Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja mietteitä

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10434
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja TomYam »

En tiedä puista mutta muualla maailmalla on kyllä tuoleja varjoineen. Ymmärrän kyllä että "autiolla saarella" ei ole tuoleja ym. krääsää mutta Phuketin rannat ovat kaupunkien/kylien rantoja jossa kyllä tuolit varjoineen kuuluu olla. Phuketiin houkutellaan kuitenkin rantalomalaisia ja itse ainakin odotan saavani tuolin perseeni alle ja ennen kaikkea auringonvarjon. Ja siitä voin maksaa, aivan kuten muuallakin maailmassa.

Aivan samalla tavalla sinne kuuluvat vesijetit, liitovarjot ym. huvitukset. Ne ovat osa rantalomaa. Toki kaiken pitää olla hyvin organisoitua ja turvallisuus huomioitu. Silloin rannalla viihtyvät kaikki ne jotka nyt yleensä haluavat grillata itseään lomalla.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19891
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Kyllä Phuketin kaltaiseen turistirysä rantakohteeseen aurinkotuolit mahtuu, jollei jopa kuulu. Itse en rannalla niin paljon aikaa vietä, mutta jos vietän niin mielummin rantatuolissa kuin hiekalla maaten.
Avatar
TomYam
Kannattajajäsen
Viestit: 10434
Liittynyt: 5.8.2008 17:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja TomYam »

Juu, itse en edelleenkään rannalla viihdy... paitsi ehkä juuri vesijettiajelun ajan. Toki on mukavaa seurata kauniita naisia rannalla - baarissa varjossa istuen.
Tee laatua tänään niin on töitä huomennakin!
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Itse olen viihtynyt Phuketissa koska siellä on ollut hienot rannat ja hyvä käydä uimassa joka päivä meressä ja altaassa. Nyt jos tuolit ja varjot ovat poistuneet niin ainakin mulla ei ole enää tekemistä Phuketissa. :( :(
** Thailand visitors **
Batok

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Batok »

Itse tykkään loikoilla rannalla palmun katveessa. Aurinkotuoli on plussaa, muttei välttämättömyys. Rannat joissa "huvituksina" vesijetit ja liitovarjot, kierrän kaukaa. Samoin ranta jossa tuoleja on jo toisessa rivissä niin se mesta ei oo mulle.
Batok

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Batok »

Rannat (sesonkina) ylhäältä alas
Patong Beach, Phuket
Lamai Beach, Ko Samui
Ao Thong Nai Pan Yai, Ko Phangan
Liitteet
image.jpg
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Juu Batok "High season" aikaan en minäkään viihdy esim.Patongin rannalla, ihan täynnä mutta low season aikaan siellä ei ole turisteja kun 1-2 riviä ja nekin harvassa. Aika paljon riippuu ajan kohdasta milloin on ruuhkaa missäkin. 8)
** Thailand visitors **
Hipu63
Viestit: 118
Liittynyt: 18.4.2006 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Hipu63 »

Onko jo rantatuolit ilmaantuneet Patong Beachin rannalle?
mannina
Viestit: 9
Liittynyt: 10.8.2014 14:27

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja mannina »

Ei ollut rantatuoleja, tultiin Phuketista eilen Bangkokiin. Pyyhkeet hiekkaan. Kaupustelijat kauppas "kaislamattoja" ja aurinkovarjoja. Kävi melko paljon tuulta niin ei näyttänyt porukka saavan itse varjoja hiekkaan kaivettua että pysyisivät. :/ Ja ne muutama palmunalus tien varressa oli käytännössä muurahaispesä
Santeri45
Viestit: 1849
Liittynyt: 11.12.2004 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Santeri45 »

Aika surkeaksi mennyt Phuketti, itsekin jätin väliin viime matkalla koko puketin kun en viitsi palaa rannalla... :smt080
** Thailand visitors **
Hipu63
Viestit: 118
Liittynyt: 18.4.2006 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja Hipu63 »

Mikä on tilanne Katalla ja Karonilla? onko siellä rantatuoleja?
henisanu
Viestit: 16
Liittynyt: 19.12.2009 13:45

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja henisanu »

Katalla oltiin, ne vanhat rantatuolit ja varjot ovat poissa. Krääsän myyjät tallella ja niiltä voi ostaa makuualustoja,
pienempiä varjoja ja on heillä tuolejakin.
Pieniä juoman ostopaikkoja ovat sinne kyhäilleet ja syömistäkin voi heiltä tilata.
Hierontaa on vielä tarjolla, mutta ankeammissa oloissa, eli ei ole kuin makuualusta hiekalla.
Samat löytyy myös Karonilta ja Patongilta.
Avatar
tukataa
Hyperkannattajajäsen
Viestit: 21525
Liittynyt: 28.2.2004 2:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Phukettiin eka reissu 9.3.2014, muutama kysymys ja miett

Viesti Kirjoittaja tukataa »

Joo surkeelta näyttää. Tulin käväsemään useamman vuoden jälkeen phuketissa ja ekana aamuna kävellessäni patongin rannassa näin ruokakauppiaan joka väänsi paskat kävelytien viereen ja pyyhkäisi hanurinsa farangityyliin paperilla. Tämän jälkeen nappasi paskat ja paperit muovipussin sisään ja nakkasi tämän pussin isompaan kassiin jossa ilmeisesti oli myytäviin ruokiin liittyvää tavaraa. Vessa olisi löytynyt 50 metrin päästä.
Vastaa Viestiin