Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
Jantte
Viestit: 2
Liittynyt: 9.5.2009 0:58

Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja Jantte »

Morjensta, mukavan oloinen foorumi teillä täällä.

Niin, olen tosiaan nyt noin puolen vuoden päästä lähdössä thaimaahan, kunhan olen matkarahat saanut kasaan.
Maassa aion pysyä sen 4-6kk. Pitkä aika, mutta minulle tulee harvoin tilaisuutta matkustaa tällä tavalla. Se tosin vähän ahdistaa, kun yksin tälle reissulle olen lähdössä.

Kyselisin myös sellaista, että minnekköhän sitä kannattaisi pyrkiä Bangkokin laskun jälkeen, koska mielummin vähän rauhallisemmille seuduille haluaisin. Kiva ranta, huokeat hinnat ja ei niin hirvittävä turistirysä olis mukava.

Ja niin, mukava liittyä foorumillenne!
Avatar
kiikari
alkoholin viihdekäyttäjä
Viestit: 1804
Liittynyt: 4.2.2007 2:13
Paikkakunta: Suomi

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja kiikari »

Ensin Ko Changillle (saari) orientoitumaan loka-marraskuussa. Talvi on Thaimaan sesonki, mutta Changilta menisin Pohjois-Thaimaahan. Ei kannata kuumottaa yksin matkustamisesta, juttuseuraa tms. kyllä löytyy, Thaimaa on varsin turvallinen ja helppo omatoimimatkaajalle. Ja esim. täältä Thai-klubin foorumilta saa täsmäohjeita kunhan kysyy fiksusti.
Minä hankin kokemuksia, muut tekevät syntiä.
hinsku
Viestit: 2
Liittynyt: 9.6.2009 8:27

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja hinsku »

mä olen myös lähdössä thaimaan suuntaan tässä joskus joten olisko ehdotuksia että minne päin thaimaata kannattais mennä kun toiveissa on rantaloma, shoppailua ja biletystä..? 8)
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja babar »

hinsku kirjoitti:mä olen myös lähdössä thaimaan suuntaan tässä joskus joten olisko ehdotuksia että minne päin thaimaata kannattais mennä kun toiveissa on rantaloma, shoppailua ja biletystä..? 8)
Rantalomaile ja biletä Phuketissa Khao Lakissa, Koh Samuilla, Koh Pahnganilla, Koh Changilla, Koh Sametilla tai vaikka Krabilla. Shoppailut hoidat sitten parina viimeisenä päivänä Bangkokissa.
Avatar
jimmy
Klupin nopein
Viestit: 8298
Liittynyt: 28.5.2005 20:53
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja jimmy »

Ehottomasti Pattayalle ja koh Larnille. Millos oot menossa?
klupin talidomi
hinsku
Viestit: 2
Liittynyt: 9.6.2009 8:27

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja hinsku »

ei vielä tarkkaan oo tiedossa mutta joskus tossa ennen tai jälkeen joulun näillä näkymin :)
Avatar
Rlo
Viestit: 1988
Liittynyt: 1.2.2004 17:03
Paikkakunta: Ligor

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja Rlo »

Jantte kirjoitti:Niin, olen tosiaan nyt noin puolen vuoden päästä lähdössä thaimaahan, kunhan olen matkarahat saanut kasaan.
Maassa aion pysyä sen 4-6kk. Pitkä aika, mutta minulle tulee harvoin tilaisuutta matkustaa tällä tavalla. Se tosin vähän ahdistaa, kun yksin tälle reissulle olen lähdössä.

Kyselisin myös sellaista, että minnekköhän sitä kannattaisi pyrkiä Bangkokin laskun jälkeen, koska mielummin vähän rauhallisemmille seuduille haluaisin. Kiva ranta, huokeat hinnat ja ei niin hirvittävä turistirysä olis mukava.
Noin monen kuukauden aikana ehtii ja kannattaa kierrellä jo useampiakin kohteita, mahdollisesti myös naapurimaissa koska viisumijärjestelyt joka tapauksessa edellyttävät rajalla käyntiä.

Matkatoimistojen suositut pakettimatkakohteet ovat yleensä pahimpia turistirysiä.
Harmike
Viestit: 295
Liittynyt: 12.11.2007 21:05
Paikkakunta: Hua Hin
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja Harmike »

Jos yksin kulkeminen ei tunnu kivalle ajatukselle niin kantsii vaikka pallontallaajien foorumilta katsoa reissuuraa- osio. Sieltä löytyy paljon porukkaa jotka kiertelee ympäriinsä, monet nimenomaan Aasiassa.

Itse olen nyt kuukauden ja risat pyörinyt yksin, kohta kavereita taas kuvioissa mukana. Helposti sitä tutustuu uusiin ihmisiin, oikeastaan jatkuvasti, kauppajonossa, kassalla, baarissa, ravintolassa..

Mikään muu ei ole murheena kuin kuin mahdollinen sairastaminen. Jos olet yksin ja joku pahan luokan vatsatauti vie todella heikkoon kuntoon niin ei ole ketään luotettavaa tahoa ehkä auttamassa ja huolehtimassa että siitä selviää. Jos näin pääsee käymään niin suosittelen sinkoamista lähimpään sopimussairaalaan (matkavakuutus parempi olla voimassa) jossa saa sitten toipua rauhassa.

Positiivisena puolena on se vapaus. Ei tarvitse keneltäkään kysellä josko olisi kiinnostusta sukellusreissulle tai parin päivän visiitille Bangkokiin. Senkun lähtee. Välillä tulee tarpeeseen että on vaan omat aikataulut eikä muita ympärillä.
Sitä omaa saarta odotellessa... :-D
Blogimme elämästä Thaimaassa: http://www.hyppyoravanpyorasta.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ps. Haluan muuttaa asumaan katamaraaniin ja purjehtia ympäri Aasiaa.
Lunssu

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja Lunssu »

Jantte kirjoitti: Ja niin, mukava liittyä foorumillenne!
Tervetuloa! Toivottavasti löydät täältä tarvitsemasi tiedot/vinkit.
Jantte
Viestit: 2
Liittynyt: 9.5.2009 0:58

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja Jantte »

Nyt iski vähän aikaa sitten oikein kovasti kiveksille se fakta, että thaimaahan ei saa 3kk pidenpää viisumia. Noh, eiköhän se kolme kuukautta riitä hyvin ensikertalaiselle.
Avatar
River hotelli
Hotelli
Viestit: 1158
Liittynyt: 17.1.2008 13:24
Paikkakunta: Pattaya
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa reissunpäälle

Viesti Kirjoittaja River hotelli »

Otat 60 paivan turistiviisumin 2 tai 3 entrylla niin pystyt olee hyvin vaikka puolivuotta :wink:
River Hotelli
Pattaya, Soi Yume, Soi 9

Jamppa 08 47616028
riverhotelli@gmail.com
http://www.riverhotelli.com
Vastaa Viestiin