Kannattaako hotellit miettiä etukäteen?

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
miekka
Viestit: 631
Liittynyt: 22.2.2004 15:36

Kannattaako hotellit miettiä etukäteen?

Viesti Kirjoittaja miekka »

Tarkoituksena olisi kierrällä Thaimaata ehkäpä Chiang Mai-Pattaya-Bangkok-Koh Samet alueilla. Onko tarpeellista miettiä majapaikat etukäteen?? Ajankohta olisi syksyllä ja majoituksen tasolla ei hirveästi väliä. Luulisi tuolta löytyvän huoneita ilman suurempia suunnitelmiakin, vai löytyykö?
goldman
Viestit: 3903
Liittynyt: 15.12.2003 13:52

Viesti Kirjoittaja goldman »

Uskoisin ainakin kaikista muista löytyvän, paitsi Koh Sametiin en sano mitään kun en siellä itse ole ikinä käynyt...mutta noista muista kaupungeista varmasti löytyy tuohon vuoden aikaan majoituspaikkoja.
Parhaat valmentajat löytyy aina katsomosta...
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Chiang Mai-Pattaya-Bangkok akselilta voit valita mieleisesi majoitus vaihtoehdon, tilaa löytyy jokaisen kukkarolle. En usko että jäät Koh Sametillakaan ilman bungalowia.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

samaa mieltä asiasta lassen ja goldmanin kanssa... toki netistä löytyy runsaasti kotisivuja noista paikoista, ja niitä tutkimalla voit nähdä juuri semmoisen paikan missä välttämättä haluat viettää lomaasi.
esim. Koh Changilla tuli sateiden aikaan maanantaina 200 thaimaalaista turistia erääseen majoitus paikkaan, silloin kaikki oli täynnä. vaikka olisimme halunneet jatkaa lomaa siellä niin se olisi ollut mahdotonta.
silloinkin olisi ollut monta muuta majoitusliikettä melkein tyhjillään naapurissa. eli ei ole ongelmia jos ei tiettyyn halua.
18x vuodesta 2004
Avatar
Tuipveus
Bangkokin säätäjä
Viestit: 3649
Liittynyt: 20.12.2003 22:02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuipveus »

Minun mielestäni netistä kannattaa vain katsella hintoja ja paikkoja... kuvia mihin _ehkä_ voisi asettua. Etenkin tähän aikaan vuodesta on varaa valita paikkansa ja aina Koh Sametillakin on tilaa ollut kun olen siellä käynyt.

Syy miksi mielestäni ei kannata varata huonetta netistä on yksinkertaisesti se että netin (special internet price [special only for you]) hinta on usein kalliimpi kuin paikanpäällä kysytty hinta. Tämän olen usein huomannut. Koh Changille olivat tosiaan varanneet tuosta hotellista huoneet jo kai kauan aikaisemmin... jotkut varaavat kuulemma jopa vuodella etukäteen. Tokihan tuossa varmaan tulee paljousalennus jos on isompi ryhmä ja siten taas säästetään.

Itse varaisin hotellin netistä jo hyvissä ajoin peak seasonin aikoihin jolloin paikan tietää olevan täynnä (jos tietää?) tai erikoistapauksiin kuten esim. häämatkalle. :) Onhan se toisaalta niinkin että kun hotellin varaa niin sitten ei tarvitse siitä huolehtia, mutta mikäli ei kovin vaativainen ole hotellin suhteen mielestäni thaimaasta kyllä aina joku hotelli löytyy.
Avatar
masaV
Viestit: 914
Liittynyt: 19.12.2003 14:06
Paikkakunta: TEIJO

Viesti Kirjoittaja masaV »

eipä noita kyllä etukäteen tarvitse koskaan varailla ja kalliimpaakin on,itse kattoisin paikanpäällä hotlan ja tiskiltä saa sen päivän hinnan joka yleensäkin nettihintoja halvempi,ja aina huone löytyy menee melkein minne vain tuolla,no saarilta en tarkkaan osaa sanoa mutta muualla on aina tilaa jossain.
Fred

Viesti Kirjoittaja Fred »

Kyllä huippusesonkien ja paikallisten lomien aikaan kannattaa varata etukäteen, jos haluaa johonkin tiettyyn hotelliin. Esim. viime kiinalaisen uudenvuoden aikaan yhdessäkään paremman luokan hotellissa Sukhumvitilla ei ollut tilaa, lopuksi onnistuin saamaan peruutushuoneen Park Hotellista. Kyllä muutaman tunnin rinkkaselässä kävelemisen olisi voinut viettää mukavemminkin, kun kyseessä oli sentään viimeinen reissupäivä.
Owen
Handsom Man
Viestit: 324
Liittynyt: 17.12.2003 13:12
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Owen »

Itse varaan aina hotellihuoneen vähintään pariksi päiväksi jotta ei huoli heti raskaan matkan päätteeksi alkaa etsiä vapaata huonetta.
Avatar
pak wan
Mr Khiiniau
Viestit: 6588
Liittynyt: 24.3.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja pak wan »

tutussa paikassa uskaltaisin mennä sokkona ilman hotellivarausta...
toisaalta tutussa paikassa tiedän minkä hotellin varaankin etukäteen.

ei ole kivointa hommaa jos ei luonteeltaan ole mikään reppuri että raskaan matkan jälkeen väsyneenä, hikisenä, kus & pas hätäsenä
ja janoisena alkaa laukkua raahaamaan ja tinkailemaan huoneita.

saattaa väsynein mielin ottaa sitten huoneen paikasta joka osoittautuu
vääräksi valinnaksi.

matkareittiä suunniteltaessa jättäisin pattaya viimeiseksi tai
loma saattaa yllättäen :shock: jäärä pääosin sinne.
halpaa ja se 8 km pitkä merenranta nääs :wink:

T:weeuugoo going again :smt035
raikku80
Viestit: 2047
Liittynyt: 13.2.2004 12:40
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja raikku80 »

itse sain kaksi vuotta sitten jouluna etsiä varmaan 4 tuntia ennen kuin löyty vapaa huone, mikä oli jollain tavalla sopiva mulle.itse kyllä varaisin netistä tai soittaisin hotellille suoraan jos olisi tarvetta huoneeseen joulun aikaan.muina aikoina siellä on kyllä vapaata ainakin pattayalla.
Avatar
Selkäreppu
Chang
Viestit: 1183
Liittynyt: 16.12.2003 10:48
Paikkakunta: Hkää

Viesti Kirjoittaja Selkäreppu »

Tuolta löytyy aika hyvin kämppiä. Kuvat sekä hinnat myös.
http://www.thailand.nu/suo.htm
M
Viestit: 431
Liittynyt: 22.2.2004 15:02

Viesti Kirjoittaja M »

Samaa mieltä kuin Tuipveus, mutta lisään vielä, että paikan päällä voi omin silmin katsoa, miltä tarjottu huone näyttää. Kesäkuussa kaikista kysymistäni hotelleista (yksi Bangokissa tosin kaksi kertaa, Pattayalla useita) löytyi huone, yhtä joutui odottelemaan kello 12 sakka, että ehtisivät entiset jaloista. En kovin monta katsomassa käynyt, ei siihen viitsi kuitenkaan kovin runsaasti kallisarvoista loma-aikaansa tuhlata. Yhdestä hotellista sanottiin, että ei ole vapaata, mutta perustellusta syystä oletan, että ongelma oli kielitaidossa.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Viimeksi Sunnuntaina kun lahdettiin kahden yon ja kolmen paivan pohjois-Thaimaan turneelle. Meilla ei ollut kuin pieni aavistus missa nukutaan seuraava yo, toivottiin parasta etta juuri siita resortista loytyisi tilaa minne oltiin saatu suositukset. Kun saavuimme perille 1250m korkeuteen Phi Chi Fa:n kylaan, kilometri Laosin rajasta loysimme etsimamme resortin ja saatiin sielta resortin kaksi parasta bungalowia kayttoomme. Jos ko.bungalowit eivat olisi olleet vapaana olisimme tyytyneet ko.resortin pienempaan sellaiseen ja jos koko resortti olisi ollut varattu olisimme menneet naapuriin.

Itse Phu Chi Fa kylasta, matkasta sinne / sielta pois ja Phu Chi Fee Inn Resortista on tulossa laajempi raportti Esko & Keaw:n toimesta tonne Pohjoinen -Thaimaa foorumiin. This Is Thailand 8)
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Flassi
Kiinalainen
Viestit: 4677
Liittynyt: 14.1.2004 14:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Flassi »

Itse menin viimelauantaina pattayalle ja halusin flipper lodgeen.
Ilman varausta ja pakit tuli kun täyttä oli.
No ei siinä mitään kun saman putiikin toiseen hotelliin eli flipper houseen ja siellä tilaa oli.

Klupikortti toimi loistavasti... halvennukset tuli näpäkästi ja 600b/yö kohtuu hyvä huone.
18x vuodesta 2004
Vastaa Viestiin