Caledonian kirjoitti:
Moro taas tänne!
Tuolla hostellilla tarkoitin, esim. Airbnb:n kautta varattuja huoneita tai bungaloweja jne.
Mutta sellainen asia tuli mieleen, että mites rokotukset? Puhuin tänää lekurin kanssa ja se suositteli malariaa ja Japanin tulehdus rokotuksia. Eipä siinä, mutta toi Japanin aivokuume rokotus maksaa n. 300 €!! Tietysti hepatiitti jne rokotukset otamme. Tuli mieleen, että voisiko tuon Japanin aivokuume rokotuksen ottaa vasta Bangkokissa, tosin en tiiä onko siitä enää sitten hyötyä vai pitäisikö se olla ennen reissua jo otettu tjms. Tarkoitus on jossain luonnonpuistossa kyllä käydä muutama päivä retkeilemässä etelän suunnalla. Olen miettinyt , että jätän ottamatta tuon Japanialaisen ,mutta mutta... Mites Thaimaan konkarit ? Onko se tarpeellinen tai jopa pakollinen ja voisiko sen tosiaan ottaa siellä paikanpäällä vasta? Olisi joku 100 kertaa halvempi..
itse en tunne ketään, kuka olisi tuon rokotteen ottanut, enkä myöskään itse ole sitä ottanut vaikka olen talvehtinutkin thaimaassa useina vuosina aina kuukausia kerrallaan. hirmuisen korkealta tuo riski sairastua ei maallikosta tunnu, mutta jokainenhan puntaroi asiaa omalta kantiltaan:
Lainaa:
On arvioitu, että vähemmän kuin yksi miljoonasta riskialueen ulkopuolelta tulevasta matkailijasta sairastuu. Pitkään riskialueella oleskelevilla on kuitenkin yhtä suuri riski tartuntaan kuin rokottamattomilla paikallisilla. Tauti on useimmiten oireeton, sillä vain alle 1 % tartunnan saaneista (1:250) saa oireisen taudin. Oireinen tauti on usein vakava, ja joka kolmannella vakavasti sairastuneista jopa kuolemaan johtava. Lisäksi noin yhdelle kolmesta vakavaoireisesta taudista selvinneelle jää pysyviä vammoja. Japanin aivotulehdus on Kaakkois-Aasian tärkein ja erityisesti lasten aivotulehdusten aiheuttaja. Siksi Japanin aivotulehdusrokote kuuluu kansallisiin rokotusohjelmiin monissa Aasian maissa.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveysk ... i=mat00039