Mitä mieltä budjetista?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
TONY_88
Viestit: 1
Liittynyt: 15.12.2005 23:07

Mitä mieltä budjetista?

Viesti Kirjoittaja TONY_88 »

Elikäs oli tossa vajaa parinvuoden päästä tarkoitus lähteä kiertelemään Thaimaata tarkoituksena olisi olla reissussa noin 3 kuukautta.

Matkareittiä ollaan kaverin kanssa suunniteltu sen verran,että tarkoituksena olisi lentää ensin Bangkokkii ja sieltä taas junalla alas päin mahdollisimman lähelle Koh Samuin saarta ja mennä siitä jollain veneellä/laivalla Koh samuin saarelle. Sitten kiertää siinä saaret ko phangan ja ko tao. Sieltä sitten takaisin mantereelle ja ja mennä taas itärannikolle Krabille sieltä Ko phi phi saarelle. Sieltä olisi tarkoitus mennä Phukettiin ja sieltä lentää Bangkokkii ja takaisin suomeen. Toki pieniä muutoksia voi tulla. Ja ajat eri paikoissa ovat vielä auki.

Niin sitten siitä itse asiaan eli budjettiin. Elikäs ollaan laskettu,että rahaa kuluisi noin 3000€-3500€ ja rahat menisivät seuraavasti: Helsinki-Bangkok-Helsinki lentoon varaamme noin 800€,majoituksiin noin 800€,ruokailuun ja juomiin noin 900€,matkoihin Thaimaassa siis paikasta toiseen siirtymiset 250€ ja muihin yllättäviin menoihin(erillaiset retket kuten kalastus ja sukellus) 500€. Budjetti on siis laskettu molemmille henkilökohtaisesti ja noin 100 päivälle/3kk.

Elikkäs jos te kokeneet konkarit voisitte neuvoa,että onko jokin kohta ylimitoitettu tai laitettu liian vähän laitettu. Ja muistakaa että olemme ekaa kertaa menossa maahan ja voimme sortua helposti vähän liian kalliiseen majoitukseen sun muuhun. :D
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Mitä mieltä budjetista?

Viesti Kirjoittaja babar »

Mulle tuo budejetti riittäisi vallan mainiosti, sillä mulla on ollut kulut sellaista 25 €/päivä sisältäen matkustamisen, syömisen, hotellit, juomiset jen eli kaikki paitsi lentoja Thaimaahan ja takas. Tosin minä en rahojani ole go-go baareissa tuhlannut ja jos tälle linjalle lähdetään niin joillekkin tuo summa riittää kahdeksi päiväksi.

Itse tuosta reitistä sen verran, että miksi menette ensin Bangkokista etelään, luultavasti Surant Thaniin ja sieltä Koh Samuille--> Koh Phanganille--> Koh Taolle ja sitten taas etelään? Suosittelen menemään Chumphoniin ja siitä lautalla Koh Taolle-Phanganille-Samuille ja Samuilta sitten sinne Krabille ja Phi Phi sekä Phukettiin. Säästyy turhalta edestakaiselta reissaamiselta.
Avatar
mjip
Sponsori
Viestit: 2810
Liittynyt: 15.12.2003 13:55
Paikkakunta: Ciangmai

Viesti Kirjoittaja mjip »

Kyllahan tuo budjetti riittaisi varsin hyvin jos lahtisitte lahiaikoina ,mutta kun matkanne alkaa vajaan 2 vuoden paasta niin kukaan ei osaa sanoa sita mita tuo kaikki silloin maksaa. :wink:
Sen verran voisi kuitenkin arvailla vertailemalla nykysuuntaukseen etta tuossa odottamisen aikana kaikki on muuttunut ja pahaa pelkaan etta sinne kalliimpaan suuntaan jotenka uudet laskelmat kannattaa tehda muutama kuukausi ennen matkaa.:wink:
Ei elamisen maaralla valia,laatu ratkaisee!
http://www.thaiklupi.fi/foorumi
Avatar
Krogilasi
Yodrak
Viestit: 469
Liittynyt: 8.1.2006 20:55
Paikkakunta: Pattaya / Lahti

Viesti Kirjoittaja Krogilasi »

Itsellä ja kaverilla suunitelmana tehdä paluu Thaimaahan marraskuussa. Ja viipyä maassa 3kuukautta. (nyt kesästä lokakuunloppuun asti töissä mahdollisesti ja tehdä matkakassa)

Olisikin kiva saada pientä neuvoa miten sielä voi vetä pienemmällä ja minne kannattaa lähteä muuallekkin kuin pattayalle. Siitä paikasta sen verran osaan sanoa omaa kokemusta että sielä palaa taaloja, jos vetää samaantahtiin kun vedettiin kuukausi helmi/maaliskuun taitteessa :lol: ..

Aikomuksenamme on viipyä pattayalla alkuun se 5päivää ja ottaa ilo irti paluusta. (toivon ettei sinne juututa, voi olla vaikeuksia jatkossa rahan kanssa, ainakin lopussa) pattayalta sitten Samuille / koh phanganille hillumaan ja viimeinen kuukausi takaisin pattikselle.. Tällainen on alkusuunitelma, ja suunitelma saa lisäpuhtia kun työt alkaa ja saadaan liput hommattua.. Olemme myös ajatelleet että jonkin-näkönen condo voisi säästää jonkinverran majoituskuluissa. tuleehan se halvemmaksi..

Flipperiin mulla meni helmi-maaliskuussa reilu 20 000 baht minibaareineen ja pesulakuluineen. ei todellakaan paha kuukaudesta mutta kuitenkin.. olen kuullut että condoja saa sovittua 10 000 baht / kk. ilmastointi, tv, iso sänky.. Myöskin suositeltavaa pidemmille reissuille ?
loikkari

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Krogilasi kirjoitti: olen kuullut että condoja saa sovittua 10 000 baht / kk. ilmastointi, tv, iso sänky.. Myöskin suositeltavaa pidemmille reissuille ?
Kyllä 10 kthb riittää Condon vuokraan, itse asuin Jomtien Beach Condonium:lla helmi maaliskuussa ja maksoin 7000 helmikuulla ja 8000 maaliskuulla. Vesi ja sähkö päälle muistaakseni n. 1500 bathia sisältäen uloskirjaamis vaiheessa siivouksen. Condo oli mielestäni ihan siisti, n 30 nm suihku, televisio, radio vedenkeitin ja ilmastointi sekä pienen pieni parveke. Alueella valvonta 24 t kaksi uima-allasta kaupat ja baareja pari kolme. Pelipaikoille Jomtiessa n 2 km johon sujautti skootterilla (alueelta vuokratulla) parissa minuutissa. Keski Pattayalle lavataksi n 15-20 min riippuen ajankohdasta
Avatar
Alternus
Viestit: 16
Liittynyt: 27.11.2005 20:06

Viesti Kirjoittaja Alternus »

Ensimmaista paivaa Bangkokissa olen, budjetti meni samantien uusiksi... Mutta positiivisessa mielessa! Matka lentokentalta keskustaan, helvetisti ostoksia, majoittuminen ok-tason hotelliin ja nyt kupittelua baarissa ja kaikkeen on mennyt vahemman rahaa kun ennakkoon olin laskenut! 1700 bahtia kulunut paivassa ja koskaan en nain leveasti ole elanut. Matkabudjetti oli 50e per paiva ja nyt kylla nayttaa etta ei tuotakaan saa kulumaan ei sitten millaan. Olen ilmeisesti niin pihia tyyppia :D
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Alternus kirjoitti:Ensimmaista paivaa Bangkokissa olen, budjetti meni samantien uusiksi... Mutta positiivisessa mielessa! Matka lentokentalta keskustaan, helvetisti ostoksia, majoittuminen ok-tason hotelliin ja nyt kupittelua baarissa ja kaikkeen on mennyt vahemman rahaa kun ennakkoon olin laskenut! 1700 bahtia kulunut paivassa ja koskaan en nain leveasti ole elanut. Matkabudjetti oli 50e per paiva ja nyt kylla nayttaa etta ei tuotakaan saa kulumaan ei sitten millaan. Olen ilmeisesti niin pihia tyyppia :D

odotteles ny vaan muutama päivä niin kyllä toi budjetti tasaantuu :-D
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Mulla menee normaalisti lyhyillä lomilla Bangkokissa n. 100 euroa päivä :D . Mutta alkuperäiseen, neljän kuukauden reissulla budjetti oli 1000 euroa/kk ja lennot siihen päälle. Hyvin riitti, paljon tuli tehtyä ja nähtyä, samassa paikassa max kaksi viikkoa putkeen, naapurimaat kierrettyä, majoitus oli 200-600 bahtin tasoa koko ajan. Siitä on tosin kolme vuotta aikaa ja hinnat ovat nousseet jonkun verran, mutta kyllä budjetin pitäisi riittää. Baaritytöt, hienommat ravintolat ja paremmat hotellit ovat ainoita, mikä tulee mieleen, joka voi nostaa kustannuksia tuosta.
borde
Myyntitykki
Viestit: 4931
Liittynyt: 19.12.2003 10:34
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja borde »

Mutta varo ettei lähipäivinä budjetin edessä ole - merkkiä
Aina mielessä !!
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Viesti Kirjoittaja Proffa »

Mulla menee täällä alle 1000 Thb kun olen vetämättä kännejä siis tissutella voi tohonkin rahaan vähän, kännissä olo maksaa mulle n. 2000-3000 thb/d.
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
scubapro
Viestit: 76
Liittynyt: 20.12.2004 14:26

Viesti Kirjoittaja scubapro »

Moro,

itse olen lähdössä finskillä elokuun 29. päivä kohti Bangkokia ja paluu olisi 27. marraskuuta, noin kolme kuukautta siis. Minimibudjetiksi olen suunnitellut 1000€/kk. Sen pitäisi riittää halpaan majaan ja pussikaljoitteluun ainakin. :-D

Suunnitteilla on kuitenkin ja ehkä lisätä budjettiin kämppä 3kk Bangkokiin eli noin 600-700€. Se olisi kuitenkin hyvä tukikohta josta voisi tehdä sitten iskuja muualle. Vaikka se suurimman osan ajasta olisikin tyhjillä niin sinne voi jättää kamoja yms. Singhaa kaappiin paluuta varten.

Ajattelin oleilla Koh Changilla jonkun kuukauden jossain ranta hutissa. Kolmella Samui saarella myös käyn. Nuo edelliset neljä ovatkin jo tuttuja parilta viime reissulta. Uusia paikkoja olisi kiva myös katella. Ehkäpä Krabin suuntaan ainakin. Isaanissa ja Chiang Maissa olisi myös kiva käydä. Thaimaan sisäiset matkat teen valtion busseilla ja junilla.

Kannattaa tosiaankin mennä Chumphonista suoraan Taolle. Viime reissulla lähdettiin Taolta Bangkokiin Lomprayah Catamaranilla. Sillähän pääsee myös Phanganille ja Samuille jossei Tao kiinnosta. Seatranin alus näytti myös hyvältä välineeltä saarten ja mantereen välissä liikkumiseen. Songsermiä en suosittele muttei sekään paha ollut, kova ruuhka vaan oli. Tultiin Bangkokista junalla Surat Thaniin ja Songserm niminen firma hoiti meidät siitä Samuille. Mutta hommathan muuttuu varmaan kahden vuoden aikana.
Avatar
ttm69
Lievästi alkoholisoitunut
Viestit: 2879
Liittynyt: 9.7.2004 20:37
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ttm69 »

Mun milestä tonni kyllä liian vähän, mutta menkää millä budjetilla vaan.
Tolla joutuu kyllä varmasti pihistelemään..
Avatar
venne
Viestit: 430
Liittynyt: 18.8.2004 16:29
Paikkakunta: Suzhou, China

Viesti Kirjoittaja venne »

Itse tulin just takas 3 viikon reissulta, ja rahaa paloi lentojen lisäksi 83€/pvä! ...niin ja tuon on siis kahdelta henkilöltä.
Avatar
Proffa
Aikamies
Viestit: 4596
Liittynyt: 17.11.2005 22:03
Paikkakunta: Khon Kaen

Viesti Kirjoittaja Proffa »

Tonnilla pärjää, muutama sata lisää niin ei tartte ihmetellä/miettiä enää mitään.
Pahinta olisi herätä joku aamu 70-vuotiaana elämättä päivääkään.
Avatar
Raymonds Bar
Ravintolamoguli
Viestit: 10816
Liittynyt: 19.12.2003 18:58
Paikkakunta: RAYMOND'S (open soon...)

Viesti Kirjoittaja Raymonds Bar »

Suunnitteilla on kuitenkin ja ehkä lisätä budjettiin kämppä 3kk Bangkokiin eli noin 600-700€. Se olisi kuitenkin hyvä tukikohta josta voisi tehdä sitten iskuja muualle.

Eli noin +30.000 bahtin tukikohta...jos se on tarkoitus olla vaan kamojen sailytyspaikka ja valilla yosija, niin luulisin, etta 5-10.000 bahtilla saa ihan riitavan tukikohdan myos bangkokista. 8)
EVP - PATTAYAN VANHIN "RAYMOND'S BAARI"
- jo vuodesta 1991 (2534) - 2020 (2563)

+668 6110 3066, ismokj@gmail.com
Vastaa Viestiin