Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Valitukset, kiitokset, parannusehdotukset ja uudet ideat.

Valvoja: Modet

Vastaa Viestiin
Hamlek
Viestit: 353
Liittynyt: 20.6.2010 15:32

Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Viesti Kirjoittaja Hamlek »

Hei,
Onko mahdollista saada linkki "Näytä aktiiviset viestiketjut" myös sivun alalaitaan? Käytän foorumia yleensä siten että katson aktiiviset viestiketjut, joista luen sitten viimeisimmät viestit. Sen jälkeen joudun joka kerta scrollaamaan takaisin sivun ylälaitaa painaakseni linkkiä "Näytä aktiiviset viestiketjut", jos kyseinen linkki olisi myös sivun alareunassa käytettävyys lisääntyisi, kun turha scrollaaminen jäisi pois.
joulu-09 Phuket,
kesä-10 Pattaya ja Bangkok,
joulu-10 Pattaya,
kesä-11 Pattaya,
wappu-12 Pattaya,
joulu-12 Pattaya, Chiang Rai ja Bangkok
heinä-14 Pattaya
Avatar
hexa1
Viestit: 206
Liittynyt: 14.1.2008 13:31

Re: Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Viesti Kirjoittaja hexa1 »

TeroF kirjoitti:Hei,
Onko mahdollista saada linkki "Näytä aktiiviset viestiketjut" myös sivun alalaitaan? Käytän foorumia yleensä siten että katson aktiiviset viestiketjut, joista luen sitten viimeisimmät viestit. Sen jälkeen joudun joka kerta scrollaamaan takaisin sivun ylälaitaa painaakseni linkkiä "Näytä aktiiviset viestiketjut", jos kyseinen linkki olisi myös sivun alareunassa käytettävyys lisääntyisi, kun turha scrollaaminen jäisi pois.
Itse olen opetellut käyttämään jokaisen viestin vasemmassa alakulmassa sijaitsevaa "ylös" -linkkiä, joka kätevästi palauttaa sivun alkuun.
Avatar
JussiM
Mai pen rai
Viestit: 7232
Liittynyt: 29.9.2007 20:43

Re: Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Backspace näppäin vie helpoiten alkuun. Ei tartte skrollailla tai hiirellä tähtäillä.
Avatar
hexa1
Viestit: 206
Liittynyt: 14.1.2008 13:31

Re: Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Viesti Kirjoittaja hexa1 »

JussiM kirjoitti:Backspace näppäin vie helpoiten alkuun. Ei tartte skrollailla tai hiirellä tähtäillä.
Jaa. Pitääkö tuo jotenkin erikseen konfiguroida? Minulla backspace vie edelliselle sivulle, muttei suinkaan edes sen sivun alkuun.
Madmark79
Talung
Viestit: 399
Liittynyt: 8.10.2008 23:54

Re: Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Viesti Kirjoittaja Madmark79 »

Oma idea sopisi otsakkeen alle.

Toiminnon nimeä en tiedä, koetan sen kuvailla.
Joillakin foorumeilla on toiminto jossa hiiren osoittimen viemällä ketjun otsikon päälle ilmaantuu "laatikko" jossa on aloitus viestin alkua, yleensä sen verta, että saa tolkun mistä keskustellaan. Nythän siinä näkyy lähetyspäivämäärä vastaavanlaisessa "laatikossa" Edit: ja edellä mainittu päivämäärä ei ainakaan nyt näkynyt näytä uudet viestit tilassa. Mutta omassa osiossa kyllä.
Jos on aiemmin keskusteltu, niin sori tuplaus. :smt006
Avatar
Rlo
Viestit: 1988
Liittynyt: 1.2.2004 17:03
Paikkakunta: Ligor

Re: Kehitysehdotus foorumin käytettävyyteen

Viesti Kirjoittaja Rlo »

Home-nappula (näppäimistöltä) vie sivun ylälaitaan, ainakin mulla.
Vastaa Viestiin