Vinkkejä ensikertalaiselle..

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
Kehäkettu
Ringmaster
Viestit: 199
Liittynyt: 10.7.2005 9:41

Vinkkejä ensikertalaiselle..

Viesti Kirjoittaja Kehäkettu »

Kuka: 27v mies
Minne: Lento Bangkokiin
Milloin: lokakuun puolessavälissä, 2 viikkoa
Mitä: Bailausta, sukellusta, joutenoloa

Eli vinkkejä kaipaisin. Bangkokissa voisin viettää pari päivää. Missä muualla kannattaisi käydä tuohon aikaan.. Koh Tao, Koh Samui, Koh Phangan?? Pattayllakin kannattenee piipahtaa? :-D

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
Avatar
Rhino
Ilii ti, Ilii ju
Viestit: 6370
Liittynyt: 30.5.2005 12:48
Paikkakunta: Missä milloinkin

Re: Vinkkejä ensikertalaiselle..

Viesti Kirjoittaja Rhino »

Kaappi kirjoitti:Kuka: 27v mies
Minne: Lento Bangkokiin
Milloin: lokakuun puolessavälissä, 2 viikkoa
Mitä: Bailausta, sukellusta, joutenoloa

Eli vinkkejä kaipaisin. Bangkokissa voisin viettää pari päivää. Missä muualla kannattaisi käydä tuohon aikaan.. Koh Tao, Koh Samui, Koh Phangan?? Pattayllakin kannattenee piipahtaa? :-D

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
nih millos oot menossa? Voin hiu´kan vaikuttaa tohon joutenoloon, joten otetaan vaan sitä bailusta. Itse olen raivo raitis :-D :-D
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Matkan lyhyt aika (2vkoa) hieman varmaan rajoittaa tuota kiertelyä, eli kannattaisi varmaan keskittyä pariin paikkaan tuona aikana? Jos Bangkokissa menee jo pari päivää vähintään niin kymmenkunta päivää sitten muualla. Bailaus hoituu varmasti Bangkokissa ja Pattayalla melko hyvin, Pattayalla voi myös sukellella tai lähteä evakkoon sieltä. Samuilla lienee jo tuolloin aika huonot kelit? Saaren mukavuutta voisi hakea vaikkapa Koh Changilta? Tosin todennäköisyydet sieltä Bangkok-Pattaya -akselilta poispääsyyn ovat aika pienet. :wink:
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Mun ehdotus on että et suunnittele mitään juurikaan etukäteen niin voit jämähtää bangkokiin kokoajaksi voin sanoa että kannattaa :D
Huppe
Viestit: 7020
Liittynyt: 19.12.2003 12:46

Viesti Kirjoittaja Huppe »

sammy77 kirjoitti:Mun ehdotus on että et suunnittele mitään juurikaan etukäteen niin voit jämähtää bangkokiin kokoajaksi voin sanoa että kannattaa :D
Samantien jatkolento Koh Samuille, siellä puolet lomasta tai niin pitkään kuin viihtyy. Samuilta lennät sitten U-Tapaon lentokentälle ja painut pattikselle dösällä (muista ottaa käteistä mukaan), olet siellä niin pitkään kuin viihdyt ja loppuloman shoppailet bangkokissa (enintään 2päivää).
Art2
Ukkomies
Viestit: 893
Liittynyt: 20.7.2004 19:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Art2 »

Huppe kirjoitti:
sammy77 kirjoitti:Mun ehdotus on että et suunnittele mitään juurikaan etukäteen niin voit jämähtää bangkokiin kokoajaksi voin sanoa että kannattaa :D
Samantien jatkolento Koh Samuille, siellä puolet lomasta tai niin pitkään kuin viihtyy. Samuilta lennät sitten U-Tapaon lentokentälle ja painut pattikselle dösällä (muista ottaa käteistä mukaan), olet siellä niin pitkään kuin viihdyt ja loppuloman shoppailet bangkokissa (enintään 2päivää).
Nyt puhuu Huppe asiaa :!:
Minä tekisin 2 vkon lomallan juuri noin.
:-D :-D :-D
Paikkakuntia joilla olen yöpynyt Thaimaassa on toistaiseksi kertynyt 29 kpl.
Sitä saa mitä tulee!
Avatar
Nyng Laang
Viestit: 1176
Liittynyt: 8.1.2004 8:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nyng Laang »

Moicca

Joo, kuten edellä MAX. 2 kohdetta ja BKK:sta heti ensin
valitsemaasi rantakohteeseen sitten bailauspaikoille sekä
lopuksi 1-2 yötä BKK:ssa.
Terveisin, Nyng Laang /Buri Ram & Vantaa
Sanon minä hohtimet, mutta missä ne muut pajavehkeet on?
Avatar
Kehäkettu
Ringmaster
Viestit: 199
Liittynyt: 10.7.2005 9:41

Re: Vinkkejä ensikertalaiselle..

Viesti Kirjoittaja Kehäkettu »

Rhino kirjoitti:
Kaappi kirjoitti:Kuka: 27v mies
Minne: Lento Bangkokiin
Milloin: lokakuun puolessavälissä, 2 viikkoa
Mitä: Bailausta, sukellusta, joutenoloa

Eli vinkkejä kaipaisin. Bangkokissa voisin viettää pari päivää. Missä muualla kannattaisi käydä tuohon aikaan.. Koh Tao, Koh Samui, Koh Phangan?? Pattayllakin kannattenee piipahtaa? :-D

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
nih millos oot menossa? Voin hiu´kan vaikuttaa tohon joutenoloon, joten otetaan vaan sitä bailusta. Itse olen raivo raitis :-D :-D

Lähtö on lokakuun 12. päivä.

BlackMike: Sanoit että Samuilla huonot kelit tuohon aikaan.. sadettako meinasit?

Jotkut on varmaan käyneet Koh Phanganin täydenkuun kemuissa, näyttäisi osuvan 18. lokakuuta tälle vuodelle.. onko mitään järkeä mennä tuonne?

Kannattaako lennot varata jo etukäteen, jos päätän mennä heti BKKsta suoraan Samuille? Kiits kaikille jo vastanneille!
sammy77
Puoluejuoma
Viestit: 2675
Liittynyt: 5.2.2005 12:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja sammy77 »

Samui on Bangkok Airin monopolissa joten suosittelen varaamaan vaikka tuo aika ei olekkaan mikään super sesonki, mutta kun sinulla ei ole aikaa odotella päiviä paikkoja niin kannattaa ja voi saada hieman halvemmallakin vaikkakin varmaan paikkoja olisikin niin ei kannata ottaa sitä riskiä että aikataulu kusee sen takia.
Avatar
JPL
Same Same
Viestit: 1605
Liittynyt: 15.12.2003 22:27
Paikkakunta: Kerava/Ban Huai Lan

Viesti Kirjoittaja JPL »

Jos nyt lähtisin ensimmäiselle Thaimaan matkalleni,olisi aikataulu suunnilleen seuraavanlainen.Pari ensimmäistä yötä Bangkokissa,josta tarvittavat vaate ostokset ja pieni pintaraapaisu yöelämään.Siirtyminen Pattayalle josta parin yön retki Koh Sametille.

Pattayalle on moni jumiutunut ja vaara on vielä suurempi jos yöelämä kiinnostaa kaikkine houkutuksineen. :wink: Pattayalta pääse myös sukellusretkille jos sukellus kiinnostaa.

Bangkokissa viettäisin loman pari viimeistä yötä.Samuin jättäisin käymättä,koska omasta mielestäni paikka on liian kaukana oleva kanaria.

Tällä ohjelmalla matkoihin ei saa kulumaan päiviä ja parin viikon lomasta ei tuhlaannu aikaa turhaan matkusteluun.

Jos kumminkin Pattaya ja Samui kiinostaa Bangkok Airwysin lennot Utapaolta Samuille on aikaa säästävä vaihtoehto.
sad
Viestit: 75
Liittynyt: 6.3.2005 14:10

Viesti Kirjoittaja sad »

KOh Samui on kyllä käymisen arvoinen paikka..
Koh Phanangilla kävin ohi mennen ja jengi tuntui olevan suht ulalla..
Eli siellä on jengi varmaan aika katollaan niiden täydenkuun kekkerien aikaan jos meininki oli tuollaista jo viikko ennen varsinaisia kemuja.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Re: Vinkkejä ensikertalaiselle..

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Kaappi kirjoitti:
Rhino kirjoitti:
Kaappi kirjoitti:Kuka: 27v mies
Minne: Lento Bangkokiin
Milloin: lokakuun puolessavälissä, 2 viikkoa
Mitä: Bailausta, sukellusta, joutenoloa

Eli vinkkejä kaipaisin. Bangkokissa voisin viettää pari päivää. Missä muualla kannattaisi käydä tuohon aikaan.. Koh Tao, Koh Samui, Koh Phangan?? Pattayllakin kannattenee piipahtaa? :-D

Kiitokset vastauksista jo etukäteen!
nih millos oot menossa? Voin hiu´kan vaikuttaa tohon joutenoloon, joten otetaan vaan sitä bailusta. Itse olen raivo raitis :-D :-D
Lähtö on lokakuun 12. päivä.

BlackMike: Sanoit että Samuilla huonot kelit tuohon aikaan.. sadettako meinasit?

Jotkut on varmaan käyneet Koh Phanganin täydenkuun kemuissa, näyttäisi osuvan 18. lokakuuta tälle vuodelle.. onko mitään järkeä mennä tuonne?

Kannattaako lennot varata jo etukäteen, jos päätän mennä heti BKKsta suoraan Samuille? Kiits kaikille jo vastanneille!
Sateita nimenomaan meinasin, tässäpä Sibelius-ravintolan Mikon postaus aiheesta, toki kyse marraskuusta, mutta eipä tuosta sinun loma-ajastasi kauan ole marraskuulle:

Sibelius wrote:
En Tosiaankaan suosittele Samuille tulemista marraskuussa. Itse kohta taalla vuodenpaivat asustelleena tiedan ettei marraskuu ole mitaan herkkua. Meilla himassa homehtui vaatteetkin kaappiin!!!!!!!!
Teilla sattaa olla puoli metria vetta ja viemarit tulvii.
Viimeks tuli melk 3 vk vetta TAUKOAMATTA!!!!
Tervetuloa sitten joulukuun puolivalin jalkeen silloin ilmat rupee oleen jo kohdillaan.
T: Mikko
Ravintola Sibelius
Koh Samui
http://www.thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1213
Avatar
Dusty Gecko
Ravintola
Viestit: 524
Liittynyt: 10.5.2004 14:28
Paikkakunta: Khanom Thaimaa / Ravintola Dusty Gecko
Viesti:

Samui

Viesti Kirjoittaja Dusty Gecko »

Tuo oli ekasta marraskuusta Samuilla toissa syksyna.
Myohemmin kuulin etta se oli harvinaisen kostea marraskuu.
Viime maraskuussa taas vetta tuli erittain harvakseltaan?????
Tasta vuodesta taas sitten ei ole mitaan havaintoa.
Ihmetellaan ja odotellaan????? :shock:

T: Sibeliuksen Mikko
Kulinaristisia makunautintoja ja laadukasta majoitusta

http://www.khanomresidence.com
https://fi-fi.facebook.com/dustygecko
Vastaa Viestiin