Lentokenttätaksimafiat

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

hannuhoo
Viestit: 27
Liittynyt: 26.4.2004 15:30

Lentokenttätaksimafiat

Viesti Kirjoittaja hannuhoo »

Jokapaikassahan niitä on, jopa Helsingissä. Mutta ei niitä tarvitse käyttää, jos ei halua. Thaimaan kokemuksia on minulla Phuketista, Bangkokista ja Chiang Maista. Eli, jos ei ole jalkavaivoja, pääsee kävelemällä yleisille teille, kenttien ulkopuolelle muutama sata metriä. Eli paikallisille joukkoliikennemarkkinoille, kaikilta näiltä lentökentiltä!
DonMuang 7-25 bht Banglanphuhun bussilla, 140 bht 'meter-taxilla' , Phuket 300 bht Kata-Karonille 'meter-taxilla', Chiang Main keskustaan 10 bht kaupunkibussilla tai 50 bht TukTukilla..

Eli, jos säästää haluatte, ja ettekä halua olla 'mafiosojen tukijoina' harkitkaa?
untitled
Viestit: 14
Liittynyt: 23.7.2004 17:19
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lentokenttätaksimafiat

Viesti Kirjoittaja untitled »

...
Viimeksi muokannut untitled, 2.8.2004 20:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Lentokenttätaksimafiat

Viesti Kirjoittaja babar »

hannuhoo kirjoitti: DonMuang 7-25 bht Banglanphuhun bussilla, 140 bht 'meter-taxilla' ,
Mikäs taxi se ajaa mittari päällä 30 km tuohon hintaan? Normaali taksa jossain 180 bht paikkeilla.
hannuhoo
Viestit: 27
Liittynyt: 26.4.2004 15:30

Viesti Kirjoittaja hannuhoo »

Dong Muanilla matkaa 'kadulle' on n. 50 m.

Kerroin vain tietoa, ja vaihtoehtoa 'köyhille' reppuselkäläisille, ei millään pahalla sulle, jolla on rahaa turhuuteen...
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Köyhä tai rikas, mutta taksilla et pääse kentältä mittari päällä Khaosanille 140 bht.
hannuhoo
Viestit: 27
Liittynyt: 26.4.2004 15:30

Re: Lentokenttätaksimafiat

Viesti Kirjoittaja hannuhoo »

babar kirjoitti:
hannuhoo kirjoitti: DonMuang 7-25 bht Banglanphuhun bussilla, 140 bht 'meter-taxilla' ,
Mikäs taxi se ajaa mittari päällä 30 km tuohon hintaan? Normaali taksa jossain 180 bht paikkeilla.
Sellaisen summan maksoin viimeeksi. Monumentille. Kuskejakin on monen taitoisia, ja ruuhkia monenmoisia? Ja 'alahyllyllä' tultiin, tietysti, ilman 'tolleja'.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Lentokenttätaksimafiat

Viesti Kirjoittaja babar »

hannuhoo kirjoitti:
babar kirjoitti:
hannuhoo kirjoitti: DonMuang 7-25 bht Banglanphuhun bussilla, 140 bht 'meter-taxilla' ,
Mikäs taxi se ajaa mittari päällä 30 km tuohon hintaan? Normaali taksa jossain 180 bht paikkeilla.
Sellaisen summan maksoin viimeeksi. Monumentille. Kuskejakin on monen taitoisia, ja ruuhkia monenmoisia? Ja 'alahyllyllä' tultiin, tietysti, ilman 'tolleja'.
Hmm. Se tie kun on suorinta tietä karvan alle 30 km ja se maksaa mittari päällä 177 bht + tollit. Taisi olla sillä sun kuskilla DeLorean ajossa.
hannuhoo
Viestit: 27
Liittynyt: 26.4.2004 15:30

Viesti Kirjoittaja hannuhoo »

Onko sulla joku ongema tästä? Ensin sanoit ettei hinnalla ole väliä! ;)))))))
On siellä helikopteripalvelukin Don Muangilla, jos on kukkaro kunnossa...
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

hannuhoo kirjoitti:Onko sulla joku ongema tästä?
Ei ole ongelmaa. Ihmettelin vain tuota 140 bht hintaa. Luulin, että kaikissa takseissa on käytössä sama taksamittari, jolloin luulisi kyytien olevan saman hintaisia riippumatta millä taksilla ajelee. Edellyttäen tietysti, että mittari on päällä. Ja jos niissä on samat taksat niin 30 km ei ole 140 bht vaan lähempänä 180 bht.

Oletan nyt, että kaikilla on samat mittarit/taksat Bangkokissa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
hannuhoo kirjoitti: Ensin sanoit ettei hinnalla ole väliä! ;)))))))
Missäs ja milloin minä noin olen sanonut?
hannuhoo kirjoitti: On siellä helikopteripalvelukin Don Muangilla, jos on kukkaro kunnossa...
Tämä ei liity mitenkään siihen mitä taksikyyti maksaa.
hannuhoo
Viestit: 27
Liittynyt: 26.4.2004 15:30

Viesti Kirjoittaja hannuhoo »

Ja jos haluat mittarilla keskustasta kentälle niin kuljettaja on oikeutettu lisämään 50 bht loppusummaan. Oletan nyt, että kaikilla on samat mittarit/taksat Bangkokissa. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Mitä yritin kertoa, oli: Jos kävelet alle 50 m 'päätielle' alakerrassa, siis taksirykemän läpi etuoikealle, voit ottaa normaalin 'meter-taxin' kadulta. (tai bussin) Silloin ei tarvitse maksaa 50bht lentokenttä'maksua' ja tietulleja jos haluat mennä 'alakerrassa', missä matka on lyhyempi mutta hitaampi.
Ja kuski vie sinut Banglamphuhun, reittiä mitä hyvänsä. Mulle maksoi 140 bht, ja sillä siisti, mittarin mukaan!
Nyt lopetetaan, mun puolesta....
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Joo, lopetetaan vain väittely tästä asiasta. Haluan kuitenkin muistuttaa muita siitä, että normaali taksat ovat seuraavat:

Kuva
Avatar
MrY
Lentojätkä
Viestit: 125
Liittynyt: 15.12.2003 14:40
Paikkakunta: Chiang Mai

Viesti Kirjoittaja MrY »

Eipäs-Joopas :-D

Bangkokin keskusta on aika iso paikka. Lentokentältä entiseen työpaikkaan oli matkaa 24km, taksikyyti 140THB, ja se ON keskustassa. Lentokentältä hotelliini on matkaa 28km ja kyyti maksaa 170THB. Ja myös keskustassa. Olette molemmat oikeassa, vaan minä tietysti olen oikeammassa... :lol:
EVVK
Avatar
Bene
nuorisojoukot.net
Viestit: 980
Liittynyt: 15.12.2003 22:46
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Bene »

Tuli vaan mieleen että kun lento Thaimaahan maksaa kuitenkin lähes 1000 euroa niin kannattaako sitten lentokentällä raahata laukkuja vielä itse "muutama sata metriä" lisää säästääkseen kokonaisen yhden (1) euron ?
:wink:
Avatar
raikku666
Pumpui
Viestit: 750
Liittynyt: 10.2.2004 14:21
Paikkakunta: Vantaa/Soi?

Viesti Kirjoittaja raikku666 »

Bene kirjoitti:Tuli vaan mieleen että kun lento Thaimaahan maksaa kuitenkin lähes 1000 euroa niin kannattaako sitten lentokentällä raahata laukkuja vielä itse "muutama sata metriä" lisää säästääkseen kokonaisen yhden (1) euron ?
:wink:
Ei voi enää asiaa paremmin sanoa... :lol: :lol: :lol:
Kaikki tsäänssit on mahiksii...
jaksa
Tulvan tuoma
Viestit: 67
Liittynyt: 24.6.2004 19:50

Viesti Kirjoittaja jaksa »

Onko Bangkokin lentokentän ja Pattayan välillä toimiva helikopteri yhteys.
Jos , niin montakohan kopteriin mahtuu?

Paljonko on hinta: Don Muang-Pattaya
Avatar
Tumpa
Phetchabun on my mind
Viestit: 3284
Liittynyt: 19.12.2003 22:40
Paikkakunta: Sap Mai Daeng, Phetchabun

Viesti Kirjoittaja Tumpa »

jaksa kirjoitti:Onko Bangkokin lentokentän ja Pattayan välillä toimiva helikopteri yhteys.
Jos , niin montakohan kopteriin mahtuu?

Paljonko on hinta: Don Muang-Pattaya
8 matkustajaa näyttäis mahtuvan.
Hinta 55000B Don Muang-Royal Cliff.
Ei sovi köyhille eikä keskituloisille :-D

http://www.thailandvisitor.com/english/helicopter.html
http://www.thailandvisitor.com/english/ ... rates.html
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Viesti Kirjoittaja babar »

Bene kirjoitti:Tuli vaan mieleen että kun lento Thaimaahan maksaa kuitenkin lähes 1000 euroa niin kannattaako sitten lentokentällä raahata laukkuja vielä itse "muutama sata metriä" lisää säästääkseen kokonaisen yhden (1) euron ?
:wink:
Tämä on ihan totta, mutta kun todellisuudessa se ryöstä on noin 4 euroa. Kyydin saa helposti 300 bht, mutta pyytävät siitä usein 500 bht. Usein vaan turisti on väsynyt lennon jälkeen ja haluaa hotelille suihkuun, välittämättä siitä, maksaako se kyyti euron liikaa vai ei.

Ei se minun matkaani kaada jos kyyti maksaa euron enemmän vaan se periaate mua vituttaa, että turistilta voi ja saa pyytää mitä vain. Mielummin ajan mittari päällä ja heitän tippiä vaikka sen 200 bht kuskille jos matka menee mukavasti, eikä se ole alkanut heti ryöstöyrityksellä.

Kyllä noista euroista sinne tänne heitelemällä saa 5 viikon reissulla ison rahan aikaiseksi. Ei, en suostu maksamaan kyydeistäni tai muustakaan tavarasta ylihintaa vain siksi, että olen paikallisiin nähden varakas turisti.

No, meni ohi aiheen.
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

Nyt en kyllä ymmärrä. Jos siitä saapuvien aulasta menee ulos niin siinä on koppi jossa istuu, jonossa olevien taksien vieressä, pari tyttöä. Heille kun kertoo mihin on menossa he kirjoittavat lapulle paikan ylös. lappu annetaan taksikuskille joka useimmiten ei saa siitä selvää, mutta selittämällä asiat selviävät. Poikkeuksetta joka kerta kun olen tätä palvelua käyttänyt ovat taksikuskit pyytämättä laittaneet mittarin päälle ja lähteneet menemään oikeaan suuntaan.

Tämä palvelu maksaa 50 b. mutta ainakin kuskilla on jonkinlainen osoite johon sinut ajaa ja kuten sanottua mittari menee aina päälle. Ei siis tarvitse neuvotella hinnoista. Toki jos haluaa tuon 50b. säästää, niin taksia voi muualta lähteä jaagaamaan, miten nyt kukin haluaa lomansa aloittaa.
Skål, kosmonauter!
Avatar
Bene
nuorisojoukot.net
Viestit: 980
Liittynyt: 15.12.2003 22:46
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Bene »

Juuri noin kuin Lauri sanoi, varmaan ainoa paikka Thaimaassa missä ei koskaan tarvitse neuvotella mittarin päälle laitosta tai ylipäätänsä hinnasta on tuo Don Muangin ulkopuolella oleva koppi josta taksikyytejä jaetaan. Jos malttaa joskus lukea niitä lappuja joita ne tytöt siitä kopilta antaa, niistä yksi on taksiasiakkaalle joka voi sen lähettämällä (jonnekkin) valittaa jos taksikyyti ei vastannut odotuksia. Varmaankin tuon takia kuskit ajaa aika kiltisti mittari päällä ilman ryöstön yritystäkään.

Parempi esimerkki taksimafiasta olisi löytynyt Bangkokin bussiasemilta pinklao ja ekkamai
:wink:
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Parempi esimerkki taksimafiasta olisi löytynyt Bangkokin bussiasemilta pinklao ja ekkamai
Heh heh, totta. Varsinkin Ekkamain taksikuskit ovat varmaan sitä ahneinta porukkaa, tai no mikäs on ollessa. Kerran pari päivässä kun saa turistin kyytiin joka maksaa sen pyydetyn 300-500 bahtia, niin ihan hyvä tili tulee vaikka loppupäivän löysäilisi autossa. Kovasti koittavat aina selittää siinä bussiasemalla ne taksikuskit, että miten vaikeaa on saada taksia muualta, noh, kävelyä 10 metriä siihen Sukhumvitin varteen, niin siinä on takseja ollut aina saatavilla noin 18 sekunnin sisään. :)
Avatar
kunde
Viestit: 2735
Liittynyt: 28.1.2004 9:52
Paikkakunta: Korat

Viesti Kirjoittaja kunde »

lauri kirjoitti:Nyt en kyllä ymmärrä. Jos siitä saapuvien aulasta menee ulos niin siinä on koppi jossa istuu, jonossa olevien taksien vieressä, pari tyttöä. Heille kun kertoo mihin on menossa he kirjoittavat lapulle paikan ylös. lappu annetaan taksikuskille joka useimmiten ei saa siitä selvää, mutta selittämällä asiat selviävät. Poikkeuksetta joka kerta kun olen tätä palvelua käyttänyt ovat taksikuskit pyytämättä laittaneet mittarin päälle ja lähteneet menemään oikeaan suuntaan.

Tämä palvelu maksaa 50 b. mutta ainakin kuskilla on jonkinlainen osoite johon sinut ajaa ja kuten sanottua mittari menee aina päälle. Ei siis tarvitse neuvotella hinnoista. Toki jos haluaa tuon 50b. säästää, niin taksia voi muualta lähteä jaagaamaan, miten nyt kukin haluaa lomansa aloittaa.
En ymmärrä minäkään...
lauri kirjoitti:Eli, jos säästää haluatte, ja ettekä halua olla 'mafiosojen tukijoina' harkitkaa?.
Varmaan sullakin menee baarissa monin kerroin ylimääräisenä tippeinä toi säästämäsi 50 bth :-D ja et siitä varoittele :lol:
Avatar
lauri
Viestit: 2996
Liittynyt: 15.12.2003 13:21
Paikkakunta: Jossain muualla

Viesti Kirjoittaja lauri »

No nyt ymmärrän vielä entistäkin vähemmän? :shock: :-D

Kunde lainasi jostain:
lauri kirjoitti:
Eli, jos säästää haluatte, ja ettekä halua olla 'mafiosojen tukijoina' harkitkaa?.
????????


Missäs minä tuollaisia olen kirjoitellut? :twisted:
Skål, kosmonauter!
Avatar
Peku
Viestit: 9620
Liittynyt: 19.12.2003 17:28
Paikkakunta: Ylämummola

Viesti Kirjoittaja Peku »

lauri kirjoitti:Jos siitä saapuvien aulasta menee ulos niin siinä on koppi jossa istuu, jonossa olevien taksien vieressä, pari tyttöä. Heille kun kertoo mihin on menossa he kirjoittavat lapulle paikan ylös. lappu annetaan taksikuskille joka useimmiten ei saa siitä selvää, mutta selittämällä asiat selviävät. Poikkeuksetta joka kerta kun olen tätä palvelua käyttänyt ovat taksikuskit pyytämättä laittaneet mittarin päälle ja lähteneet menemään oikeaan suuntaan.
Toimiiko tuo sama lappusysteemi, jos otat kyydin Pattayalle tai Hua Hiniin? Vai onko ainoastaan Bangkokin sisäiseen liikennöintiin? Jos nyt mittari päällä kannattaa edes lähteä kauemmas... :? hakemalla ja tinkaamalla parempi.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33660
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Harvemmin sita taksi meetterit lahtee mittarit paalla Hua Hiniin tai Pattayalle. Pidemmat taksi meter keikat tingataan ja sovitaan etukateen, esim. Pattayan suuntaan menevat. Sukhumvit rd. - Pattaya on lahtenyt meetterilla 900thb. Pattaya - Sukhumvit 800thb.

Ps. Jos haluatte saastaa taksi meetteri maksuissa valilla Don Muang(domestic) - Sukhumvit rd. niin raoudatkaa kamanne lahtevien puolelle ja ottakaa "lennosta" taksi meter. Nain saastatte 50thb:n aloituksmaksun, "ylapeti-alapeti"... :lol: :wink:
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
BlackMike
ATM
Viestit: 19209
Liittynyt: 15.12.2003 11:23

Viesti Kirjoittaja BlackMike »

Lähtevien puoleltakaan ei taida enää olla niin helppoa saada tuota kyytiä? Ne vartijat/poliisit/armeijan jätkät valvoo aika hyvin siinä ja siitä taitaa saada aika herkästi sakot jos ottaa kyytiläisen siitä?
Vastaa Viestiin