Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Matkaaja25 kirjoitti:
Aceman kirjoitti:Eikä kuitenkin edelleen ole järkevintä avata paikallinen tili ja siirtää sinne rahaa,varsinkin kaikkien pitkäaikaisasukkien. Välttyy näiltä luottokorttien ongelmilta/nostomaksuilta,pari vuotta sitten jouduin turvautumaan masteriin BKK:ssa ja vastaantullut ATM ei antanut kuin 10kthb kerralla,oli kallista rahaa.
Taitaa olla, mutta kaikilla ei satu olemaan tiliä avattuna juuri silloin kun tarve iskee. En suoraan sanottuna ole itsekään jaksanut vielä lähteä kyselemään konttoreista, että kuka tilin suostuu aukaisemaan. Kaikki kun eivät suostu. Olen emännän tiliä käyttänyt joskus ja joskus nostanut suoraan omalta kortilta. Mulla on luottokortissa toista kuukautta korotonta maksuaikaa ja ilmaiset nostot ulkomailla. Periaatteessa voin nostaa tuota kautta ja siirtä omalta pankkitililtä takaisin niin pääsen halvemmalla suoraan Masterilta nostamalla. He kun veloittaa 2.5% nostopalkkion. Toisaalta, kun yleensä otan yli puolet kassasta käteisenä mukaan ja toisen puolikkaan nostan automaatista niin ei se budjetti nyt niihin palvelumaksuihin kaadu. Aika pieni osa koko reissun menoista. Ja joutuisihan siitä ulkomaansiirrostakin jotain maksamaan. Jos vuoden ympäri tai lähes vuoden ympäri Thaimaassa asustaa niin silloin ilman muuta paikallista pankkitiliä.
Ihan pakko kysyä että millainen luottokortti sulla on noin hyvillä ehdoilla? Ei taida olla normi suomi pankista?

Itse huomannut että omalle Visalle tulee ostokset maksuun jo parin viikon päästä. Ennen sai helposti kuukauden maksuaikaa.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

Mojo kirjoitti:Itse huomannut että omalle Visalle tulee ostokset maksuun jo parin viikon päästä. Ennen sai helposti kuukauden maksuaikaa.
:?: :?: :?: Itsellä ostos näkyy seuraavana päivänä lähes aina, mutta maksuilmoitus tulee noin 10. päivä. Sen seurauksena lasku maksetaan seuraavan kuukauden 24. päivä ja maksuaikaa siten noin 45 päivää. Kuinka monta kertaa ne sinulta veloittavat ostokset? Minulta siis kerran kuukaudessa.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19902
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Mojo kirjoitti:
Matkaaja25 kirjoitti:
Aceman kirjoitti:Eikä kuitenkin edelleen ole järkevintä avata paikallinen tili ja siirtää sinne rahaa,varsinkin kaikkien pitkäaikaisasukkien. Välttyy näiltä luottokorttien ongelmilta/nostomaksuilta,pari vuotta sitten jouduin turvautumaan masteriin BKK:ssa ja vastaantullut ATM ei antanut kuin 10kthb kerralla,oli kallista rahaa.
Taitaa olla, mutta kaikilla ei satu olemaan tiliä avattuna juuri silloin kun tarve iskee. En suoraan sanottuna ole itsekään jaksanut vielä lähteä kyselemään konttoreista, että kuka tilin suostuu aukaisemaan. Kaikki kun eivät suostu. Olen emännän tiliä käyttänyt joskus ja joskus nostanut suoraan omalta kortilta. Mulla on luottokortissa toista kuukautta korotonta maksuaikaa ja ilmaiset nostot ulkomailla. Periaatteessa voin nostaa tuota kautta ja siirtä omalta pankkitililtä takaisin niin pääsen halvemmalla suoraan Masterilta nostamalla. He kun veloittaa 2.5% nostopalkkion. Toisaalta, kun yleensä otan yli puolet kassasta käteisenä mukaan ja toisen puolikkaan nostan automaatista niin ei se budjetti nyt niihin palvelumaksuihin kaadu. Aika pieni osa koko reissun menoista. Ja joutuisihan siitä ulkomaansiirrostakin jotain maksamaan. Jos vuoden ympäri tai lähes vuoden ympäri Thaimaassa asustaa niin silloin ilman muuta paikallista pankkitiliä.
Ihan pakko kysyä että millainen luottokortti sulla on noin hyvillä ehdoilla? Ei taida olla normi suomi pankista?

Itse huomannut että omalle Visalle tulee ostokset maksuun jo parin viikon päästä. Ennen sai helposti kuukauden maksuaikaa.
Norwegian. Korko suht korkea joten en suosittele seisottamaan siellä saldoa, mutta otin sen tuon 45pv korottomien sekä ilmaisten ulkomaan nostojen takia. Joku valuutanvaihto maksu siinä tosin on, mutta alle tuon 2.5%. Ja euroalueella nyt joka tapauksessa nostot ilmaisia. Lisäksi jos ostaa sillä Norwegianin lentoja niin saa bonusta. Niin, ja on vuosimaksuton.

Mulla oli aiemmin Visan luottokortti, mutta oli korkoa lukuun ottamatta kaikin puolin Norwegiania kalliimpi.
pet-13
Viestit: 1595
Liittynyt: 7.4.2006 12:12
Paikkakunta: Hamina

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja pet-13 »

Tuollaisen Norvegianin kortin tänään
itsekin tilasin maksuaika ja ns hätävara kortiksi juurikin noiden Matkaajan kertomien ilmaisten ominaisuuksien ja pitkän maksuajan takia.5000: euron luottoraja tuli näköjään automaattisesti mutta kuten edellä on todettu niin korko on siinä sen verran kova ettei hirveästi kannata saldoa siellä pitää.

Lisätään vielä tuohon Matkaajan kertomaan että myös vakuutus sisältyy jos vähintään puolet matkasta on kortilla maksanut.Ehtoihin en ole ehtinyt tutustua.

Ehkä helpoin luottokortin tilaus ikinä,otti aikaa varmaan alle 5 min. kun homma oli hoidettu ja kuulemma muutaman päivän sisään pitäisi kortti tulla.

Niin ja siis Visastahan tässä on kyse eli kattavuuskin tarvittaessa pitäisi olla ok.
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Katos, aika hyvät ehdot. Ehkä laskevat sen varaan että osa porukasta maksaa noita kovia korkoja.

Voisi harkita itsekin mutta ei taida saada kun ei ole Suomessa kirjoilla.

Toki itsellä suomen korttien hyödyt vie se että ensin pitää rahat siirtää Suomeen ja kääntää euroiksi. Eli ei varmaan kannata kikkailla.
zape11
Viestit: 2574
Liittynyt: 21.12.2014 15:21

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja zape11 »

Mojo kirjoitti:Katos, aika hyvät ehdot. Ehkä laskevat sen varaan että osa porukasta maksaa noita kovia korkoja.


Aloin itse tilaamaan tuota korttia. Huomasin, että todellinen vuosikorko 22%.
Köyhien kusetusta tuollainen kortti. Ihan hätävarana voisi tuollainen olla.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Matkaaja25 kirjoitti:
Norwegian. Korko suht korkea joten en suosittele seisottamaan siellä saldoa, mutta otin sen tuon 45pv korottomien sekä ilmaisten ulkomaan nostojen takia....

Mulla oli aiemmin Visan luottokortti, mutta oli korkoa lukuun ottamatta kaikin puolin Norwegiania kalliimpi.
Onko tuo 45 pv keskimääräinen vai max aika? Kaikissahan on se keskimääräinen 30pv maksutonta jos käyttää maksuaikakorttina.

Visa ei kait myönnä kortteja, pankit/rahoitusyhtiöt myöntää, ja niitten välillä saattaa erot olla huomattaviakin. :D
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

zape11 kirjoitti:
Mojo kirjoitti:Katos, aika hyvät ehdot. Ehkä laskevat sen varaan että osa porukasta maksaa noita kovia korkoja.

Aloin itse tilaamaan tuota korttia. Huomasin, että todellinen vuosikorko 22%.
Köyhien kusetusta tuollainen kortti. Ihan hätävarana voisi tuollainen olla.
Matkaaja sanoi että 45 päivää korotonta maksu aikaa?

On mulla ollut luottokortti koko ikäni mutta en ole ikinä maksanut korkoja. Aina balanssi kerralla pois.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

Mojo kirjoitti:
zape11 kirjoitti:
Mojo kirjoitti:Katos, aika hyvät ehdot. Ehkä laskevat sen varaan että osa porukasta maksaa noita kovia korkoja.

Aloin itse tilaamaan tuota korttia. Huomasin, että todellinen vuosikorko 22%.
Köyhien kusetusta tuollainen kortti. Ihan hätävarana voisi tuollainen olla.
Matkaaja sanoi että 45 päivää korotonta maksu aikaa?

On mulla ollut luottokortti koko ikäni mutta en ole ikinä maksanut korkoja. Aina balanssi kerralla pois.
Luin ehtoja ja atm nostossa korko alkaa juosta heti. Samoin hyvin epäselvästi on, että voi mennä noin 5 euron nostopalkkio tai sitten ei.

Ikiliikkujaa ei ole keksitty ja tuskin tämäkään on.

Lähinnä sitä, että kortin ollessa ilmainen ja vuosimaksuton eikä mistään tulisi kuluja, niin mikä olisi liikeidea tuossa? Antaa omaa rahaa ilmaiseksi jonkun käyttöön? Ei kovin tuottoisaa.
bimbo
Kannattajajäsen
Viestit: 8027
Liittynyt: 9.5.2004 11:46
Paikkakunta: Las Palmas

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja bimbo »

eagle kirjoitti:
Lähinnä sitä, että kortin ollessa ilmainen ja vuosimaksuton eikä mistään tulisi kuluja, niin mikä olisi liikeidea tuossa? Antaa omaa rahaa ilmaiseksi jonkun käyttöön? Ei kovin tuottoisaa.
Mun mielestä 22 prosentin korko on erittäin tuottoisa lainanantajalle.
Suuri osa ei sitä balancea kuitenkaan heti eräpäivänä maksa pois.
Avatar
eagle
Viestit: 9880
Liittynyt: 18.12.2003 22:42

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja eagle »

bimbo kirjoitti:
eagle kirjoitti:
Lähinnä sitä, että kortin ollessa ilmainen ja vuosimaksuton eikä mistään tulisi kuluja, niin mikä olisi liikeidea tuossa? Antaa omaa rahaa ilmaiseksi jonkun käyttöön? Ei kovin tuottoisaa.
Mun mielestä 22 prosentin korko on erittäin tuottoisa lainanantajalle.
Suuri osa ei sitä balancea kuitenkaan heti eräpäivänä maksa pois.
Samaa mieltä. Kortin mainonnassa vain annetaan käsitys, että mikään ei maksa mitään. Siksi tuota varoittelen. Varsinkin rahan nostaminen on paha miina.
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19902
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

e. taisinpa sittenkin olla lukenut ehdot oikein.

Tässä menee nyt itsekin sekaisin, mutta siis. Jos nostat rahaa pankissa tai maksat laskuja heidän nettisivuiltaan niin korko alkaa juosta heti. Automaatilta nostettaessa saa 45pv korotonta maksuaikaa. Näin minä sen käsitin alunperin vaikka jo mieltä olinkin vaihtamassa kun tähdet meni sekaisin.
Viimeksi muokannut Matkaaja25, 28.9.2016 11:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
finartsi
Viestit: 125
Liittynyt: 5.12.2011 21:00

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja finartsi »

eagle kirjoitti:

Luin ehtoja ja atm nostossa korko alkaa juosta heti. Samoin hyvin epäselvästi on, että voi mennä noin 5 euron nostopalkkio tai sitten ei.

Ikiliikkujaa ei ole keksitty ja tuskin tämäkään on.

Lähinnä sitä, että kortin ollessa ilmainen ja vuosimaksuton eikä mistään tulisi kuluja, niin mikä olisi liikeidea tuossa? Antaa omaa rahaa ilmaiseksi jonkun käyttöön? Ei kovin tuottoisaa.
Mistäs sä ton luit, että ATM nostossa alkaa korko juoksemaan heti?
Mun mielestä ei ala. Ote ehdoista:

Kortin käyttö ulkomailla:
Ostokset 0 €
Nostot pankkiautomaatilla 0 € *
Nosto pankissa 0 € / nosto **
Valuuttamuutos 1,75%
* Ulkomaanpankki veloittaa omat maksut. Näihin ei sovelleta Bank Norwegianin maksuja.
** Nosto on saman hintainen, kun laskua maksettaessa tiskillä. Hinta on 0 €, mutta korko lasketaan nostopäivästä.

Eikös tuosta ymmärrä, et jos nostaa rahaa pankissa, alkaa korko juoksemaan heti?
finartsi
Viestit: 125
Liittynyt: 5.12.2011 21:00

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja finartsi »

Lisäksi löysin tuon:

Paljonko kortin käyttäminen maksaa?
Tavallisten ostosten tekeminen kortilla ei maksa mitään.

Myös rahan nostaminen pankkiautomaatista ulkomailla on ilmaista. Käteisnostoista tiskiltä ja laskujen maksamisesta kertyy korkoa käyttöpäivästä laskien. Tarkemmat hinnat näet hinnastosta.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

No eikös tuo juuri niin sano: nostosta ei kertamaksua, mutta korko alkaa juoksemaan heti?

P.S .....tämä siis finartsille.
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19902
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Pommi65 kirjoitti:No eikös tuo juuri niin sano: nostosta ei kertamaksua, mutta korko alkaa juoksemaan heti?
Niin kahden tähden kohta eli nosto pankista.
finartsi
Viestit: 125
Liittynyt: 5.12.2011 21:00

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja finartsi »

Matkaaja25 kirjoitti:
Pommi65 kirjoitti:No eikös tuo juuri niin sano: nostosta ei kertamaksua, mutta korko alkaa juoksemaan heti?
Niin kahden tähden kohta eli nosto pankista.

Jep juuri näin, jos nostat pankin tiskiltä.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

finartsi kirjoitti:
Matkaaja25 kirjoitti:
Pommi65 kirjoitti:No eikös tuo juuri niin sano: nostosta ei kertamaksua, mutta korko alkaa juoksemaan heti?
Niin kahden tähden kohta eli nosto pankista.

Jep juuri näin, jos nostat pankin tiskiltä.
Kuulostaa kovin erikoiselta. Onko kokemuksia, vai sivistynyt arvaus?
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Matkaajalla on tuo kortti?

Eli menikö korkoa vai 45 päivää korotonta?
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19902
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Mojo kirjoitti:Matkaajalla on tuo kortti?

Eli menikö korkoa vai 45 päivää korotonta?
On, mutta ei ole vielä varmaa tietoa kun vasta joku aika sitten otin. Eihän sitä pitkään ole vielä Suomessa ollut saatavillakaan, käsittääkseni. Aion testata talven reissulla joten sitten nähdään. Mutta tuon hinnaston perusteella oletan, että 45pv koronta jos automaatista nostaa.
Jonz
Viestit: 315
Liittynyt: 2.2.2006 23:07

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Jonz »

Mulla on myös kyseinen kortti.

Kyllä siinä säästää sen 30e~ per nosto.. ja niitä nostoja kertyy kuitenkin aikapaljon aina talvisin.
Itse säästän varmaan 600-800e aina näillä reissuilla.
Avatar
Pommi65
still alive´n´kicking
Viestit: 25490
Liittynyt: 4.12.2006 19:25
Paikkakunta: Töölönmaa

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Pommi65 »

Jos Suomessa atm-nostot on täysin kuluttomia, tolla kortillahan (pikku vaivannäöllä) saa vaikka muutamaksi kuukaudeksi jonkun tonnin täysin kuluttoman lainan. Kätsyä :-)
-tee ekoteko,älä lisäänny-
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Jonz kirjoitti:Mulla on myös kyseinen kortti.

Kyllä siinä säästää sen 30e~ per nosto.. ja niitä nostoja kertyy kuitenkin aikapaljon aina talvisin.
Itse säästän varmaan 600-800e aina näillä reissuilla.
Nuo ottaa valuutta kurssista 1.75% palkkion eli ei se ihan ilmaista ole.

En sitten tiedä mitä normi suomalaisen pankin visa ottaa valuutta kurssista?

Mutta ei kait normi Nordean kortilla nyt 30 euroa automaatti nosto maksa?
Jonz
Viestit: 315
Liittynyt: 2.2.2006 23:07

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Jonz »

Mojo kirjoitti:
Jonz kirjoitti:Mulla on myös kyseinen kortti.

Kyllä siinä säästää sen 30e~ per nosto.. ja niitä nostoja kertyy kuitenkin aikapaljon aina talvisin.
Itse säästän varmaan 600-800e aina näillä reissuilla.
Nuo ottaa valuutta kurssista 1.75% palkkion eli ei se ihan ilmaista ole.

En sitten tiedä mitä normi suomalaisen pankin visa ottaa valuutta kurssista?

Mutta ei kait normi Nordean kortilla nyt 30 euroa automaatti nosto maksa?
Jaa a, testasin pari kertaa ihan pari viikkoa sitten kolmella kortilla samalta atm, op,nordea ja sitten norwegian.
Ja nosto oli 20 000.
Avatar
Mojo
Forumin Massi Mojo
Viestit: 6731
Liittynyt: 26.6.2012 14:30
Paikkakunta: Bangkok

Re: Kortilla maksaminen / rahannostaminen

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Eikö Nordean korttilla ole joku 2.5 ekeä per nosto ja prosentti pari summasta? Noin 15 ekeä 20k nostosta?

Mutta onhan tuo Norwegian varmasti halvempi jos nosto on ilmainen ja vain tuo 1.75% spot kurssista provikkaa.

Alkaa oleen tilisiirron hinnoissa.
Vastaa Viestiin