Krabi/raya yai yhdistelmä Apua!

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
oohoo
Viestit: 258
Liittynyt: 12.12.2006 20:39

Krabi/raya yai yhdistelmä Apua!

Viesti Kirjoittaja oohoo »

Täällä olisi yksi pariskunta suunnittelemassa ensimmäistä
matkaansa thaikkuihin.
Matkassa aikoisimme olla noin 16-18 päivää ja pääkohteenamme olisi Raya yai koska isäntä haluaa suorittaa sukelluskortin ja tykkäämme rauhallisesta menosta emme harrasta ilta rientoja emmekä pahemmin shoppailuakaan.
Arvalisin kuitenkin että noin pienellä saarella tuo 16pv voi olla vähän liikaa joten mietimme josko osan ajasta viettäisimme Krabilla.

Onko tuo suunnitelma edes vähääkään järkevä?
Lähinnä mietityttää tuo että kuinka helppoa/vaikeaa on siirtyä puolessavälissä lomaa esim Krabilta-->Raya yaille.

Ja nuo lennotkin menee vähän yli hilseen :oops:
Kun mä etsin lentoja netistä niin mä en oikein osaa hahmottaa että mistä mihin mun pitäis ne lennot ottaa.
esim. mennessä hki-Bangkok-krabi
ja tullessa phuket-Bangkok-hki
Vai mitenkä?

Kiitos vaan jo etukäteen jos joku viitsii jelpata aasia :oops:
dia
Viestit: 2
Liittynyt: 19.7.2005 15:36

Viesti Kirjoittaja dia »

Jollette kaipaa shoppailua ettekä yökerhoja, niin Raya Yailla viihdytte vaikka kuukauden. Olkaa siellä rauhassa ja nauttikaa ainutlaatuisesta kokemuksesta. Varatkaa isännälle aikaa sukeltamiseen ja molemmille rauhalliseen oleiluun. Iltarientoja löytyy siltäkin saarelta, mutta toisenlaisia kuin esim. Phuketista. Yöllinen viidakkokävely on elämys itsessään. Jos kuitenkin haluatte siirtyä Rayalta Krabille, niin on järkevintä mennä Phuketin kautta minibussilla tai lautalla (Phi-Phin kautta) Krabille. Lautta on ehkä halvin ja mukavin vaihtoehto.

Itse olimme ensimmäisellä reissullamme vain 7 päivää Rayalla ja siitä matkasta jäi ainostaan harmittamaan se, ettemme olleet matkan joka ikistä päivää saarella. Minulle ja monelle muulle se saari on ollut oikea paratiisi.
marsupilami
Viestit: 32
Liittynyt: 4.1.2007 13:56

raya yai

Viesti Kirjoittaja marsupilami »

paikka on kiva. olo on kuin olisi keskellä ei mitään. siellä ei voi tosiaankaan tehdä muuta kuin sukeltaa ja olla vain. shoppailua voi harrastaa ainoastaan saaren yhdessä ruokakaupassa. sähköt ovat päällä klo 18-06, joten jos lapsia mukana, niin päikkärit hieman hikiset, jos ei osta ylimääräistä sähköä (generaattori puksuttamaan). :D
masa r
Jätkä
Viestit: 908
Liittynyt: 17.12.2003 20:57

Viesti Kirjoittaja masa r »

Kyllä minustakin Rayan saari oli oikein viihtyisä paikka oleilla.Olin reilu vuosi sitten vajaan pariviikkoa,suoritin sukelluksen peruskurssin ja jatko-osan(Adv.)Olisko pari sukellusta päivässä jotenkin herpaannuttanut että ei kyllä iltasella kaivannut mitään aktiviteetteja,aikaisin nukkumaan ja aamulla sukeltamaan.Terveellistä elämää luonnon keskellä :D
Noista lennoista kai helpointa jos lentää ensin Bangkokiin ja sieltä jatkolento Phukettiin.
Netistä saa helposti tuon Bkk-Phuket välin varattua,Thai Aitways tai halvalla AirAsia.
Helsinki-Bangkok välille on useita vaihtoehtoja,suorat lennot Hesasta vain http://www.finnair.fi ja hommatkaa finnairin plussakortti jos ei jo ole :wink:
Kannattaisi pistää mailia http://www.rayadivers.com ja kysellä/varata kurssia ja majoitusta,jos tilaa niiltä ennakkoon niin hakevat lentoasemalta ja järjestävät venekuljetukset saarelle.Yleensä yksi yö on mennen tullen jossain Phuketin hotellissa kun pikavene lähtee aamulla
Vastaa Viestiin