Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Kuinka selviytyä ensimmäisestä retkestä Thaimaahan ja myös sen jälkeisestä elämästä Suomessa? Vastauksia kysymyksiin, vinkkejä, tapaetikettiä sekä mukavaa jutustelua. Tätä aluetta voivat lukea kaikki, kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Tilac, Modet

Vastaa Viestiin
heidiroksa
Viestit: 4
Liittynyt: 26.9.2016 12:20

Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Viesti Kirjoittaja heidiroksa »

Moi, lähden maaliskuussa Thaimaahan ja ajattelin ensimmäisenä suunnata Taolle sukeltamaan. Sieltä olis tarkoitus jatkaa matkaa pohjoiseen, Chiang Maihin. Aikaa on reilu 5 viikkoa ja kaipaisin vinkkejä miten kannattaa tää matka mennä ja missä matkalla kannattaa pysähtyä... Ajattelin viikon verran pysähtyä Prachuap Khiri Khanissa, mutta sieltä kun jatkan matkaa, niin oisko bussi vai juna ja missä "huilia" välillä jne...
Ja toinen pohdinta, onko huhtikuun alkupuolella tosi kuumaa siellä Chiang Maissa? Onko ihan typerää edes ajatella trekkausta tms?
Tää on mulle eka reissu yksin ja mies vähä huolissaan mm. mun turvallisuudesta... Heh. Vielä ei itseeni jännitän, mut katellaan lähempänä sit...
Avatar
Matkaaja25
Downshiftaaja
Viestit: 19877
Liittynyt: 3.5.2007 21:48

Re: Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Matkaaja25 »

Huhtikuu on melkeinpä vuoden kuuminta aikaa. Kaipa se trekkaus hyväkuntoiselta ja hyvällä nesteytyksellä onnistuu, mutta parempiakin ajankohtia varmaan löytyisi.
Jakkel
Viestit: 2321
Liittynyt: 1.2.2006 14:35

Re: Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Jakkel »

Mikäli on aikomus mennä tuossa järjestyksessä niin itse ottaisin bussi-lauttayhdistelmän Khaosanilta, esim Lomprayah: kautta suoraan Taolle. Viime talvena taisi maksaa 1100bth ja samanmoinen kyyti takaisin. Lentämällä toki pääsee samuille ja sieltä lautalla Taolle mutta hinnat olleet minulle liian suolaiset.
Junalla pääsee kun köröttelee ensin Chumphoniin ja sieltä sitten van-lautta Taolle mutta on paljon hitaampi ja vaivailloisempi vaihtoehto kuin ensin esittämäni. Bkk- Chiang main välin menin viimeksi lentämällä, hintoja kyttäämällä saa lipun lähes samaan hintaan kuin yöjunalipun (makuuhytti) ja matka kestää vain tunnin. Dösä varmaankin vaihtoehdoista se huonoin, kysyy istumalihaksia ja matkan kesto voi olla ihan muuta kuin aikataulut ilmoittaa. Vuonna 2013 taisi airasian menolippu olla bkk-chiang mai alta 50 euroa.
heidiroksa
Viestit: 4
Liittynyt: 26.9.2016 12:20

Re: Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Viesti Kirjoittaja heidiroksa »

Kiitos vastauksista! Täytyykin tsekata noi lennot bkk-chiang mai. Joo, kuuma aika osuu mun reissulle, mutta ainoo ajankohta kun pystyn lähtemään.
Portti
Viestit: 480
Liittynyt: 13.8.2014 12:06

Re: Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Portti »

Juu tuo BKK-Chiang Mai väli kyllä paras mennä lentäen. Mutta toisaalta yöjuna makuuvaunussa on ihan hyvä vaihtoehto myös kokemuksena ja säästää yhden yön majoituksen hinnan.

Kyllä trekkaus terveeltä ihmiseltä onnistuu kuumallakin. Gatorade urheilujuomia niin paljon mukaan kun viitsii kantaa ja vaikka Snickers suklaapatukoita :)
Fred

Re: Yksinäiselle naisreissaajalle vinkkejä

Viesti Kirjoittaja Fred »

Itse vetäisin heti loman alkuun Saumuille Bangkok Airwaysin siivin ja siitä Lomprayahin avoimella lipulla saarten kautta Chumponiin. Turistireitti ei pysähdy Khiri Kanissa, mutta siellä pitää majaa vähän kovemmat dyykkarit, kun ovat maissa lautoilta. Siitä Siammaihin junareittejä kattelisin, ellei lompakko anna periksi lentää. Varmaan liftaamallakin pääsis :wink:
Vastaa Viestiin