Ohjeistusta ja arvosteluSamuin uudet yrittäjät ketjusta (jaettu)

Valitukset, kiitokset, parannusehdotukset ja uudet ideat.

Valvoja: Modet

Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja Lasse »

terox kirjoitti: Näinpä mutta on myös niin että thaiyrittäjänä pitäs taas olla neutraali puheissaan ettei ärsytä potetiaalista asiakasta..On eri asia jorpeltaa mitä sattuu yksityishenkilönä kuin edustaa yritystään samalla. :D
Ei yrittäjän tarvitse osallistua jokaiseen ott topic keskusteluun ja väittelyyn. Sukellus- ja kalastusyrittäjät osallistuisi aktiivisimmin tämän aihepiirin ja sen alueen keskusteluihin missä vaikuttaa. Pattayan baariyrittäjät voisi osallistua Pattayan aiheisin keskusteluihin.

Samuin yrittäjät osallistuisi Samui aiheisiin keskusteluihin, yltiöpäisen Samui-buffauksen ja oman yrityksen buffauksen sijaan (sennasamui).

Chaing Main yrittäjät osallistuisi aktiivisimmin Pohjois-Thaimaata ja Chiang Maita käsitteleviin keskusteluihin, Khon Kaenin yrittäjät Khon Kaenin, jne.

Jos yrittäjä käy päivittäin palstalla lukemassa viestejä niin miksi ei vois samalla kirjoittaa muutamaa viestiä klupilaisten iloksi. Mielestäni ei ole paljon pyydetty. Profiili, avatarkuva ja allekirjoitus kuntoon, jokaisesta yrittäjän kirjoittamasta viestistä jää kirjoitetun viestin ja allekirjotuksen muodossa ilmainen "mainos" foorumille.

Mitä enemmän yrittäjä kirjoittaa ja ilmoittaa olemassa olostaan sen enemmän käyttäjien mielenkiinto herää yrittäjää kohtaan ja sen enemmän saa käyttäjien tietoon omaa yritystään.

Vielä kun yrittäjä kirjoittaa kuvin, selkeesti ja asiapitoista tekstiä käyttäjien mielenkiinto herää yrittäjää kohtaa vielä enemmän.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja terox »

Lassehan puhuu tietysti asiaa ja noin toimien olisi hyötyä yrittäjälle.. :smt023

Asia vaan on kuitenkin niin että täällä thaimaassa ei niin "optimoidusti" ajatella näitä yrittämisen asioita ja monenlaisia persoonia löytyy tästä porukasta niin ei mene asiat niinkuin elokuvissa ja oppikirjoissa :lol:
Tuomo
Viestit: 6901
Liittynyt: 16.12.2003 2:29
Paikkakunta: Samut Prakan

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja Tuomo »

Ne yrittäjät, jotka thaiklupin palstoilla mainostavat, mainostavat nimenomaan suomalaisille ja silloin pitää tehdä sellaisella tavalla, jota suomalaiset ymmärtävät ja hyväksyvät.
Hällä väliä, missä maassa toiminta tapahtuu.
loikkari

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Tässä tapauksessa taitaa olla muusta kysymys kuin tuon mainonnan optimoimisesta! Taitaa olla jonkunlainen "noitavaino" meneillään. Jos nyt samasta IP numerosta tulee viesti niin sekös panee epäilemään tuplanickiä?

Silloinhan en voisi periaatteessa kirjoittaa esim Maikanmajatalon ketjussa kehuja Maikanmajatalolle Maikanmajatalosta. Sama IP osoite kuin Maikanmajatalossa olevassa koneessa. Omankin tietsikan liittäminen Maikanmajatalon WLAN verkkoon tuo saman IP numeron kuin Maikanmajatalolla koska verkko on sama kuin Maikanmajatalolla koska Maikanmajatalolla ollaan.

En ole koskaan Sennasamuita tavannut, tietääkseni joten ihan itse keksin. Maikallakaan ei ole mitään tekoa tämän tekstin kanssa, otinpahan vain Maikanmajatalon esimerkiksi. Miksi ihmeessä mulla aina jää a pois tuosta Maikanmajatalo sanasta?

Ai niin eipäs palstalla ole koskaan kyseenalaistettu kenenkään muun yritystoimintaa laittomaksi kuin Sennasamuin, pois lukien erään sukellusfirman kirjoituksia. Mielenkiintoista, johtuneeko siitä että muilla yleensä on toiminta Pattayalla vaiko moderaattorien kavereita (edellä olevan saa jokainen lukea niin vakavamielisesti kuin tahtoo)
Viimeksi muokannut loikkari, 14.3.2010 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jose
Viestit: 201
Liittynyt: 27.8.2009 19:14

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja Jose »

loikkari kirjoitti:Tässä tapauksessa taitaa olla muusta kysymys kuin tuon mainonnan optimoimisesta! Taitaa olla jonkunlainen "noitavaino" meneillään. Jos nyt samasta IP numerosta tulee viesti niin sekös panee epäilemään tuplanickiä?

Silloinhan en voisi periaatteessa kirjoittaa esim Maikanmajatalon ketjussa kehuja Maikanmajatalolle Maikanmajatalosta. Sama IP osoite kuin Maikanmajatalossa olevassa koneessa. Omankin tietsikan liittäminen Maikanmajatalon WLAN verkkoon tuo saman IP numeron kuin Maikanmajatalolla koska verkko on sama kuin Maikanmajatalolla koska Maikanmajatalolla ollaan.

En ole koskaan Sennasamuita tavannut, tietääkseni joten ihan itse keksin. Maikallakaan ei ole mitään tekoa tämän tekstin kanssa, otinpahan vain Maikanmajatalon esimerkiksi. Miksi ihmeessä mulla aina jää a pois tuosta Maikanmajatalo sanasta?
Kun katsoo sinun liittymispäivämäärää ja kirjoittamiesi viestien määrää, tuskin olet epäiltyjen listalla ensimmäisenä.
freebird
Viestit: 1883
Liittynyt: 2.12.2006 22:20

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja freebird »

Ikiliikkuja kirjoitti:hei,
olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
pitkan pohdinnan jalkeen olen paattanyt tehda ensimmaisen matkani koh Samuille,
kiitos jo etukateen, ja saisinko vastaukset bra62@msn.com
loikkari kirjoitti:Tässä tapauksessa taitaa olla muusta kysymys kuin tuon mainonnan optimoimisesta! Taitaa olla jonkunlainen "noitavaino" meneillään. Jos nyt samasta IP numerosta tulee viesti niin sekös panee epäilemään tuplanickiä?
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja terox »

Mitenkään ottamatta kantaa kuka on mitäkin mutta
olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
voi sanoa myös ihminen joka on parhaillaan Thaimaassa.
loikkari

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Jose kirjoitti:Kun katsoo sinun liittymispäivämäärää ja kirjoittamiesi viestien määrää, tuskin olet epäiltyjen listalla ensimmäisenä.
Tosi asiassa tilanne on hyvinkin mahdollinen että eka viesti palstalle olisi juurikin tuon kaltainen.
Avatar
Lasse
Pohjois-Thaimaan ajajat
Viestit: 33651
Liittynyt: 15.12.2003 11:22
Paikkakunta: Naantali / Khon Kaen
Viesti:

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja Lasse »

loikkari kirjoitti:Jos nyt samasta IP numerosta tulee viesti niin sekös panee epäilemään tuplanickiä?
Se + kirjoitustyyli minkä muutkin ovat huomanneet, pilkut, pisteet, lauseen lopetukset, ym. Nimimerkin rekisteröinnin ajankohta, ensimmäinen viesti tiettyyn viestiketjuun, viestin sisältö, ykistyisviestiin vastaaminen + sisältö, profiilin e-mail, ym.

Epäilyt vahvistuu myös sennasamuin ylläpidolle lähettämästä palautteesta. Ikiliikkuja ei ole vastannut lisäselvityspyyntöön vaikka viesti on luettu, jne.
FACEBOOK RYHMIÄ --> Pohjois-Thaimaan ajajat, Khon Kaenin seudun Suomalaiset.
Avatar
Johnny83
Purnaajien kuningas
Viestit: 12986
Liittynyt: 24.12.2006 21:44
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja Johnny83 »

Kannattas lukea kans vähän ajatuksen kanssa. Ikiliikkuja kertoo ettei ole ikinä ollut Thaimaassa ja kaipaa neuvoa Samuin suhteen mutta IP-osoite tuleekin Thaimaasta ja on sama kuin Sennasamuilla, kirjoitus täysin vastaava näillä kahdella myös.
Ei taida noitavainoa tarvita, ainoastaan aivot. :roll:
Ja eiköhän tämä ole vaan asia mikä tulee katkaisemaan kamelin selän, modet ovat taineet nähdä ihan tarpeeks vaivaa kyseinen yrityksen eteen nähdä ja mikään ei mene perille.
Avatar
babar
Hammock lover
Viestit: 3426
Liittynyt: 26.1.2004 21:12

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja babar »

terox kirjoitti:Mitenkään ottamatta kantaa kuka on mitäkin mutta
olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
voi sanoa myös ihminen joka on parhaillaan Thaimaassa.
Jos luet koko lauseen, niin siitä kyllä selviää, että Thaimaassa ei juuri sillä hetkellä olla vaikka viesti on kirjoitettu Thaimaassa.

"hei, olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
pitkan pohdinnan jalkeen olen paattanyt tehda ensimmaisen matkani koh Samuille,"
loikkari

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Lasse kirjoitti:Oliko loikkarilla muuta?
Paljonkin, vaaditteko myös muilta yrittäjiltä selvityksiä mm toiminnan laillisuudesta? OLen kerran meilannut Rhinolle että ihan sama mikä linja ylläpidolla/moderaattoreilla on kunhan se on kaikille sama. Jos mode voi moittia ihmisiä idiootiksi (vaikkei olekaan palstan jäsen) pitänee moden kestää pelleksi kutsuminen ilman että laittaa varoitusta perään. Toisekseen moderaattorien olisi suotavaa toimia hyvinä esimerkkeinä.
Johnny83 kirjoitti:Ei taida noitavainoa tarvita, ainoastaan aivot
No minäpä käytän aivojani.

***Henkilökohtaisuudet ja sepeämiset poistettu Hoton toimesta***
Avatar
terox
Viestit: 12330
Liittynyt: 13.2.2005 3:49
Paikkakunta: Tellus

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja terox »

babar kirjoitti:
terox kirjoitti:Mitenkään ottamatta kantaa kuka on mitäkin mutta
olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
voi sanoa myös ihminen joka on parhaillaan Thaimaassa.
Jos luet koko lauseen, niin siitä kyllä selviää, että Thaimaassa ei juuri sillä hetkellä olla vaikka viesti on kirjoitettu Thaimaassa.

"hei, olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
pitkan pohdinnan jalkeen olen paattanyt tehda ensimmaisen matkani koh Samuille,"
No jos huolimattomasti kirjoittaa niin noin voi kirjoittaa nyös thaimaassa oleva henkilö mutta tämämähän nyt vain oli yksi indisiotodiste tässä grandeluokan rikoksessa. :lol: Lassehan tuolla yllä kertoi että muutakin todistelua asiaan on heitetty..
Avatar
juice811
Viestit: 52
Liittynyt: 8.7.2010 12:17
Paikkakunta: Koh Samui
Viesti:

Re: UUSIA yrittajia SAMUILLA

Viesti Kirjoittaja juice811 »

freebird kirjoitti:
Ikiliikkuja kirjoitti:hei,
olen noviisi ja en koskaan aikaisemmin Thaimaassa,
pitkan pohdinnan jalkeen olen paattanyt tehda ensimmaisen matkani koh Samuille,
kiitos jo etukateen, ja saisinko vastaukset bra62@msn.com
loikkari kirjoitti:Tässä tapauksessa taitaa olla muusta kysymys kuin tuon mainonnan optimoimisesta! Taitaa olla jonkunlainen "noitavaino" meneillään. Jos nyt samasta IP numerosta tulee viesti niin sekös panee epäilemään tuplanickiä?
Alla oleva teksti tuli meidan nettisivujen yhteydenoton kautta osoitteesta bra62@msn.com, Samalla osoitteen olen saanut aikasemminkin kun heppu soitti ja kyseli villoja vuokralle soitti kuitenkin thai numerosta "Suomesta"..
"etsimme paikkaa rannan laheisyydessa helmikuussa
samuilla ei chawengilla!
mielummin altaan kayttomahdollisuus
budjetti 2 viikolle on n.20-25 euroa paivalle."
Dream Catchers Events & Holidays Rentals
Juha&Aey Varis
juha@dreamcatcherseventsandholidays.com
http://www.haat-thaimaassa.com/
Vastaa Viestiin