensin yhteen aikaan paljonkin SAS:lla. Ennen turistiluokassakin jaettiin pussukka, jossa oli silmälaput, korvatulpat ja hammastahnaputkilo, sekä hammasharja. Lisäksi jaettiin kuulokkeet. Nämä siis ilmaiseksi (pussukan sai pitää, kuulokkeet kerättiin takaisin). Sitten homma muuttui - pussukkaa ei enää jaettu ja kuulokkeista haluttiin maksu 5 €. Kukaan ei enää halunnut kuulokkeita, joten kalliit mediapömpelit jäivät kailottamaan kuuroille korville. Sitten taas noin puolen vuoden tauon jälkeen alkoivat jakaa taas kuulokkeita, mutta pussukkaa ei vieläkään saa. Siinä pussukassa oli parasta tosi kestävä uudellensuljettava pussi, jota käytän kameran piuhojen säilytykseen ja kuljetukseen matkoilla.
เกิดมาเห่า
Joo, muistelinkin, että jossain vaiheessa, olikohan samaan aikaan kuin juomat muuttuivat maksullisiksi, tuo pussukan jako jätettiin taas taka-alalle economyssä. Ei kummoinen lahja ensisilmäyksellä, mutta äärimmäisen käyttökelpoinen, sas:n laput silmillä on tullut lennettyä jo monesti niiden jakamisen jälkeen.
Kuulokkeista 5€?
Eihän niiden valmistaminenkaan kai maksa niin paljoa?
Ilmeisesti sitten samat emot jotka myy kuulokkeita, kieltävät kaikkien omien kuulokkeiden käytön, koska 'ne saattavat häiritä lentokoneen sähköjärjestelmiä'?
Nyt joulun alla kun Finskillä lensin, niin jokaiselle oli jaettu sellaiset siniset nappikuulokkeet, jotka sai pitää. No, niitä on mulla nyt sitten kaksikin avaamatonta pussia, kun omat Sennheiserit korvilla tuli lennot lennettyä
Eihän niiden valmistaminenkaan kai maksa niin paljoa?
Ilmeisesti sitten samat emot jotka myy kuulokkeita, kieltävät kaikkien omien kuulokkeiden käytön, koska 'ne saattavat häiritä lentokoneen sähköjärjestelmiä'?
Nyt joulun alla kun Finskillä lensin, niin jokaiselle oli jaettu sellaiset siniset nappikuulokkeet, jotka sai pitää. No, niitä on mulla nyt sitten kaksikin avaamatonta pussia, kun omat Sennheiserit korvilla tuli lennot lennettyä
Hyvää, Halvalla, Nopeasti - valitse näistä kaksi.